Założyłeś firmę w ostatnich latach? pewnie wiesz o tym że wybór systemu CRM jest prawie tak samo trudny jak wybór branży, produktu i rynku docelowego. Wygląda na to, że każdy deweloper, który ma trochę wolnego czasu, zbudował taki system, w wyniku czego do wyboru są teraz tysiące CRM-ów.

 

System CRM i śledzenie interakcji

Ścieżka od „COLD LEAD do klienta nie jest linią prostą. W rzeczywistości może upłynąć wiele miesięcy, zanim ktoś, kto znalazł twój produkt, zdecyduje się na zakup. I jeśli nie znasz każdego kroku, który podejmuje przed przekazaniem tobie swoich pieniędzy, nie będziesz wiedział, jak usprawnić proces sprzedaży.

CRM musi mieć możliwość śledzenia każdej interakcji, które prowadzi z Twoją firmą. Od pierwszego razu, gdy zobaczą Twoją stronę internetową, gdy otworzą Twoją pocztę elektroniczną i gdy zadzwonią do Ciebie przedstawiciele handlowi, musisz być w stanie zobaczyć, jakie ruchy wykonują. W ten sposób możesz dostrzec swoje słabe strony i udoskonalić swoje mocne strony. Nie ma możliwości, aby osoba odbierająca połączenie znała wcześniej wymieniane informacje, chyba że interakcje były śledzone od samego początku.

Zarządzanie dokumentami w systemie CRM

Wysłanie całej dokumentacji sprzedaży do chmury może być koszmarem. Sprawy mogą być powolne i nieporządane, a sortowanie najważniejszych dokumentów może się skomplikować.

Jeśli chcesz połączyć swoje zespoły marketingowe i sprzedażowe i mieć wszystkie najważniejsze dokumenty w jednym miejscu, potrzebujesz CRM z funkcją zarządzania dokumentami. W ten sposób możesz załadować wszystkie dokumenty w jednym miejscu i uniknąć potencjalnego niedopasowania informacji, które mogłoby zrujnować Twoją sprzedaż. Co więcej, możesz również wgrać dokumenty dla swoich klientów, takie jak propozycje, umowy, specyfikacje techniczne i wszystko inne, co przyjdzie Ci do głowy.

Czy system CRM powinien mieć aplikację mobilną?

Dobry CRM musi mieć mobilną wersję swojej aplikacji, zwłaszcza jeśli masz silny zespół sprzedaży zewnętrznej; aplikacja mobilna może być dla bardzo pomocna. Mogą aktualizować swoje dane w podróży, wyświetlać alerty i aktualizacje transakcji, a także sprawdzać wszystko, czego potrzebują, bez otwierania swojego laptopa.

System CRM i integracje

Ostatecznym celem każdego profesjonalisty w dziedzinie sprzedaży jest praca mądrzejsza, a nie cięższa. Wymaga to dużej ilości integracji i umiejętności automatyzacji zadań. Innymi słowy, Twój CRM powinien dobrze współpracować z wieloma różnymi narzędziami, jeśli chcesz, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.

Przykładem mogą być integracje z oprogramowaniem do email marketingu, oprogramowaniem do generowania leadów, aplikacjami do zarządzania projektami oraz kreatorami stron internetowych i landing page’ów. Twierdzę, że integracja z email marketingiem jest najważniejsza, ponieważ musisz zobaczyć każdą interakcję, którą miałeś z leadem (poprzez email), kiedy ściągasz jego plik. Wreszcie, kluczowe jest, aby być w stanie otrzymywać płatności za pośrednictwem CRM. Niektórzy klienci wolą płacić natychmiast, niż zajmować się skomplikowanymi fakturami i procesami bankowymi.

Kiedy zorientujesz się, jakie funkcje są potrzebne w CRM-ie, lista tysięcy dostępnych aplikacji skurczy się do zaledwie kilku z najlepszych dla Ciebie.