Zdjęcie

Jakie rozwiązania IT wybrać, gdy Twój e-Commerce dynamicznie się rozwija?

Dynamiczny rozwój branży e-Commerce to zarówno ogromne szanse, jak i wyzwania związane z doborem odpowiednich narzędzi technologicznych. Dla wielu firm kluczowe jest, aby wybrane rozwiązania IT nie tylko sprostały bieżącym potrzebom, ale również wspierały rozwój i skalowalność w przyszłości. Jak więc podjąć trafne decyzje technologiczne, unikając przy tym kosztownych błędów? Zapraszamy na nasz webinar, gdzie nasi eksperci opowiedzą, jak skutecznie dobrać narzędzia IT, które nie tylko usprawnią codzienne operacje, ale także pozwolą na dynamiczne skalowanie biznesu. Dowiesz się, jak wybrać technologie, które zapewnią Twojej firmie stabilny rozwój, jednocześnie eliminując ryzyko blokowania dalszego wzrostu.

CEL

Dynamicznie rozwijające się firmy e-Commerce stają przed wyzwaniem wyboru odpowiednich rozwiązań IT, które nie tylko sprostają aktualnym potrzebom, ale także będą skalowalne i dopasowane do przyszłych wyzwań. Często niejasne jest, jak skutecznie dobrać narzędzia informatyczne, które wspierają zarówno bieżące operacje, jak i rozwój na większą skalę. Podczas webinaru omówimy, jak firmy e-Commerce mogą podejmować przemyślane decyzje technologiczne, aby uniknąć kosztownych błędów i zablokowania dalszego rozwoju.

Dowiedz się, jak odpowiednio dopasować rozwiązania IT do potrzeb Twojej firmy, aby usprawniały procesy, wspierały skalowalność oraz były zgodne z dynamicznym tempem rozwoju branży.

Z tego webinaru dowiesz się:

  • Jakie działania w Twojej firmie mogą zostać usprawnione dzięki odpowiednim narzędziom IT.

  • Jak przełożyć cele biznesowe na konkretną strategię IT wspierającą bieżące operacje i przyszły rozwój.

  • Jak oceniać rozwiązania IT pod kątem kosztów, integracji, skalowalności i wsparcia technicznego.

  • Jakie technologie umożliwiają płynne skalowanie infrastruktury IT zgodnie z potrzebami firmy.

  • Jak zabezpieczyć się przed wyzwaniami technologicznymi, które mogą zablokować rozwój.

  • Jak wybrać narzędzia IT, które wspierają rozwój firmy teraz i w przyszłości, unikając kosztownych błędów.

HARMONOGRAM

  1. 12:00-12:05: Rozpoczęcie wydarzenia i przywitanie uczestników
  2. 12:05-13:00: Część główna
  3. 13:00-13:15: Sesja Q&A – pytania od uczestników
Specjaliści, których będziesz miał/a okazję poznać:
Barbara Tatar
Właścicielka firmy doradczo-szkoleniowej działającej pod marką „E-handel w praktyce”. Zajmuje się doradztwem w zakresie sprzedaży, marketingu oraz e-commerce, obejmującym strategie, pozyskiwanie klientów online, audyty stron i sklepów internetowych. Drugim obszarem jego działalności są wdrożenia platform sprzedażowych e-commerce B2B – od audytu firmy i przygotowania do projektu, przez projekt IT, aż po rozpoczęcie sprzedaży i zaangażowanie klientów. Prowadzi warsztaty indywidualne oraz grupowe dla firm w tych dziedzinach. Doświadczenie zdobywał w spółkach sektora MŚP, pracując na różnych stanowiskach – od specjalisty po prezesa – oraz u dostawcy IT, jako tester i Product Manager oprogramowania e-commerce w Asseco Business Solutions S.A.
Marek Mac
CEO w myERP.pl. Pasjonat systemów ERP, od lat związany z branżą. Przygodę zaczynał od systemów Comarch, aktualnie zna większość dostępnych rozwiązań klasy ERP w Polsce. Odpowiedzialny za projekty po stronie dostawcy jak i po stronie klienta. Zawodowo związany z GPW oraz Forex.

Marek Kich

CEO w Satisfly, Konsultant e-Commerce i marketingu. Od ponad 12 lat pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-Commerce B2B / B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów uruchomienia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się między innymi w autorskim podkaście Sztuka E-Commerce.
Wojciech Nowak
Partner Zarządzający w Sente oraz Konsultant rozwiązań biznesowych i IT z 20-letnim doświadczeniem. Pełnił rolę projektanta rozwiązań dla Klientów opartych o system klasy ERP, WMS, POS i dedykowane rozwiązania informatyczne. Ekspert w zakresie wdrożeń systemu klasy WMS, specjalizujący się w automatyzacji procesu zarządzania pracą magazynu i podnoszeniem wydajności magazynierów. Aktualnie odpowiedzialny za relacje z kluczowymi Klientami firmy i realizację największych projektów wdrożeniowych.

ZAPISY

Dołącz do nas i dowiedz się, jak IT może stać się motorem napędowym dla Twojego e-Commerce! ZAPISY TUTAJ

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych

Dynamiczny rozwój działalności i poszerzanie oferty produktowej wymusiły reorganizację logistyki oraz centralizację operacji magazynowych. Wdrożenie WMS pozwoliło na automatyzację procesów, zwiększenie efektywności i eliminację błędów. Efektem było stworzenie wydajnego magazynu centralnego, który obsługuje całą sieć dystrybucji. O firmie Lobos to przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją urządzeń i materiałów biurowych, materiałów eksploatacyjnych (skanerów, drukarek, kserokopiarek itd.), a także pakowanych artykułów spożywczych oraz mebli i akcesoriów meblowych dla firm i hoteli. Posiada 10 oddziałów na terenie całej Polski – w Katowicach, Krakowie, Kielcach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Tarnowie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu i Rzeszowie. Na terenie Krakowa oraz okolic towar rozwożony jest za pomocą własnej floty samochodowej. Do pozostałych rejonów Polski artykuły są wysyłane przy użyciu firmy spedycyjnej.  Z firmą Lobos Sente jako dostawca zaawansowanych systemów informatycznych współpracuje od 2007 r., kiedy to rozpoczęte zostały prace nad wdrożeniem systemu ERP. Planując zmianę oprogramowania w obszarze gospodarki magazynowej firma Lobos szukała innych dostawców zaawansowanego oprogramowania dla biznesu. Jednak ze względu na funkcje i możliwości systemu informatycznego w obszarze planowania zamówień i WMS, oferta Sente stanowiła najbardziej kompleksowe rozwiązanie. Nie bez znaczenia okazały się także dotychczasowe pozytywne doświadczenia i wieloletnia współpraca. Cele projektu Dynamiczny rozwój spółek wchodzących w skład grupy Lobos i stałe poszerzanie oferty spowodowały potrzebę zmian w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej, a w związku z tym wdrożenie kolejnych obszarów systemu informatycznego. Do tej pory funkcjonowało jednocześnie kilka magazynów oddziałowych, jednak ze względu na koszty utrzymania składów oraz transportu zlikwidowano lub zminimalizowano ich rolę na rzecz jednego magazynu centralnego. W wybranych oddziałach firmy przechowywane są jeszcze tylko produkty ciężkie lub wielkogabarytowe o stosunkowo niskiej wartości jednostkowej (np. woda, papier, mleko, ręczniki papierowe itp.), których transport do magazynu centralnego jest ekonomicznie nieopłacalny. W związku z wprowadzanymi zmianami powstała konieczność przeorganizowania magazynu w głównej siedzibie firmy w Krakowie na magazyn centralny w taki sposób, żeby przy dotychczasowej swojej powierzchni (3600 m²) mógł przyjąć na stan i podołać obsłudze zwiększonej rotacji artykułów. Magazyn pod lupą W proces przekształceń w firmie Lobos Sente zostało zaangażowane już w momencie planowania zmian w magazynie, który miał pełnić funkcję centralnego. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń i specyfiki asortymentu został opracowany rozkład strefy odstawczej (ustawienie regałów) oraz strefy pakowania, zaplanowane ścieżki poruszania się magazynierów oraz zaprojektowane zasilenie 5-piętrowej (wys. 2,2 m) antresoli. Takie rozwiązania pozwoliły od samego początku zoptymalizować funkcjonowanie kluczowych obszarów magazynu, dzięki czemu uniknięto modyfikacji w późniejszym terminie (mogących wynikać z wniosków planowanej wówczas analizy przedwdrożeniowej oraz późniejszej implementacji systemu). Wprowadzone rozwiązania opierały się na urządzeniach przenośnych, które poprzez Wi-Fi łączą się z bazą danych systemu. Każdy magazynier jest zaopatrzony w tzw. handheld, za pomocą którego otrzymuje zlecenia magazynowe i potwierdza realizację poszczególnych zadań do wykonania. Oprogramowanie pozwala kierownikowi magazynu na tworzenie i generowanie raportów przedstawiających precyzyjne statystyki wydajności pracy każdego magazyniera. Pozwala to z jednej strony planować i decydować o organizacji pracy, jak i monitorować efektywność działań pracowników. Automatyzacja procesów Najważniejsze efekty wdrożenia systemu Teneum WMS wynikają z automatyzacji kluczowych procesów zachodzących w magazynie. Podczas swoich zadań dziesięciu magazynierów wspieranych jest przez oprogramowanie, które kieruje ich do lokacji, z których powinni pobrać dany produkt. Wybierana jest optymalna trasa ze względu na konkretne zlecenie magazynowe.  Nadzór systemu nad gospodarką magazynową pozwala w zależności od potrzeb przydzielać jednocześnie kilku pracowników do realizacji dużych zamówień. Takie rozwiązania znacznie przyspieszają proces kompletacji zamówień i przygotowania przesyłki. Automatyzacja pracy umożliwiła obsługę magazynu przez taką samą liczbę osób nawet po zwiększeniu liczby dziennych zamówień wynikających ze skierowania na skład centralny zleceń, które dotychczas były obsługiwane przez oddziały firmy. Został też wprowadzony system tzw. podwójnej kontroli, polegający na sczytywaniu (pick) za pomocą kodu kreskowego danych dotyczących pobieranego produktu z konkretnej lokacji, a następnie ponownego pick’u danego artykułu podczas przygotowywania przesyłki w strefie pakowania. W obu przypadkach przy braku kompletacji system sygnalizuje o tym i nie pozwala realizować kolejnych operacji bez skompletowania całości paczki. Dzięki współpracy urządzeń mobilnych i rozwiązań systemu możliwość pomyłek przy wysyłce do klientów została zredukowana praktycznie do zera. Kompletacja zamówień według wskazówek podawanych przez system pozwala także skrócenie czasu (z 3 godzin do 30 minut) potrzebnego do zapakowania przesyłek na samochód (własny lub spedytora). Paczki zostają zebrane i przygotowane razem według wyznaczonych tras. Inteligentne zarządzanie przesyłkami dzięki cross-dockingowi Żeby zmniejszyć liczbę magazynów oddziałowych, Lobos musiał rozwiązać problem kompletacji przesyłek ze względu na docelowe punkty odbioru – bez konieczności przepakowywania ich „po drodze” w poszczególnych oddziałach. Zgodnie z sugestiami Sente przygotowało w systemie WMS mechanizmy pozwalające na realizację zamówień według metody cross dockingu. Obecnie w narzędziu istnieje opcja otwarcia zlecenia przewozu tego typu na określony oddział. W takim przypadku poszczególne elementy (paczki) całej przesyłki już w magazynie centralnym zaadresowane zostają na docelowe miejsce odbioru (adres danego oddziału lub adres konkretnego klienta), a nie jako przesyłka w całości zaadresowana na oddział firmy, który do tej pory sam przepakowywał i rozdzielał je na potrzeby zamówień lokalnych. Ten mechanizm doskonale sprawdza się przy zamówieniach generowanych przez dużych klientów – w sytuacji, gdy np. jeden kontrahent zleca dostarczenie 250 paczek pod 100 różnych miejsc adresowych. W takim przypadku już na etapie przygotowywania przesyłki każda paczka otrzymuje etykietę zaadresowaną na wskazany adres. Po dotarciu przesyłek do oddziału Lobosu nie ma potrzeby ich przepakowywania ani adresowania – to wszystko zostało już wykonane wcześniej w magazynie centralnym. Implementacja w oprogramowaniu rozwiązań cross dockingu pozwoliła dokonać reorganizacji magazynów oddziałowych Lobosu. Pozyskane tym sposobem środki firma może przeznaczyć na inwestycje mające na celu rozwój przedsiębiorstwa i zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Rezultaty wdrożenia Wdrożenie kolejnych obszarów systemu Teneum Sente pozwoliło firmie Lobos na reorganizację sposobu działania przedsiębiorstwa. Powstał magazyn centralny, a automatyzacja większości procesów w nim zachodzących usprawniła jego pracę tak, żeby mógł on przejąć zlecenia do tej pory realizowane przez oddziały bez konieczności zatrudniania nowych pracowników lub pracy w trybie zmianowym na tym magazynie. Obecnie system do obsługi magazynu i planowania zamówień posiada w swojej kartotece ok. 30 tys. aktywnych pozycji asortymentowych. Z tej liczby 8,2 tys. produktów rozmieszczonych jest na ok. 2,3 tys. lokacjach. Przeciętnie dziennie realizowanych jest ok. 300 przesyłek, co daje ok. 2 tys. pobrań towarów przez 10 magazynierów. Średnio jedno pobranie realizowane jest w czasie 2 minut i 24 sekund.
Obrazek wyróżniający dla 'Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych'
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń