Magia-sztucznej-inteligencji-_AI_-w-biznesie

Magia sztucznej inteligencji (AI) w biznesie

W dzisiejszych czasach zarządzanie relacjami z klientami (Customer Relationship Management = CRM) stało się kluczowym tematem dla praktycznie wszystkich firm. CRM to nie tylko sposób na przechowywanie informacji kontaktowych – to przede wszystkim narzędzie umożliwiające głębsze zrozumienie klientów oraz ich potrzeb. Wykorzystując CRM, możemy uzyskać pełny obraz naszych klientów, na który składają się na przykład historia zakupów, interakcje z działem sprzedaży i obsługi,  oraz aktywność na naszych stronach internetowych i na różnych kanałach komunikacyjnych. Widzimy wszystko co istotne w obszarze działań naszych klientów, dzięki czemu możemy lepiej zaadresować ich potrzeby.

Czym jest sztuczna inteligencja (AI) i jakie zalety płyną z jej wykorzystania w biznesie?

AI to dziedzina nauki, która skupia się na szkoleniu maszyn do wykonywania zadań zwykle wykonywanych przez ludzi. Zasadniczo sztuczna inteligencja umożliwia maszynom automatyczne rozumienie, analizowanie i uczenie się na podstawie danych. Następuje to przy wykorzystaniu algorytmów zaprojektowanych przez ludzi. Maszyny uczą się identyfikować wzorce zachowań i odpowiednio się do nich dostosowywać. 

Chociaż sztuczna inteligencja jest znacznie bardziej złożona, na razie skupmy się na podstawach i omówmy przykład. Prawdopodobnie spotykasz się ze sztuczną inteligencją w swoim codziennym życiu, nie zdając sobie z tego nawet sprawy. Następuje to na przykład kiedy korzystasz ze swojego telefonu. Aby uzyskać informacje na temat dojazdu do pożądanego celu, możesz wejść w interakcję z osobistym asystentem, takim jak Alexa lub Siri, a on podzieli się informacjami na podstawie danych GPS z aplikacji do nawigacji. Gdy będziesz już w drodze i włączysz piosenkę z rekomendacji muzycznych Spotify, doświadczysz AI w akcji.

Z kolei dla wielu firm kluczowa jest między innymi znajomość prawdopodobieństwa konwersji lub szans na dalsze korzystanie z produktu przez klienta. Narzędzia AI generują takie wartości automatycznie. Przez wykorzystanie AI, firmy osiągają zwiększoną produktywność. Mogą też obniżyć koszty, podnieść przychody oraz przyspieszyć wzrost.

Czym jest Salesforce Einstein?

Salesforce od dawna aktywnie angażuje się w badania i rozwój własnej sztucznej inteligencji. Firma nie tylko aktywnie wprowadza najnowsze innowacje do całego portfolio produktów na platformie, ale aktywnie uczestniczy w rozwoju tej technologii i wpływa na sposób jej wykorzystania w różnych branżach. Bardzo łatwo możesz zorientować się czy to, o czym akurat przeczytasz lub usłyszysz, ma coś wspólnego ze AI od Salesforce. Zawsze, kiedy tak jest, w nazwie zobaczysz Einsteina.

Einstein to pierwsza sztuczna inteligencja zaprojektowana specjalnie dla systemu zarządzania relacjami z klientami, czyli dla CRMu. Jest on jedną z warstw platformy, dzięki czemu wzbogaca działanie wszystkich produktów Salesforce, takich jak Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud lub Slack. Einstein sprawia, że firmy pracują w bardziej inteligentny sposób.

Kiedy Salesforce wprowadził Einsteina w 2016 roku, tak jakby udostępnił organizacjom wsparcie naukowca, który analizuje dane dla każdego członka zespołu. Ich wizją było stworzenie sztucznej inteligencji, która nie wymaga dogłębnej znajomości kodowania i jest dostępna dla wszystkich użytkowników platformy. Patrząc na wyniki klientów, było to przełomowe osiągnięcie. Obecnie Einstein generuje dwieście piętnaście miliardów prognoz każdego dnia. Wspiera on wszystkie produkty CRM na platformie Salesforce i stanowi integralną część Klienta 360.

Czym jest generatywna sztuczna inteligencja?

Predykcyjna sztuczna inteligencja uczy się na podstawie istniejących danych, aby przewidzieć przyszłe wyniki. Z kolei generatywna sztuczna inteligencja idzie o krok dalej. Nie tylko przewiduje, ale także tworzy zupełnie nowe i oryginalne treści, takie jak tekst, obrazy, kod, głosy, a nawet filmy.

Krótko mówiąc, generatywna sztuczna inteligencja należy do rodziny algorytmów machine learningowych, które przetwarzają ogromne ilości danych z wysoką prędkością. Opiera się na tak zwanych large language models (LLM) lub modelach podstawowych, które są sieciami neuronowymi wykorzystującymi techniki uczenia maszynowego.

Te LLMy składają się z miliardów parametrów, co czyni je bardziej złożonymi niż tradycyjne modele. Ze względu na tę złożoność, sztuczna inteligencja może absorbować ogromne ilości informacji, uczyć się i rozumieć złożone relacje w zbiorach danych. 

Podobnie jak ludzki mózg, generatywna sztuczna inteligencja naśladuje ludzki sposób myślenia i uczenia się. Czerpie inspirację z przykładów i informacji zwrotnych, aby tworzyć nowe i innowacyjne treści, demonstrując niesamowity potencjał AI

Czym jest generatywny Salesforce Einstein?

Einstein wykorzystuje rozbudowane modele językowe oparte na danych klientów do generowania nowych treści. Ułatwia to pracę i ostatecznie zwiększa produktywność użytkowników platformy Salesforce. Einstein może natychmiast analizować wszystkie dane klientów i dostarczać odpowiedzi, prognozy, spostrzeżenia i treści. Jest on inteligentnym asystentem, zawsze do dyspozycji.

Jak działa generatywne AI Einstein? Najłatwiej to wytłumaczyć w czterech krokach: Connect, Learn, Generate i Wow. W skrócie:

 

  • Zaczynamy od Connect, czyli „łączenia”. Einstein doskonale radzi sobie z łączeniem zarówno publicznie dostępnych danych jak i danych o klientach, które zostały zebrane w CRMie. Gotowe konektory płynnie integrują dane zewnętrzne z Salesforcem i udostępniają je Einsteinowi do analiz i generowania nowych treści.
  • Kolejny krok to Learn, czyli “uczenie się”. Gdy dane są połączone i przechowywane w Salesforcie, Einstein może je natychmiast zrozumieć i uczy się tworzyć pisemne podpowiedzi zoptymalizowane pod kątem różnych sytuacji, ról i funkcji. Jest to również wspomagane przez tak zwaną Grounding Technique, która zapewnia wiarygodne odpowiedzi oparte na rzeczywistych danych.
  • Trzeci jest krok Generate, czyli „generowanie”. Einstein rozumie wszystko danej firmie i klientach, co pozwala na generowanie różnorodnych treści – e-maili, ofert oraz tekstów na strony internetowe. Przykładowo, wspiera przedstawicieli obsługi klienta w rozmowach na czacie, telefonicznych i w mediach społecznościowych. Einstein pomaga także programistom. Oszczędzają oni czas dzięki wykorzystaniu automatycznie wygenerowanego kodu.
  • Ostatni krok to Wow. W sercu integracji AI, danych i CRM znajduje się jeden kluczowy element, mianowicie klienci. Einstein personalizuje każde doświadczenie i wszystkie treści, dzięki czemu firmy mogą im zaimponować i ich zachwycić. Pozostawiają trwałe pozytywne wrażenie po każdej interakcji, przez co budują silniejsze relacje z klientami.

 

Podsumowując: Predykcyjna sztuczna inteligencja, której przykładem jest Salesforce Einstein, wykorzystuje istniejące dane do przewidywania przyszłych wyników i pomocy w podejmowaniu decyzji. Z kolei generatywna sztuczna inteligencja Salesforce idzie o krok dalej i tworzy oryginalne treści.

Łącząc sztuczną inteligencję z danymi klientów w czasie rzeczywistym, automatyzacją i CRMem, firmy mogą zwiększyć swoje przychody i osiągnąć długotrwały sukces. 

 

Zapraszamy do odkrywania tych możliwości na stronie „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/



Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń