Pandora-rozpoczyna-transformację-ERP-z-SAP

Pandora rozpoczyna transformację ERP z SAP

Prognozy raportu Deloitte pokazują, że do 2025 roku za połowę globalnej konsumpcji dóbr luksusowych będą odpowiedzialni millenialsi i przedstawiciele pokolenia Z. To grupa, która używa kilku kanałów zakupowych, a relacje z marką są dla niej często kluczowe podczas decyzji. Stąd rosnąca siła strategii omnichannel – zaplanowanej ścieżki zakupowej klienta, która uspójnia jego doświadczenie niezależnie od kanału zakupu. Pandora, największa na świecie marka biżuterii, wybrała RISE with SAP jako jedno z rozwiązań wspierających rozwój omnichannel oraz proces cyfryzacji.

Znaczenie firm z branży dóbr luksusowych widać po liczbach: 15 firm, o sprzedaży dóbr luksusowych przekraczającej 5 mld USD, stanowiło ponad dwie trzecie całkowitej sprzedaży Top 100 dóbr luksusowych w 2021 r. (źródło: Deloitte). 100 największych na świecie firm z tej branży wygenerowało w roku obrotowym 2021 przychody w wysokości 305 mld USD. To silne marki detaliczne, wśród których panuje wysoka konkurencyjność, a obsługa klienta musi uwzględniać zmieniające się sposób myślenia konsumentów.

Wszystko dostępne wszędzie i przez cały czas

Biżuteria Pandora jest sprzedawana w ponad 100 krajach za pośrednictwem 6 400 punktów sprzedaży, w tym ponad 2 400 sklepów koncepcyjnych. Pandora swoją biżuterię projektuje, produkuje i sprzedaje, a jej strategia rozwoju jest ambitna: bycie największą i najbardziej pożądaną marką na rynku przystępnej cenowo biżuterii. Tę strategię firma chce zrealizować do 2026 roku za pomocą holistycznej strategii cyfryzacji obejmującej wszystkie operacje Pandory. Jednym z jej kluczowych elementów jest wdrożenie przystępnego systemu ERP na bazie rozwiązania SAP S/4HANA Cloud.

„Głównym celem transformacji ERP będą finanse, zaplecze magazynowe oraz kompleksowe procesy biznesowe odzwierciedlające doświadczenie klienta. Dzięki SAP S/4HANA for Retail, SAP Customer Activity Repository (CAR) i SAP Business Technology Platform (BTP) oraz innym cyfrowym usprawnieniom przewidzianym w ramach naszej strategii cyfryzacji, będziemy w stanie zaoferować klientom takie same doświadczenia na całym świecie. Gdy system zostanie w pełni wdrożony, szczegóły wysyłki i dostępność nie będą już zależeć od tego, gdzie na świecie znajduje się klient. A system pokaże dostępność biżuterii i indywidualne sugestie dotyczące tego, jakie elementy kupić, bez względu na to, skąd będziemy chcieli wykonać zakupy” – mówi David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer, Pandora.

Pełne wdrożenie nowego systemu umożliwi Pandorze oferowanie swoim klientom wielokanałowego doświadczenia z płynnymi transakcjami i interakcjami zarówno online jak i w sklepach. Klienci Pandory będą mogli zobaczyć stany magazynowe w czasie rzeczywistym i uniknąć sytuacji, w których dane o produkcie różnią się od siebie w trzech obecnie niezsynchronizowanych systemach. Całość zostanie usprawniona przez procesy: click & collect, zakupy online i możliwy odbiór w sklepie.

„Wgląd w działania prowadzone w różnych kanałach sprzedaży musi być po pierwsze łatwy, po drugie wspierany przez narzędzia predykcyjne, które bazują m.in. na analizie trendów sprzedażowych. To dwa elementy modelu omnichannel, które wpływają na możliwość podejmowania optymalnych decyzji. Strategia wielokanałowego dotarcia do klientów, realizowana z wykorzystaniem portfolio SAP Customer Experience oraz SAP Business One, obejmuje współpracę narzędzi sprzedaży online i offline, gromadzenia i analizowania danych klienckich, ujednolicenie programów rabatowych i lojalnościowych, a także koordynację stanów magazynowych w sytuacji znacznego rozproszenia danych” – podkreśla Marcin Zielonka, SAP Customer Experience Senior Sales Executive w SAP Polska.

Specjaliści McKinsey w jednym ze swoich opracowań podkreślają, że strategia omnichannel jest w tej chwili jednym z trzech fundamentów współczesnego sprzedawcy detalicznego. Drugim jest opracowanie oferty usług spójnej z ofertą produktową, odpowiadającej na niezaspokojone potrzeby usługowe lojalnej bazy klientów. Trzecim fundamentem jest stworzenie fizycznych lub cyfrowych zasobów służących celom B2C lub B2B. Dostosowany do trzech filarów model monetyzacji może zapewnić lepsze wyniki finansowe, a także umożliwić odzyskanie rentowności w trudnych sytuacjach finansowych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpędza się w drodze ku większej efektywności

Efektywność kosztowa, optymalizacja, usprawnienia w obrębie łańcuchów dostaw – to cele ważne dla każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Możliwości wykorzystania w tym celu nowych technologii, m.in. rozwiązań chmurowych czy systemów ERP są praktycznie nieograniczone. Świadczy o tym choćby jedno z najświeższych partnerstw SAP: z zespołem Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS. Partnerstwo pomiędzy SAP SE i Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpoczyna się w 2024 roku, a umowa zakłada wieloletnią współpracę. Jako oficjalny partner zespołu, SAP będzie zajmować się zwiększeniem efektywności operacyjnej i umożliwiać pozyskiwanie nowych wniosków z danych, które przełożą się na zwiększenie wydajności. SAP S/4HANA Cloud, private edition pełni funkcję technologicznego fundamentu dla zespołu. Dzięki temu możliwa będzie praca nad tym, by sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe od SAP pomagały w informowaniu i przewidywaniu decyzji, optymalizacji zasobów oraz zabezpieczaniu przyszłości infrastruktury IT. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team to zespół fabryczny marki Mercedes-AMG, rywalizujący na szczycie motorsportu – w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. Formuła 1 to sport jak żaden inny. Łącząc elitarną współpracę, przełomowe technologie i innowacje, doskonałe zarządzanie i wyjątkowe umiejętności kierowców, zespoły tworzą samochody wyścigowe zdolne do emocjonującej rywalizacji w ramach ponad 20 wyścigów na pięciu kontynentach w trakcie każdego sezonu. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1, z siedzibą w Centrach Technologicznych w Brackley i Brixworth w Wielkiej Brytanii, to ponad 1000 zaangażowanych i zdeterminowanych ludzi, którzy projektują, rozwijają, produkują i ścigają się samochodami. Od 2010 roku, do końca sezonu 2022, zespół fabryczny Mercedes-AMG zdobył m.in. 116 zwycięstw, 264 miejsca na podium oraz 54 podwójne zwycięstwa w ramach 259 startów wyścigowych. Przyspieszając jutro Efektywność jest fundamentem sukcesu w Formule 1. Dlatego ograniczenie kosztów oraz optymalizacja złożonego łańcucha dostaw to dwa główne wyzwania, które postawiono przed partnerstwem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS i SAP. Reguły w Formule 1 wyznaczają, jakie środki zespoły mogą wydawać w każdym sezonie, a przekroczenie tego limitu wiąże się z surowymi karami. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 planuje wywiązywać się z tych zadań, wykorzystując rozwiązanie SAP S/4HANA Finance do efektywniejszego alokowania, oszczędzania i wykorzystywania zasobów. Dzięki wbudowanej technologii SAP Business AI, zespół może prognozować koszty, przewidywać ostateczne potrzeby budżetowe oraz optymalizować zarówno łańcuch dostaw, jak i dostępne zasoby. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team zamierza wykorzystać także SAP S/4HANA Cloud, private edition do stworzenia bezpiecznego i nowoczesnego środowiska chmurowego. Może również korzystać z rozwiązań SAP Build i platformy SAP Business Technology, aby wdrożyć transparentną, inteligentną architekturę organizacji, łączącą w jedną całość dane i systemy z różnych źródeł. Pomoże to skrócić czasy dostawy kluczowych komponentów motoryzacyjnych, co zapewnia płynność dostaw podczas wyścigów odbywających się w weekendy. Formuła 1 to jedno z najbardziej innowacyjnych technologicznie wydarzeń na świecie, więc poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, pod każdym względem. W tak wymagających warunkach, w jakich operują zespoły Formuły 1, sport jest też doskonałą okazją do prezentowania umiejętności i doskonałości technologicznej. Warto pamiętać, że aby kulminacja, która ma miejsce podczas wyścigu, była udana, bardzo wiele pracy musi zostać wykonanej „za kulisami”. SAP z dumą współpracuje z zespołem, aby procesy zachodzące w jego obrębie były tak doskonałe, jak samochody Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team  Julia White Członek zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i rozwiązań., SAP SE Innowacje w branży Nowe partnerstwo ma szansę także pokazać nową jakość w branży motoryzacyjnej. To właśnie dla Formuły 1 tworzone są przecież i prezentowane najciekawsze, branżowe innowacje. SAP i zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 dostarczą kolejne nowe rozwiązania, zasilone przez wnioski wynikające z działania w ramach cyklu Formuły 1. Posłużą one jako inspiracja do działania także dla innych klientów SAP. Z radością ogłaszamy, że SAP został oficjalnym partnerem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Łączy nas wspólne dziedzictwo i zaangażowanie w innowacje i zmiany, co istotnie przyczyni się do naszej wydajności na torze. SAP to światowy lider w swojej dziedzinie i nie moglibyśmy wymarzyć sobie lepszego partnera, aby poprawić naszą efektywność w 2024 roku i w przyszłości  Toto Wolff, CEO i kierownik zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. CEO i kierownik zespołu, Mercedes-AMG PETRONAS F1
Mercedes-AMG-PETRONAS-F1-rozpędza-się-w-drodze-ku-większej-efektywności

SAP Business One
+1
Nieznana
95000 osób
Zobacz profil
Opis
Brakuje nam szczegółowych informacji o tej firmie. Jesteś dostawcą? Skontaktuj się z nami i zaprezentuj swoje rozwiązanie!...
rozwiń