Właśnie rozpoczęło się badanie ankietowe dotyczące zmian w użytkowaniu technologii,
wynikających z trwającej pandemii COVID-19. Anonimowa ankieta skierowana jest do pracowników
firm i przedsiębiorców korzystających w pracy z systemów informatycznych. Wielu z nich w wyniku
pandemii musiało zmierzyć się z nowymi wyzwaniami w codziennych obowiązkach, badanie ma
potwierdzić co się zmieniło. Wyniki zostaną opublikowane w formie raportu.
Rewolucja COVID-19
Rewolucja w stylu życia i pracy wywołana przez pandemię COVID-19 stała się faktem. Zamknięcie w
domach, które nastąpiło z dnia na dzień, wywołało faktyczne zapotrzebowanie na technologie, które
umożliwiają pracę zdalną, bezpieczną komunikację i minimalizację ryzyka kontaktu bezpośredniego.
„Lockdown” mający chronić, jednocześnie skomplikował funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw.
Właściciele firm stanęli przed ważnymi decyzjami – co dalej, jak funkcjonować w nowej rzeczywistości,
co zrobić żeby utrzymać swoją działalność? Z pomocą przyszły technologie.
Etapy pandemii
W pierwszej fazie pandemii, czyli mniej więcej od połowy marca – odczuwaliśmy szok i musieliśmy
w pracy błyskawicznie wdrażać się w nowe systemy, narzędzia czy procedury. Tę fazę mamy już za
sobą, teraz jesteśmy w drugiej fazie, w której nastąpiło oswojenie z sytuacją w jakiej się znaleźliśmy,
powoli wracamy do czynności, które wykonywaliśmy przed pandemią. Czeka nas jeszcze etap, który
najprawdopodobniej (co już widać) zmieni na stałe wiele nawyków zarówno pracodawców jak
i pracowników. Będziemy musieli pogodzić się z tym, że zmieniają się realia funkcjonowania firm
i stworzyć nową koncepcję funkcjonowania biznesów.
Dlatego nadszedł czas, w którym możemy zacząć wyciągnąć wnioski z funkcjonowania w czasie
pandemii. Stąd pomysł na stworzenia badania kierowanego do pracowników i właścicieli firm. Ankieta
jest podzielona na trzy główne części, które pozwolą zdiagnozować wymagania i bolączki
przedsiębiorców i pracowników:
Pytania zostały ułożone tak, żeby ankietowany, mógł sprawnie przejść przez formularz, odpowiadając
na zagadnienia, które go dotyczą, pojawiają się również pytania dodatkowe, które doprecyzują
potrzeby użytkownika.
Jak wziąć udział w badaniu?
Ankieta jest w pełni anonimowa. Została opublikowana na stronie: https://www.enova.pl/badanie-firma-pandemia-technologia-jak-sobie-radzisz-z-covid-19, jej wypełnienie zajmuje około 3 minut. Do
udziału w badaniu zapraszamy pracowników firm, a także przedsiębiorców, którzy w swojej codziennej
pracy wykorzystują jakiekolwiek oprogramowanie.
Raport
Dane zebrane w badaniu zostaną przeanalizowane i na ich podstawie powstanie kompleksowy raport.
Pozwoli on szerzej spojrzeć na doświadczenia związane z pandemią, wyciągnąć wnioski i lepiej
przygotować się na inne nieoczekiwane wydarzenia, w których z pomocą przychodzą narzędzia
technologicznych. Raport zostanie opublikowany jesienią 2020 roku.
Organizator
Organizatorem badania jest spółka Soneta, polski producent oprogramowania ERP enova365. Ankieta
dostępna jest na stronie>>
***
Więcej informacji udziela:
Kamila Bator z Działu Marketingu
e-mail: marketing@enova.pl
tel.: 12 349 28 81
www.enova.pl