Firma założona w 1864r posiada długą i dumną historię,  dziedzictwo jako niezależny, globalny producent wysokiej jakości piwa, tworzący nagradzane marki. HEINEKEN dąży do osiągnięcia pozycji wiodącego browaru na wszystkich rynkach, na których działa, oraz do posiadania najbardziej znaczącego portfela marek na świecie. HEINEKEN posiada ponad 250 marek w 70 krajach, co daje mu szerszy zasięg działania niż jakiemukolwiek innemu browarowi.

Wyzwanie

W związku z rozstaniem z lokalnym partnerem dystrybucyjnym Brandhouse, HEINEKEN RPA musiał wdrożyć własną infrastrukturę, aby kontynuować działalność handlową, ponieważ stary system miał zostać wycofany z użytku. Bez tego groziło to utratą znacznej części biznesu. HEINEKEN RPA chciał wdrożyć w pełni funkcjonalne Centrum Kontaktu z Klientami i Konsumentami(CRM)  w bardzo krótkim czasie, aby ułatwić składanie zamówień przez klientów.

Rozwiązanie 

HEINEKEN South Africa zaangażował Avanade jako eksperta Microsoft w oparciu o istniejące relacje i  udokumentowane osiągnięcia w zakresie dostaw dla HEINEKEN Global Information Services. Avanade z powodzeniem przedstawiła wartość Microsoft Dynamics CRM Online i zademonstrowała jego funkcjonalność w zakresie telefonii, a także sposób integracji z obecnym rozwiązaniem ERP. Zaprojektowane rozwiązanie umożliwiło realizację funkcji zamówień i dystrybucji. Umożliwiło również pracownikom centrum telefonicznego dostęp do istotnych informacji, których potrzebowali, aby móc kontaktować się z klientami, konsumentami i współpracownikami w proaktywny i znaczący sposób.

Zmiany w firmie

Nasza udana współpraca z firmą HEINEKEN w tym projekcie pomogła jej w zarządzaniu bazą klientów i konsumentów w trudnym okresie, w którym zmiany w procesach biznesowych i operacjach przyniosły wiele trudnych scenariuszy. Relacje między kontami w Microsoft CRM i firmowym systemie ERP są teraz zautomatyzowane; agenci otrzymują aktualizacje, gdy dane klienta są aktualizowane. Agenci mają również dostęp do unikatowych wartości wyszukiwania z systemu ERP dotyczących magazynów, pracowników, terminów płatności i regionów klientów. Dzięki temu agenci mają 360-stopniowy obraz klienta, co pozwala na lepsze i proaktywne angażowanie się w sprawy klienta.