Ścieżka od „COLD LEAD” do klienta nie jest linią prostą. W rzeczywistości może upłynąć wiele miesięcy, zanim ktoś, kto znalazł twój produkt, zdecyduje się na zakup. I jeśli nie znasz każdego kroku, który podejmuje przed przekazaniem tobie swoich pieniędzy, nie będziesz wiedział, jak usprawnić proces sprzedaży.
CRM musi mieć możliwość śledzenia każdej interakcji, które prowadzi z Twoją firmą. Od pierwszego razu, gdy zobaczą Twoją stronę internetową, gdy otworzą Twoją pocztę elektroniczną i gdy zadzwonią do Ciebie przedstawiciele handlowi, musisz być w stanie zobaczyć, jakie ruchy wykonują. W ten sposób możesz dostrzec swoje słabe strony i udoskonalić swoje mocne strony. Nie ma możliwości, aby osoba odbierająca połączenie znała wcześniej wymieniane informacje, chyba że interakcje były śledzone od samego początku.
Wysłanie całej dokumentacji sprzedaży do chmury może być koszmarem. Sprawy mogą być powolne i nieporządane, a sortowanie najważniejszych dokumentów może się skomplikować.
Jeśli chcesz połączyć swoje zespoły marketingowe i sprzedażowe i mieć wszystkie najważniejsze dokumenty w jednym miejscu, potrzebujesz CRM z funkcją zarządzania dokumentami. W ten sposób możesz załadować wszystkie dokumenty w jednym miejscu i uniknąć potencjalnego niedopasowania informacji, które mogłoby zrujnować Twoją sprzedaż. Co więcej, możesz również wgrać dokumenty dla swoich klientów, takie jak propozycje, umowy, specyfikacje techniczne i wszystko inne, co przyjdzie Ci do głowy.
Dobry CRM musi mieć mobilną wersję swojej aplikacji, zwłaszcza jeśli masz silny zespół sprzedaży zewnętrznej; aplikacja mobilna może być dla bardzo pomocna. Mogą aktualizować swoje dane w podróży, wyświetlać alerty i aktualizacje transakcji, a także sprawdzać wszystko, czego potrzebują, bez otwierania swojego laptopa.
Ostatecznym celem każdego profesjonalisty w dziedzinie sprzedaży jest praca mądrzejsza, a nie cięższa. Wymaga to dużej ilości integracji i umiejętności automatyzacji zadań. Innymi słowy, Twój CRM powinien dobrze współpracować z wieloma różnymi narzędziami, jeśli chcesz, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.
Przykładem mogą być integracje z oprogramowaniem do email marketingu, oprogramowaniem do generowania leadów, aplikacjami do zarządzania projektami oraz kreatorami stron internetowych i landing page’ów. Twierdzę, że integracja z email marketingiem jest najważniejsza, ponieważ musisz zobaczyć każdą interakcję, którą miałeś z leadem (poprzez email), kiedy ściągasz jego plik. Wreszcie, kluczowe jest, aby być w stanie otrzymywać płatności za pośrednictwem CRM. Niektórzy klienci wolą płacić natychmiast, niż zajmować się skomplikowanymi fakturami i procesami bankowymi.
Kiedy zorientujesz się, jakie funkcje są potrzebne w CRM-ie, lista tysięcy dostępnych aplikacji skurczy się do zaledwie kilku z najlepszych dla Ciebie.