KE przedstawiła cele emisyjne, które zakładają, że zgodnie z Fit for 55, od 2035 będzie obowiązywać zakaz sprzedaży aut spalinowych. Wyścig ku dekarbonizacji branży automotive trwa w najlepsze.
Koncern motoryzacyjny na świecie, którym jest Volkswagen Group zapowiedział, że do 2035 roku przestawi się na produkcję pojazdów elektrycznych. Z kolei BMW deklaruje, że w 2030 roku połowa produkowanych przez firmę aut będzie wyposażona w napęd elektryczny. W osiąganiu celów klimatycznych kluczową rolę ma pełnić cyfrowa technologia.
„W drodze do zrównoważonego rozwoju musi towarzyszyć digitalizacja. Nie ma innej alternatywy.”– mówi Nicolas Peter, dyrektor finansowy BMW.
Dekarbonizacja branży automotive
Jak wynika z raportu „Dekarbonizacja transportu drogowego”, ponad 70 proc. badanych uważa dekarbonizację branży automotive za priorytet lub jeden z trzech najważniejszych celów swojej firmy. Neutralność klimatyczna wymaga zarządzania śladem węglowym poszczególnych produktów w łańcuchu dostaw. Aby to osiągnąć, firmy potrzebują przejrzystych danych pozwalających na bieżąco monitorować własne emisje i minimalizować wpływ swojej działalności na klimat. Jak wskazują jednak wyniki globalnego badania przeprowadzonego przez SAP, zaledwie 21 proc. kierowników przedsiębiorstw jest zadowolonych z jakości swoich danych środowiskowych.
„Do tej pory firmy używały uśrednionych danych do obliczania śladu węglowego na poziomie produktu dlatego, że brakowało dokładnych informacji na temat emisji i spójnej metodologii. Aby pozostać częścią globalnych łańcuchów dostaw, firmy będą musiały precyzyjnie obliczać ślad węglowy swoich produktów.”- John Revess, dyrektor Net Zero Transformation w Światowej Radzie Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD)