Wprowadzenie Google Analytics 4 to rewolucja w analityce. Przynosi wiele możliwości i zmienia tradycyjne podejście do pomiaru oraz analizy danych na stronach internetowych. Odpowiednio skonfigurowany jest też kluczem do skutecznego marketingu. Przypomnijmy – od 1 lipca br. darmowa wersja GA nie zbiera już nowych informacji, co stawia przed marketerami i analitykami nowe wyzwania.
Kluczową zmianą dotyczącą narzędzia jest oparcie pomiaru na użytkownikach i związanych z nimi zdarzeniami, a nie tak jak wczesniej – sesjach.
Wykorzystanie uczenia maszynowego pozwala na generowanie wniosków i sugestii, a także uzupełnianie danych o brakujące ogniwa ścieżki konwersji. GA4 oferuje integrację z BigQuery do zaawansowanej analizy danych oraz narzędzia raportowania i wizualizacji. Dzięki połączeniu z Google Marketing Platform biznes ma więc możliwość prowadzenia spójnych działań marketingowych.
Należy pamiętać, że wdrażanie GA4 wiąże się z koniecznością dostosowania strategii web analityki do nowych możliwości. Przed przystąpieniem do implementacji należy odpowiedzieć na pytania dotyczące celów analizy, potrzeb użytkowników oraz zgodności z przepisami o ochronie prywatności.
Co i dlaczego mierzymy?
Jak wykorzystamy segmenty na platformach reklamowych?
Jak respektować prywatność użytkowników strony?
Jak łączyć dane web analityczne z danymi własnymi?
Czas poświęcony na naukę funkcjonalności GA4 oraz przeszkolenie zespołów marketingowych jest niezbędny, aby zapewnić płynne przejście na nową platformę.
Kluczowe zmiany, z jakimi mamy do czynienia w przypadku GA4, to:
Zamiast ścieżek konwersji w GA4 mamy do czynienia z domyślnymi zdarzeniami, które automatycznie śledzą akcje użytkowników. Warto poświęcić więc uwagę na to, aby dokładnie zrozumieć, jak działają domyślne zdarzenia i dostosować je do swoich potrzeb.
Google Analytics 4 oferuje też bardziej zaawansowane funkcje integracji z Google Ads. A to z kolei otwiera nowe👉 możliwości śledzenia konwersji, remarketingu i optymalizacji kampanii reklamowych.
Customer Lifetime Value (CLV) to kolejne nowe pojęcie w GA4, które jest ważne dla zrozumienia wartości, jaką ma dany klient dla Twojego biznesu. Należy więc skonfigurować swoje działania w GA4 tak, aby śledzić i analizować właśnie wartość dla klienta, która może okazać się niezwykle istotna w końcowym rozrachunku.
Przejście na Google Analytics 4 to ważny krok dla każdej firmy, która choćby tylko w części funkcjonuje w środowisku online. Z odpowiednim przygotowaniem, dobrym planowaniem i efektywnym przeszkoleniem zespołu będzie z pewnością skuteczne narzędzie, które analitykę danych wniesie na nowy poziom, realnie przekładając się na efektywność prowadzonych działań marketingowych.
To tylko część informacji o nowym GA4, wiecęcej znajdziesz na na naszym blogu 👉 https://www.salestube.tech/pl/blog/7-kamieni-milowych-do-pelnego-wdrozenia-ga4-krok-po-kroku/