sklep internetowy

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy? Dane z raportów.

Sprzedaż kanałami tradycyjnymi zaczyna być w obecnych czasach już niewystarczająca. Coraz więcej klientów oczekuje, że ich ulubione produkty będą dostępne także w sklepach internetowych.

Powszechność dostępu do Internetu i ostatnie wydarzenia na świecie sprawiły, że zakupy online zagościły na dobre w nawykach wielu osób. W Internecie można kupić dosłownie wszystko. Począwszy od artykułów spożywczych, poprzez ubrania, sprzęt AGD, a nawet meble czy maszyny. W Internecie konsumenci sprawdzają opinie, porównują ceny, szukają dodatkowych informacji o produktach. Internauci cenią zakupy w e-sklepach ze względu na wygodę i oszczędność czasu.

Dane z raportów – co mówią fakty?

Jak podają najnowsze raporty rynku e-commerce, aż 87% internautów kupuje online, co oznacza 3% wzrost rok do roku i stanowi aż 15% wzrost do czasów z przed pandemii. Ostatnie czasy znacząco zmieniły zachowania zakupowe Polaków i coraz więcej osób decyduje się na zakupy online.

Wzrosła również częstotliwość zakupów online – 61% e-klientów kupuje już od 2 do 5 razy w miesiącu a 16% ponad 5 razy w miesiącu. Wzrosła także wielkość e-koszyków. Jednorazowe wydatki powyżej 500zł deklaruje obecnie 9% konsumentów, a rok temu było ich zaledwie 2%.

79% konsumentów kupujących w sieci zakupy online uważa za bardziej optymalne niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Sklep internetowy – jakie są korzyści?

Otwarcie sklepu internetowego to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, poszerzenie bazy klientów oraz wykorzystanie możliwości marketingu internetowego i reklamy. Jest to również skuteczny sposób na stworzenie bardziej bezpośredniego połączenia z klientami, ponieważ można łatwo dostarczać im pomocnych informacji, odpowiadać na ich potrzeby i informować ich na bieżąco o nowych produktach lub usługach. Dzięki sklepowi internetowemu dotrzesz do nieograniczonej ilości klientów, co pomoże rozwijać sprzedaż i zwiększać zyski. Wreszcie, sklep internetowy jest stosunkowo niedrogi (w konfiguracji i utrzymaniu) w stosunku do prowadzania tradycyjnego sklepu, więc możesz zacząć szybko i przy minimalnych kosztach.

Poniżej znajdziesz główne zalety posiadania sklepu internetowego.

  • sprzedaż 24 h na dobę, 365 dni w roku
  • możliwość dotarcia do większej ilości klientów niż w modelu tradycyjnym
  • dostęp do rynku światowego
  • sprzedaż wielokanałowa poprzez BaseLinker (np. Allegro, Amazon, Empik)
  • bogata wiedza o konsumentach – analityka internetowa
  • możliwość ominięcia łańcucha pośredników
  • redukcja kosztów obsługi zamówień w stosunku do tradycyjnego handlu
  • większa jednorazowa sprzedaż, dzięki narzędziom zwiększającym wartość koszyka (np. mechanizm automatycznego wyświetlania produktów komplementarnych)
  • wyższe zyski – przy niższych kosztach ogólnych i szerszym zasięgu
  • niska bariera wejścia na rynek
  • niskie koszty marketingu e-commerce
Dlaczego wolimy zakupy online?

Klienci lubią kupować online, ponieważ jest to wygodny i szybki sposób na zakup produktów i usług. Zdalna transakcja jest wygodna, ponieważ nie wymaga wychodzenia z domu, a także daje możliwość porównania cen różnych produktów i poznania recenzji użytkowników. Dodatkowo, klienci mają dostęp do szerszego wyboru towarów i usług, niż w tradycyjnych sklepach. Wiele sklepów online oferuje także bezpłatną wysyłkę lub zniżki na zakupy powyżej określonej kwoty. Zakupy online są często tańsze, ponieważ sklepy internetowe nie muszą ponosić kosztów wynajmu sklepu i zatrudniania pracowników.

Według raportów e-klienci cenią najbardziej:

e-sklep

Najistotniejsze powody, dla których klienci kupują online:
  • możliwość zrobienia zakupów przez całą dobę
  • oszczędność czasu – nie trzeba krążyć po sklepach
  • nieograniczony czas wyboru
  • wygoda i komfort
  • podpowiedź co inni klienci kupili razem z danym produktem
  • możliwość porównywania konkurencyjnych ofert
  • dostęp do oferty sklepów na całym świecie
  • dostęp do szerszego asortymentu produktów
  • możliwość wyszukiwania towarów wedle ustalonego kryterium
  • opinie klientów o produkcie lub usłudze
  • dostęp do dodatkowych materiałów informacyjnych o produkcie – np. wideo prezentacyjne
  • często oferta online jest atrakcyjniejsza niż w sklepach stacjonarnych
  • dostawa do domu w przypadku dużych gabarytów
  • możliwość odbioru w dowolnym czasie z paczkomatu

Wg raportów konsumenci, którzy robią zakupy online:

e-zakupy

e-Commerce – rynek, na którym warto być!

E-commerce jest obecnie jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków na świecie. Rośnie zarówno liczba konsumentów jak i ilość e-sklepów. Internet ma niemal nieograniczony zasięg w porównaniu do sprzedaży stacjonarnej, co pozwala dotrzeć do większej ilości klientów, w tym do klientów zagranicznych. Jak pokazują powyższe dane Polacy coraz chętniej kupują przez Internet i to zarówno w kwestii zakupów B2C i B2B. Jest to ogromny rynek, na którym warto być.

Biorąc pod uwagę aktualne trendy wśród konsumentów warto rozważyć rozpoczęcie sprzedaży przez Internet. Otworzenie i prowadzenie sklepu internetowego nie musi wiązać się z wysokimi kosztami, a może stanowić dodatkowy sposób nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale także na promocję produktów i lepsze poznanie konsumentów.

Źródła:

  • Omni-commerce. Kupuję wygodnie – Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute
  • E-Commerce w Polsce” – Raport Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

A gdyby dane potrafiły same odpowiadać? Poznaj AI Qlik Answers!

Znalezienie odpowiedzi wśród ustrukturyzowanych danych obecnie nie stanowi już żadnego problemu, gdyż istnieje wiele rozwiązań i mechanizmów, które to umożliwiają. Zgodnie z informacjami pochodzącymi z Forrester, Predictions 2024: Data And Analytics, aż 80% dostępnych na świecie danych jest nieustrukturyzowanych. A ponieważ nie są one zorganizowane w z góry zdefiniowany sposób, lub nie mają określonego modelu danych, znalezienie wśród nich odpowiedzi stanowi nie lada problem. Użytkownicy biznesowi wykorzystują nie tylko dane zawarte w tabelach. Wykorzystują także informacje zapisane w dokumentach, repozytoriach wiedzy i systemach operacyjnych. Często jednak znalezienie w nich odpowiedzi jest niezwykle trudne, a otrzymanie jej na czas bywa ogromnym wyzwaniem. Jak zatem dotrzeć do ogromnego potencjału jaki kryją w sobie nieustrukturyzowane dane? Zupełnie nowy sposób szukania odpowiedzi Jeszcze niedawno tradycyjne wyszukiwanie było jedynym sposobem na znalezienie informacji. Istnieje jednak ogromna różnica między wynikami wyszukiwania a odpowiedziami. Wyszukiwanie zapewnia jedynie listę możliwych źródeł, w których powinna zawierać się odpowiedź. Otrzymane w ten sposób wyniki należy następnie ręcznie zbadać w celu zgromadzenia właściwych informacji. Wbudowane wyszukiwarki słów kluczowych działają tylko w przypadku jednego źródła i wykorzystują statyczne algorytmy rankingowe. Otrzymane wyniki często są niekompletne albo nie trafione. Tradycyjne metody wyszukiwania nie są więc w stanie efektywnie przetwarzać i analizować nieustrukturyzowanych danych. Block Quote Tutaj z pomocą przychodzą nowoczesne technologie. Generatywna sztuczna inteligencja (AI) i RAG (Retrieval Augmented Generation) oferują zupełnie nowy sposób szukania i udzielania spersonalizowanych odpowiedzi pochodzących z w pełni wyselekcjonowanych, niestrukturyzowanych treści. Największe wyzwania w obsłudze niestrukturyzowanych danych Według badania Benchmark Report zleconego przez Qlik, największym wyzwaniem w obsłudze nieustrukturyzowanych danych jest problem z wydobyciem właściwych odpowiedzi i spostrzeżeń na co wskazało, aż 77% ankietowanych liderów ds. danych i produktów. Natomiast 66% ma problem z identyfikacją właściwych informacji, a 57% ma wątpliwości co do zapewnienia dokładności i zaufania otrzymanym informacjom. Brak odpowiednich narzędzi sprawia, że większość organizacji nie korzysta obecnie z niestrukturyzowanych danych. 45% respondentów ankiety wskazało, że dopiero zaczęli zdawać sobie sprawę z wartości jakie kryją się w niestrukturyzowanych danych, a tylko 24% uważa, że ​​ich organizacja jest dobrze przygotowana do wykorzystania potencjału niestrukturyzowanych danych. Efektywna analiza nieustrukturyzowanych danych Qlik Answers jest przełomowym rozwiązaniem pozwalającym na analizę nieustrukturyzowanych danych w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki wykorzystaniu naturalnego języka zapytań, użytkownicy biznesowi mogą generować odpowiedzi bez potrzeby wsparcia IT. Qlik Answers to generatywny asystent wiedzy oparty na sztucznej inteligencji. Generuje spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów, które zostały starannie wyselekcjonowane w specjalistycznych bazach wiedzy. Wyniki podawane są zawsze wraz z dostępem do źródeł, z których pochodzą zapewniając spójność, zaufanie i przejrzystość. W przeciwieństwie do tradycyjnych, wbudowanych wyszukiwarek, generatywna sztuczna inteligencja dostarcza gotowych odpowiedzi na pytania, a nie tylko wykaz źródeł, gdzie odpowiedź może się znajdować. Użytkownicy biznesowi otrzymują szybki i łatwy dostęp do wiedzy pochodzącej z wcześniej niewykorzystanych źródeł. Poznaj moc AI Qlik Answers Qlik Answers to kompletne, gotowe do użycia i zorientowane na użytkownika biznesowego rozwiązanie, szybkie we wdrażaniu i zapewniające wysoką jakość i łatwość użytkowania. Qlik połączył najnowocześniejsze techniki wyszukiwania semantycznego, generatywnej sztucznej inteligencji i RAG w prostym rozwiązaniu typu plug-and-play. Qlik posiada spersonalizowane konektory do wielu różnych źródeł pozwalające na szybki dostęp do szerokiej gamy systemów i platform. Niestrukturalna treść może być indeksowana bez konieczności jej przenoszenia — poprzez tworzenie baz wiedzy w Qlik Cloud® i przekierowaniu ich do repozytoriów niestrukturalnej treści. W kolejnym kroku zostają utworzeni asystenci AI odpowiadający na pytania użytkowników w oparciu o jedną lub kilka baz. Asystentów można łatwo wbudować w aplikacje Qlik, aby zapewnić do nich łatwy dostęp. Użytkownicy zadają pytania po czym natychmiast otrzymują odpowiedzi generatywne z informacją o źródle danych z którego pochodzą. Istnieje także możliwość przekazania informacji zwrotnych na temat jakości odpowiedzi w celu lepszego doboru treści. Zobacz jak działa AI Qlik Answers Obejrzyj wideo, aby zobaczyć jak Qlik Answers wspiera podejmowanie lepszych decyzji dzięki generatywnym odpowiedziom opartym na sztucznej inteligencji z nieustrukturyzowanych danych. Przedstawiony przykład pokazuje wykorzystanie Chatbot’a AI, który pracuje na wyselekcjonowanej bazie wiedzy z dokumentacji technicznej do naszego systemu ERP HermesSQL. Nagranie pochodzi z Webinaru – Wiarygodne dane to lepsze decyzje. Jak Qlik Sense i AI Qlik Answers zapewniają przewagę konkurencyjną? Wykorzystanie AI Qlik Answers to szereg korzyści Szybki dostęp do wiedzy – użytkownicy otrzymują łatwy dostęp do precyzyjnych odpowiedzi na pytania, co przyspiesza proces podejmowania decyzji i zwiększa efektywność operacyjną. Efektywne wykorzystanie czasu i zasobów – automatyzacja procesu wyszukiwania i analizy danych pozwala zaoszczędzić czas pracowników, co zwiększa ich produktywność i pozwala skupić się na realizacji celów biznesowych. Zaufane połączenia z danymi – Qlik Answers opiera się na istniejącej dokumentacji biznesowej, a wbudowane konektory do Amazon, Azure, Dropbox, Google, czy Sharepoint ułatwiają odszukanie danych w różnych systemach i platformach. W pełni zarządzana baza wiedzy – treść jest indeksowana tam, gdzie się znajduje – nie trzeba jej przenosić. Wystarczy utworzyć nową bazę wiedzy w Qlik Cloud i połączyć ją z asystentem. W celu poprawy zarządzania danymi dostęp do poszczególnych baz wiedzy można kontrolować nawet z poziomu użytkownika. Transparentność odpowiedzi – użytkownicy biznesowi otrzymują odpowiedzi na pytania z bezpośrednimi linkami do treści źródłowych, mogą wiec szybko odczytać podsumowanie treści lub pobrać plik źródłowy w celu lepszego zapoznania się z tematem. Wbudowany proces ocen – dzięki zbieraniu informacji zwrotnych od użytkowników o jakości otrzymanych przez nich wyników administratorzy mogą poprawić jakość przyszłych odpowiedzi. Łatwość wdrożenia i użytkowania – AI Qlik Answers to rozwiązanie typu plug-and-play, jest szybkie i proste w instalacji i integracji z wieloma różnymi systemami, co minimalizuje koszty i czas wdrożenia. Wsparcie procesów biznesowych Wprowadzenie sztucznej inteligencji do procesów związanych z danymi to doskonały sposób na zwiększenie efektywności i wartości biznesu. Rozwiązania AI w Qlik pomogą Twojej organizacji zbudować solidne fundamenty, by móc efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję i zmaksymalizować wartość danych. Qlik Answers znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z danymi nieustrukturyzowanymi: Sprzedaż – Dane nieustrukturyzowane stanowią ogromne źródło informacji o klientach, rynku i efektywności działań sprzedażowych. Jednak ich analiza jest wyzwaniem, ponieważ nie pasują one do klasycznych baz danych i systemów CRM. Dzięki AI można lepiej rozumieć klientów, optymalizować procesy negocjacyjne i szybciej reagować na problemy. Wdrożenie analizy danych nieustrukturyzowanych daje przewagę konkurencyjną i pozwala na bardziej efektywne podejmowanie decyzji biznesowych. Obsługa posprzedażowa klienta – Obszar ten generuje ogromne ilości danych, ale większość z nich to dane nieustrukturyzowane – rozmowy telefoniczne, e-maile, czy zgłoszenia serwisowe. Wykorzystanie Qlik Answers w przeszukiwaniu dokumentacji technicznej, manuali, czy instrukcji obsługi to tylko niektóre z możliwości, które przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i zwiększenie efektywności działu obsługi. Produkcja – W erze Przemysłu 4.0 firmy produkcyjne zbierają i przetwarzają ogromne ilości danych. Wykorzystanie AI do analizy danych nieustrukturyzowanych na produkcji pozwala firmom na lepsze zarządzanie informacją, automatyzację analiz i bardziej efektywne podejmowanie decyzji. Qlik Answers może wspierać analizę raportów, dokumentacji i danych IoT, co przekłada się na realne oszczędności i wzrost wydajności. Magazyn – W nowoczesnych magazynach generuje się ogromne ilości danych, które mogą pomóc w optymalizacji procesów, redukcji błędów i zwiększeniu efektywności. Jednak wiele z tych danych jest nieustrukturyzowanych – pochodzą z notatek pracowników, nagrań, e-maili czy raportów serwisowych. Wykorzystanie Qlik Answers pozwali na szybkie znalezienie potrzebnych informacji i ich wykorzystanie w celu podjęcia decyzji. Łańcuch dostaw – Dane nieustrukturyzowane w logistyce to wszystkie informacje, które nie znajdują się w klasycznych bazach danych, arkuszach kalkulacyjnych czy systemach ERP/WMS/TMS. Jednak często zawierają kluczowe informacje, które mogą poprawić efektywność operacyjną, redukować ryzyko i zwiększać kontrolę nad procesami logistycznymi. Qlik Answers może analizować dokumenty, e-maile i raporty szukając odpowiedzi na pojawiające się pytania. Kompleksowa platforma analityczna Qlik Qlik posiada pełną gamę rozwiązań AI, które wykorzystują najlepsze w swojej klasie zabezpieczenia, zarządzanie i pełną zgodność z nowoczesnymi certyfikatami bezpieczeństwa. Qlik oferuje całkowicie niezależną, kompleksową platformę do analizy ustrukturyzowanych, ilościowych danych wraz z generatywnym asystentem wiedzy opartym na sztucznej inteligencji generującym spersonalizowane odpowiedzi pochodzące z niestrukturyzowanych źródeł i dokumentów.
A-gdyby-dane-potrafiły-same-odpowiadać-Poznaj-AI-Qlik-Answers_
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń