Jak-Symfonia-Handel-ERP-odpowiedziała-na-potrzeby-branży-paliwowej

Jak Symfonia Handel ERP odpowiedziała na potrzeby branży paliwowej?

Wdrożenie Symfonii Handel i Symfonii Mobilny Handel pozwoliło firmie EKO-OIL usprawnić proces wystawiania faktur zarówno przez handlowców w Biurze Obsługi Klienta, jak i kierowców cystern dostarczających paliwa do klientów. Z myślą o potrzebach klienta EKO-OiL wprowadził w procesie sprzedaży możliwość wystawiania z poziomu urządzeń mobilnych (terminale płatnicze) paragonów z odroczonym terminem płatności. Ta ważna z punktu widzenia branży paliwowej funkcjonalność trafiła na stałe do Symfonii Mobilny Handel.  

 

Wyzwanie: zamiana „Excela z nakładką” na rozwiązanie pudełkowe 


EKO-OiL to dystrybutor paliw, który działa na terenie województwa łódzkiego i wielkopolskiego już od 2000 roku. Oferta EKO-OIL to: hurtowa sprzedaż paliw, stacje paliw, myjnie samochodowe i stacja kontroli pojazdów. Firma szukała rozwiązania ERP do obsługi hurtowej sprzedaży paliw. Zależało jej, by zamienić system, określany przez nią „Excelem z nakładką”, który nie pozwalał wystawiać dokumentów powiązanych z drukarką fiskalną.
 

W przypadku sprzedaży do osób fizycznych brak takiego rozwiązania znacznie wydłużał czas pracy. „Musieliśmy prowadzić osobne ewidencje, osobno raportować te dokumenty i osobno później ręcznie przekazywać je do księgowości” – wylicza Emil Makówka, pracownik biurowy EKO-OiL. Kolejnym słabym punktem poprzedniego rozwiązania był brak możliwości generowania raportów. Wcześniej dystrybutor paliw musiał ręcznie zliczać dane z poszczególnych magazynów. System ERP miał pomóc w spełnieniu obowiązków sprawozdawczych, które nakładają na dystrybutora paliw urzędy: 

„Musieliśmy ręcznie zliczać z poszczególnych magazynów, z poszczególnych ewidencji dane, które przekazywaliśmy co miesiąc do urzędu. Teraz mamy jeden raport, który wygenerujemy w Symfonii i wszystkie te dane potrzebne w urzędzie zawarte są w tym raporcie. Korzystając z tego, możemy na bieżąco kontrolować i stany magazynu i sprzedaż. Nieważne, czy klient zakupił dany towar z odroczoną formą płatności, czy za gotówkę. Mamy to wszystko w jednym miejscu” – dodaje Emil Makówka, przedstawiciel EKO-OiL.  

Paragony z odroczonym terminem płatności, rabaty kwotowe – kluczowe argumenty przemawiające za Symfonią


EKO-OiL wymagał od nowego systemu, by ten usprawnił proces wystawiania faktur, paragonów i przyjmowania płatności bezpośrednio przez kierowców cystern, uwzględniając historię kontrahentów i przypisanych im w systemie rabatów kwotowych. Dlatego ważną rolę we wdrożeniu odgrywała aplikacja Symfonia Mobilny Handel. , która jest elementem ekosystemu programów Symfonia Handel. Obecnie Klient korzysta z 6 terminali płatniczych PAX A920 (z systemem operacyjnym Android) certyfikowanych przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności, polskiego operatora płatności bezgotówkowych. System sprzedaży (Mobilne Centrum Zarządzania Sprzedażą) pozwala kierowcom cystern na wystawianie podczas dostawy paliw faktur, paragonów lub dokumentów dostawy WZ.
 

 „Było trudniej. Z fakturowaniem, z pamiętaniem o tych wszystkich swoich klientach i o ich rabatach. Dziś już tego nie ma. System Symfonia zapamiętuje wszystkich klientów, rabaty” – opowiada Andrzej Obiegły, kierowca cysterny EKO-OIL. Podkreśla przy tym, że od kiedy firma wykorzystuje program Symfonii, ma dużo mniej papierowej pracy i szybciej obsługuje klientów na miejscu. 

Emil Makówka dopowiada natomiast, że Symfonia to jeden z nielicznych systemów, w którym można przypisać danemu kontrahentowi rabat kwotowy: 

„Nasza branża jest specyficzna pod tym względem, ponieważ i producenci, i my dalej klientom udzielamy rabatów kwotowych, nie procentowych. Chociaż zdarzają się i klienci, którzy mają rabat procentowy. Najczęściej są to klienci pozyskani zamówieniach publicznych, gdzie to oni narzucają swoje warunki płatności, swój termin płatności.


Mając do dyspozycji rozbudowany system Symfonia, jeżeli chodzi o kartotekę kontrahentów, jesteśmy w stanie podpiąć umowę pod danego kontrahenta i ustawić tak warunki cenowe, żeby później kierowca nie miał problemu, nie zastanawiał się jak, wystawić fakturę na miejscu przy sprzedaży towaru” – dodaje pracownik EKO-OIL.
 

System ERP, który wybrała firma EKO-OIL, umożliwia wystawianie z poziomu urządzeń mobilnych, w tym wypadku terminali (co dodatkowo podnosi bezpieczeństwo procesu sprzedaży i transakcji płatności czyniąc na rynku polskim rozwiązanie Symfonii unikatowym – jedyne w Polsce) paragonów, w tym tych z odroczonym terminem płatności ([TK] istotnych i  ważnych w branży handlu paliwami płynnymi, gazowymi i stałymi).

 

Rozwiązanie zostało napisane specjalnie na potrzeby przedstawiciela branży paliwowej, następnie trafiło do standardowej funkcjonalności Symfonii Mobilny Handel. Bartłomiej Tworo, właściciel firmy ADEV, partnera Symfonii, który odpowiada za wdrożenie w EKO-OiL przypomina także, że Symfonia zapewnia klientowi możliwość importu elektronicznych wyciągów bankowych, dzięki czemu rozliczanie kontrahentów jest prostsze: „Z uwagi na dużą liczbę wystawianych dokumentów, potrzebę bieżącego raportowania należności oraz obsługę procesów windykacyjnych, firma EKO-OIL potrzebowała usprawnić rozliczanie transakcji poprzez import wyciągów”. 

Poznaj pełny potencjał Symfonii Mobilny Handel! Pobierz naszą bezpłatną ulotkę informacyjną i odkryj, jak możesz zrewolucjonizować zarządzanie handlem w Twojej firmie. Dowiedz się więcej o cenie i korzyściach z naszego rozwiązania.

Emil Makówka podkreśla, że dla firmy istotnym argumentem przy wyborze systemu były zbliżające się zmiany prawne: „Dzięki systemowi Symfonia EKO-OiL nie obawia się zmian prawnych takich, jak wprowadzenie systemu KSeF, na który już dziś są gotowi” – dodaje. 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń