CRM-Efektywna-sprzedaż-dzięki-automatyzacji-i-pełnemu-widokowi-w-oparciu-o-dane

CRM – Efektywna sprzedaż dzięki automatyzacji i pełnemu widokowi w oparciu o dane

W dzisiejszych czasach zarządzanie relacjami z klientami (customer relationship management / CRM) stało się kluczowym tematem dla praktycznie wszystkich firm. CRM to nie tylko sposób na przechowywanie informacji kontaktowych – to przede wszystkim narzędzie umożliwiające głębsze zrozumienie klientów oraz ich potrzeb. Wykorzystując CRM, możemy uzyskać pełny obraz naszych klientów, na który składają się na przykład historia zakupów, interakcje z działem sprzedaży i obsługi,  oraz aktywność na naszych stronach internetowych i na różnych kanałach komunikacyjnych. Widzimy wszystko, co nasz klient robi a jest z naszego punktu widzenia istotne i pomaga nam lepiej adresować jego potrzeby!

W tym tygodniu w “Salesforce na wyciągnięcie ręki” zgłębiamy obszar, bez którego większość organizacji nie mogłaby istnieć, czyli sprzedaż. Co jest potrzebne, aby systematycznie generować przychody? Jak efektywnie zarządzać relacjami z potencjalnymi oraz obecnymi klientami czy też okazjami biznesowymi? Jaki wpływ ma widoczność danych na sukces firmy i jak Salesforce Sales Cloud wpisuje się w to wszystko? O tym wszystkim dowiadujemy się w najnowszym, drugim odcinku oraz podcaście.

Czym jest automatyzacja procesów?

Automatyzacja opisuje szeroki zakres technologii, które sprawiają, że procesy i przepływy pracy stają się szybsze i łatwiejsze. Redukuje lub eliminuje kroki, które zazwyczaj wykonywane są ręcznie. Obecnie istnieją oprogramowania, które pozwalają na ograniczenie ilości powtarzalnych lub monotonnych zadań, które pracownicy musielibyśmy wykonywać. Dzięki temu zyskujemy cenny czas, który możemy wykorzystać na podejmowanie bardziej złożonych decyzji i wykonywanie kreatywnych zadań.

Oto trzy przykładowe obszary, w których automatyzacja ułatwia życie przedstawicieli handlowych:

Zacznijmy od cotygodniowego raportowania. Automatyzacja sprzedaży pomaga stworzyć precyzyjny i konsekwentny harmonogram. Nie musisz się o nic martwić – system generuje raporty i serwuje Ci je jak kelner w restauracji – świeże, pełne treści i… gotowe do skonsumowania w taki sposób, jak chcesz!

Automatyzacja wspiera też efektywne planowanie spotkań. Pomaga zaoszczędzić przedstawicielom handlowym dziesiątki godzin rocznie.

W sprzedaży kluczowe jest wystawianie odpowiednich ofert. Automatyczne przypomnienia i podpowiedzi umożliwią konsekwentne postępy w procesie sprzedaży aby szybko dotrzeć do jego końcowych etapów i uzyskać podpis klienta lub decyzję o zakupie.

Gdy do klasycznej automatyzacji dodamy sztuczną inteligencję – tak jak robi to Salesforce w naszym rozwiązaniu – automatyzacja sprzedaży staje się bardziej zaawansowana i wartościowa.

Zalety automatyzacji w organizacji i biznesie

…Przede wszystkim oszczędność kosztów! Automatyzacja zmniejsza koszty operacyjne, minimalizując zapotrzebowanie na zbędne role, eliminując błędy, które prowadzą do konieczności wprowadzania poprawek, oraz optymalizując wykorzystanie zasobów. Pozwala to organizacjom robić więcej za mniej, co skutkuje znacznymi oszczędnościami.

Kluczowa jest też zwiększona produktywność. Poprzez automatyzację rutynowych i powtarzalnych zadań, automatyzacja umożliwia pracownikom skupienie się na najbardziej wartościowych działaniach, które wymagają kreatywności, krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów. Zwiększa to produktywność i napędza innowacyjność w organizacji.

O pozostałych korzyściach możemy dowiedzieć się oglądając najnowszy odcinek. Jasno z niego wynika, że automatyzacja oferuje organizacjom i firmom szeroki zakres korzyści, w tym zwiększoną wydajność, oszczędność kosztów i zwiększoną produktywność. Wykorzystując technologie automatyzacji, organizacje mogą optymalizować operacje, napędzać wzrost i trwać na pozycji liderów w swoich branżach.

Czym jest Sales Cloud?

Sales Cloud to wiodące rozwiązanie CRM, które rewolucjonizuje zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientami B2B i B2C. W zakres funkcjonalności Sales Cloud wchodzą:

  • Lead Management, czyli zarządzanie relacjami i interakcjami z potencjalnymi klientami firmy. Możesz przechwytywać, śledzić i pielęgnować dane oraz interakcje z różnych źródeł, upewniając się, że żadna okazja do dokonania sprzedaży nie umknie Twojej uwadze.
  • Account Management, czyli zarządzanie relacjami z firmami, osobami prywatnymi i organizacjami partnerskimi. Zapewnia ono 360-stopniowy widok na wszystkie informacje o klientach, zebrane lub wygenerowane przez każdy dział w organizacji. Mówimy tutaj o marketingu, sprzedaży, obsłudze klienta, produkcji… wszystkie dane są widoczne na jednym rekordzie, co pozwala na kompleksową personalizację i automatyzację.
  • Działom sprzedaży zależy oczywiście na sprzedawaniu! Do tego celu nasi klienci wykorzystują Opportunities, czyli okazje biznesowe. Handlowcy i managerowie zarządzają całym procesem sprzedaży, od wstępnych rozmów, przez ustalenia i przygotowywanie ofert oraz negocjacje po finalizowanie kontraktów, w jednym centralnym miejscu. Z Sales Cloud zwiększają współczynniki konwersji i osiągają ponadprzeciętne wyniki.

W jakich innych obszarach może nas wesprzeć Sales Cloud? Tego dowiadujemy się w 2. odcinku serii. Salesforce Sales Cloud to wiodące rozwiązanie do usprawniania procesów sprzedaży, optymalizacji wydajności i osiągania doskonałości w sprzedaży. Nie bez powodu od wielu lat znajduje się na pierwszym miejscu w rankingach systemów CRM.

Automatyzacja procesów sprzedażowych z Sales Cloud

Wiesz już o co chodzi w automatyzacji procesów, poznałeś też najważniejsze elementy Sales Cloud… co te dwa tematy mają ze sobą wspólnego? To, że w ramach Sales Cloud otrzymujesz gotowe rozwiązanie do automatyzacji sprzedaży, które pozwala Ci działać efektywniej, sprytniej i przy większym zadowoleniu Twoich pracowników i klientów.

Bez względu na to, czy Twoim celem jest pozyskiwanie nowych klientów, umacnianie relacji z nowymi, planowanie wykorzystania przyszłych przychodów czy też raportowanie w celu usprawnienia działań sprzedaży, z Sales Cloud zyskujesz dzięki automatyzacji na każdym kroku.

Przykładowo… Kiedy chcesz przekonwertować potencjalnego klienta, ponieważ wiesz, że istnieje realna szansa na sprzedaż, Sales Cloud automatycznie tworzy rekordy dla firmy, osoby, z którą rozmawiasz oraz okazji biznesowej. Są one ze sobą powiązane, a informacje wcześniej zebrane są automatycznie zapisane i widoczne!

Kiedy rozmawiamy o automatyzacji w Sales Cloud, nie możemy nie wspomnieć o Salesforce Flow. Jest to narzędzie dostępne na naszej platformie, które umożliwia tworzenie zaawansowanych automatyzacji, przepływów pracy czyli tak zwanych workflows, oraz interaktywnych doświadczeń dla użytkowników. Najlepsze jest to, że niczego nie trzeba programować.

W builderze Flow możesz łatwo łączyć różne elementy i działania na platformie, w logiczne i spójne sekwencje. Programujesz różne akcje, takie jak tworzenie, aktualizowanie lub usuwanie rekordów, wysyłanie powiadomień e-mail, automatyczne wypełnianie pól, przetwarzanie warunków i wiele innych.

___

Zapraszamy do odkrywania tych możliwości w naszej serii „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń