ERP_transport

Cyfrowa pompa dla branży transportowej i logistycznej

Transport, logistyka, spedycja w pandemicznym czasie szczególnie zyskały na znaczeniu. Pandemia przyspieszyła rozwój branży transportowej i logistycznej, a nowe warunki, wiążące się z jeszcze wyższymi wymaganiami sprawiły, że firmy z tej branży zdecydowanie przyspieszyły zrobotyzowaną automatyzację procesów biznesowych (Robotic Process Automation). Przyspieszyły, bo musiały. RPA już nie traktuje się tylko jako nowoczesnego i modnego wsparcia, ale jako „must have” w branży. Dowiedz się, jak softwarowe roboty mogą zapracować na zwiększenie przychodów, uproszczenie procedur, wzbogacenie usług, doskonalenie jakości obsługi i modelu biznesowego.

Planowanie i śledzenie przesyłek

Wstępne żądania odbioru lub sprawdzanie i raportowanie statusu wysyłki między systemami wewnętrznymi, a portalami są zadaniami logistycznymi opartymi na regułach. Ponieważ mamy tu stosunkowo małą liczbą wyjątków i duży wolumen, podprocesy wysyłki wyglądają tak, jakby były stworzone dla robotów softwarowych.

Zdolność botów do zarządzania danymi może być dobrze wykorzystana do wydobywania szczegółów przesyłki z przychodzących wiadomości e-mail lub do rejestrowania zadań w systemach planowania. Dokładne podanie czasu odbioru na portalach klientów lub przewoźników może znacznie zwiększyć zadowolenie klientów z usług logistycznych.

Przetwarzanie faktur i inkaso

Roboty softwarowe są właściwym wyborem do przeprowadzania tych procesów ze względu na ich zdolność integracyjną, która może usprawnić przepływ pracy. Kompleksowa automatyzacja procesów od zamówienia do gotówki dla wielu (czytaj: setek) dużych zewnętrznych przewoźników logistycznych jest możliwa, ponieważ boty mogą integrować się z systemem komercyjnego transportu towarów.

W ten sposób RPA pomaga przezwyciężyć duże wyzwanie stojące przed firmami logistycznymi, a mianowicie uzyskanie zapłaty także „just-in-time”, tak jak zrealizowana została dostawa.

Przetwarzanie zamówień i stanów magazynowych

To koszmar pracy ręcznej ze względu na dużą liczbę danych, które należy wprowadzić, aby przetworzyć informacje dotyczące wysyłki i fakturowania. Ale im większy to koszmar pracy ręcznej w nowoczesnym przecież transporcie i logistyce, tym istotniejszy jest powód do skorzystania z dobrodziejstw, jakie daje RPA.

Boty mogą automatycznie odbierać numery przesyłek ze strony przewoźnika. Później śledzenie informacji i kwoty faktury to bułka z masłem. Operator jest proszony o wskazówki tylko wtedy, gdy występują nieprawidłowości, a nie zdarza się to zbyt często, co ogranicza interwencje i zaangażowanie człowieka do minimum.

Komunikacja

Skuteczna komunikacja z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej jest warunkiem sine qua non dla konkurencyjnych firm logistycznych. Dążą one przecież do zadowolenia swoich klientów, przekładającego się na ich lojalność. RPA może pomóc, automatycznie wysyłając powiadomienia przez system, aby poinformować klientów, kiedy zamówienie jest przetwarzane, wysyłane lub czy może nie jest opóźnione. Informacja jest cenna, klient ma poczucie kontroli, a operatora jej wytworzenie w dłuższej perspektywie kosztuje tyle co nic, a zawsze mniej niż człowiek na infolinii. 

Zakupy i inwentaryzacja

Monitorowanie zapasów ma kluczowe znaczenie dla planowania procesów, a więc zarówno dla producentów, jak i dostawców. Zaopatrzenie i inwentaryzacja to procesy zarządzania danymi, które wymagają wyodrębnienia potrzebnych danych z różnych baz danych i weryfikowania ich z oczekiwaniami klientów.

Właśnie to robią roboty softwarowe najlepiej. Najlepiej robią to właśnie roboty softwarowe. Potrafią również wykorzystywać raporty w czasie rzeczywistym do optymalizacji zapasów.

Śledzenie zamówień i zapasów

Pobieranie informacji o dowodzie dostawy poprzez regularne sprawdzanie stron internetowych przewoźników jest bardzo żmudną czynnością dla ludzi. Czyli znowu – doskonałą do robotyzacji. Softwarowych pomocników można wykorzystać, aby połączyć pobrane informacje z oryginalnym rekordem zamówienia, a tym samym ułatwić śledzenie zamówienia. To kolejny przyczynek do ułatwienia swojej pracy i jednoczesnego zadowolenia klienta. A jak wiadomo, te rzeczy pogodzić trudno.

Szybkie fakturowanie

Przekazując ten proces robotom, zdejmujesz z barków swoich pracowników uciążliwe i podatne na błędy zadania, takie jak ponowne wprowadzanie kluczy, wycinanie i wklejanie oraz ręczne dołączanie danych do faktur. Katalog danych jest zawsze zbyt bogaty, zwłaszcza, gdy dołączy się do niego  dane dotyczące wysyłki. Dzięki zastosowaniu robotic process automation wszystkie operacje, od ekstrakcji danych o wysyłce po aktualizację portali klientów, zajmują kilka sekund, a nie dni (jak w przypadku fakturowania ręcznego).

Oczywisty wniosek wynikający z prześledzenia siedmiu przypadków zastosowania RPA w transporcie i logistyce.

Najbardziej godnym uwagi rezultatem skutecznego wykorzystania robotyzacji procesów biznesowych jest poprawa ogólnego zadowolenia klientów. Większość korzyści, które się tu naturalnie, prawie bezwiednie nasuwają, ostatecznie poprawia doświadczenia klientów w zakresie organizacji łańcucha dostaw, dowodzi, że RPA znakomicie wpisuje się w podejście zorientowane na klienta, które stosuje coraz więcej firm transportowych i logistycznych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

AERO Vodochody AEROSPACE wybiera IFS Cloud

Nowoczesne rozwiązanie ERP pomoże czeskiemu producentowi przyspieszyć procesy produkcji samolotów i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. IFS, wiodący dostawca oprogramowania chmurowego i przemysłowej sztucznej inteligencji, ogłosił, że AERO Vodochody AEROSPACE (Aero) – największy producent samolotów w Czechach i jeden z najstarszych producentów lotniczych na świecie – wdroży rozwiązanie IFS Cloud, aby zoptymalizować procesy, zwiększyć efektywność i umocnić swoją pozycję w wymagającej branży lotniczej. Dzięki połączeniu IFS Cloud z systemem zarządzania cyklem życia produktu (PLM) Siemens Teamcenter, firma planuje przejście na produkcję bezpapierową, wykorzystując technologie cyfrowych bliźniaków i zaawansowane narzędzia wizualizacyjne. Rozwiązania te umożliwią pracownikom produkcyjnym dostęp do cyfrowych instrukcji pracy oraz usprawnią procesy zatwierdzania w kluczowych obszarach działalności. Wdrożenie IFS Cloud i Teamcenter pozwoli również na standaryzację procesów zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi, co przełoży się na optymalizację produkcji, redukcję błędów i utrzymanie spójnej jakości we wszystkich operacjach. Realizujemy jedną z największych inwestycji IT w historii Aero. Wprowadzamy najlepsze rozwiązania na świecie w zakresie oprogramowania korporacyjnego oraz system do zarządzania cyklem życia produktu. To kluczowy krok w kierunku cyfryzacji, przyszłego wzrostu i wzmocnienia naszej konkurencyjności. Wdrożenie tych systemów przyniesie znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach – od rozwoju produktu, przez planowanie i produkcję, aż po łańcuch dostaw. Wdrażamy technologie umożliwiające zarządzanie w duchu Przemysłu 4.0. Viktor Sotona Przewodniczący Zarządu i Prezes, Aero Nowe rozwiązanie zintegrowane z ERP i PLM stworzy elastyczny cyfrowy fundament dla działalności Aero, obejmując rozwój, projektowanie i produkcję samolotów, wytwarzanie komponentów dla innych producentów oraz obsługę, naprawy i remonty maszyn. Jesteśmy podekscytowani możliwością wspierania Aero w tej transformacji. Firma ma ugruntowaną pozycję w wymagającym sektorze, a my jesteśmy dumni, że możemy pomóc w jej dalszym rozwoju, upraszczając i modernizując starsze systemy za pomocą najnowocześniejszych rozwiązań ERP i PLM od IFS i Siemens  Marek Głazowski Dyrektor Zarządzający, IFS Nasze zaawansowane rozwiązania PLM w połączeniu z możliwościami ERP IFS Cloud przyspieszą cykle innowacji i usprawnią procesy produkcyjne, pomagając Aero utrzymać przewagę konkurencyjną na globalnym rynku lotniczym. Pavel Rozsypal Account Orchestrator, Siemens Za wdrożenie odpowiada czeski oddział platynowego partnera IFS, firma InfoConsulting. Projekt obejmie niemal 900 użytkowników systemu IFS Cloud oraz ponad 920 pracowników obsługujących systemy na halach produkcyjnych. Współpraca z InfoConsulting gwarantuje nam najwyższą jakość wdrożenia oraz wsparcie ekspertów mówiących po czesku, co zapewni płynne przejście na nowy system.  Martin Soukup CIO , Aero Rozwiązanie Siemens Teamcenter będzie obsługiwane przez ponad 725 użytkowników w działach badań i rozwoju, produkcji oraz wytwarzania. Zintegrowana platforma usprawni procesy inżynierskie, produkcyjne i logistyczne Aero, zapewniając najwyższe standardy precyzji i koordynacji wymagane w przemyśle lotniczym.   Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w tym projekcie. Jako platynowy partner IFS wniesiemy nasze doświadczenie, które znacząco poprawi efektywność operacyjną Aero i przygotuje firmę na przyszłe wyzwania. Jozef Kováčik Dyrektor Zarządzający, InfoConsulting Czech AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) specjalizuje się w rozwoju, produkcji, obsłudze technicznej i modernizacji samolotów cywilnych oraz wojskowych. Jest największym producentem samolotów w Czechach i jednym z najstarszych producentów lotniczych na świecie. W zakresie własnych konstrukcji Aero jest stałym partnerem wielu wojskowych sił powietrznych i ma silną pozycję na rynku samolotów szkoleniowych oraz lekkich samolotów bojowych. W ciągu swojej ponad 100-letniej działalności firma wyprodukowała 11 000 samolotów, z których setki L-39 Albatros są nadal w eksploatacji. Dzięki nowemu modelowi L-39 Skyfox Aero umocniło swoją pozycję lidera na globalnym rynku odrzutowych samolotów szkoleniowych. L-39 Skyfox to nowoczesny poddźwiękowy odrzutowiec zaprojektowany zarówno do podstawowego, jak i zaawansowanego szkolenia oraz lekkich misji bojowych. Jego elastyczność i możliwość integracji różnorodnych czujników oraz ładunków sprawiają, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych i ekonomicznych platform na rynku. Aero oferuje szeroki zakres usług – od obsługi technicznej i napraw po kompleksowe wsparcie logistyczne, zapewniając maksymalną wartość dla swoich klientów. Firma dostarcza również wsparcie inżynieryjne i techniczne, pakiety modernizacji oraz remonty dla starszych modeli. Aero współpracuje z wiodącymi producentami lotniczymi, takimi jak Airbus i Embraer, realizując projekty w zakresie struktur lotniczych. Ekspertyza Aero obejmuje projektowanie, rozwój, produkcję, prototypowanie, produkcję przemysłową, testowanie i certyfikację komponentów lotniczych, co pozwala skutecznie odpowiadać na złożone wymagania klientów. Więcej informacji: https://www.aero.cz/en/
AERO-Vodochody-AEROSPACE-wybiera-IFS-Cloud
InfoConsulting_Logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

InfoConsulting

Ekspert Transformacji Cyfrowej


IFS
Mazowieckie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm konsultingowych przynoszących wartość naszym klientom. Działamy w 10 biurach, zatrudniając ponad 200 wysokiej klasy ekspertów w Europie i Australii....
rozwiń