Zdjęcie

7 Korzyści z integracji e-commerce z ERP

E-commerce to zmodernizowany sposób sprzedaży produktów po relatywnie niższych kosztach. Zmienił on sposób, w jaki przedsiębiorstwa prowadzą działalność gospodarczą i komunikują się z konsumentami. Dla prawie każdego rodzaju sprzedawcy detalicznego, założenie sklepu internetowego stało się koniecznością. Sklepy internetowe oferują różne korzyści zarówno dla detalistów, jak i klientów. Jednak utrzymanie sklepu internetowego online może stać się ogromnym i uciążliwym stresem dla detalistów, jeśli sklep nie jest zintegrowany z ich systemem Enterprise Resource Planning (ERP).

Powód stojący za integracją e-commerce z ERP?

Zazwyczaj firmy pomijają potrzebę integracji e-commerce z systemem ERP ze względu na koszty lub przerwy w działalności spowodowane koniecznością modyfikacji obecnych systemów. Jednak gdy widzisz plusy tej integracji na Twoje działania, a także na doświadczenia klientów, koszty wydają się być tego warte.

Kiedy zintegrujesz kanały sprzedaży e-commerce z systemem ERP, pozwoli Ci to funkcjonować jeszcze bardziej kompetentnie jako firma. Kluczowe rodzaje danych, takie jak wysyłka/śledzenie, zamówienie, klient, pozycja i zapasy są powiązane z Twoimi niezależnymi systemami.

Istnieją pewne rodzaje integracji, które automatycznie przekazują te dane między systemami, eliminując tym samym konieczność ręcznego wprowadzania danych z jednego systemu do drugiego.

Ręczne wprowadzanie zleceń sprzedaży do systemu ERP jest bolesnym i czasochłonnym procesem. Wiąże się on z wieloma trudnościami w aktualizacji danych produktów w programie Excel, a następnie wgrywaniu ich do sklepu internetowego. Jeśli jesteś uzależniony od ręcznego zmieniania zapasów w swoich systemach, lub nie jesteś w stanie zrobić tego wszystkiego, to może to spowodować nadmierną sprzedaż. Istnieje wiele szans na popełnienie błędów, ponieważ procesy te nie są zautomatyzowane. Niektóre z częstych błędów obejmują:

  •  Błędne adresy wysyłkowe
  •  Nieprawidłowe poziomy zapasów
  •  Brakujące, niekompletne lub nieprawidłowe informacje o produkcie

W skrócie, kiedy nie integrujesz e-commerce z ERP, stawiasz na szali doświadczenia konsumentów i swoją firmę.

Korzyści z integracji systemu ERP z E-Commerce 
Oto siedem głównych korzyści płynących z integracji Twojego sklepu internetowego z systemem ERP:

1. Redukcja zbędnych danych, zaangażowania ludzi i błędów:2

Dzięki integracji e-commerce, informacje o płatnościach i wysyłce, zamówienia internetowe i dane klienta internetowego są zintegrowane z systemem ERP. W podobny sposób, pomaga to załadować szczegóły pozycji i zapasów z ERP do portalu e-commerce. W ten sposób, integracja pomaga wyeliminować wymóg ponownego wprowadzania danych. To z kolei pomaga zmniejszyć nadmiarowość danych, zaangażowania ludzi i błędów.

2. Zmniejsza koszty operacyjne:

5

Dane w czasie rzeczywistym, które są dostępne z systemu ERP na froncie sklepowym, pozwala konsumentom na przeglądanie aktualnego stanu zamówień, dostępnych zapasów, a także śledzenie przesyłek z numerami. Zautomatyzowane wprowadzanie danych pomaga oszczędzać na błędach, przeróbkach i wstecznych nagraniach zamówień. Wszystkie te korzyści pomagają obniżyć koszty operacyjne.

3. Zwiększa wewnętrzną produktywność:

4

Zintegrowane systemy odgrywają istotną rolę w usprawnieniu kilku procesów biznesowych. Pomogło to zmniejszyć zaangażowanie zasobów ludzkich w te procesy. Internetowe zlecenia sprzedaży są zintegrowane z systemem ERP w czasie rzeczywistym, a to pomaga użytkownikowi back office ERP śledzić zamówienie natychmiast i rozpocząć dalsze przetwarzanie. W ten sposób integracja ogranicza cykl realizacji zamówień.

4. Zmniejsza koszty zapasów:

3

Wszystkie informacje o sprzedaży internetowej pojawiają się w Twoim systemie ERP natychmiast. Na podstawie tych transakcji internetowych, zapasy pozycji ERP będą również aktualizowane. Tak więc, z aktualnych informacji na temat zapasów i sprzedaży internetowej, użytkownik ERP może zaplanować zakup w odpowiedni sposób, zmniejszając tym samym koszty zapasów.

5. Zwiększa zadowolenie klienta:

7

Dzięki łatwości uzyskania aktualnych informacji o produkcie, śledzenia zamówień i dostępności zapasów z systemu ERP, zwiększa poziom zadowolenia konsumenta.

6. Generuje raporty finansowe w systemie ERP:

1

Sprawozdania finansowe ze sprzedaży generowane są przez aplikacje e-commerce. Poprzez integrację e-commerce z ERP, pomaga biznesowi w tworzeniu próbnego bilansu, bilansu przepływów pieniężnych itp. Co daje wymaganą przejrzystość informacji finansowych.

7. Lepsza kontrola nad biznesem:

6

Poprzez integrację e-commerce z procesami biznesowymi ERP, pomaga właścicielom firm uzyskać lepszą kontrolę nad ich działalnością, dając tym samym konkurencyjne zyski.

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz