Przez ponad 100 lat pasja i innowacje Triumph wpływały na ewolucję motocykli. Spółka wyrosła na największego brytyjskiego producenta motocykli i uwielbianą, globalną markę. Otwierając się na zmiany i nowy sposób myślenia, Triumph unowocześnił działania i ożywił swoją legendarną markę, wykorzystując zaawansowane funkcje Infor® LNi PTC Windchill. Triumph nie stoi w miejscu – wciąż rozwija się i ewoluuje, budując kultowe motocykle, które pełnymi garściami czerpiąc ze swojej przeszłości, dzięki śmiałemu projektowaniu, oryginalnej stylistyce, praktycznej konstrukcji i prawdziwej pasji do jazdy wybiegają w przyszłość.

Triumph nawiązał współpracę z Infor aby wdrożyć światowej klasy rozwiązania biznesowe. Dzięki całkowitej modernizacji systemu ERP, ta działająca na rynkach rozciągających się od Wielkiej Brytanii po Brazylię, Tajlandię i Indie firma dostosowała swoje możliwości w zakresie produkcji, komponentów i montażu do najnowocześniejszych standardów.

Triumph wyrusza w drogę

Motocykle Triumph zaczęły zdobywać uznanie prawie 100 lat temu, gdy w filmach jeździli na nich legendarni aktorzy światowego kina – Marlon Brando i Steve McQueen. Dzisiejszy, niezwykle zmienny krajobraz biznesowy jest jednak daleki od dużo prostszej epoki lat 50. i 60. Obecnie efektywność biznesowa i wybitne osiągnięcia sprawiają, że oprócz produktów lokowanych na srebrnym ekranie w centrum uwagi znajdują się również same marki.

Triumph wiedział, że optymalizacja wszystkich procesów produkcyjnych – od planowania przestrzeni sprzedażowej po strategie zarządu – jest ważna dla jego rozwoju. Z pomocą rozwiązań Infor, stworzonych specjalnie na potrzeby produkcji dyskretnej, firma postanowiła przeprowadzić kompletną cyfrową modernizację. Rozpoczęła się ona od przeglądu strategicznego, który poprowadził firmę w kierunku nowej gamy nowoczesnych, klasycznych motocykli. W tym samym czasie Triumph rozpoznał również potrzebę przebudowy procesów biznesowych związanych z inżynierią, produkcją i łańcuchem dostaw.

„Przez lata posiadaliśmy około 160–170 systemów, które służyły różnym celom w firmie. Naszym celem było więc uproszczenie tego środowiska, aby w efekcie uzyskać podstawowy, kompleksowy system, który wspiera większość działań operacyjnych w firmie” – mówi dyrektor operacyjny Triumpha, Jamie Looker.

Kultura firmy opiera się na innowacyjności, pasji i determinacji. Triumph składa klientom obietnicę: „zbudujemy dla ciebie motocykl zgodnie z twoimi upodobaniami” i oferuje stronę internetową Configurator, na której klienci mogą skonfigurować swój idealny motocykl, wybierając model, kolor, osiągi, stylistykę, opcje komfortu, pakiety i akcesoria. Szczegóły te wprowadza się do systemu produkcyjnego w celu stworzenia indywidualnego zamówienia u dealera.

Jamie Looker twierdzi, że kluczem do sprostania obecnym i przyszłym wyzwaniom jest zadbanie, by firma była w stanie udoskonalać system lub rozwijać go w taki sposób, aby wspierał jej obecne potrzeby biznesowe, a jednocześnie był w stanie czynić to również w przyszłości, w stale ewoluującym środowisku.

Statystyki:

  • 35% podzespołów wytwarzanych wewnętrznie
  • 85% motocykli sprzedawanych poza Wielką Brytanią
  • 686 dostawców na całym świecie
  • Sprzedaż w 63 krajach
  • Obsługa 700 dealerów franczyzowych

Dlaczego warto współpracować z Infor?

Triumph uważa, że należy podstępować ostrożnie. Firma przywykła do rozwijania swoich systemów wewnętrznie. W efekcie proces ubiegania się o oferty i przeglądania propozycji dostawców stanowił pewne wyzwanie. Ostatecznie, ze względu na elastyczność i gotowość do pracy w celu zaspokojenia potrzeb producenta w zakresie zwinności – przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia w dziedzinie wspólnego rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej – jako dostawcę systemu ERP wybrano Infor.

Jedną z mocnych stron firmy jest elastyczność w zakresie zmian planów inżynieryjnych, której nie chciano narażać na szwank. Producent chciał również zyskać jednego dostawcę, który będzie w pełni odpowiedzialny za powodzenie projektu w całym spektrum potrzeb. W pełni zintegrowane rozwiązania Infor obsługują pełen zakres poszczególnych etapów. Wykorzystując funkcje zarządzania cyklem życia produktu (ang. Product Lifecycle Management, PLM) do zarządzania projektem poprzez zestawienie podzespołów, zapewniają przejrzystą historię wszystkich części każdego wyprodukowanego motocykla. Ze względu na skalę i wielkość produkcji integracja jest realizowana etapami. Infor i PTC Windchill współpracują ze sobą, aby zapewnić płynność modernizacji.

Wyzwania biznesowe:

  • Firma korzystała z około 170 różnych systemów
  • Systemy opierały się o rozwiązania IBM (AS/400), a firma Triumph miała trudności z pozyskaniem programistów do obsługi narzędzi i nowych projektów.
  • Wcześniejsze wysiłki Triumph zmierzające do uniezależnienia się od starszych systemów były postrzegane jako prowadzone przez dział IT, co powodowało pewien opór.
  • Starsze aplikacje uniemożliwiały firmie uzyskanie dostępu do kluczowych danych.
  • Istotną częścią wyzwania było przyjęcie i zarządzanie praktykami w zakresie zmian, a nie tylko procesami związanymi z oprogramowaniem.

Dotychczasowe wyniki

Infor i Triumph z powodzeniem wdrożyły pierwszą fazę w ciągu półtora roku. Nowy system zapewnił zwinność umożliwiającą poprawę zamawiania produktów i komunikacji z klientami. Oparte na danych procesy Infor LN zachęciły także Triumpha do oceny standardowej obsługi BOM i eBOM (inżynieryjnych zestawień podzespołów), co również usprawniło procesy.

W rozmowie z portalem The Manufacturer, która odbyła się w maju 2021 roku, Jamie Looker przedstawił pierwsze sukcesy. „Chcieliśmy uzyskać zwinność i zapewnić możliwość konfigurowania motocykli oraz ich elastycznego dostosowywania w ramach systemu” – podkreślił. „Udało nam się to wszystko osiągnąć. Docelowo chcemy mieć pewność, że będziemy mogli lepiej komunikować się z naszymi klientami. Wiele przeznaczonych dla nich elementów systemu zostanie uruchomionych w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy”.

Sukces zapewniło podzielenie projektu na mniejsze części (obecnie działa jedna trzecia całego systemu). Wywołało to entuzjazm dla planowanych elementów, które po uruchomieniu przyniosą dalsze korzyści.

Dostęp w czasie rzeczywistym do danych i wskaźników ze wszystkich fabryk i linii produkcyjnych jest ważną zaletą, którą udało się już osiągnąć. Dzięki udanej migracji do Infor LN, Triumph zwiększył widoczność i wzmocnił kontrolę nad linią montażową, jakością wspomaganych komputerowo schematów projektowych i zestawień podzespołów.

Kolejną zaletą jest ułatwienie analizy i przeglądu danych generowanych przez podstawowy system ERP. Wszystkie dane Triumph są dostępne w jednym miejscu; ulepszono też zarządzanie nimi w celu zapewnienia ich jakości. Przekłada się to na bardziej praktyczne systemy wprowadzania danych, takie jak kody kreskowe lub skanery kodów QR, zastępujące ręczne metody wprowadzania danych technologią RFID w celu zwiększenia dokładności.

Inne korzyści obejmują zwrócenie uwagi firmy na dużą ilość „zanieczyszczonych” danych generowanych w starych systemach oraz znaczne ułatwienie ich analizy dzięki nowej platformie cyfrowej Infor. Przekłada się to na poprawę sprawności i jakości podejmowania decyzji.

Patrząc w przyszłość

Druga faza projektu przewidziana jest na 24 miesiące prac. Etapy ulegają przesunięciu w miarę ewolucji horyzontu biznesowego i zmian zachodzących w firmie oraz tego, jakie dane będą istotne dla firmy w nadchodzących latach. W celu poprawy jakości informacji planowane jest wdrożenie Infor LN jako szkieletowego systemu biznesowego, integrującego Microsoft Power BI, zarządzanie danymi oraz narzędzia SI, w miarę ich dostępności.

Wyniki biznesowe:

  • Zastąpienie rozproszonych systemów firmowych podstawowym systemem typu end-to-end.
  • Uzyskanie poparcia na wysokim szczeblu i skupienie się na tej koncepcji poprzez opracowanie kluczowego uzasadnienia biznesowego. Projekt, nazwany Business Connected, nie był prowadzony przez dział informatyczny. Uwzględniał spojrzenie na firmę z perspektywy 360 stopni, stając się projektem transformacji biznesowej.
  • Zapewnienie dealerom większego wglądu w łańcuch dostaw poprzez system market-to-order. Dzięki temu zapoznają się oni z przygotowywaną ofertą i będą mogli składać klientom wiążące obietnice, co wpłynie na poprawę relacji.
  • Stworzenie cyfrowego rynku umożliwiającego wymianę zapasów pomiędzy dealerami. Zmniejsza to nakłady na obsługę dealerów i umożliwia skupienie się na górnych i dolnych 20% sprzedaży.
  • Zapewnienie lepszego zarządzania leadami poprzez możliwość szybszego niż dotychczas przekształcania ich w konkretne transakcje sprzedaży. Celem jest zwiększenie konwersji leadów na wszystkich kluczowych rynkach.