Czy-outsourcing-księgowości-jest-odpowiedni-dla-Twojego-biznesu

Czy outsourcing księgowości jest odpowiedni dla Twojego biznesu?

Świat biznesu rozwija się dziś bardzo dynamicznie, nic więc dziwnego, że outsourcing księgowości staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem. Być może i Ty rozważasz skorzystanie z takiej usługi i zastanawiasz się, czy usługa ta jest odpowiednia dla Twojego biznesu. Na czym polega outsourcing księgowości? Jakie są jego wady i zalety? Czy warto z niego skorzystać? W tym artykule odpowiemy na powyższe pytania i pomożemy Ci podjąć najlepszą decyzję dla Twojego biznesu.

Czym jest outsourcing księgowości?

Outsourcing księgowości to praktyka, która polega na zlecaniu zadań księgowych i finansowych firmie zewnętrznej, specjalizującej się w tym obszarze. Wiele firm decyduje się na outsourcing, aby skoncentrować się na swojej głównej działalności oraz zmniejszyć koszty i ryzyko związane z prowadzeniem własnego działu księgowości.

W ramach outsourcingu firmy zewnętrzne oferują wiele usług, takich jak chociażby prowadzenie ksiąg rachunkowych, spraw kadrowo-płacowych, prowadzenie nadzoru księgowego, sporządzanie sprawozdań finansowych, raportów płacowych, opracowanie procedur księgowych, organizację rachunkowości, audyty, obsługę kontroli czy reprezentowanie Klientów przed organami skarbowymi. Oczywiście zakres usług może być mniejszy bądź większy, w zależności od danej firmy.

Obniżenie kosztów prowadzenia księgowości i obsługi kadrowej

Nie da się ukryć, że outsourcing księgowości, czyli zlecenie obsługi księgowej i rachunkowej zewnętrznej firmie, niesie za sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest znaczne obniżenie kosztów prowadzenia księgowości i obsługi kadrowej. Zazwyczaj skorzystanie z takiej usługi jest znacznie tańsze, niż wykonywanie tej pracy we własnym zakresie. Aby w pełni stwierdzić, czy outsourcing księgowości jest najlepszym i najtańszym rozwiązaniem dla firmy, warto wziąć pod uwagę kilka czynników kosztowych generowanych przez własnych pracowników, takich jak:

  • koszt zakupu i wdrożenia systemów księgowych, operacyjnych itp.,
  • koszty wynagrodzeń, ZUS, socjalne,
  • koszty infrastrukturalne,
  • koszty zakupu komputerów, serwerów, biurek, krzeseł itp.,
  • koszty nadgodzin,
  • koszty rotacji pracowników,
  • stałe koszty związane z miejscem pracy – media, Internet, ksero/drukarka, papier, komputery dla pracowników, powierzchnia biurowa itp.,
  • inne pozostałe bieżące koszty.

Outsourcing księgowości będzie lepszym rozwiązaniem jeśli wyjdzie ok. 25% taniej niż powyższe koszty firmowe (w skali 1 roku).

Wyspecjalizowana wiedza i doświadczenie

Firmy księgowe specjalizują się w dziedzinie finansów i rachunkowości. Dzięki temu można korzystać z wieloletniego doświadczenia profesjonalistów, którzy są na bieżąco z najnowszymi przepisami podatkowymi i zmianami w przepisach. Obecnie bardzo trudno zbudować efektywny zespół, który ma szerokie kompetencje księgowe, merytoryczne, podatkowe, sprawozdawcze i informatyczne, i zachować przy tym racjonalne koszty. Biura rachunkowe posiadają wielu wykwalifikowanych specjalistów dysponujących wiedzą z różnych obszarów.

Przeczytaj także: Wyzwania związane z przechowywaniem elektronicznych dokumentów księgowych

Dostęp do zaawansowanych narzędzi i technologii

Outsourcing daje firmom dostęp do zaawansowanych narzędzi i oprogramowania księgowego, których samodzielne wdrożenie byłoby bardzo kosztowne. Zastanawiając się, co będzie lepsze – outsourcing księgowy czy wewnętrzna księgowość, należy wziąć pod uwagę to, w jakie systemy trzeba zainwestować i porównać ich koszty do rozwiązań oferowanych przez outsourcing.

Warto jednak pamiętać, że decydując się na księgowość zewnętrzną, nie trzeba martwić się inwestowaniem we własne systemy i kosztami związanymi z ich utrzymywaniem i obsługą. To nie tylko oszczędność, ale i duże ułatwienie i mniejszy zakres obowiązków dla firm.

Bezpieczeństwo danych a outsorcing

Rozpoczynając współpracę z zewnętrznym biurem, pracodawca może liczyć na to, że dane jego firmy będą całkowicie bezpieczne. Profesjonalne firmy mają świetnie wyposażone zaplecze IT i nowoczesne narzędzia softwareowe i hardwareowe, które zabezpieczają dane przed kradzieżą i chronią dostęp do danych. Rzetelne, doświadczone firmy outsourcingowe inwestują w infrastrukturę – sprzęt komputerowy, energię elektryczną, zapasowe biuro, nowoczesne narzędzia czy kilku dostawców Internetu, dzięki czemu ryzyko nieautoryzowanego dostępu do danych jest znacznie mniejsze.

Outsourcing księgowości może przynieść wiele korzyści, takich jak oszczędność kosztów, dostęp do specjalistycznej wiedzy, elastyczność usług i większe bezpieczeństwo. Jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji warto dokładnie przeanalizować swoje potrzeby, aby wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń