Buduj świadomość całej organizacji o wdrożeniu systemu
Jasno określaj cele z wykorzystaniem metody SMART
Definiuj jasne „kryteria odbioru” dla poszczególnych wymagań wobec systemu
Segreguj cele pod kątem ich ważności z wykorzystaniem metody MOSCOW
Wprowadź jakiś rodzaj premii dla pracowników realizujących projekt za skuteczne realizowanie kolejnych celów
Buduj świadomość środków zaangażowanych przez firmę w projekt
W kluczowych momentach motywowanie poprzez pokazanie zaangażowania zarządu
Wyznacz Product Ownera – nie zalecamy osób wprost powiązanych z IT – osoba musi być w pełni zaangażowana w proces wdrożenia oraz znać charakterystykę biznesu
Zaangażowanie na 100% się zwraca
Przygotuj skrzynkę/adres email dotyczący wyłącznie wdrożenia. Dzięki temu zyskasz:
Kontrolę kosztów
Archiwum wiadomości wymienionych między firmami
Pełną transparencję przebiegu wdrożenia
Łatwość analizy podjętych działań w razie sytuacji spornych
Wyznacz liderów poszczególnych obszarów (obciążenie 30%) oraz wyznacz dedykowane wsparcie IT
Ważniejsza od wiedzy jest umiejętność komunikacji
Jeśli przy okazji wdrożenia chcesz zreorganizować procesy biznesowe – rozważ wynajęcie zewnętrznej firmy consultingowej
Prowadzić listę otwartych tematów wraz z ich statusem tak aby był dostępny dla wszystkich członków zespołu po obu stronach
Świadomie zarządzaj startem produkcyjnym
Określ co jest krytyczne, a co może poczekać
Określ priorytety startu
Uzależnij start produkcyjny od harmonogram urlopów
Zaangażowanie Zarządu – świadomość, że będzie spadek zaangażowania zespołu wraz z czasem trwania wdrożenia
Przekonuj zespół, że nowy system i twoje zaangażowanie może być szansą na rozwiązanie ich obecnych problemów
Wyznacz jasne zasady kiedy spotkanie ma być zdalne a kiedy musi być lokalne – dobrze zorganizowana praca zdalna podnosi efektywność realizacji projektu.