Zdjęcie

Abplanalp stawia na rozwiązania IFS Cloud

Warszawa, 4 stycznia 2022 – Abplanalp, europejski lider branży obróbki metali, zdecydował o wyborze IFS Cloud. Najnowsze rozwiązanie z oferty IFS będzie wspierało dalszy rozwój firmy na terenie Polski, Ukrainy oraz w krajach bałtyckich. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się właśnie na rozwiązanie chmurowe ze względu na jego elastyczność oraz dopasowanie do specyfiki działalności. Opracowany na bazie potrzeb oraz doświadczeń klientów, IFS Cloud jest kolejnym, naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej firm. 

Nowoczesne technologie światowych producentów w zakresie obróbki metali, wieloletnia obecność na rynkach europejskich oraz współpraca z wiodącymi przedsiębiorstwami sprawia, że Abplanalp chce się rozwijać w oparciu o niezawodne i innowacyjne rozwiązania informatyczne. Jednym z kluczowych aspektów wyboru rozwiązania IFS Cloud było wsparcie dla obszaru serwisowego oraz optymalizacja procesu zarządzania zleceniami serwisowymi.

Między innymi w wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań serwisowych opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji i rozszerzoną rzeczywistość, Abplanalp widzi możliwość dalszej ekspansji swojego biznesu. Holding Abplanalp działa na rynkach Europy Wschodniej (Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Ukraina) oraz Azji Środkowej (Kazachstan i Uzbekistan).

Technologia gwarantująca przewagę

Kontrakt obejmuje dostawę kilkuset licencji oraz serwis najnowszej wersji systemu ERP – IFS Cloud w zakresie finansów, kadr i płac, zakupów, gospodarki magazynowej, sprzedaży oraz serwisu dla całego holdingu. 

IFS Cloud ma tę właściwość, że jest zawsze aktualny i ma szeroki wybór opcji utrzymaniowych. Widzę, że coraz więcej firm, tak jak ja, wierzy w chmurę i jej przyszłość. Od momentu przedstawienia rynkowi IFS Cloud, zainteresowanie naszym rozwiązaniem chmurowym systematycznie rośnie i podpisujemy coraz więcej kontraktów właśnie na ten model usługi. Dlatego niezwykle cieszy mnie, że do grona naszych chmurowych klientów dołącza Abplanalp.

Za każdym razem kiedy zwiększamy swoje zasięgi o firmy z dużym potencjałem rozwoju, oferujące najwyższej jakości produkty jest to dla nas dodatkowa motywacja, żeby dostarczać rozwiązania wykorzystujące najnowsze oraz efektywne technologie, gwarantujące przewagę rynkową. Co już nie raz podkreślałem, zależy nam na tworzeniu trwałej relacji z klientami opartej na doświadczeniu i współpracy, dlatego staramy się być obecni na każdym etapie cyfrowej transformacji naszych partnerów – wskazuje Marek Głazowski, prezes IFS Poland & Europe East. 

Ambicja oparta na wykorzystaniu najnowszych technologii

Kolejnym istotnym obszarem dla Abplanalp była najnowsza technologia jaka stoi za IFS Cloud, cykl życia produktu – „ever green” oraz elastyczność w zakresie miejsca instalacji rozwiązania. IFS Cloud daje pełną swobodę – chmura, hosting lub serwery klienta, w każdym przypadku jest to tożsame rozwiązanie pod względem funkcjonalnym.

 Wybierając dostawcę systemy Klasy ERP zależało nam na możliwie najbardziej elastycznym i nowoczesnym rozwiązaniu. IFS Cloud od początku był naszym faworytem między innymi dzięki możliwości objęcia wszystkich aktualnych jak i planowanych w przyszłości, procesów w naszej organizacji. W Abplanalp wiemy gdzie dziś jesteśmy, wiem także gdzie chcemy być w kolejnych latach. Wierzę że IFS  jest dla nas najlepszym i najbardziej perspektywicznym wyborem  – podkreśla Maciej Ratyński, Członek Zarządu Abplanalp Sp. z o.o.. 

Dzięki doświadczeniom, które codziennie gromadzi pracując z klientami na całym świecie, IFS może wspólnie z nimi planować i patrzeć w przyszłość. Głównym celem firmy jest wprowadzanie zmian w zakresie jakości planowania zasobów przedsiębiorstwa oraz zarządzania usługami i aktywami.

Ta ambicja opiera się na wykorzystaniu technologii, dzięki której możliwa będzie dalsza transformacja cyfrowa oraz wyeliminowanie zakłóceń w procesach biznesowych klientów – z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji, zastosowania analiz oraz symulacji. IFS opracował i wdrożył wiele kluczowych rozwiązań uwzględniających strategiczne podejście do tzw. user experience – wykorzystania przyzwyczajeń i doświadczenia użytkownika, jak też warstwowej architektury aplikacji umożliwiającej aktualizację i synchronizację z innymi aplikacjami i technologiami.

Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFS.com lub obserwując nas na Linkedin.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń