ducati i SAP

Ducati stawia na RISe with SAP

Współpraca Ducati i SAP

Firmy SAP i Ducati nawiązały globalną współpracę, w ramach której włoski producent motocykli wybrał RISE with SAP. Współpraca ma na celu przeprowadzenie transformacji obejmującej kluczowe systemy biznesowe. Zalicza do nich planowanie łańcucha dostaw i obszar customer experience. Integracja procesów end-to-end ma ograniczyć ryzyko operacyjne i zwiększyć zadowolenie klientów.

Cyfrowa odporność

Do 2025 roku organizacje, które zainwestują w budowanie cyfrowej odporności, zmniejszą przerwy w działaniu systemów nawet o 80 proc. A to  przełoży się bezpośrednio na wzrost przychodów. Tak wynika z prognoz instytutu Gartnera. Transformacja biznesowa przestała być kwestią wyboru. Stała się koniecznością dla podmiotów chcących skutecznie konkurować o rynek i klientów. Technologia okazała się także strategicznym imperatywem dla organizacji łańcucha dostaw. Jak pokazują dane SAP, ponad 4 na 10 przedsiębiorstw w Polsce wykorzystuje chmurę do zarządzania przepływami towarów i usług.

Cyfrowy łańcuch dostaw

Zbudowanie rozszerzonego i zintegrowanego cyfrowego łańcucha dostaw stało się także celem Ducati. Marki, która tylko w 2021 roku dostarczyła klientom 59 447 motocykli. Podejmując współpracę z SAP, włoska firma chce znaleźć się w czołówce innowatorów. A jej zamiarem jest stworzenie inteligentnej sieci biznesowej z dostawcami i partnerami. A także rozszerzenie digitalizacji procesów i zwiększenie dokładności i terminowości przepływu informacji. Aby osiągnąć ten plan, Ducati wdraża rozwiązania SAP Commerce Cloud oraz SAP Integrated Business Planning.

Klienci Ducati zawsze byli w centrum strategii firmy, a my staramy się zaoferować im najlepsze możliwe doświadczenia w świecie dwóch kółek. W dużej mierze polegamy na innowacjach i technologii, aby być liderem w zakresie procesów biznesowych. Obserwujemy, że łańcuchy dostaw są coraz bardziej złożone i w ostatnich latach uległy transformacji. Posiadanie u naszego boku takiego partnera, jak SAP pozwoli Ducati uczynić łańcuch dostaw jeszcze bardziej elastycznym, responsywnym i zintegrowanym, skuteczniej łącząc potrzeby społeczności „Ducatisti” z logiką dostaw i produkcji.

Claudio Domenicali

Dyrektor generalny, Ducati

Customer Experience

Customer Experience stanowi dziś o powodzeniu biznesu. Ducati chce jeszcze bardziej zaznaczyć wagę doświadczeń klientów w swoich codziennych działaniach. Konsumenci nie budują już swojej lojalności na podstawie ceny czy produktu. Zamiast tego, pozostają wierni firmom ze względu na doświadczenia, które otrzymują. Co więcej, jak wskazuje raport Deloitte, porównują oni swoje doświadczenia nie tylko w obrębie danej branży. Przekładają je na szerszy kontekst wszystkich doświadczeń konsumenckich.

Wykorzystując całą wiedzę z zakresu customer experience, optymalizacji oraz integracji łańcucha dostaw, a także RISE with SAP możemy przeprowadzić Ducati przez proces cyfryzacji, włączając firmę w globalną sieć biznesową, która działa w sposób zrównoważony. Co więcej, obserwując zmiany geopolityczne jesteśmy przekonani, że transformacja dotknie każdej organizacji na świecie – niezależnie od jej rozmiaru czy branży – automatyzując i unowocześniając przedsiębiorstwa, które chcą osiągnąć długoterminową konkurencyjność. Firmy, które zignorują aspekt digitalizacji, próbując przeczekać trudny czas, mogą nie mieć szans na odbudowanie. 

Dorota Zaremba

wiceprezeska oraz dyrektorka sprzedaży ds. sektora małych i średnich przedsiębiorstw, SAP Polska

Świat wyścigów

Współpraca obu firm – SAP i Ducati – wykracza poza cyfrową transformację i rozciąga się również na świat wyścigów, czyli dziedzinę, w której rozwój technologiczny i innowacje zawsze prowadziły do doskonałości. SAP jest jednym z oficjalnych partnerów zespołu Ducati Lenovo Team w MotoGP na sezon 2022.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpędza się w drodze ku większej efektywności

Efektywność kosztowa, optymalizacja, usprawnienia w obrębie łańcuchów dostaw – to cele ważne dla każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Możliwości wykorzystania w tym celu nowych technologii, m.in. rozwiązań chmurowych czy systemów ERP są praktycznie nieograniczone. Świadczy o tym choćby jedno z najświeższych partnerstw SAP: z zespołem Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS. Partnerstwo pomiędzy SAP SE i Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpoczyna się w 2024 roku, a umowa zakłada wieloletnią współpracę. Jako oficjalny partner zespołu, SAP będzie zajmować się zwiększeniem efektywności operacyjnej i umożliwiać pozyskiwanie nowych wniosków z danych, które przełożą się na zwiększenie wydajności. SAP S/4HANA Cloud, private edition pełni funkcję technologicznego fundamentu dla zespołu. Dzięki temu możliwa będzie praca nad tym, by sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe od SAP pomagały w informowaniu i przewidywaniu decyzji, optymalizacji zasobów oraz zabezpieczaniu przyszłości infrastruktury IT. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team to zespół fabryczny marki Mercedes-AMG, rywalizujący na szczycie motorsportu – w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. Formuła 1 to sport jak żaden inny. Łącząc elitarną współpracę, przełomowe technologie i innowacje, doskonałe zarządzanie i wyjątkowe umiejętności kierowców, zespoły tworzą samochody wyścigowe zdolne do emocjonującej rywalizacji w ramach ponad 20 wyścigów na pięciu kontynentach w trakcie każdego sezonu. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1, z siedzibą w Centrach Technologicznych w Brackley i Brixworth w Wielkiej Brytanii, to ponad 1000 zaangażowanych i zdeterminowanych ludzi, którzy projektują, rozwijają, produkują i ścigają się samochodami. Od 2010 roku, do końca sezonu 2022, zespół fabryczny Mercedes-AMG zdobył m.in. 116 zwycięstw, 264 miejsca na podium oraz 54 podwójne zwycięstwa w ramach 259 startów wyścigowych. Przyspieszając jutro Efektywność jest fundamentem sukcesu w Formule 1. Dlatego ograniczenie kosztów oraz optymalizacja złożonego łańcucha dostaw to dwa główne wyzwania, które postawiono przed partnerstwem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS i SAP. Reguły w Formule 1 wyznaczają, jakie środki zespoły mogą wydawać w każdym sezonie, a przekroczenie tego limitu wiąże się z surowymi karami. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 planuje wywiązywać się z tych zadań, wykorzystując rozwiązanie SAP S/4HANA Finance do efektywniejszego alokowania, oszczędzania i wykorzystywania zasobów. Dzięki wbudowanej technologii SAP Business AI, zespół może prognozować koszty, przewidywać ostateczne potrzeby budżetowe oraz optymalizować zarówno łańcuch dostaw, jak i dostępne zasoby. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team zamierza wykorzystać także SAP S/4HANA Cloud, private edition do stworzenia bezpiecznego i nowoczesnego środowiska chmurowego. Może również korzystać z rozwiązań SAP Build i platformy SAP Business Technology, aby wdrożyć transparentną, inteligentną architekturę organizacji, łączącą w jedną całość dane i systemy z różnych źródeł. Pomoże to skrócić czasy dostawy kluczowych komponentów motoryzacyjnych, co zapewnia płynność dostaw podczas wyścigów odbywających się w weekendy. Formuła 1 to jedno z najbardziej innowacyjnych technologicznie wydarzeń na świecie, więc poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, pod każdym względem. W tak wymagających warunkach, w jakich operują zespoły Formuły 1, sport jest też doskonałą okazją do prezentowania umiejętności i doskonałości technologicznej. Warto pamiętać, że aby kulminacja, która ma miejsce podczas wyścigu, była udana, bardzo wiele pracy musi zostać wykonanej „za kulisami”. SAP z dumą współpracuje z zespołem, aby procesy zachodzące w jego obrębie były tak doskonałe, jak samochody Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team  Julia White Członek zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i rozwiązań., SAP SE Innowacje w branży Nowe partnerstwo ma szansę także pokazać nową jakość w branży motoryzacyjnej. To właśnie dla Formuły 1 tworzone są przecież i prezentowane najciekawsze, branżowe innowacje. SAP i zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 dostarczą kolejne nowe rozwiązania, zasilone przez wnioski wynikające z działania w ramach cyklu Formuły 1. Posłużą one jako inspiracja do działania także dla innych klientów SAP. Z radością ogłaszamy, że SAP został oficjalnym partnerem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Łączy nas wspólne dziedzictwo i zaangażowanie w innowacje i zmiany, co istotnie przyczyni się do naszej wydajności na torze. SAP to światowy lider w swojej dziedzinie i nie moglibyśmy wymarzyć sobie lepszego partnera, aby poprawić naszą efektywność w 2024 roku i w przyszłości  Toto Wolff, CEO i kierownik zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. CEO i kierownik zespołu, Mercedes-AMG PETRONAS F1
Mercedes-AMG-PETRONAS-F1-rozpędza-się-w-drodze-ku-większej-efektywności

SAP Business One
+1
Nieznana
95000 osób
Zobacz profil
Opis
Brakuje nam szczegółowych informacji o tej firmie. Jesteś dostawcą? Skontaktuj się z nami i zaprezentuj swoje rozwiązanie!...
rozwiń