Niezwykle dynamiczny rozwój polskiego rynku e-Commerce B2B to dla firm to jednocześnie szansa, jak i duże wyzwanie. Żeby mu sprostać, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na cyfrową transformację swoich organizacji. Jaki jest stopień jej wdrożenia w firmach zajmujących się dystrybucją i handlem? W Sente postanowiliśmy to zbadać.
Z badania na temat stopnia wdrożenia cyfrowej transformacji w polskich firmach dystrybucyjnych i handlowych, które przeprowadziliśmy, wynika, że aż 69% firm planuje wdrożenie rozwiązań z zakresu cyfrowej transformacji w przeciągu najbliższych 2 lat. Natomiast 42% z nich ma takie plany już na najbliższy rok. Badanych zapytaliśmy również o to, co uważają za największe bariery i przeszkody we wdrażaniu cyfrowej transformacji.
Działania w tym obszarze blokują przede wszystkim obawy, takie jak: brak czasu, wysokie koszty, a także brak odpowiedniej wiedzy na temat dostępnych rozwiązań. Uważamy, że wskazane przez przedsiębiorców bariery to wyzwania, którym można sprostać, korzystając z odpowiednich rozwiązań, technik i narzędzi.
Na podstawie analizy wyników badania stworzyliśmy publikację, adresującą wątpliwości i obawy, które blokują firmy przed wdrożeniem transformacji cyfrowej pt.: Jak przeprowadzić cyfrową transformację w firmie handlowej?
Głównym celem, który przyświecał nam podczas przygotowywania publikacji była odpowiedź na obiekcje, które powstrzymują firmy przed wdrożeniem cyfrowej transformacji, a także zwiększenie wiedzy na temat sposobów jej wprowadzania w firmach zajmujących się handlem.
W przewodniku swoją wiedzą na ten temat podzielili się eksperci w następujących rozdziałach:
Publikację można pobrać tutaj: https://bit.ly/3GmtC43