sklep internetowy

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy? Dane z raportów.

Sprzedaż kanałami tradycyjnymi zaczyna być w obecnych czasach już niewystarczająca. Coraz więcej klientów oczekuje, że ich ulubione produkty będą dostępne także w sklepach internetowych.

Powszechność dostępu do Internetu i ostatnie wydarzenia na świecie sprawiły, że zakupy online zagościły na dobre w nawykach wielu osób. W Internecie można kupić dosłownie wszystko. Począwszy od artykułów spożywczych, poprzez ubrania, sprzęt AGD, a nawet meble czy maszyny. W Internecie konsumenci sprawdzają opinie, porównują ceny, szukają dodatkowych informacji o produktach. Internauci cenią zakupy w e-sklepach ze względu na wygodę i oszczędność czasu.

Dane z raportów – co mówią fakty?

Jak podają najnowsze raporty rynku e-commerce, aż 87% internautów kupuje online, co oznacza 3% wzrost rok do roku i stanowi aż 15% wzrost do czasów z przed pandemii. Ostatnie czasy znacząco zmieniły zachowania zakupowe Polaków i coraz więcej osób decyduje się na zakupy online.

Wzrosła również częstotliwość zakupów online – 61% e-klientów kupuje już od 2 do 5 razy w miesiącu a 16% ponad 5 razy w miesiącu. Wzrosła także wielkość e-koszyków. Jednorazowe wydatki powyżej 500zł deklaruje obecnie 9% konsumentów, a rok temu było ich zaledwie 2%.

79% konsumentów kupujących w sieci zakupy online uważa za bardziej optymalne niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Sklep internetowy – jakie są korzyści?

Otwarcie sklepu internetowego to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, poszerzenie bazy klientów oraz wykorzystanie możliwości marketingu internetowego i reklamy. Jest to również skuteczny sposób na stworzenie bardziej bezpośredniego połączenia z klientami, ponieważ można łatwo dostarczać im pomocnych informacji, odpowiadać na ich potrzeby i informować ich na bieżąco o nowych produktach lub usługach. Dzięki sklepowi internetowemu dotrzesz do nieograniczonej ilości klientów, co pomoże rozwijać sprzedaż i zwiększać zyski. Wreszcie, sklep internetowy jest stosunkowo niedrogi (w konfiguracji i utrzymaniu) w stosunku do prowadzania tradycyjnego sklepu, więc możesz zacząć szybko i przy minimalnych kosztach.

Poniżej znajdziesz główne zalety posiadania sklepu internetowego.

  • sprzedaż 24 h na dobę, 365 dni w roku
  • możliwość dotarcia do większej ilości klientów niż w modelu tradycyjnym
  • dostęp do rynku światowego
  • sprzedaż wielokanałowa poprzez BaseLinker (np. Allegro, Amazon, Empik)
  • bogata wiedza o konsumentach – analityka internetowa
  • możliwość ominięcia łańcucha pośredników
  • redukcja kosztów obsługi zamówień w stosunku do tradycyjnego handlu
  • większa jednorazowa sprzedaż, dzięki narzędziom zwiększającym wartość koszyka (np. mechanizm automatycznego wyświetlania produktów komplementarnych)
  • wyższe zyski – przy niższych kosztach ogólnych i szerszym zasięgu
  • niska bariera wejścia na rynek
  • niskie koszty marketingu e-commerce
Dlaczego wolimy zakupy online?

Klienci lubią kupować online, ponieważ jest to wygodny i szybki sposób na zakup produktów i usług. Zdalna transakcja jest wygodna, ponieważ nie wymaga wychodzenia z domu, a także daje możliwość porównania cen różnych produktów i poznania recenzji użytkowników. Dodatkowo, klienci mają dostęp do szerszego wyboru towarów i usług, niż w tradycyjnych sklepach. Wiele sklepów online oferuje także bezpłatną wysyłkę lub zniżki na zakupy powyżej określonej kwoty. Zakupy online są często tańsze, ponieważ sklepy internetowe nie muszą ponosić kosztów wynajmu sklepu i zatrudniania pracowników.

Według raportów e-klienci cenią najbardziej:

e-sklep

Najistotniejsze powody, dla których klienci kupują online:
  • możliwość zrobienia zakupów przez całą dobę
  • oszczędność czasu – nie trzeba krążyć po sklepach
  • nieograniczony czas wyboru
  • wygoda i komfort
  • podpowiedź co inni klienci kupili razem z danym produktem
  • możliwość porównywania konkurencyjnych ofert
  • dostęp do oferty sklepów na całym świecie
  • dostęp do szerszego asortymentu produktów
  • możliwość wyszukiwania towarów wedle ustalonego kryterium
  • opinie klientów o produkcie lub usłudze
  • dostęp do dodatkowych materiałów informacyjnych o produkcie – np. wideo prezentacyjne
  • często oferta online jest atrakcyjniejsza niż w sklepach stacjonarnych
  • dostawa do domu w przypadku dużych gabarytów
  • możliwość odbioru w dowolnym czasie z paczkomatu

Wg raportów konsumenci, którzy robią zakupy online:

e-zakupy

e-Commerce – rynek, na którym warto być!

E-commerce jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków na świecie. Rośnie zarówno liczba konsumentów jak i ilość e-sklepów. Internet ma niemal nieograniczony zasięg w porównaniu do sprzedaży stacjonarnej, co pozwala dotrzeć do większej ilości klientów, w tym do klientów zagranicznych. Jak pokazują powyższe dane Polacy coraz chętniej kupują przez Internet i to zarówno w kwestii zakupów B2C i B2B. Jest to ogromny rynek, na którym warto być.

Biorąc pod uwagę aktualne trendy wśród konsumentów warto rozważyć rozpoczęcie sprzedaży przez Internet. Otworzenie i prowadzenie sklepu internetowego nie musi wiązać się z wysokimi kosztami, a może stanowić dodatkowy sposób nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na promocję produktów i lepsze poznanie konsumentów.

Źródła:

  • Omni-commerce. Kupuję wygodnie – Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute
  • E-Commerce w Polsce” – Raport Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Integracja Qlik, SAP i inne źródła

Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań do analizy danych znacząco wspiera dążenie do zwiększania efektywności operacyjnej oraz rentowności. Dzięki elastyczności i otwartości systemu  Business Intelligence Qlik możliwe jest wykorzystanie synergii działania specjalistycznych narzędzi BI oraz systemów transakcyjnych, magazynowych i logistycznych. To połączenie pozwala osiągnąć optymalną efektywność i wydajność procesów. Jedną z kluczowych zalet systemu Qlik jest jego zdolność do integracji z systemami SAP oraz szeroka możliwość dostosowywania analiz do indywidualnych potrzeb organizacji. Sprawia to, że Qlik jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego użytkownika. Przyjrzyjmy się bliżej integracji danych do analizy z systemu SAP i innych źródeł dzięki wykorzystaniu technologii  Business Intelligence Qlik, którą zrealizowaliśmy dla jednego z naszych klientów. Sprawdzimy również na jakie pytania odpowiada przygotowany przez nas model analityczny dotyczący produkcji i magazynów. Cel integracji – optymalizacja procesów w branży farmaceutycznej Nasz klient, firma farmaceutyczna specjalizująca się w produkcji leków na receptę, leków OTC oraz wysokiej jakości suplementów, dążył do zwiększenie efektywności swoich procesów produkcyjnych i magazynowych. Z tego powodu zdecydował się zintegrować dane potrzebne dla analizy z systemu SAP z danymi w plikach Excel. Kluczowym celem było: Przyspieszenie analizy i śledzenia nieoptymalnych zdarzeń w procesie produkcyjnym w systemie SAP. Optymalizacja stanów magazynowych w celu zapewnienia ciągłości produkcji. Dzięki wdrożeniu Qlik BI obecnie wszystkie procesy produkcyjne są monitorowane, a wszelkie anomalie i nieprawidłowości są natychmiast uwidaczniane na dashboardach. Od razu widoczne są więc miejsca, którymi trzeba się zająć. Co istotne, dane w modelach analitycznych są odświeżane co 15 minut. Jak to działa w praktyce? Z systemu SAP oraz plików Excel Qlik pobiera informacje dotyczące postępu realizacji zleceń produkcyjnych oraz stanów magazynowych. Dane w Qlik aktualizowane są co 15 minut. W odpowiedzi na opisane wyżej potrzeby firmy opracowaliśmy model analityczny: Prognoza stanu magazynowego w czasie. Celem modelu jest prognoza liczby zajętych miejsc paletowych w odniesieniu do maksymalnej pojemności magazynu. Model odpowiada m.in. na następujące pytania: Jaka jest prognoza stanu magazynowego zarówno ilościowa jak i procentowa w ciągu najbliższych 24 godzin oraz 2 i 3 dniach, z podziałem na 15-minutowe interwały oraz punktami kontrolnymi na koniec każdej zmiany? Czy stan magazynowy w ciągu najbliższych 3 dni przekroczy zaplanowane limity? Czy produkcja półwyrobów, która jest zaplanowana na najbliższe 3 dni, zabezpiecza i pokrywa zapotrzebowanie na liniach produktów gotowych w następnych 3 dniach? Jaka jest prognoza stanu magazynowego w najbliższych 2 tygodniach, z dokładnością do 15 minut i puntami kontrolnymi na koniec każdej zmiany? Jaka jest prognoza stanu magazynowego w najbliższych 6 miesiącach, z dokładnością na koniec każdej zmiany? Jak przebiega proces w praktyce? Źródłowe dane do analiz są dostępne w systemie SAP i na bieżąco aktualizowane. Raport prognozy jest automatycznie wyliczany przez system Qlik, aktualizowany co 15 minut na podstawie bieżących danych z SAP. Aktualny Stock – dostępny jest stock w magazynie, który jest przeliczany na palety wg przelicznika konwersji jednostek miar w SAP. Bieżąca Produkcja – dostępne są zlecenia produkcyjne w toku wraz z czasem startu i zakończenia produkcji, planowaną do wyprodukowania liczbę sztuk, która jest przeliczana na palety wg przelicznika konwersji jednostek miar w SAP. Planowana Produkcja – dostępny jest plan zleceń produkcyjnych (których produkcja jeszcze się nie rozpoczęła) wraz z czasem startu i zakończenia produkcji, planowaną do wyprodukowania liczbą sztuk, którą należy przeliczyć na palety wg przelicznika konwersji jednostek miar w SAP. Planowana Konsumpcja – dostępny jest plan zapotrzebowania dla zleceń produkcyjnych wyrobów gotowych wraz z czasem startu produkcji wyrobów gotowych i wymaganą ilością, którą należy przeliczyć na palety wg przelicznika konwersji jednostek miar w SAP. Planowany Stock – wyliczana przez system Qlik prognoza stanu magazynowego w czasie, wg wzoru: Planowany Stock = Aktualny Stock + Bieżąca Produkcja + Planowana Produkcja – Planowana Konsumpcja Planowany Stock obejmuje horyzont czasowy: Krótkoterminowy – dwa tygodnie do przodu, z granulacją prognozy co 15 minut, z punktami kontrolnymi na koniec każdej zmiany, Długoterminowy – sześć miesięcy do przodu, z granulacją prognozy na koniec każdej zmiany. Maksymalna Pojemność Magazynu – jest definiowane przez osobę uprawnioną w pliku MS Excel pojemność magazynu w paletach dla każdego dnia, na co najmniej sześć miesięcy do przodu. Pojemność jest zmieniana przez osobę uprawnioną w dowolnym momencie. Prognozowane Wypełnienie Magazynu [%] – wyliczana jest automatycznie przez system Qlik, prognoza wypełnienia magazynu w czasie, wg wzoru: Prognozowane Wypełnienie Magazynu [%] = Planowany Stock / Maksymalna Pojemność Magazynu Raport zawiera poziomy ostrzegawcze dla prognozowanego wypełnienia magazynu [%]: 80% – poziom ostrzegawczy, koloru żółtego Dzięki szybko dostępnym informacjom na dashboardach Qlik działania są podejmowane od razu. Integracja danych do analizy w modelu Qlik jest możliwa z wielu różnych źródeł zarówno systemowych jaki i plików. Elastyczność Qlika zarówno w zakresie łączenia dowolnych źródeł danych jaki i budowy analiz i dashboardów jest nieograniczona. Korzyści dla klienta Dzięki natychmiastowej dostępności informacji na dashboardach Qlik, nasz klient może podejmować szybkie i trafne decyzje operacyjne. Integracja danych do analizy w modelu Qlik z różnych źródeł – systemu SAP oraz plików Excel – zapewnia spójność danych i pełny obraz procesów, co umożliwia bieżące monitorowanie postępu realizacji zleceń produkcyjnych i stanów magazynowych. Elastyczność Qlik w zakresie łączenia różnorodnych źródeł danych i ich przekształcania oraz budowy analiz i dashboardów pozwoliła nam na dokładne dostosowanie narzędzia do specyficznych potrzeb organizacji i zbudowanie właściwego modelu analitycznego. Co konkretnie zyskał klient?  Natychmiastowe informacje: Dzięki dostępnym od ręki analizom i dashboardom  Qlik z aktualizowanymi co 15 minut danymi, klient może szybko identyfikować problemy i podjąć odpowiednie działania, co przekłada się na szybsze reakcje na ewentualne zakłócenia w procesach. Optymalizacja procesów: Zintegrowanie danych z systemu SAP oraz plików Excel umożliwia dokładne śledzenie postępu produkcji i stanów magazynowych, co pozwala na optymalizację zarządzania zapasami i zapewnienie ciągłości produkcji. Elastyczność i personalizacja: Qlik oferuje pełną swobodę w przekształcaniu danych oraz tworzeniu analiz i dashboardów dostosowanych do specyficznych potrzeb klienta, co pozwala na dokładną wizualizację danych i łatwiejsze podejmowanie decyzji strategicznych. Automatyzacja i oszczędność czasu: Automatyczne wyliczanie prognoz na podstawie bieżących danych z systemu SAP i plików Excel pozwala zaoszczędzić czas i zasoby, eliminując konieczność ręcznego przetwarzania danych. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki precyzyjnej prognozie stanu magazynowego i produkcji, klient jest w stanie lepiej planować zasoby, unikać przestojów oraz zarządzać zapotrzebowaniem na produkcję, co zwiększa efektywność procesów.
Integracja-Qlik_-SAP-i-inne-źródła
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń