Perfekcyjna obsługa klienta w systemie ERP

Perfekcyjna obsługa klienta w systemie ERP

Aż 86% menedżerów z obszaru Customer Experience spodziewa się, że w najbliższych latach o konkurencyjności firmy będą decydować pozytywne doświadczenia klienta. Naczelnym wyzwaniem biznesu staje się zatem zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta. Jak zadbać o sferę customer experience, korzystając z systemu ERP? Rozwiązaniem są zaawansowane systemy contact center.

Współcześni klienci oczekują przede wszystkim wygody na każdym etapie kontaktu z marką. Nabywcy często przedkładają komfort zakupu nad cenę, którą muszą zapłacić za dostarczony produkt lub usługę. Takie zachowania, wcześniej charakterystyczne dla odbiorców dóbr kosztownych i luksusowych, wraz z rozwojem handlu cyfrowego stały się powszechne. Z tego punktu widzenia najistotniejsze dla firm dostarczających produkty i usługi staje się zapewnienie odbiorcom:

  • szybkiej ścieżki zakupu,
  • dostępności 24/7,
  • komunikacji omnichannel,
  • kompetentnej obsługi, zorientowanej w potrzebach kontaktującego się klienta.

 

Aby sprostać wysokim wymaganiom rynku i dostosowywać się do zmieniających się na nim warunków, osoby zajmujące się obszarem Customer Care muszą korzystać z narzędzi pozwalających na lepsze zrozumienie zachowań swoich klientów, w tym na:

  • śledzenie historii treści i kanałów komunikacji z klientem,
  • agregowanie danych na temat potrzeb klienta,
  • weryfikację aktualnego statusu jego sprawy w różnych wymiarach,
  • pozyskiwanie statystyk i raportowanie zgodne z wymaganiami organizacji,
  • pozyskiwanie opinii o marce i jej produktach, etc. 

W każdym z wymienionych aspektów najważniejszą rolę odgrywa technologia – dopasowana do możliwości i preferencji użytkowników, łatwa w implementacji, wydajna i nieprzerwanie aktualna. 

Kompletna obsługa klienta w contact center dla użytkowników ERP

Zaawansowane oprogramowanie contact center zapewnia obsługę klienta 360o, dzięki czemu jest ono doskonałym uzupełnieniem dla systemów ERP.

Jako zautomatyzowane rozwiązanie, taki system w pełni odpowiada na potrzebę szybkiego reagowania na zgłoszenia klientów i efektywnej realizacji spraw. Zgodnie z obowiązującymi trendami, pozwala on zarówno na wymianę informacji między klientem a botami, jak i na wielokanałowe nawiązywanie kontaktów z personelem działu obsługi klienta, helpdesku czy z członkami innych zespołów kontaktujących się z klientami.

Nowoczesne contact center dba o każdy aspekt customer care, począwszy od pełnej interakcji z klientem, przez zautomatyzowane porządkowanie korespondencji, skończywszy na wielopoziomowym raportowaniu efektów działania. Wymagający użytkownicy mogą zaprojektować w nim własne procesy biznesowe, wspierające działania koordynujące i kontrolne pionu zarządczego.

6 korzyści z wdrożenia contact center

Dla firm użytkujących ERP, które chcą zapewnić klientom maksymalny poziom zadowolenia z obsługi i rozważają wybór pomiędzy zakupem dodatkowego modułu ERP a integracją z systemem contact center przydatna może okazać się argumentacja dotycząca tej drugiej opcji.

System contact center jest rozwiązaniem:

  • szybszym we wdrożeniu niż implementacja modułu ERP przeznaczonego do obsługi klienta. To oprogramowanie rozwijane niezależnie i integrowane bezpośrednio lub za pomocą szyny danych (szyna danych jest wykorzystywana zwykle u odbiorców korporacyjnych),
  • skuteczniejszym w obsłudze klienta niż dedykowany moduł ERPcontact center to oprogramowanie na poziomie eksperckim w dziedzinie obsługi klienta, z dużo szerszym zakresem tematycznych funkcji,
  • łatwiejszym w utrzymaniu – taki system jest na bieżąco aktualizowany, tak by podążać za najnowszymi trendami w branży Customer Care,
  • niezawodnym – oprogramowanie contact center ma w swoim DNA dbałość o wiarygodność i dobry wizerunek wykorzystującej go marki. Funkcje są rozwijane w oparciu o doświadczenia dotychczasowych użytkowników systemu oraz najnowsze badania zachowań klienckich. Dzięki nieustannym, automatycznym aktualizacjom jest niezawodnym narzędziem w rękach konsultantów obsługujących klientów,
  • tańszym –  wdrożenie dziedzinowych softów nie wymaga od dostawców systemu realizacji złożonego procesu projektowania i aktywizacji rozwiązań jednolitych z architekturą ERP, przez co zespół zaangażowany w rozbudowę ERP może być mniejszy, a czas poświęcony temu zadaniu – krótszy,
  • wygodniejszym w użytkowaniu – jednym z istotnych obecnie walorów contact center jest możliwość korzystania z systemu za pomocą urządzeń mobilnych. To praktyczne wsparcie m.in. w przypadku pracy w systemie rozproszonym czy prowadzenia działań ,,w terenie”.

Contact Center i ERP – szybki zwrot z inwestycji

Contact Center, jako oprogramowanie opracowane przez profesjonalistów na potrzeby marketingu i sprzedaży ma wysoką zdolność do generowania przychodów w przedsiębiorstwie. Biorąc pod uwagę niskie koszty integracji systemu z ERP można założyć, że decyzja o rozbudowie firmowej infrastruktury IT przez dodanie contact center zagwarantuje firmie szybki zwrot z inwestycji.

Elastyczność systemu contact center i łatwość jego aktualizacji bez konieczności update’u wszystkich modułów ERP, pozwala już teraz zredukować przyszłe wydatki z tytułu dostosowywania oprogramowania do bieżących wymagań rynkowych. Ze względu na krótki czas wdrażania, wszystko to można osiągnąć w kilka dni po podjęciu decyzji o zamówieniu programu. 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

KSeF w Comarch: od papieru do przewagi konkurencyjnej – wywiad z CFO

W wywiadzie z Adamem – Dyrektorem Finansowym, Głównym Księgowym i integratorem rozwiązań Comarch ERP – rozmawiamy o tym, jak KSeF zmienia obieg dokumentów, wpływa na rolę księgowości oraz może stać się realnym źródłem przewagi konkurencyjnej, a nie tylko „kolejnym obowiązkiem”. Z rozmowy dowiemy się m.in., jak wygląda dojrzałość integracji KSeF z ERP (XL, Optima), jak połączyć KSeF z DMS, jak podejść do scenariuszy awaryjnych oraz jakie konkretne kroki wykonać, by wykorzystać KSeF jako impuls do automatyzacji finansów i zakupów. Adamie, od początku powtarzasz, że dobrze wdrożony KSeF może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej. Dlaczego widzisz w nim więcej szans niż problemów? Adam:Z perspektywy finansów – a sam jestem Dyrektorem Finansowym i Głownym księgowym- KSeF jest przede wszystkim narzędziem porządkującym dane. Kończy się era PDF-ów, ręcznej dekretacji, różnych maili i duplikatów. Dzięki temu tworzy się ogromny potencjał pod automatyzację.  Znikają problemy, które dziś są czysto operacyjne : opóźnienia, pomyłki, rozbieżne wersje dokumentów. Ksef wprowadza nowy standard, centralizacja i wysoka jakość danych to fundament pod szybszy obieg kosztów, pełną kontrolę nad zobowiązaniami, windykacją i cash flow. Uwierz mi że  problemy wdrożeniowe miną  a korzyści pozostaną na lata.  W firmach, które potrafią mierzyć koszty błędów i opóźnień, skala oszczędności jest szokująca – widziałem to już u niektórych klientów . Z punktu widzenia integratora systemów Comarch ERP, jak dziś oceniasz dojrzałość integracji z KSeF w ERP XL i Optima?  Czy to już rozwiązanie typu plug & play, czy nadal wymaga indywidualnego dopasowania do procesów firm? Adam:Integracje są już stosunkowo dojrzałe, ale nie są plug & play i w mojej ocenie nie powinny być. Każda firma ma inny obieg kosztów, inny poziom akceptacji dokumentów i inne źródła danych. Comarch dostarcza solidny fundament techniczny, ale zawsze wymaga to dopasowania do organizacji. Nic samo się nagle nie zrobi. Każde wdrożenie KSeF trzeba rozpocząć od audytu: gdzie dokument powstaje, jak jest akceptowany, jak jest opisywany i blokowany kosztowo. Jak w GECOS rozwiązaliście kwestie autoryzacji i tokenów? Czy firmy mogą bezpiecznie delegować uprawnienia bez uciążliwego podpisywania każdej faktury? Adam:Wysyłka faktur odbywa się automatycznie z poziomu ERP. Co do kosztów pojawić się mogą modele pakietowe lub za paczki dokumentów. Warto sprawdzić w Comarch lub i innych producentów szczegóły. Firmy o dużych wolumenach będą musiały dobrać optymalny model. Delegowanie uprawnień do wysyłek z modułu sprzedaży jest standardem w Comarch. Dzięki temu CFO  nie musi logować się do każdego dokumentu Z perspektywy głównego księgowego – jak KSeF wpływa na obieg dokumentów? Czy widzisz potencjał łączenia go z systemami DMS, by automatycznie wiązać faktury z zamówieniami czy dokumentami magazynowymi? Adam:KSeF pozwala automatycznie wiązać faktury z zamówieniami, PZ, WZ i workflow. Z punktu widienia księgowości oznacza to koniec ręcznej pracy i pełną kontrolę nad obiegiem dokumentów.W modelu KSeF + DMS księgowość wchodzi na znacznie wyższy poziom. Moim zdaniem to największy procesowy skok w polskich firmach od dwóch dekad. W wielu branżach faktura to tylko część procesu – są zaliczki, korekty, eksport. Czy KSeF jest technicznie gotowy na takie scenariusze? Adam:Tak, system obsługuje kluczowe scenariusze. Największe wyzwanie leży po stronie systemu ERP albo systemu F/K aby dane były spójne z procesami logistycznymi i sprzedażowymi. KSeF działa poprawnie – pytanie, czy firma działa poprawnie😊  Jeśli jest pewien bałagan procesowy , a w jakiej firmie go nie ma,  Ksef ujawni go błyskawicznie, a księgowi będą musieli na to zareagować i nie ukrywam bezpośrednio skorzystać. Coraz częściej mówi się o KSeF jako o fundamencie automatyzacji i raportowania w czasie rzeczywistym. Czy faktycznie może się stać częścią szerszej transformacji finansów w ERP? Adam:KSeF umożliwia raportowanie finansowe niemal w czasie rzeczywistym, lepszy cash flow, automatyczną dekretację i analitykę zakupów.  To przejście od księgowości retrospektywnej do powiedziałabym nawet lepszego przewidywania finansów. Zwiększy się rola księgowego bo będzie partnerem dla Zarzadu  bo decyzje finansowe w końcu są oparte na danych tu i teraz. W GECOS opracowaliście usługę pakietów wsparcia KSeF. Czym różni się od klasycznej integracji? To tylko pośrednik między ERP a KSeF, czy raczej pełne środowisko z kontrolą, archiwum i logowaniem? Adam:Rozwiązanie to można nazwać Ksef as a Service to nie tylko integracja, ale pełna usługa: monitorowanie, przechowywanie dokumentów, obsługa błędów, dashboardy i API. To outsourcing całego  procesu KSeF, a nie tylko przesyłanie faktur. Firmy nie chcą martwić się o technologię, bezpieczeństwo, update’y czy pojemność archiwów. KSeF-as-a-Service daje CFO święty spokój i w pewien spsob zabezpiecza firmę na pewno w tym pierwszym gorącym okresie poczatkowym Co dziś najbardziej blokuje pełne wdrożenia KSeF w firmach – technologia, organizacja czy może mentalność użytkowników? Adam:Zdecydowanie nastawienie uzytkowników.Ksiegowi są zawsze nieufni wobec nowych rozwiązań i mają ku temu dobre powody patrząc wstecz na wszelkiego rodzaju Nowe Łady 😊 Natomiast KSeF według mnie jest dobrze przygotowany, technologia jest gotowa, integratorzy i twórcy systemów księgowych czy ERP służą pomocą . Największym problemem jest obawa przed zmianą i konieczność uporządkowania procesówNajmocniejszy opór generuje hasło: „po co zmieniać coś, co działa?” Przecież papierowe faktury sa ok można je zawsze zeskanować  Tylko że to, co działa, często kosztuje 200 roboczogodzin miesięcznie. KSeF robi to w 2 minuty. To może być traktowane jako realne zagrozenie dla księgowych ale tak jak powiedziałem uwolniony czas sposowduje ze księgowy stanie się strategicznym partnerem do rozmow z zarządem  A co w przypadku awarii KSeF? Jak wygląda scenariusz awaryjny – czy można dalej wystawiać faktury i zsynchronizować je później bez utraty numeracji i spójności danych? Adam:Można wystawiać faktury dalej – ERP buforuje dokumenty i wyśle je po przywróceniu działania systemu. Kluczowe jest prawidłowe ustawienie numeracji i integracji. Dobre zdrożenie musi zawierać test awaryjny i politykę numeracji. Bez tego podczas pierwszego przestoju zrobi się koszmar: duplikaty, błędy, korekty, spory z klientami. Na koniec – jakie trzy kroki poleciłbyś firmom, które chcą nie tylko wdrożyć KSeF, ale wykorzystać go jako impuls do automatyzacji procesów finansowych i zakupowych? Adam: Po pierwsze warto zrobić dobry Audyt procesów finansowych i zakupowych. Zweryfikować jakie dane mamy w systemie księgowym czy ERP i ich uporządkowanie  Po drugie najlepiej zdefiniować sobie nowe procesy przy Integracja KSeF z DMS czy jakimś systemie BPM , w razie czego integratorzy na pewno pomogą , na pewno warto rozważyć dokupienie systemu DMSTo idealne ramy projektowe. Jeśli firma zrobi te trzy kroki, stopień automatyzacji wzrośnie skokowo  Jak jest rozwiązana kwestia wysyłania faktur do KSeF konkretnie  w rozwiązaniach Comarch? Mówi się o tym, że będą jakieś opłaty związane z wysłaniem FV, czy to per dokument czy jako „paczki”? Adam:Wysyłka faktur odbywa się automatycznie z poziomu ERP. Co do kosztów – pojawić się mogą modele pakietowe lub za paczki dokumentów. Firmy o dużych wolumenach będą musiały dobrać optymalny model. To sprawa mocno indywidualna 
KSeF-w-Comarch-od-papieru-do-przewagi-konkurencyjnej-–-wywiad-z-CFO
Logo firmy GECOS
zweryfikowano

0/5

GECOS

Wiodący integrator systemów ERP i CRM


Comarch ERP XL
+2
Cała Polska
40 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi
Opis
Naszą misją jest ułatwiać zarządzanie przedsiębiorstwem poprzez indywidualny dobór, dostosowanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych....
rozwiń