Jak-generatywna-sztuczna-inteligencja-zmieni-doświadczenia-klientów

Jak generatywna sztuczna inteligencja zmieni doświadczenia klientów

Generatywna sztuczna inteligencja (SI) jest jedną z najbardziej ekscytujących technologii od dziesięcioleci co sprawia, że kluczowe znaczenie dla CIO i liderów IT jest przygotowanie się na jej przyjęcie w przedsiębiorstwie. Połączenie technologii sztucznej inteligencji, automatyzacji na dużą skalę i analizy danych w czasie rzeczywistym może pomóc organizacjom zwiększyć produktywność pracowników i poprawić jakość obsługi klienta.

Generatywna sztuczna inteligencja – która nie tylko klasyfikuje lub przewiduje, ale tworzy własne treści z ludzką znajomością języka – nie tylko usprawni pracę, ale zasadniczo ją przekształci.

Sztuczna inteligencja oddaje w ręce każdego z nas narzędzia o niespotykanej dotąd mocy, elastyczności, a nawet personalizacji, wymagając do działania niewiele więcej, niż języka naturalnego. Pomaga nam w wielu aspektach naszego życia, przyjmując rolę supermocnych współpracowników.

Łączenie się z klientami na nowe sposoby

Badania Salesforce pokazują, że 65% konsumentów pozostanie lojalnymi wobec firm, które oferują bardziej spersonalizowane doświadczenie, a ponad 60% oczekuje od firm natychmiastowej reakcji na ich potrzeby oraz aktualnych informacji. Generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał, aby podnieść jakość obsługi klienta i pomóc organizacjom łączyć się z klientami w nowe, bardziej dopasowane do potrzeb konsumentów sposoby.

Przykładowo, pracownicy działów obsługi klienta mogą automatycznie generować podsumowania na podstawie notatek z poprzednich spraw i automatycznie generować spersonalizowane odpowiedzi. W ten sposób, dzięki spersonalizowanym i przyspieszonym interakcjom serwisowym, zwiększa się zadowolenie klientów. Przedstawiciele handlowi mogą natomiast automatycznie generować zadania sprzedażowe, takie jak tworzenie wiadomości e-mail, planowanie spotkań i przygotowywanie się do następnej interakcji. Podobnie marketerzy mogą szybciej generować spersonalizowane treści, aby angażować klientów i potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty e-mail, urządzeń mobilnych, stron internetowych i reklam.

W marcu tego roku Salesforce uruchomił Einstein GPT, pierwszą na świecie generatywną technologię SI CRM, która dostarcza treści tworzone przez SI w każdej interakcji sprzedaży, usług, marketingu, handlu i IT na ogromną skalę.

Sztuczna inteligencja nie jest oczywiście tym, co najbardziej wpływa na rozwój biznesu i utrzymanie klientów. W każdej branży koszty i dostępność produktów i usług są jednymi z kilku czynników, które wspierają lub utrudniają wysiłki firm w celu spełnienia oczekiwań klientów. To raczej sposób, w jaki organizacje rozumieją kluczowe wymiary wzrostu i lojalności klientów, a następnie osadzają sztuczną inteligencję w swoich procesach biznesowych sprawiając, że będą one lepsze.

Połączenie generatywnej sztucznej inteligencji i technologii współpracy zapewni większą produktywność zarówno klientom, jak i firmom. Na przykład podsumowania rozmów i narzędzia badawcze oparte na sztucznej inteligencji pomogą użytkownikom szybciej nadrobić zaległości i natychmiast znaleźć odpowiedzi na dowolny temat – niezależnie od tego, czy badają najlepsze praktyki, czy poszukują nowych możliwości. Tworzenie wiadomości w ciągu kilku sekund w celu, spędzanie mniej czasu na tworzeniu odpowiedzi i notatek ze spotkań, oznacza więcej czasu na wdrażanie planów w życie.

Przyspieszenie produktywności pracowników i bezpośredni kontakt z klientami będą kluczowymi czynnikami napędzającymi wydajność i rozwój firmy.

Bezpieczniejszy i bardziej przejrzysty partner dla sztucznej inteligencji

Potęga generatywnej sztucznej inteligencji nie jest jednak pozbawiona ryzyka. Choć wiele rzeczy udaje jej się zrobić dobrze, to tak samo wiele rzeczy może zrobić źle. Ponieważ firmy starają się dostosować te technologie, ważne jest, aby robiły to ostrożnie.

W rozwiązaniach Salesforce wprowadzamy etyczne bariery i wskazówki, aby pomóc klientom wprowadzać innowacje w sposób odpowiedzialny i jednocześnie wychwytywać potencjalne problemy, zanim się pojawią. Określiliśmy pięć wytycznych, których używamy do kierowania rozwojem zaufanej generatywnej sztucznej inteligencji: dokładność, bezpieczeństwo, uczciwość, wzmocnienie pozycji i zrównoważony rozwój.

Sztuczna inteligencja jest tylko tak dobra, jak dane, które ją zasilają. Zaufanie musi być najważniejszym elementem jej rozwoju, treści tworzonych przez te modele i platform, na których działają. Dostępne są już wytyczne pomagające organizacjom w odpowiedzialnym rozwoju i wdrażaniu generatywnej sztucznej inteligencji.

Aby uczynić sztuczną inteligencję bezpieczniejszą i bardziej przejrzystą, musimy zacząć od świadomości. Liderzy biznesowi muszą kształcić się w zakresie implikacji sztucznej inteligencji i wyposażyć użytkowników w lepsze zrozumienie jej mocnych i słabych stron. Zapewnienie możliwości wyjaśnienia lub przytoczenia źródeł, dlaczego i w jaki sposób system sztucznej inteligencji stworzył treści, które stworzył, może również odnieść się do kwestii zaufania i dokładności.

Świat musi mieć dobre powody, by zaufać tym modelom na każdym poziomie. Jeśli uda nam się to zapewnić bez kompromisów, nie ma wątpliwości, że ta technologia zmieni świat na lepsze.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń