IFS

IFS wśród liderów raportu IDC MarketScape

IFS został uznany za lidera w dziedzinie zarządzania cyklem życia produktu – wynika z badań IDC opublikowanych w raporcie MarketScape[1]. Firmę doceniono za niezawodny ekosystem oraz wsparcie transformacji usług w skali przedsiębiorstwa. Raport IDC ocenia możliwości i strategie biznesowe dostawców Service Lifecycle Management (SLM) w oparciu o kompleksowy model zarządzania m.in oferty, wyceny, baza klientów, strategia rozwoju.

Od przeszło trzydziestu lat, IFS opracowuje oprogramowanie zapewniając rozwiązania ułatwiające firmom dokonywanie cyfrowej transformacji z uwzględnieniem specyfiki ich branży. Najnowszy produktu IFS Cloud jest platformą do całościowego zarządzania procesami. Klienci z branż produkcyjnej, budowlanej, lotniczej czy usługowej współpracując z IFS sprawnie i skutecznie przechodzą na aplikacje mobilne oraz rozwiązania chmurowe.

 Produkt wspierający transformację cyfrową

 

W ocenie dostawców IDC MarketSpape IFS jest rozwiązaniem dla firm szukających partnera, który stworzył wydajny ekosystem i jest w stanie wspierać transformacje usług w skali całego przedsiębiorstwa.

Dzięki dywersyfikacji portfolio klientów oraz niedawnym akwizycjom firma systematycznie poszerza swoją wiedzę branżową i możliwości funkcjonalne produktów. W raporcie czytamy: klienci podkreślają, że IFS dobrze radzi sobie w złożonych środowiskach, zapewniając adaptacyjne produkty wspierające transformację cyfrową w optymalnym tempie. 

IFS zawsze dostrzega bardziej zindywidualizowane potrzeby firm. Nasze działanie nie skupia się wyłącznie na podpisaniu kontraktu, to oczywiście ważne, ale tak naprawdę jest jednym z przystanków na mapie naszych aktywności względem klienta. Kluczowa jest satysfakcja i przekonanie klienta, że dokonał dobrego, jakościowego wyboru. Kładziemy nacisk na właściwy dobór specjalistów, którzy będą ekspertami w środowisku funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jesteśmy obecni w newralgicznych dla naszych klientów chwilach, aby wspierać transformację cyfrową biznesu w tempie dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb.

Marek Głazowski

Prezes, IFS Polska&CEE

Wysoka jakość Moment of Service™ to znak rozpoznawczy naszych klientów

IFS ogłoszono liderem w czterech raportach IDC MarketScape (aplikacje do zarządzania serwisem w terenie dla producentów – lider[2], aplikacje do zarządzania częściami zamiennymi – lider[3], zarządzanie serwisem w terenie dla zakładów z branży Utilities – lider[4], platformy do zarządzania cyklem serwisowym dla producentów – lider[5]), a także wyróżnienie w dziedzinie zarządzania umowami serwisowymi i gwarancjami[6]. Idziemy w górę nie tylko w porównaniu z dużymi liderami w usługach, ale też specjalistami od niszowych obszarów technologii usługowych.

W dzisiejszych czasach niełatwo być producentem. Obecne rynki są pełne produktów naszpikowanych wieloma funkcjami i margines na przebicie konkurencji czy wyróżnienie marki jest często niewielki. Agresywna polityka cenowa i niepewne łańcuchy dostaw sprawiają, że zarabianie na sprzedaży produktów jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Producenci coraz częściej uświadamiają sobie, że jedyną metodą jest inwestowanie w działalność usługową, która otwiera drogę do zwiększania marży, większej lojalności obecnych klientów oraz przyciągania nowych. Mówiąc najprościej, usługi nie ograniczają się już do obsługi posprzedażowej, stały się dla firm ważnym wyróżnikiem. Centralnym punktem misji firmy jest umożliwianie naszym klientom zapewniania właściwego Moment of Service™ dla ich odbiorców. 

Marne Martin

Prezes, IFS Service Management

 

IFS stawia na kompleksowe narzędzia dla przedsiębiorstw, łącząc obsługę danych z systemami klasy ERP i zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą odchodzić od hermetycznych rozwiązań w ramach organizacji.

Wykorzystując IFS Cloud mogą natychmiast połączyć specyfikę ich branży z inteligentnymi, autonomicznymi funkcjonalnościami produktu. Dowiedz się więcej o tym, jak IFS wspomaga firmy świadczące usługi serwisowe: http://www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

IDC MarketScape

Model oceny dostawców IDC MarketScape ma na celu ogólną ocenę konkurencyjności dostawców teleinformatycznych na rynku. Wykorzystuje on szczegółową metodykę punktowania opartą na kryteriach zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

W efekcie powstaje grafika przedstawiająca pozycję każdego z dostawców na konkretnym rynku. IDC MarketScape pokazuje jasny model, który umożliwia merytoryczne porównanie oferty usług, możliwości i strategii oraz obecnych a także przyszłych czynników sukcesu rynkowego dostawców teleinformatycznych. Oprócz tego, zapewnia nabywcom technologii pełną ocenę atutów i słabych punków obecnych lub potencjalnych dostawców.

[1] IFS został spozycjonowany w kategorii liderów IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment (#US46742721, luty 2022).

[2] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742521, grudzień 2021

[3] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Parts Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742821, grudzień 2021

[4] IDC MarketScape: Worldwide Field Service Management Solutions for Utilities 2022 Vendor Assessment, doc #US47455521, styczeń 2022

[5] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment, doc #US46742721, luty 2022

[6]  IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Warranty and Service Contract Management Applications 2022 Vendor Assessment, doc #US46743021, styczeń 2022

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń