Intelligence

Active Intelligence – dane w czasie rzeczywistym

Active Intelligence

Dzisiejsze rynki nie stoją w miejscu, zmieniają się w mgnieniu oka. Dlatego, żeby odnieść sukces, organizacje przewidują, co się wydarzy. Jednak tradycyjna integracja danych nie jest przystosowana do strumieniowego przesyłania danych w czasie rzeczywistym. Ani do zautomatyzowanego potoku danych analitycznych. A to sprawia, że dostarczanie informacji w odpowiednim momencie jest prawie niemożliwe.

Wizją Qlik jest Active Intelligence, czyli stan ciągłej inteligencji, w którym aktualne dane w czasie rzeczywistym wyzwalają natychmiastowe działania. W przypadku integracji danych oznacza to wyjście poza codzienne odświeżanie danych. Dzięki aktywnemu, kompleksowemu potokowi danych. Obejmuje on dynamiczne treści i logikę biznesową i dostarcza odpowiednie dane do właściwych osób niemal natychmiastowo.

Dzięki Active Intelligence, użytkownicy i organizacje rozwijają wartości biznesowe na nowe sposoby. Szybciej reagują na zdarzenia i trendy w swojej działalności. Dostosowują strategię, procesy, a nawet produkty do danej sytuacji. Współdziałają w nowy sposób wokół danych. Wszystko to składa się całościowo na lepsze wyniki.

Dlaczego nie ma przepływu danych?

Obecnie w większości organizacji dane są traktowane po macoszemu. Na początku, zespół pobierający dane zbiera surowe dane i przenosi je do repozytorium. Następnie przekazuje je – bez żadnej współpracy czy komunikacji – drugiemu zespołowi, który je przekształca. Kiedy dane są gotowe do analizy, przekazywane są do grupy BI lub analitycznej, znowu bez zaangażowania we współpracę. Ten brak koordynacji prowadzi do problemów – takich jak zapytania o dane, których wypełnienie zajmuje dużo czasu, nieodpowiednie zarządzanie oraz brak optymalizacji danych pod kątem konkretnych potrzeb.

Aby stać się naprawdę elastycznym, należy ustanowić ciągły przepływ danych od momentu ich pojawienia się w organizacji, aż do trafienia na platformę analityczną.

analiza-danych-plik1

Przewaga Active Intelligence nad tradycyjną integracją danych

Rozważmy trzy aspekty integracji danych:

analiza-danych-plik2

Przenoszenie danych w czasie rzeczywistym.

Tradycyjnie, dane są dostarczane w transzach. Czy to raz w tygodniu czy raz dziennie, dane są pobierane zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Z kolei Active Intelligence wykorzystuje model push, w którym dane są replikowane i propagowane za każdym razem, gdy dochodzi do zmiany, zwanej również zdarzeniem. Zamiast czekać do wcześniej wyznaczonego momentu, technologia CDC (Change Data Capture) zapewnia ciągły strumień aktualizacji w czasie rzeczywistym.

Tradycyjne rozwiązania ograniczają również to, z jakich danych można drążyć, jakiego rodzaju danych można używać, gdzie można umieścić te dane i jakie narzędzie analityczne można zastosować. Natomiast Active Intelligence umożliwia replikację dowolnych danych, z dowolnego źródła i do dowolnego celu – w tym do dowolnego narzędzia BI. Nigdy nie powinieneś być ograniczony przez konkretnego dostawcę lub chmurę.

Automatyzacja przepływu danych na każdym etapie.

Active Intelligence radykalnie przyspiesza tempo przepływu danych poprzez automatyzację procesów wykorzystywanych do ich przenoszenia. Modele hurtowni danych nie są tworzone ad hoc, bez uwzględnienia tego, jak dane będą wykorzystywane później. Zamiast tego rozwiązanie do integracji danych bardzo szybko automatyzuje transformację opartą na modelu w celu stworzenia struktur gotowych do analizy.

Rozwiązuje również problem przesuwania się danych. Gdy zmianie uległ nie tylko plik źródłowy, ale również sam model, narzędzia automatyzacji mogą natychmiast odzwierciedlić tę zmianę w celu. A co z klasyfikacją danych? W tradycyjnych rozwiązaniach może być ona chaotyczna – niektóre dane są klasyfikowane, a inne pomijane. Możesz też mieć dwa zestawy danych sklasyfikowanych w różny sposób, co powoduje, że połączenie ich powoduje zamieszanie.

Wszystkie zbiory danych są automatycznie rejestrowane i oznaczane w jednym katalogu.

Zarządzanie danymi w każdym miejscu.

Active Intelligence rewolucjonizuje również zarządzanie danymi – poprzez automatyzację całej operacji związanej z jakością danych.

Zamiast wymagać ręcznego profilowania i kontroli jakości, rozwiązanie do integracji danych przeprowadza automatyczne sprawdzenie polityk, a nawet sugeruje ich modyfikację. I zamiast zarządzać tylko na ostatnim etapie – co może być realizowane przez dowolną liczbę rozwiązań – rozwiązanie zarządza całością, od początku do końca.

A co z dostępem do danych? Active Intelligence oferuje całościowe bezpieczeństwo i ochronę danych poprzez automatyzację uprawnień dostępu – zarówno do danych, jak i działań, które mogą być na nich wykonywane – na każdym etapie.

Kompleksowe podejście do Active Intelligence.

Qlik posiada kompleksowy zestaw możliwości, aby aktywować cały proces: od surowych danych do użytecznych wniosków. Możesz skorzystać z połączonych możliwości w zakresie integracji i analizy danych – unikalnych na rynku – aby umożliwić wszystkim użytkownikom dostęp do danych, ich zrozumienie i działanie na nich.

analiza-danych-plik3

Zorientowanie na działanie w Qlik.

W ramach Qlik Data Integration znajdziesz możliwości, które pozwolą Ci rozwiązać i ustanowić każdy aspekt Active Intelligence.

analiza-danych-plik5

Dlaczego warto wybrać Qlik?

By konkurować w gospodarce cyfrowej, musisz mieć dynamiczną relację z informacjami, które odzwierciedlają to, co dzieje się w tej chwili, w Twojej firmie i na rynku. Qlik Active Intelligence Platform to jedyna platforma, która pomaga Ci uwolnić, znaleźć, zrozumieć i zaufać swoim danym, abyś mógł działać na nich w czasie rzeczywistym.

Z Qlikiem:

  • W czasie rzeczywistym dostarczysz zaufane, gotowe do analizy dane,
  • Wykorzystasz dane do każdej decyzji biznesowej,
  • Współpracujesz ponad barierami, łącząc producentów i konsumentów danych,
  • Dostarczysz wszystkie powyższe rozwiązania na elastycznej, wielochmurowej platformie, która jest skalowalna – bez obawy o uzależnienie od dostawcy.

Dzięki Qlik, znacznie przyspieszysz odkrywanie i dostępność danych w czasie rzeczywistym. Dane są gotowe do analizy w wybranej przez Ciebie chmurze poprzez automatyzację strumieniowania danych (CDC), udoskonalanie, transformację i katalogowanie.

Źródło: Qlik.com

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

A gdyby dane potrafiły same odpowiadać? Poznaj AI Qlik Answers!

Znalezienie odpowiedzi wśród ustrukturyzowanych danych obecnie nie stanowi już żadnego problemu, gdyż istnieje wiele rozwiązań i mechanizmów, które to umożliwiają. Zgodnie z informacjami pochodzącymi z Forrester, Predictions 2024: Data And Analytics, aż 80% dostępnych na świecie danych jest nieustrukturyzowanych. A ponieważ nie są one zorganizowane w z góry zdefiniowany sposób, lub nie mają określonego modelu danych, znalezienie wśród nich odpowiedzi stanowi nie lada problem. Użytkownicy biznesowi wykorzystują nie tylko dane zawarte w tabelach. Wykorzystują także informacje zapisane w dokumentach, repozytoriach wiedzy i systemach operacyjnych. Często jednak znalezienie w nich odpowiedzi jest niezwykle trudne, a otrzymanie jej na czas bywa ogromnym wyzwaniem. Jak zatem dotrzeć do ogromnego potencjału jaki kryją w sobie nieustrukturyzowane dane? Zupełnie nowy sposób szukania odpowiedzi Jeszcze niedawno tradycyjne wyszukiwanie było jedynym sposobem na znalezienie informacji. Istnieje jednak ogromna różnica między wynikami wyszukiwania a odpowiedziami. Wyszukiwanie zapewnia jedynie listę możliwych źródeł, w których powinna zawierać się odpowiedź. Otrzymane w ten sposób wyniki należy następnie ręcznie zbadać w celu zgromadzenia właściwych informacji. Wbudowane wyszukiwarki słów kluczowych działają tylko w przypadku jednego źródła i wykorzystują statyczne algorytmy rankingowe. Otrzymane wyniki często są niekompletne albo nie trafione. Tradycyjne metody wyszukiwania nie są więc w stanie efektywnie przetwarzać i analizować nieustrukturyzowanych danych. Block Quote Tutaj z pomocą przychodzą nowoczesne technologie. Generatywna sztuczna inteligencja (AI) i RAG (Retrieval Augmented Generation) oferują zupełnie nowy sposób szukania i udzielania spersonalizowanych odpowiedzi pochodzących z w pełni wyselekcjonowanych, niestrukturyzowanych treści. Największe wyzwania w obsłudze niestrukturyzowanych danych Według badania Benchmark Report zleconego przez Qlik, największym wyzwaniem w obsłudze nieustrukturyzowanych danych jest problem z wydobyciem właściwych odpowiedzi i spostrzeżeń na co wskazało, aż 77% ankietowanych liderów ds. danych i produktów. Natomiast 66% ma problem z identyfikacją właściwych informacji, a 57% ma wątpliwości co do zapewnienia dokładności i zaufania otrzymanym informacjom. Brak odpowiednich narzędzi sprawia, że większość organizacji nie korzysta obecnie z niestrukturyzowanych danych. 45% respondentów ankiety wskazało, że dopiero zaczęli zdawać sobie sprawę z wartości jakie kryją się w niestrukturyzowanych danych, a tylko 24% uważa, że ​​ich organizacja jest dobrze przygotowana do wykorzystania potencjału niestrukturyzowanych danych. Efektywna analiza nieustrukturyzowanych danych Qlik Answers jest przełomowym rozwiązaniem pozwalającym na analizę nieustrukturyzowanych danych w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki wykorzystaniu naturalnego języka zapytań, użytkownicy biznesowi mogą generować odpowiedzi bez potrzeby wsparcia IT. Qlik Answers to generatywny asystent wiedzy oparty na sztucznej inteligencji. Generuje spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów, które zostały starannie wyselekcjonowane w specjalistycznych bazach wiedzy. Wyniki podawane są zawsze wraz z dostępem do źródeł, z których pochodzą zapewniając spójność, zaufanie i przejrzystość. W przeciwieństwie do tradycyjnych, wbudowanych wyszukiwarek, generatywna sztuczna inteligencja dostarcza gotowych odpowiedzi na pytania, a nie tylko wykaz źródeł, gdzie odpowiedź może się znajdować. Użytkownicy biznesowi otrzymują szybki i łatwy dostęp do wiedzy pochodzącej z wcześniej niewykorzystanych źródeł. Poznaj moc AI Qlik Answers Qlik Answers to kompletne, gotowe do użycia i zorientowane na użytkownika biznesowego rozwiązanie, szybkie we wdrażaniu i zapewniające wysoką jakość i łatwość użytkowania. Qlik połączył najnowocześniejsze techniki wyszukiwania semantycznego, generatywnej sztucznej inteligencji i RAG w prostym rozwiązaniu typu plug-and-play. Qlik posiada spersonalizowane konektory do wielu różnych źródeł pozwalające na szybki dostęp do szerokiej gamy systemów i platform. Niestrukturalna treść może być indeksowana bez konieczności jej przenoszenia — poprzez tworzenie baz wiedzy w Qlik Cloud® i przekierowaniu ich do repozytoriów niestrukturalnej treści. W kolejnym kroku zostają utworzeni asystenci AI odpowiadający na pytania użytkowników w oparciu o jedną lub kilka baz. Asystentów można łatwo wbudować w aplikacje Qlik, aby zapewnić do nich łatwy dostęp. Użytkownicy zadają pytania po czym natychmiast otrzymują odpowiedzi generatywne z informacją o źródle danych z którego pochodzą. Istnieje także możliwość przekazania informacji zwrotnych na temat jakości odpowiedzi w celu lepszego doboru treści. Zobacz jak działa AI Qlik Answers Obejrzyj wideo, aby zobaczyć jak Qlik Answers wspiera podejmowanie lepszych decyzji dzięki generatywnym odpowiedziom opartym na sztucznej inteligencji z nieustrukturyzowanych danych. Przedstawiony przykład pokazuje wykorzystanie Chatbot’a AI, który pracuje na wyselekcjonowanej bazie wiedzy z dokumentacji technicznej do naszego systemu ERP HermesSQL. Nagranie pochodzi z Webinaru – Wiarygodne dane to lepsze decyzje. Jak Qlik Sense i AI Qlik Answers zapewniają przewagę konkurencyjną? Wykorzystanie AI Qlik Answers to szereg korzyści Szybki dostęp do wiedzy – użytkownicy otrzymują łatwy dostęp do precyzyjnych odpowiedzi na pytania, co przyspiesza proces podejmowania decyzji i zwiększa efektywność operacyjną. Efektywne wykorzystanie czasu i zasobów – automatyzacja procesu wyszukiwania i analizy danych pozwala zaoszczędzić czas pracowników, co zwiększa ich produktywność i pozwala skupić się na realizacji celów biznesowych. Zaufane połączenia z danymi – Qlik Answers opiera się na istniejącej dokumentacji biznesowej, a wbudowane konektory do Amazon, Azure, Dropbox, Google, czy Sharepoint ułatwiają odszukanie danych w różnych systemach i platformach. W pełni zarządzana baza wiedzy – treść jest indeksowana tam, gdzie się znajduje – nie trzeba jej przenosić. Wystarczy utworzyć nową bazę wiedzy w Qlik Cloud i połączyć ją z asystentem. W celu poprawy zarządzania danymi dostęp do poszczególnych baz wiedzy można kontrolować nawet z poziomu użytkownika. Transparentność odpowiedzi – użytkownicy biznesowi otrzymują odpowiedzi na pytania z bezpośrednimi linkami do treści źródłowych, mogą wiec szybko odczytać podsumowanie treści lub pobrać plik źródłowy w celu lepszego zapoznania się z tematem. Wbudowany proces ocen – dzięki zbieraniu informacji zwrotnych od użytkowników o jakości otrzymanych przez nich wyników administratorzy mogą poprawić jakość przyszłych odpowiedzi. Łatwość wdrożenia i użytkowania – AI Qlik Answers to rozwiązanie typu plug-and-play, jest szybkie i proste w instalacji i integracji z wieloma różnymi systemami, co minimalizuje koszty i czas wdrożenia. Wsparcie procesów biznesowych Wprowadzenie sztucznej inteligencji do procesów związanych z danymi to doskonały sposób na zwiększenie efektywności i wartości biznesu. Rozwiązania AI w Qlik pomogą Twojej organizacji zbudować solidne fundamenty, by móc efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję i zmaksymalizować wartość danych. Qlik Answers znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z danymi nieustrukturyzowanymi: Sprzedaż – Dane nieustrukturyzowane stanowią ogromne źródło informacji o klientach, rynku i efektywności działań sprzedażowych. Jednak ich analiza jest wyzwaniem, ponieważ nie pasują one do klasycznych baz danych i systemów CRM. Dzięki AI można lepiej rozumieć klientów, optymalizować procesy negocjacyjne i szybciej reagować na problemy. Wdrożenie analizy danych nieustrukturyzowanych daje przewagę konkurencyjną i pozwala na bardziej efektywne podejmowanie decyzji biznesowych. Obsługa posprzedażowa klienta – Obszar ten generuje ogromne ilości danych, ale większość z nich to dane nieustrukturyzowane – rozmowy telefoniczne, e-maile, czy zgłoszenia serwisowe. Wykorzystanie Qlik Answers w przeszukiwaniu dokumentacji technicznej, manuali, czy instrukcji obsługi to tylko niektóre z możliwości, które przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i zwiększenie efektywności działu obsługi. Produkcja – W erze Przemysłu 4.0 firmy produkcyjne zbierają i przetwarzają ogromne ilości danych. Wykorzystanie AI do analizy danych nieustrukturyzowanych na produkcji pozwala firmom na lepsze zarządzanie informacją, automatyzację analiz i bardziej efektywne podejmowanie decyzji. Qlik Answers może wspierać analizę raportów, dokumentacji i danych IoT, co przekłada się na realne oszczędności i wzrost wydajności. Magazyn – W nowoczesnych magazynach generuje się ogromne ilości danych, które mogą pomóc w optymalizacji procesów, redukcji błędów i zwiększeniu efektywności. Jednak wiele z tych danych jest nieustrukturyzowanych – pochodzą z notatek pracowników, nagrań, e-maili czy raportów serwisowych. Wykorzystanie Qlik Answers pozwali na szybkie znalezienie potrzebnych informacji i ich wykorzystanie w celu podjęcia decyzji. Łańcuch dostaw – Dane nieustrukturyzowane w logistyce to wszystkie informacje, które nie znajdują się w klasycznych bazach danych, arkuszach kalkulacyjnych czy systemach ERP/WMS/TMS. Jednak często zawierają kluczowe informacje, które mogą poprawić efektywność operacyjną, redukować ryzyko i zwiększać kontrolę nad procesami logistycznymi. Qlik Answers może analizować dokumenty, e-maile i raporty szukając odpowiedzi na pojawiające się pytania. Kompleksowa platforma analityczna Qlik Qlik posiada pełną gamę rozwiązań AI, które wykorzystują najlepsze w swojej klasie zabezpieczenia, zarządzanie i pełną zgodność z nowoczesnymi certyfikatami bezpieczeństwa. Qlik oferuje całkowicie niezależną, kompleksową platformę do analizy ustrukturyzowanych, ilościowych danych wraz z generatywnym asystentem wiedzy opartym na sztucznej inteligencji generującym spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów.
A-gdyby-dane-potrafiły-same-odpowiadać-Poznaj-AI-Qlik-Answers_
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń