Specjaliści oceniają, że 2024 rok będzie także czasem praktycznego wdrażania generatywnej sztucznej inteligencji. Narzędzia
AI dla biznesu przestaną być nowością, staną się codziennością. Klienci zawsze oczekiwali odpowiednich i wiarygodnych wyników biznesowych. W 2024 roku będą musieli przede wszystkim znaleźć sposoby na połączenie generatywnej sztucznej inteligencji z danymi generowanymi w organizacjach. Dane te są niezwykle złożone i często znajdują się w wielu systemach, dlatego istnieje duże ryzyko utraty cennego kontekstu podczas ich wyodrębniania i łączenia. Tymczasem wartość generatywnej sztucznej inteligencji opiera się na informacjach, jakie wykorzystuje. Dlatego przewagę konkurencyjną w najbliższej przyszłości będą osiągały przede wszystkim te firmy, które potrafią najlepiej połączyć własne dane biznesowe z generatywną
AI. Co ciekawe, już 59% polskich menadżerów zgadza się z opinią, że w najbliższych dwóch latach organizacje, które nie inwestują w
AI, będą tracić dystans do konkurencji.