Automatyzacja-i-personalizacja-marketingu-oraz-optymalizacja-sprzedaży

Automatyzacja i personalizacja marketingu oraz optymalizacja sprzedaży

W dzisiejszych czasach zarządzanie relacjami z klientami (customer relationship management / CRM) stało się kluczowym tematem dla praktycznie wszystkich firm. CRM to nie tylko sposób na przechowywanie informacji kontaktowych – to przede wszystkim narzędzie umożliwiające głębsze zrozumienie klientów oraz ich potrzeb. Wykorzystując CRM, możemy uzyskać pełny obraz naszych klientów, na który składają się na przykład historia zakupów, interakcje z działem sprzedaży i obsługi,  oraz aktywność na naszych stronach internetowych i na różnych kanałach komunikacyjnych. Widzimy wszystko, co nasz klient robi a jest z naszego punktu widzenia istotne i pomaga nam lepiej adresować jego potrzeby!

W tym tygodniu w “Salesforce na wyciągnięcie ręki” wspólnie zgłębiamy obszar, który przez wiele osób uważany jest za najbardziej interesujący, czyli marketing. Czym właściwie jest automatyzacja marketingu oraz customer experience? Jakie korzyści płyną z tworzenia wyjątkowych doświadczeń dla klientów przez zespoły marketingowe? Czym jest Marketing Cloud i w jaki sposób pomaga nie tylko osiągać ponadprzeciętne wyniki marketingowe, ale także sprzedażowe? Na te pytania odpowiadamy poniżej.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu to proces wykorzystywania zaawansowanych technologii i narzędzi, mający na celu zoptymalizowanie i automatyzację różnorodnych działań marketingowych. Poprzez wprowadzenie odpowiednich narzędzi i systemów, automatyzacja marketingu umożliwia przedsiębiorstwom skuteczniejsze dotarcie do wybranych grup docelowych, dostarczanie spersonalizowanych treści, śledzenie wyników kampanii oraz budowanie trwałych relacji z klientami.

Za pomocą automatyzacji marketingu firmy osiągają szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwia ona efektywniejsze wykorzystanie zasobów, dzięki czemu ogranicza straty czasu i pieniędzy związane z powtarzalnymi, rutynowymi zadaniami. Jak łatwo zauważyć, jest to kluczowe narzędzie współczesnego biznesu. Dzięki niej organizacje osiągają dużo lepsze wyniki oraz przewagę nad konkurencją.

Co mamy na myśli kiedy mówimy o doświadczeniach klienta (customer experience)?

Zagadnienie doświadczenia klienta jest silnie związane z automatyzacją marketingu. Budowanie doświadczeń stanowi fundament sukcesu każdej organizacji. Mówimy tutaj o sumie wszystkich interakcji, jakie klient ma z marką na przestrzeni całej customer journey. Kluczowa jest zdolność wywoływania pozytywnych emocji jak i budowania lojalności oraz zaangażowania, co przekłada się na wzrost satysfakcji klientów i osiąganie lepszych wyników finansowych.

Pewnie zastanawiasz się co właściwie składa się na budowanie doświadczeń klientów, bo wydaje się to być dość obszernym zagadnieniem. Podstawowymi elementami są personalizacja, spójność i empatia. Co one oznaczają? Dowiesz się tego w trzecim odcinku serii. Wspólnie te elementy tworzą wszechstronne i holistyczne podejście do zarządzania doświadczeniem klienta, tworząc fundament dla pozytywnych i wartościowych interakcji między klientem a marką.  Poprzez skupienie na personalizacji, spójności i empatii, organizacje mogą wyróżnić się na konkurencyjnym rynku, zachęcając klientów do dokonywania kolejnych zakupów oraz aktywnego rekomendowania marki innym.

Zalety tworzenia wyjątkowych doświadczeń dla klientów w marketingu

Tworzenie wyjątkowych doświadczeń znacząco wpływa na sukces i rozwój organizacji. Poprzez priorytetowe traktowanie satysfakcji klientów i dostarczanie niezapomnianych interakcji, firmy mogą czerpać różnorodne korzyści.

Czemu ważna jest zwiększona lojalność klientów? Wyjątkowe doświadczenia budują silne emocjonalne więzi z klientami, co prowadzi do wyższego poziomu lojalności i powtarzających się zakupów. Pozytywne opinie i rekomendacje to klucz do sukcesu w dzisiejszych czasach. Zadowoleni klienci są bardziej skłonni dzielić się swoimi pozytywnymi wrażeniami z innymi, generując wartościowy marketing word-of-mouth.

Nie chodzi jednak tylko o zdobywanie nowych, ale także o retencje kupujących już od nas klientów. Zadowoleni klienci są bardziej skłonni pozostać lojalni wobec marki, co zmniejsza ich utratę i związane z tym koszty. Słyszałeś kiedyś o customer lifetime value? Zadowoleni klienci zazwyczaj dokonują częstszych zakupów i stają się długoterminowymi, wartościowymi klientami, którzy koniec końców pozwolą Ci osiągnąć wysokie przychody na przestrzeni lat.

Inwestowanie w tworzenie wyjątkowych doświadczeń klienta pozwala organizacjom nie tylko budować lojalność klientów, ale także napędzać wzrost, budować pozytywny wizerunek marki i utrzymać przewagę konkurencyjną na zmieniającym się rynku.

Czym jest Marketing Cloud?

Jak osiągnąć wymienione rezultaty we własnej organizacji szybko i łatwo? Odpowiedź jest prosta – dzięki Salesforce Marketing Cloud! Marketing Cloud to innowacyjny i wiodący system do zarządzania marketingiem oraz do automatyzacji działań marketingowych. Nasza platforma umożliwia organizacjom tworzenie, śledzenie i zarządzanie skutecznymi kampaniami na różnych kanałach komunikacyjnych.

Głównym zadaniem Marketing Cloud jest dostarczanie spersonalizowanych treści i komunikacji, dzięki czemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, reagować na ich potrzeby oraz budować długotrwałe relacje. Nasze rozwiązanie pozwala na dynamiczną personalizację treści w czasie rzeczywistym, dzięki wykorzystaniu zgromadzonych na lub poza platformą danych oraz wygenerowanych analiz. To stanowczo zwiększa to skuteczność kampanii, a Ty oszczędzasz czas oraz zasoby marketingowe.

Budowanie zaangażowania, personalizacja i optymalizacja marketingu oraz sprzedaży za pomocą Marketing Cloud i Sales Cloud

Pamiętacie jeszcze Sales Cloud? Jeśli nie, koniecznie obejrzyjcie poprzedni, drugi odcinek serii “Salesforce na wyciągnięcie ręki”, albo przeczytajcie wcześniej opublikowany przez nas artykuł. W ten sposób poznacie nasze rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami i procesami sprzedażowymi.

Synergia między Marketing Cloud a Sales Cloud polega na efektywnej współpracy i integrowaniu działań pomiędzy tymi dwoma działami. Obie chmury są częścią platformy Salesforce, co umożliwia płynny dostęp do wszystkich danych oraz wymianę informacji w czasie rzeczywistym.  Dzięki tej integracji, zespoły marketingowe i sprzedażowe mają dostęp do kompleksowego widoku klienta. Wspólna baza danych umożliwia też bogatszą automatyzację procesów. Wspomniane zespoły mogą skuteczniej zarządzać relacjami z potencjalnymi klientami, śledzić interakcje oraz reagować na ich potrzeby.

Marketing Cloud dostarcza informacje o preferencjach i zachowaniach klientów, ich aktywnościach na stronach internetowych, w kampaniach e-mail marketingowych jak również na mediach społecznościowych. To pozwala zespołom sprzedażowym lepiej zrozumieć potrzeby klientów, ich preferencje oraz aktywność, dzięki czemu ich interakcje są bardziej spersonalizowane i konkretne.

Z drugiej strony, Sales Cloud pomaga w efektywnym marketingu. Rozwiązanie dostarcza informacje o statusie potencjalnych klientów, ich historii zakupów, obecnym etapie w procesie sprzedaży i bieżących interakcjach z zespołem handlowym. Te dane pozwalają marketingowcom na tworzenie bardziej angażujących treści, jak również lepsze monitorowanie wyników kampanii.

W efekcie, organizacje mogą budować silniejsze relacje z klientami, dostarczać im bardziej dopasowane oferty i treści, zwiększać zaangażowanie oraz osiągać lepsze wyniki w dziedzinie zarówno marketingu jak i sprzedaży. Ta synergia stanowi kluczowy element w osiąganiu sukcesu i przekształcaniu klientów w długoterminowych, lojalnych partnerów biznesowych.

Zapraszamy do odkrywania tych możliwości w naszej serii „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń