Chmura-publiczna-jako-platforma-do-standaryzacji-procesów

Chmura publiczna jako platforma do standaryzacji procesów

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym przedsiębiorstwa starają się zwiększyć swoją efektywność, optymalizować koszty i poprawić jakość usług. Standaryzacja procesów jest jednym z kluczowych elementów realizacji tych celów. Wraz z rozwojem technologii i cyfryzacją, przedsiębiorstwa coraz częściej zwracają się w kierunku chmury publicznej jako platformy, która umożliwia standaryzację procesów na szeroką skalę.

Chmura Publiczna: Klucz do Efektywnej Standaryzacji

Chmura publiczna stała się nieodzownym narzędziem dla organizacji, które pragną wykorzystać potencjał technologii informacyjno-komunikacyjnych i w pełni wykorzystać korzyści płynące z standaryzacji procesów. Dzięki chmurze publicznej przedsiębiorstwa mogą skorzystać z elastyczności, skalowalności i zaawansowanych narzędzi, które usprawniają proces standaryzacji w różnych dziedzinach, dlatego warto przyjrzeć się platformom, które oferują taką możliwość jak chociażby SAP Business ByDesign czy SAP S/4 Hana Cloud wdrażane przez firmę SUPREMIS.

Elastyczność i Skalowalność jako Zalety Chmury Publicznej

Chmura publiczna oferuje przedsiębiorstwom dostęp do usług i zasobów informatycznych na żądanie, eliminując konieczność inwestowania w infrastrukturę IT i zwiększając elastyczność w dostosowywaniu się do zmieniających się potrzeb biznesowych. Przedsiębiorstwa mogą łatwo skalować swoje zasoby w chmurze publicznej, zarówno w górę, jak i w dół, w zależności od zapotrzebowania. To sprawia, że standaryzacja procesów staje się bardziej efektywna, ponieważ przedsiębiorstwa mogą stosować te same standardy i procedury na wszystkich poziomach organizacji, niezależnie od ich rozmiaru czy lokalizacji.

Zaawansowane Technologie Wsparciem dla Standaryzacji Procesów

Ważnym aspektem standaryzacji procesów w chmurze publicznej jest możliwość wykorzystania zaawansowanych narzędzi i technologii, takich jak analiza danych, uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja. Przedsiębiorstwa mogą korzystać z zaawansowanych analiz, aby lepiej zrozumieć swoje procesy i podejmować bardziej trafne decyzje biznesowe. Wykorzystanie uczenia maszynowego pozwala na automatyzację rutynowych zadań, zwiększając efektywność i redukując błędy ludzkie. Wspomniane wcześniej systemy SAP Business ByDesign i SAP S/4HANA Public Cloud są dwoma wiodącymi rozwiązaniami oferowanymi przez SAP, które łączą funkcjonalność biznesową z zaletami chmury publicznej. Oba systemy SAP zapewniają przedsiębiorstwom kompleksowe narzędzia do zarządzania procesami biznesowymi, a jednocześnie umożliwiają łatwą i skalowalną standaryzację tych procesów. SAP Business ByDesign jest rozwiązaniem przeznaczonym dla średnich i małych przedsiębiorstw, które poszukują zintegrowanego i elastycznego systemu ERP. Jedną z głównych zalet Business ByDesign jest jego gotowość do użycia w chmurze publicznej, co oznacza, że przedsiębiorstwa mogą korzystać z systemu bez konieczności inwestowania w infrastrukturę IT. Standaryzacja procesów w SAP Business ByDesign jest możliwa dzięki dostarczanym w nim zestawom modułów i gotowym szablonom, które obejmują różne obszary funkcjonalne, takie jak finanse, sprzedaż, zakupy, produkcja czy zarządzanie projektami. Przedsiębiorstwa mogą dostosować te szablony do swoich specyficznych potrzeb i wymagań, a następnie wdrożyć je na szeroką skalę we wszystkich swoich oddziałach czy lokalizacjach. Dzięki temu standaryzacja procesów staje się spójna i jednolita, co przekłada się na większą efektywność operacyjną i lepszą kontrolę nad działaniami biznesowymi. Natomiast SAP S/4HANA Public Cloud to nowoczesne rozwiązanie, które integruje zaawansowane możliwości SAP S/4HANA z elastycznym modelem chmurowym. Standaryzacja procesów w SAP S/4HANA Public Cloud jest wspierana przez bogate zestawy funkcji i modułów, które umożliwiają przedsiębiorstwom harmonizację procesów w obszarach takich jak finanse, kontrolling, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw czy zarządzanie relacjami z klientami. Dzięki chmurze publicznej, przedsiębiorstwa mogą dostosowywać i wdrażać standardy procesowe na różnych poziomach organizacji, a także szybko reagować na zmieniające się wymagania biznesowe. SAP S/4HANA Public Cloud oferuje również zaawansowane narzędzia analityczne i raportowe, które umożliwiają lepsze zrozumienie procesów biznesowych i podejmowanie trafniejszych decyzji.

Doświadczony Partner w Wdrażaniu Systemów SAP

Zarówno SAP Business ByDesign, jak i SAP S/4HANA Public Cloud dostarczają przedsiębiorstwom skalowalne i bezpieczne środowisko chmurowe, które jest kluczowe dla standaryzacji procesów. Dzięki chmurze publicznej, przedsiębiorstwa mogą elastycznie dostosowywać swoje zasoby do zmieniających się potrzeb, a jednocześnie korzystać z nowoczesnych narzędzi analitycznych i technologii, które wspierają standaryzację i optymalizację procesów. To z kolei przyczynia się do większej efektywności operacyjnej, lepszej kontroli kosztów oraz doskonałego doświadczenia klienta.

Chmura Publiczna i SAP jako Klucz do Standaryzacji Procesów Biznesowych

Same rozwiązania nie będę jednak przynosić oczekiwanej wartości bez sprawdzonej firmy wdrożeniowej, która będzie odpowiedzialna za mapowanie potrzeb biznesowych i procesów zachodzących wewnątrz firmy. Firma SUPREMIS jako partner wdrożeniowych posiada w swoim portfolio 3 najbardziej znane systemy klasy ERP wyprodukowane przez SAP: SAP Business One, SAP Business ByDesign oraz SAP S/4 Hana Public Cloud. Dzięki temu podczas procesu handlowego oraz wdrożeniowego jesteśmy w stanie w sposób obiektywny wybrać rozwiązanie docelowe, które najbardziej pasuje do potrzeb oraz oczekiwań potencjalnego klienta ze względu na szeroką gamę rozwiązań i brak ograniczeń co do oferowanego systemu.
Key Account Manager, z 11-letnim doświadczeniem w sprzedaży. W swojej pracy łączę doświadczenie w pracy z klientem oraz umiejętność analitycznego myślenia, które udało mi się zdobyć kończąc studia z zakresu matematyki stosowanej w ekonomii. Poruszam się głównie w zagadnieniach związanych z doradztwem w zakresie systemów ERP z portfolio firmy SAP.
Maciej Kulka

Key Account Manager, SUPREMIS

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Koniec wsparcia dla SAP ECC

Koniec wsparcia technicznego dla systemu ERP SAP ECC producent zapowiedział na 2027 r. By zadbać o stabilność funkcjonowania firmy i zyskać dostęp do nowoczesnych funkcji opartych o automatyzację i AI warto już teraz zdecydować się na nowy system ERP i rozpocząć transformację. Dowiedz się jak powinien wyglądać prawidłowy proces migracji systemowej i poznaj kluczowe różnice pomiędzy oprogramowaniem S/4HANA Cloud a SAP Business One. Koniec wsparcia dla ECC – etapy Standardowe wsparcie techniczne od producenta(SAP) dla systemu ECC (Enterprise Central Component) zakończy się w 2027 r. Po tym terminie przedsiębiorstwa stracą dostęp do wsparcia producenta w ramach aktualizacji oprogramowania EHP (Enhancement Packages), naprawy błędów i optymalizacji (analizy zużycia zasobów, czyszczenia danych testowych czy automatyzacji), a także zarządzania systemem operacyjnym, monitoringu, audytów, tworzenia kopii zapasowych i bezpieczeństwa. Przy wyborze płatnej opcji rozszerzonego wsparcia (Extended Maintenance) okres wspomaganego przez SAP użytkowania wydłuża się do 2030 r. Po tym okresie jakiekolwiek wsparcie dla SAP ECC będzie dostępne tylko od zewnętrznych dostawców (third-party support). SAP Enterprise Central Component SAP ECC to rozwiązanie ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Produkt trafił na rynek w 2005 r. jako następca SAP R/3 Enterprise Edition i od tego czasu był rozwijany poprzez Enhancement Packages (EHP). System umożliwia gromadzenie danych z całej organizacji i przetwarzanie ich w jednym miejscu, a modułowa konstrukcja sprawiła, że dopasowywał się do potrzeb różnych branż. ECC stanowiło flagowy produkt ERP od SAP aż do momentu uruchomienia SAP S/4HANA w 2015. Obecnie SAP rekomenduje stopniową migrację do rozwiązań o unowocześnionej funkcjonalności dopasowanej do obecnych warunków rynkowych. Dlaczego warto jak najwcześniej podjąć decyzję o migracji? Właściwy wybór nowego rozwiązania, zaplanowanie transferu i wprowadzenie strategii w życie wymaga czasu i wysiłku. Lepiej nie podejmować decyzji tego kalibru pod presją i zostawić sobie komfortowy zapas czasu. Ewaluacja sytuacji firmy i dobór technologii może zająć nawet sześć miesięcy, a implementacja w zależności od złożoności procesów w firmie, pomiędzy sześć miesięcy a trzy lata. Pośpieszna implementacja może skutkować błędami, niedociągnięciami i wiążącym się z nimi długiem technicznym, a więc i konsekwencjami finansowymi. Wraz z wygaszaniem wsparcia producenta utrzymanie SAP ECC stanie się droższe i nieprzewidywalne. Przestarzałe systemy wymagają dedykowanego wsparcia technicznego, zarówno jeśli chodzi o same rozwiązania naprawcze jak i wykwalifikowany do ich obsługi personel. System ERP pozbawiony adekwatnego wsparcia jest narażony na pogorszenie poziomu cyberbezpieczeństwa, może nie spełniać wymogów ochrony danych (RODO, HIPAA) i nie zdawać audytów. Przy deadlinach zaplanowanych na 2027 i 2030 r. najlepiej rozpocząć cały proces już teraz. Jak wybrać rozwiązanie?  Nowe rozwiązanie ERP dobieramy na podstawie charakterystyki, potrzeb, strategii i aspiracji naszej firmy. Kluczowe cechy to wielkość przedsiębiorstwai branża, w której się poruszamy. Te elementy wpływają na sposób funkcjonowania firmy oraz na to jak pracownicy poruszają się w jej strukturach podczas wykonywania codziennych czynności. Istotne są też kwestie cyberbezpieczeństwa. W perspektywie końca wsparcia technicznego dla SAP ECC, przedsiębiorstwa wciąż korzystające z tego systemu mają szereg opcji: Zewnętrzne wsparcie techniczne (third-party support) – ten sam system, ale bez możliwości rozwoju funkcji, dostosowania do aktualnych potrzeb i wsparcia producenta; Nowa generacja rozwiązań SAP – zależnie od potrzeb przedsiębiorstwa: SAP S/4HANACloud lub SAP Business One; Zmiana dostawcy ERP – zupełnie nowy system i wiążące się z tym wyzwania. Od ECC do nowego systemu – ścieżka migracji Proces zmiany systemu ERP powinien przebiegać etapami, według szczegółowo wytyczonego planu obejmującego różne segmenty firmy. Podczas transformacji można pozwolić sobie na okresowe wykorzystywanie obu systemów równolegle, tak by ograniczyć ryzyko, wykrywając ewentualne problemy bez zaburzania pracy firmy. Szkolenie pracowników jest elementem kluczowym, do którego nie należy podchodzić z nadmiernym pośpiechem – dla dobrego funkcjonowania systemu jego użytkownicy muszą czuć się pewnie i w pełni akceptować zmiany. Readiness Check Pierwszym krokiem w procesie jest audyt środowiska ECC, rozszerzeń, integracji i jakości wykorzystywanych danych. Rzetelna ocena sytuacji pozwoli na prawidłowy wybór następnych kroków i sprawne ich przeprowadzenie. Trzeba potwierdzić, czy wykorzystywane przez przedsiębiorstwo środowisko ECC spełnia wymagania techniczne i procesowe platformy, do której chcemy się przenieść. Podstawą migracji będzie uporządkowanie danych podstawowych (master data), ich standaryzacja i czyszczenie, potwierdzenie kompatybilności rozszerzeń (custom code), a także przygotowanie harmonogramu i zasobów projektowych. Warto także przeprowadzić pilotażowy test migracyjny. Wybór metody migracji: Greenfield lub Brownfield Selekcji metody dokonujemy na podstawie oceny stanu systemu – poziomu customizacji SAP i potrzeby reorganizacji. Wybór metody Greenfield oznacza wdrożenie systemu zupełnie od nowa, z czystą konfiguracją i migracją danych. Metoda Brownfield pozwala na zachowanie istniejących procesów i danych w ramach aktualizacji technicznej. Metoda hybrydowa bądź selektywna łączy oba te podejścia, pozwalając na zachowanie wartościowych danych historycznych i procesów przy równoczesnej modernizacji kluczowych elementów systemu. Customer Vendor Integration W systemach opartych na bazie SAP HANA dane klientów i dostawców nie są rozdzielne, lecz konsolidują się jako SAP Business Partners. Proces Customer Vendor Integration jest z tego powodu obowiązkowym etapem konwersji, który pozwala na ujednolicenie struktury danych. Automatyzacja i narzędzia wspierające migrację Podczas transformacji systemowej można wspomagać się różnymi zautomatyzowanymi narzędziami, które sprawią, że proces będzie szybszy, tańszy i stabilniejszy. W przypadku migracji pomiędzy produktami SAP mogą to być np. pracownicy cyfrowi, gotowe raporty migracyjne oraz wykorzystanie platformy SAP BTP (Business Technology Platform), łącznika SAP Gateway czy też platform integracyjnych SAP PI/PO. Opcja SAP S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP) SAP S/4HANA Cloud to system przeznaczony dla dużych firm o strukturze korporacyjnej, najczęściej wprowadzany w podmiotach zatrudniających powyżej 1500 pracowników, przy co najmniej 500 aktywnych użytkownikach oprogramowania ERP. Użytkownicy dostają dostęp do uprawnień w ramach wąskiej specjalizacji i odpowiedniego obszaru biznesowego. Szeroki wachlarz zaawansowanych funkcji sprawia jednak, że wdrożenie systemu i jego konfiguracja to długi i pracochłonny proces. Skala przedsięwzięcia wiąże się z kosztami, również jeśli chodzi o bieżące utrzymanie. Podczas gdy system ECC działa w oparciu o tradycyjne, relacyjne bazy danych, takie jak Oracle czy MS SQL, oraz platformę SAP NetWeaver, SAP S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP) opiera się wyłącznie na bazie SAP HANA w technologii  in-memory. Dzięki wykorzystaniu interfejsu SAP Fiori pracownicy mogą obsługiwać system w ramach różnych urządzeń, w tym urządzeń mobilnych. Elastyczność i komfort codziennego użytkowania jest również zależna od szerokiego wykorzystania automatyzacji i narzędzi opartych o sztuczną inteligencję takich jak pilot AI SAP Joule. SAP oferuje zakup licencji S/4HANA Cloud (SAP Cloud ERP)w oparciu o trzy modele, zależne od wybranego wariantu produktu: On-premise – licencja wieczysta, wykupywana na własność przy regularnych opłatach za obsługę i wsparcie techniczne – wersja produktu oferuje maksymalną kontrolę nad systemem i wysoki stopień customizacji; Cloud – okresowa licencja S/4HANA Cloud, płatna w oparciu o liczbę użytkowników lub inny wskaźnik – model skalowalny, ograniczona customizacja; Licencja RISE with SAP – pakiet subskrypcyjny obejmujący wsparcie techniczne. Koszty migracji do S/4HANA Cloud są zależne od rozmiaru firmy, stopnia customizacji, wybranego zakresu funkcjonalności, złożoności integracji z aplikacjami zewnętrznymi oraz formy samej migracji. Im bardziej zaawansowany proces, tym więcej środków finansowych i czasu wymaga. Opcja SAP Business One SAP Business One to system ERP przystosowany do potrzeb i sposobu funkcjonowania małych i średnich firm, w których będzie z niego korzystać do 500 użytkowników. Na tle bardziej złożonych rozwiązań wyróżnia go łatwość wdrożenia i obsługi oraz niższa cena. Nowoczesny interfejs i mobilność sprawiają, że pracownicy pozytywnie reagują na zmianę, co sprzyja szybszemu zwrotowi z inwestycji. Nie wymaga złożonej customizacji, a więc czas implementacji jest krótszy. Firmy mogą wybrać pomiędzy wersją opartej na bazie SAP HANA, a wariancie opartym na serwerze Microsoft SQL (MS SQL), a także wersją on-premise lub chmurową. Produkt charakteryzuje otwarta architektura dopuszczająca liczne add-ony oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w oparciu o innowacyjną platformę SAP Business Technology Platform (BTP). Oprogramowanie jest modułowe, implementuje się tylko te elementy, które są firmie aktualnie potrzebne, a selekcję można stopniowo rozszerzać. Użytkownicy zyskują dostęp do pełnego zakresu wykupionych modułów. Główne moduły odpowiadające na podstawowe potrzeby przedsiębiorstw: Administracja – kursy walut, definicje systemowe i uprawnienia, alarmy online, import i eksport danych; Księgowość – dane, konta, księga główna, dokumenty księgowe i raporty, definiowanie budżetu; Szanse sprzedaży – analiza informacji o sprzedaży, raporty, szanse i etapy sprzedaży; Sprzedaż – procesy sprzedaży – realizacja zleceń i dostaw, wystawianie faktur, realizacja zwrotów, wysyłka monitów do odbiorców; Zakup – transakcje z dostawcami, proces zakupu, kalkulowanie cen importu z uwzględnieniem opłat celnych, kosztów transportu i ubezpieczenia, opłat, podatków i innych; Partnerzy handlowi – dane podstawowe partnerów handlowych i informacje o ich działaniach, prognozy wielkości sprzedaży; Banki – obsługa transakcji pieniężnych, zautomatyzowana funkcja Mechanizm płatności; Gospodarka materiałowa – zarządzanie zapasami, procesy ustalania cen i pakowania, zarządzanie partiami i numerami seryjnymi; Produkcja –  obsługa drzewa produktu i zleceń produkcyjnych; MRP (Planowanie potrzeb materiałowych) – zarządzanie potrzebami materiałowymi w procesie produkcyjnym, funkcja Kreator planowania wspierająca definiowanie scenariuszy planowania; Usługa – obsługa relacji pomiędzy przedstawicielami ds. usług serwisowych a odbiorcami, informacje o umowach serwisowych, towarach, umowach seryjnych, reklamacjach i zapytaniach odbiorców; Pracownicy – dane o pracownikach firmy, zarządzanie kadrami; Raporty – wewnętrzne analizy firmy, raporty magazynowe, sprawozdania finansowe i dane księgowe. Koszty użytkowania są stabilne i łatwe do przewidzenia – cena zależy od liczby użytkowników korzystających z systemu i zakresu wdrożenia. Rozliczane jednorazowo w przypadku zakupu licencji w wersji on-premise, bądź miesięcznie w ramach subskrypcji w wariancie chmurowym. SAP Business One to produkt skalowalny, użyteczny dla firm, w których liczba pracowników i wykonywane przez nich obowiązki zmieniają się dynamicznie.
Koniec-wsparcia-dla-SAP-ECC
Superemis_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

SUPREMIS

Systemy ERP dla Każdej Branży - Doświadczenie i Kompetencje


SAP Business One
+1
Mazowieckie
100 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, Dystrybucja, eCommerce, Meblarska, Produkcyjna, Spożywcza FMCG
Opis
SUPREMIS to największy Polski Złoty Partner SAP w zakresie produktu SAP Business One oraz wielokrotnie nagradzany lider w regionie Europy Centralnej i Wschodniej....
rozwiń