ERP-w-modelu-subskrypcyjnym-bez-bariery-wejścia

ERP w modelu subskrypcyjnym bez bariery wejścia

Trend związany z wykorzystywaniem modeli subskrypcyjnych zdobywa coraz większą popularność w dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Zarówno indywidualni użytkownicy, jak i przedsiębiorstwa, z powodzeniem i entuzjazmem korzystają z takich rozwiązań. Tym samym, oferowanie wdrożenia systemu ERP w ramach subskrypcji także staje się naturalnym krokiem, który odpowiada na potrzeby i oczekiwania przedsiębiorców i na który decydują się niektórzy dostawcy. Dowiedz się, jak wygląda to w praktyce i jakich korzyści możesz oczekiwać od takiego rozwiązania.

Jaką rolę pełni system ERP w modelu subskrypcyjnym w zarządzaniu biznesem?

Być może z powodzeniem wykorzystujesz oprogramowanie tego typu w swojej organizacji, a może jest zupełnie na odwrót – zastanawiasz się, co to jest system ERP i jaką rolę może pełnić w zarządzaniu Twoim biznesem? To rozwiązanie, które stanowi układ nerwowy przedsiębiorstwa i integruje różne obszary działalności za pomocą jednej, wspólnej bazy danych – finanse i księgowość, zarządzanie zapasami, zarządzanie personelem, produkcję itd. Celem wykorzystania systemu ERP w przedsiębiorstwie jest usprawnienie procesów biznesowych w taki sposób, by zwiększyć ich efektywność i ułatwić zarządzanie zasobami i przepływem informacji. Zazwyczaj oprogramowanie tego typu składa się z wielu modułów, które odpowiadają konkretnym obszarom działalności.

Jak w takim razie wygląda korzystanie z takiego narzędzia w modelu subskrypcyjnym? Czym różni się od tradycyjnych płatności? Wdrożenie systemu ERP często stanowi dużą inwestycję, dlatego dobrym pomysłem jest realizacja takiego projektu w taki sposób, by obniżyć początkową barierę wejścia związaną z wysokimi kosztami. Sente, jako jeden z pierwszych dostawców systemów informatycznych w Polsce, proponuje ten innowacyjny model współpracy.

Subskrypcja ERP – model finansowania

Klienci bardzo często już na samym początku rozmów na temat projektu wdrożeniowego, pytają, ile kosztuje system ERP? Nic dziwnego – przedsiębiorca potrzebuje tej informacji, aby zaplanować, ile będzie musiał zainwestować w nowe rozwiązanie i ustalić, czy mieści się ono w zakładanym budżecie. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednak oczywista i wszystko zależy od potrzeb danej organizacji i wielu innych czynników. Warto zatem zastanowić się, jak opłacić taki projekt. Subskrypcja ERP to komfortowy model finansowania, w którym co miesiąc płaci się niewielką, ustaloną kwotę. To rozwiązanie pozwala dopasować koszty do kondycji firmy i rozłożyć je dogodnie, aby przedsiębiorstwo nie musiało pokrywać całej kwoty z góry.

Korzyści z wdrożenia systemu ERP w modelu subskrypcyjnym

Wdrożenie ERP w subskrypcji może przynieść liczne korzyści. Dzięki elastycznemu podejściu organizacja może skorzystać ze wszystkich standardowych funkcji tego rozwiązania, poprawić wydajność i efektywność procesów oraz usprawnić przepływ informacji, minimalizując jednocześnie początkowy koszt inwestycji. Poznaj korzyści charakterystyczne dla ERP w modelu subskrypcyjnym:

Brak trudnej do osiągnięcia bariery wejścia

Wdrożenie systemu ERP w modelu subskrypcyjnym to gwarancja poprawy efektywności procesów przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka związanego z wyborem partnera biznesowego na wiele lat. Komfortowe wdrożenie pozwala na elastyczne korzystanie z systemu bez konieczności inwestowania ogromnej sumy na początku projektu. Zamiast tego możesz korzystać z usług na podstawie comiesięcznej subskrypcji, co minimalizuje ryzyko i likwiduje barierę wejścia. Dzięki temu wdrożenie systemu ERP jest bardziej dostępne finansowo, nawet dla mniejszych firm.

Możesz zrezygnować, kiedy chcesz

Zazwyczaj tradycyjne rozwiązania, za które już na początku płacisz pełną kwotę, nie dają elastyczności i przestrzeni do wypróbowania oprogramowania. System ERP w subskrypcji pozwala na rezygnację ze współpracy, jeśli zdefiniowane na jej początku mierniki efektywności nie zostaną osiągnięte. Jednocześnie, nie ryzykujesz utratą setek tysięcy złotych zainwestowanych we wdrożenie.

Kto może skorzystać z wdrożenia ERP w modelu subskrypcyjnym?

Wdrożenie ERP w modelu subskrypcyjnym to rozwiązanie odpowiednie dla wszystkich firm, które chcą usprawnić wydajność swoich procesów, ale oczekują elastyczności. To podejście do projektów odpowiednie dla wszystkich organizacji, bez względu na ich wielkość, skalę działań, czy branżę.

Dzięki takiej formie współpracy między Klientem a dostawcą, oprogramowanie optymalizujące procesy biznesowe staje się dostępne dla szerokiego grona firm, zdejmując barierę wejścia w postaci wysokich kosztów początkowych. Sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich przedsiębiorstwach, które chcą uniknąć dużych początkowych nakładów finansowych związanych z wdrożeniem systemu. Skorzystają nim także duże firmy, które nie chcą wydawać na raz kwoty rzędu kilkuset tysięcy złotych, bo wolą przeznaczyć ją na inne inwestycje i cenią sobie elastyczność.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ERP w modelu subskrypcyjnym, skontaktuj się z konsultantem >> https://sente.pl/kontakt/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń