Sukces-organizacji-dzięki-danym_-analityce-i-narzędziu-Tableau

Sukces organizacji dzięki danym, analityce i narzędziu Tableau

Wcześniej dane postrzegane były jako tajny język, który rozumieją tylko eksperci. Te czasy na szczęście już dawno minęły. Dziś każdy może zrozumieć dane, od dyrektora generalnego po świeżo upieczonego stażystę. Wyzwanie pozostaje jednak takie samo – jak możemy nadać sens tym wszystkim danym? Często świat danych w organizacjach przyjmuję format labiryntu arkuszy kalkulacyjnych, silosów i trudnych w obsłudze systemów, które odmawiają współpracy. 

 

W dzisiejszym dynamicznym, opartym na danych świecie, firmy stoją przed wieloma wyzwaniami. Jedną z najpilniejszych kwestii są wspomniane silosy i odrębne systemy, które uniemożliwiają całościowy wgląd w kluczowe informacje. Różne działy w organizacjach, takie jak sprzedaż, marketing oraz obsługa klienta, często działają niezależnie i przechowują swoje dane oddzielnie. Prowadzi to do fragmentarycznych raportów i niskiego poziomu efektywności.

Ogromna ilość danych generowanych każdego dnia dodaje kolejną warstwę złożoności. Analiza tych dużych zbiorów wymaga specjalistycznych umiejętności i złożonego kodowania, co sprawia, że proces ten jest czasochłonny i wymaga wielu zasobów. Ponadto współpraca i dzielenie się wiedzą między zespołami mogą okazać się trudne, co prowadzi do rozbieżnych przepływów pracy i niemożności podejmowania przemyślanych decyzji. Warto także wspomnieć o bezpieczeństwie. Zarządzanie danymi w odpowiedni sposób jest jednym z głównych wyzwań, z którymi zmagają się organizacje. Zapewnienie ochrony przed naruszeniami i nieautoryzowanym dostępem jest jednak kluczem do utrzymania zaufania klientów i interesariuszy. Co więcej, wraz z wykładniczym wzrostem ilości danych, skalowanie narzędzi do wydajnego przetwarzania ich dużych zbiorów staje się koniecznością.

Czym jest Tableau?

Tableau to zaawansowane oprogramowanie do wizualizacji danych i analizy biznesowej. Jest to narzędzie do tworzenia interaktywnych i dynamicznych wykresów, diagramów, tabel i innych wizualizacji, które pozwalają użytkownikom na łatwą analizę i interpretację. Ujednolicając źródła danych, Tableau rozbija silosy oraz zapewnia płynny i ujednolicony widok informacji. Intuicyjny interfejs platformy i zaawansowane funkcje analityczne pozwalają użytkownikom analizować złożone dane bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy w zakresie kodowania. Ponadto kompleksowe funkcje wokół bezpieczeństwa i mechanizmy zarządzania danymi Tableau zapewniają, że dane pozostają chronione i są zarządzane zgodnie z przepisami. Buduje to zaufanie między użytkownikami i interesariuszami, zapewniając ich, że dane są bezpieczne na platformie.

Tableau zapewnia wgląd w dane w czasie rzeczywistym, umożliwiając firmom podejmowanie szybkich i świadomych decyzji. Ta elastyczność jest kluczowa w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym w każdej chwili mogą pojawić się zarówno nowe możliwości jak i niespodziewane wyzwania. Tableau staje się przewodnikiem, który pomaga organizacjom radzić sobie ze złożonymi sytuacjami i przekształcać dane w cenny zasób oraz w przewagę konkurencyjną.

 

Portfolio Tableau oraz CRM Analytics

W portfolio Tableau znajduje się wiele różnych produktów.  Pierwszym, o którym warto wspomnieć, jest Tableau Server. Dzięki niemu mamy możliwość bezpiecznie udostępniać i publikować nasze interaktywne pulpity nawigacyjne i wspólnie ze swoim zespołem na nich pracować. Widząc Tableau Cloud na pewno odgadniesz, że chodzi o dane w chmurze. Tableau Cloud pozwala na dostęp do Tableau w dowolnym miejscu i czasie. Tutaj również możesz współpracować, dzielić się spostrzeżeniami i korzystać z automatycznych aktualizacji.

Tableau Desktop to podstawa pracy w wielu firmach. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi „drag & drop” możesz połączyć się z dowolnym źródłem danych i błyskawicznie tworzyć robiące wrażenie wizualizacje. W łatwy sposób wyczyścisz i przygotujesz dane do analizy. Jeśli jesteś użytkownikiem platformy Salesforce i chcesz wzbogacić swoją pracę o inteligentne analizy i wizualizacje, CRM Analytics to produkt dla Ciebie. Łączy on Salesforce, wiodącą platformę CRM, i Tableau, superbohatera analizy danych. Użytkownicy CRM Analytics korzystają z pełnej integracji z danymi Salesforce, eksplorują dane i tworzą przydatne wizualizacje, które wykorzystują w środowisku CRM na różnych urządzeniach. Mają dostęp do analiz w czasie rzeczywistym, również w podróży i poza biurem. Ten dynamiczny duet przenosi grę CRM na wyższy poziom, zapewniając narzędzia potrzebne do podejmowania świadomych decyzji w procesach budowania relacji z klientami i podwyższania wyników sprzedażowych.

 

Salesforce Data Cloud for Tableau

Pamiętasz jeszcze co to Salesforce Data Cloud? Jeśli nie, koniecznie oglądnij poprzedni odcinek “Salesforce na wyciągnięcie ręki” lub przeczytaj artykuł na jego temat.  Data Cloud daje dostęp do wszystkich danych z instancji Salesforce w Tableau. Dzięki temu można łatwiej, w czasie rzeczywistym, wizualizować, automatyzować, eksplorować i działać na danych – z dowolnego źródła – i śledzić najważniejsze wskaźniki kluczowe dla biznesu. Dodatkowa korzyść to możliwość znacznego zmniejszenia kosztów poprzez konsolidację inwestycji w przechowywanie danych. Już nie musisz kopiować danych – z Data Cloud analityka jest możliwa na podstawie wielu różnych źródeł na zasadzie no-copy.

___

 

Aby uzyskać więcej informacji, również w formie wideo lub podcastu, odwiedź stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/



Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń