Zdjęcie

Jungheinrich optymalizuje łańcuchy dostaw

Analiza Deloitte z 2022 opisuje pewien typ organizacji, który dobrze odnajduje się na rynku, pomimo znacznych zakłóceń gospodarczych. Chodzi tu o firmy, które wykorzystują technologię jako narzędzie uzyskania samodzielności, niezależnie od sytuacji zewnętrznej i wewnętrznej.

Organizacje, które uzyskują najlepsze wyniki w kluczowych wskaźnikach, umiejętnie integrują procesy i dostosowują do swojej sytuacji odpowiednie systemy ERP. Nie inaczej podszedł do zmiany globalny lider branży intralogistycznej, Jungheinrich AG, który wykorzystał możliwości rozwiązania SAP, by zoptymalizować procesy zaopatrzenia i zarządzania dostawcami.

Według ekspertów McKinsey poprawnie przebiegająca transformacja cyfrowa obejmuje wszystkie procesy działające w firmie w modelu end-to-end: od planowania popytu, podaży, logistyki poprzez sprzedaż i operacje, a skończywszy na zarządzaniu nadwyżkami, współpracę z dostawcami, czy controlling wewnętrzny. Dopiero później pojawia się konieczność dostosowania odpowiedniego systemu ERP do specyficznej sytuacji danej firmy. Wpływ modelu end-to-end (E2E) na wydajność przedsiębiorstw, zespół Mckinsey potwierdził choćby w obszarze planowania i realizacji usług: wśród badanych procesów zanotowano 5–15% redukcji kosztów stałych oraz wzrost o 10-15 % w obrębie satysfakcji klienta.

Strategia ERP musi koncentrować się na realnych możliwościach

W badaniu Deloitte „Czas próby: branża finansowa 2025” wzięto pod lupę wpływ technologii cyfrowych na zmiany rynkowe. Do kluczowych prognoz zaliczono wpływ automatyzacji na strukturę wydatków oraz zmiany w obszarze planowania zasobów przedsiębiorstwa: aplikacje finansowe i mikroserwisy rzucą wyzwanie tradycyjnym systemom ERP, a odpowiedź na nowe rozwiązania klienci znajdą u dużych dostawców.
W takiej sytuacji znalazł się globalny lider rozwiązań intralogistycznych z Niemiec.

Jungheinrich AG specjalizuje się w produkcji maszyn do transportu bliskiego, magazynowania i inżynierii przepływu materiałów. W tych segmentach firma zajmuje drugie miejsce w Europie, a trzecie na świecie. Zatrudnia niemal 20 tys. osób. W swojej strategii dąży do tworzenia trwałej wartości dla wszystkich grup interesariuszy – od klientów i pracowników po kluczowych partnerów biznesowych.Dlatego też lider intralogistyki z Hamburga dążył do większej przejrzystości bazy dostawców, by uniknąć luk w informacjach i opóźnień spowodowanych brakiem przepływu danych wedle podejścia end-to-end.

Dodatkowo firma mierzyła się z technologicznymi ograniczeniami niektórych systemów ERP, które utrudniały sprawne włączanie nowych dostawców. Wewnętrznie z kolei zespół borykał się z koniecznością ręcznego, czasochłonnego tworzenia baz i zatwierdzania dostawców. Jungheinrich AG zdecydował się na zebranie procesów zaopatrzenia i zarządzania dostawcami w jednym miejscu.
Najlepszym rozwiązaniem okazał SAP® Ariba® Strategic Sourcing, który firma mogła płynnie zintegrować z innymi wykorzystywanymi przez siebie systemami ERP od SAP. Zdefiniowano strukturę ofert i przetargów, umożliwiając w ten sposób bardziej świadome porównywanie ofert dostawców. Skonsolidowano także rozproszone informacje o partnerach, w tym rejestrację nowych i historię współpracy.

Dzięki wdrożeniu przez SAP Services and Support portfolio SAP Ariba Strategic Sourcing, osiągnęliśmy ważny krok na naszej mapie transformacji cyfrowej. Udało nam się w ten sposób położyć fundamenty pod długofalowy rozwój i z większą swobodą działać w obszarze coraz lepszego zaopatrzenia klientów.

Mahur Ali Mirza-Nejad

IT Project Manager, Jungheinrich AG.

Cytowane już badania McKinsey wykazały, że udane transformacje cyfrowe mogą mieć wpływ nawet na dwukrotnie większy wskaźnik EBITDA (ang. earnings before interest, taxes, depreciation and amortization – zysk operacyjny przedsiębiorstwa) i dziesięciokrotnie wyższy wzrost w innych wskaźnikach wydajności firmy, takich jak mierzenie efektywności pracowników, ocena CX czy ROI.

Gdy firmy działają w obliczu niekończących się zmian, niezbędni stają się silni liderzy cyfrowej zmiany. Nie tylko po to, by złożone procesy planowania utrzymały merytoryczne standardy, ale również w celu umiejętnego angażowania odpowiednich interesariuszy i ambasadorów zmian. Stawka jest wysoka, bo przewaga konkurencyjna rośnie wykładniczo po wdrożeniu procesów cyfryzacji. Skuteczni gracze szybko osiągają pozycję lidera w dziedzinie technologii cyfrowych, a następnie umacniają ją w miarę pozyskiwania talentów.

Piotr Ferszka

CEO, SAP Polska.

W przypadku Jungheinrich AG udało się osiągnąć szybki efekt w najbardziej palących obszarach współpracy z dostawcami: w ciągu pierwszych 6 miesięcy po uruchomieniu systemu włączono do niego ponad 300 strategicznych dostawców. Całościowo system ERP zintegrował około 700 dostawców.
Transformacja cyfrowa to nie tylko kwestia zmian w zespołach IT. Chodzi tu przede wszystkim o ułożenie od nowa procesów planowania i zintegrowanie ich z całościową działalnością przedsiębiorstwa. Jak podkreślają eksperci McKinsey, rozumienie transformacji jako nakładania nowych technologii na stare procesy, powoduje zaburzenie podstawowych funkcji, jakie posiada biznes: możliwości oferowania klientom wartościowych dla nich usług, czy systematyczne zwiększanie rentowności dzięki synchronizacji produkcji z procesami sprzedaży.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpędza się w drodze ku większej efektywności

Efektywność kosztowa, optymalizacja, usprawnienia w obrębie łańcuchów dostaw – to cele ważne dla każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Możliwości wykorzystania w tym celu nowych technologii, m.in. rozwiązań chmurowych czy systemów ERP są praktycznie nieograniczone. Świadczy o tym choćby jedno z najświeższych partnerstw SAP: z zespołem Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS. Partnerstwo pomiędzy SAP SE i Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpoczyna się w 2024 roku, a umowa zakłada wieloletnią współpracę. Jako oficjalny partner zespołu, SAP będzie zajmować się zwiększeniem efektywności operacyjnej i umożliwiać pozyskiwanie nowych wniosków z danych, które przełożą się na zwiększenie wydajności. SAP S/4HANA Cloud, private edition pełni funkcję technologicznego fundamentu dla zespołu. Dzięki temu możliwa będzie praca nad tym, by sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe od SAP pomagały w informowaniu i przewidywaniu decyzji, optymalizacji zasobów oraz zabezpieczaniu przyszłości infrastruktury IT. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team to zespół fabryczny marki Mercedes-AMG, rywalizujący na szczycie motorsportu – w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. Formuła 1 to sport jak żaden inny. Łącząc elitarną współpracę, przełomowe technologie i innowacje, doskonałe zarządzanie i wyjątkowe umiejętności kierowców, zespoły tworzą samochody wyścigowe zdolne do emocjonującej rywalizacji w ramach ponad 20 wyścigów na pięciu kontynentach w trakcie każdego sezonu. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1, z siedzibą w Centrach Technologicznych w Brackley i Brixworth w Wielkiej Brytanii, to ponad 1000 zaangażowanych i zdeterminowanych ludzi, którzy projektują, rozwijają, produkują i ścigają się samochodami. Od 2010 roku, do końca sezonu 2022, zespół fabryczny Mercedes-AMG zdobył m.in. 116 zwycięstw, 264 miejsca na podium oraz 54 podwójne zwycięstwa w ramach 259 startów wyścigowych. Przyspieszając jutro Efektywność jest fundamentem sukcesu w Formule 1. Dlatego ograniczenie kosztów oraz optymalizacja złożonego łańcucha dostaw to dwa główne wyzwania, które postawiono przed partnerstwem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS i SAP. Reguły w Formule 1 wyznaczają, jakie środki zespoły mogą wydawać w każdym sezonie, a przekroczenie tego limitu wiąże się z surowymi karami. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 planuje wywiązywać się z tych zadań, wykorzystując rozwiązanie SAP S/4HANA Finance do efektywniejszego alokowania, oszczędzania i wykorzystywania zasobów. Dzięki wbudowanej technologii SAP Business AI, zespół może prognozować koszty, przewidywać ostateczne potrzeby budżetowe oraz optymalizować zarówno łańcuch dostaw, jak i dostępne zasoby. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team zamierza wykorzystać także SAP S/4HANA Cloud, private edition do stworzenia bezpiecznego i nowoczesnego środowiska chmurowego. Może również korzystać z rozwiązań SAP Build i platformy SAP Business Technology, aby wdrożyć transparentną, inteligentną architekturę organizacji, łączącą w jedną całość dane i systemy z różnych źródeł. Pomoże to skrócić czasy dostawy kluczowych komponentów motoryzacyjnych, co zapewnia płynność dostaw podczas wyścigów odbywających się w weekendy. Formuła 1 to jedno z najbardziej innowacyjnych technologicznie wydarzeń na świecie, więc poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, pod każdym względem. W tak wymagających warunkach, w jakich operują zespoły Formuły 1, sport jest też doskonałą okazją do prezentowania umiejętności i doskonałości technologicznej. Warto pamiętać, że aby kulminacja, która ma miejsce podczas wyścigu, była udana, bardzo wiele pracy musi zostać wykonanej „za kulisami”. SAP z dumą współpracuje z zespołem, aby procesy zachodzące w jego obrębie były tak doskonałe, jak samochody Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team  Julia White Członek zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i rozwiązań., SAP SE Innowacje w branży Nowe partnerstwo ma szansę także pokazać nową jakość w branży motoryzacyjnej. To właśnie dla Formuły 1 tworzone są przecież i prezentowane najciekawsze, branżowe innowacje. SAP i zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 dostarczą kolejne nowe rozwiązania, zasilone przez wnioski wynikające z działania w ramach cyklu Formuły 1. Posłużą one jako inspiracja do działania także dla innych klientów SAP. Z radością ogłaszamy, że SAP został oficjalnym partnerem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Łączy nas wspólne dziedzictwo i zaangażowanie w innowacje i zmiany, co istotnie przyczyni się do naszej wydajności na torze. SAP to światowy lider w swojej dziedzinie i nie moglibyśmy wymarzyć sobie lepszego partnera, aby poprawić naszą efektywność w 2024 roku i w przyszłości  Toto Wolff, CEO i kierownik zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. CEO i kierownik zespołu, Mercedes-AMG PETRONAS F1
Mercedes-AMG-PETRONAS-F1-rozpędza-się-w-drodze-ku-większej-efektywności

SAP Business One
+1
Nieznana
95000 osób
Zobacz profil
Opis
Brakuje nam szczegółowych informacji o tej firmie. Jesteś dostawcą? Skontaktuj się z nami i zaprezentuj swoje rozwiązanie!...
rozwiń