Praca w czasie rzeczywistym i innowacyjność Salesforce Data Cloud

Praca w czasie rzeczywistym i innowacyjność Salesforce Data Cloud

W poniższym artykule dowiesz się, przed jakimi wyzwaniami związanymi z danymi stają obecnie organizacje oraz jak Salesforce postanowił je rozwiązać wprowadzając Salesforce Data Cloud. Ponadto odkryjesz, jak osiągnąć poziom personalizacji i automatyzacji w czasie rzeczywistym, który dotąd wydawał się niemożliwy do osiągnięcia. Przedstawimy także przykład bardzo znanej organizacji, która wykorzystuje dane w czasie rzeczywistym do tworzenia wyjątkowych doświadczeń klientów.

Wyzwania związane z ogromną ilością danych

W skali globalnej ilość danych podwaja się co 12 godzin. Bez „jednego źródła prawdy” wykorzystanie takiej ilości danych jest bardzo skomplikowane, ponieważ musimy brać pod uwagę tę znajdujące się w wielu różnych miejscach, oraz pochodzące z różnych typów baz danych, które wpływają zarówno w formie streamingu jak i batch. Nawet jeśli jesteś w stanie zebrać różne źródła danych, jak później przechowywać te dane w zharmonizowany sposób i udostępnić je tak, aby twoje zespoły mogły na ich podstawie działać? Jest to ciekawe zagadnienie dla organizacji, które chcą prowadzić analitykę, zarządzać stanami magazynowymi, uruchamiać zapytania czy też tworzyć aktywacje marketingowe. Zwykle jednak użytkownicy biznesowi nie mają pełnego dostępu. 

Czym jest Salesforce Data Cloud?

Odpowiedzią Salesforce na wyzwania związane z danymi oraz rosnące oczekiwania przedsiębiorstw i ich klientów jest Salesforce Data Cloud. To platforma do zarządzania relacjami z klientami w czasie rzeczywistym, która ułatwia każdej firmie zebranie i zrozumienie wszystkich danych z dowolnego systemu bądź kanału. Po zebraniu danych następuje ich harmonizacja i łączenie w dynamiczne „single source of truth” czyli „jedno źródło prawdy”, obejmujące interakcje każdego klienta z daną firmą. Harmonizowanie danych, które są aktualizowane co milisekundę, umożliwia zespołom w całej firmie spersonalizowany kontakt z klientami, przy wykorzystaniu automatyzacji i inteligentnych rekomendacji. Organizacje są teraz w stanie przechowywać duże ilości danych w jednym miejscu, lecz Data Cloud nie jest tylko pasywnym repozytorium danych. To aktywna platforma, która daje każdemu użytkownikowi możliwość generowania wniosków i aktywowania działań w ramach Klienta 360. Nie ma znaczenia czy jest to spersonalizowany e-mail marketingowy, zgłoszenie serwisowe czy rozmowa handlowa. Wszystko odbywa się przy zachowaniu prywatności i zgodności z przepisami

Innowacyjność Salesforce Data Cloud: 6Vs

Salesforce stworzył innowacyjną platformę dzięki prowadzeniu szeroko zakrojonych badań w zakresie sześciu „V” dużych zbiorów danych: –   Variety czyli Różnorodności –   Velocity – Prędkości –   Volume, czyli Ilości –   Veracity, które oznacza Wiarygodność –   A także Value i Ecosystem Value, które reprezentują Wartości i Wartości środowiskowej   

Na czym polega 6V?

Wszystko zaczyna się od możliwości obsługi różnorodnych danych z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, a także z różnych źródeł, takich jak urządzenia mobilne czy też poczta elektroniczna. Złącza z pudełka Data Cloud z platformą CRM Salesforce pozwalają na bezproblemowe pobieranie danych za pomocą kilku kliknięć bez konieczności kodowania, dzięki czemu zwrot z inwestycji jest łatwiejszy i szybszy.  Firma oferuje także możliwość podłączenia innych źródeł danych z pamięci w chmurze za pomocą connectorów z Amazon Web Services, Google i Azure. Z kolei Mulesoft, rozwiązanie pozwalające na integrację praktycznie wszystkich systemów, z których korzystają organizacje, dodatkowo umożliwia integrację ponad 100 innych źródeł w całym przedsiębiorstwie. To możliwe dzięki gotowym connectorom. Kiedy mówimy o połączeniu danych, wypada także poruszyć kwestie prędkości ich połączenia i obsługi. Data Cloud pozwala na łączenie na trzy sposoby – streaming, czyli strumienia w czasie rzeczywistym, batch i Bi-Directional Federated Queries, czyli dwustronnych zapytań federacyjnych. Kolejną potrzebą, którą Salesforce wziął pod uwagę, jest duża ilość danych, ponieważ opisane możliwości muszą działać na ogromną skalę, dla miliardów profili, na petabajtach danych i z tysiącami zadań aktywnych w tle.  Bardzo ważne jest także, aby móc przygotować te dane w odpowiedni sposób i dokonać na nich transformacji w celu ich udoskonalania. W Data Cloud dane są harmonizowane i mapowane do kanonicznego modelu danych, w celu ich standaryzacji. Pomaga to rozwiązać problemy z identyfikacją poszczególnych osób w różnych systemach. Bez zdefiniowania, co jest czym w którym systemie (na przykład dane kontaktowe czy też adresowe), każda aplikacja może zawierać inną wersję danego klienta. To z kolei uniemożliwia uzyskanie ujednoliconego profilu. Po imporcie, harmonizacji i modelowaniu danych docieramy do kwestii Veracity, czyli wiarygodności. W Data Cloud tworzymy to “jedno źródło prawdy” ujednolicając dane w formie profilów.  Wszystko to brzmi obiecująco, ale Salesforce zdaje sobie sprawę, że klienci chcą wyciągnąć z ich rozwiązań wartość. Dlatego oferują możliwość wykorzystania zharmonizowanych danych w analizach biznesowych, do stworzenia spersonalizowanego marketingu jak i do wykorzystywania w aktywacjach. 

Formula 1 oraz ich Salesforce Data Cloud

 Przyjrzyjmy się wiodącemu klientowi Salesforce, który wykorzystuje ujednolicone profile i osiąga robiące wrażenie rezultaty. Formuła 1 to organizacja, która zrzesza 500 milionów fanów i zdecydowała się współpracować z Salesforcem, aby ujednolicić i wykorzystać ogromne ilości danych, które zbierają. Dzięki Data Cloud rejestrują każdą interakcję, niezależnie od tego, czy jest to aktywność na żywo (na przykład podczas weekendu wyścigowego), online, czy w ich aplikacji na smartfonach. Dzięki zebraniu danych, harmonizacji i tworzeniu ujednoliconych profilów klientów, Formuła 1 osiąga hiper personalizację na nowym poziomie. Dzięki wyjątkowym i dopasowanym do fana doświadczeniom, zaangażowanie fanów zwiększa się z roku na rok. Widać to na przykład w statystykach „Race Weekend Attendance”, czyli ilości fanów na poszczególnych wyścigach, które konsekwentnie rosną.  Formuły 1 dysponuje ujednoliconym profilem każdego fana. Organizacja ma pełny wgląd do ich aktywności na różnych kanałach, zakupów i dotychczasowych interakcji. Dzięki temu widokowi mają wszystko, czego potrzebują, żeby zrozumieć na ile ich fani są zaangażowani. Podsumowując: Salesforce Data Cloud oferuje nowy, innowacyjny sposób na połączenie, harmonizację i wykorzystanie dużych ilości danych w czasie rzeczywistym. Tak jak Formula 1, każda organizacja może połączyć dane zewsząd, bez względu na to, w jakim są formacie i gdzie się znajdują. Unifikacja praktycznie bez żadnego ETL i bez konieczności kopiowania jest już rzeczywistością. Do tego można uruchomić swój model, na przykład z Amazon Sagemaker, zobaczyć kompleksowe wizualizacje z Tableau i koniec końców stworzyć wyjątkowe doświadczenia dla klientów.  A jak będzie wyglądać Twoja platforma w czasie rzeczywistym? ___ Po więcej informacji zapraszamy na stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery

92% programistów przewiduje, że agenci AI pomogą w rozwoju ich kariery Ostatnie badanie Salesforce „State of IT” pokazuje, że liderzy branży oprogramowania z optymizmem patrzą na rozwój agentów AI oraz ich wpływ na sektor. Ponad 90% programistów z entuzjazmem podchodzi do wpływu sztucznej inteligencji na ich kariery, a aż 96% spodziewa się, że poprawi ona doświadczenie deweloperskie. Najnowszy raport Salesforce State of IT pokazuje, że dla obszaru EMEA (Europe, the Middle East and Africa) aż 79% liderów branży uważa, iż agenci AI staną się równie nieodzownym narzędziem w tworzeniu aplikacji, co tradycyjne technologie programistyczne. Badanie obejmujące ponad 2000 liderów branży oprogramowania (w tym 1000 z EMEA) oraz dodatkowa ankieta wśród 250 programistów z USA pokazują niemal jednomyślny entuzjazm wobec agentów AI. Deweloperzy widzą w nich nie tylko sposób na zwiększenie efektywności i produktywności – aż 92% twierdzi, że „agentowa AI” pomoże im w rozwoju kariery. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że zarówno oni sami, jak i ich firmy, potrzebują dodatkowych szkoleń oraz zasobów, aby skutecznie budować i wdrażać cyfrowych agentów. Dlaczego jest to istotne? Często mówi się, że programiści podchodzą do AI z rezerwą, jednak nowe badania pokazują coś zupełnie innego – deweloperzy z entuzjazmem przyjmują zmiany związane z agentami AI. Ich rozwój otwiera przed nimi nowe możliwości: mogą poświęcać mniej czasu na pisanie kodu i debugowanie, a skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu agentów opartych na narzędziach low-code/no-code, proces tworzenia oprogramowania staje się szybszy, prostszy i bardziej efektywny – niezależnie od poziomu umiejętności programistycznych. – Agenci AI zmieniają sposób pracy programistów, sprawiając, że tworzenie oprogramowania staje się szybsze, bardziej efektywne i po prostu przyjemniejsze. Dzięki nim cały proces przebiega sprawniej – AI wspiera programistów w pisaniu, przeglądaniu i optymalizacji kodu, co przekłada się na nowy poziom produktywności. Automatyzując żmudne zadania, takie jak czyszczenie danych, integracja czy podstawowe testy, agenci AI pozwalają deweloperom skupić się na tym, co najważniejsze: rozwiązywaniu złożonych problemów, projektowaniu architektury i podejmowaniu strategicznych decyzji – komentuje Alice Steinglass, EVP & GM, Platform, Integration and Automation w Salesforce. Wpływ agentów AI w liczbach Programiści z entuzjazmem podchodzą do agentów AI oraz wpływu sztucznej inteligencji na ich karierę Ankietowani deweloperzy cieszą się na myśl o tym, że agenci AI przejmą proste, powtarzalne zadania, pozwalając im skupić się na projektach o większym znaczeniu biznesowym: 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. Największe zainteresowanie budzi wykorzystanie agentów AI do debugowania i rozwiązywania błędów, a następnie do generowania przypadków testowych oraz tworzenia powtarzalnego kodu. Ten trend pojawił się w momencie, gdy już 92% programistów chce mierzyć swoją produktywność nie liczbą linii kodu, ale rzeczywistym wpływem ich pracy na rozwój organizacji. Dzięki agentom AI deweloperzy spodziewają się większego zaangażowania w strategiczne projekty, takie jak nadzór nad AI czy projektowanie złożonych systemów. Dzięki agentom AI opartym na narzędziach low-code/no-code, programiści na każdym poziomie zaawansowania mogą teraz tworzyć i wdrażać inteligentnych asystentów. Badani wskazują, że takie rozwiązania mogą przyczynić się do demokratyzacji i skalowania rozwoju AI: 82% programistów z EMEA korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code. 77% uważa, że low-code/no-code może pomóc w upowszechnieniu rozwoju AI. 76% twierdzi, że te narzędzia mogą przyspieszyć skalowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Secret Escapes, platforma oferująca luksusowe hotele i podróże w promocyjnych cenach na całym świecie, wykorzystuje Agentforce, aby usprawnić obsługę klientów i szybciej odpowiadać na nietypowe zapytania podróżnych. Dzięki narzędziom Salesforce Agent Builder opartym na low-code, zespół deweloperów Secret Escapes zbudował, przetestował i wdrożył swojego agenta AI w zaledwie dwa tygodnie – zamiast sześciu miesięcy, które wcześniej zajmowało stworzenie i szkolenie bota. Deweloperzy oczekują większych zasobów do budowy agentów AI Deweloperzy twierdzą, że zaktualizowana infrastruktura, więcej możliwości testowania oraz szkoleń są kluczowe, gdy przechodzą na tworzenie i wdrażanie agentów AI. Potrzeby infrastrukturalne: Wielu deweloperów (78%) uważa, że ich organizacje muszą zaktualizować infrastrukturę, aby tworzyć i wdrażać agentów AI.Niemal połowa (48%) deweloperów uważa, że jakość i dokładność ich danych nie jest wystarczająca do skutecznego rozwoju i wdrożenia agentów. Możliwości testowania: Połowa (48%) deweloperów twierdzi, że ich procesy testowe nie są w pełni przygotowane do budowy i wdrażania agentów AI. Umiejętności i wiedza: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności. Respondenci ankiety wskazali szkolenie z zakresu technicznych umiejętności AI oraz redefinicję obecnych ról jako najważniejsze obszary, w których pracodawcy powinni udzielić im wsparcia. Dane pochodzą z segmentu liderów rozwoju oprogramowania, uzyskanych w ramach podwójnie anonimowej ankiety wśród decydentów IT, przeprowadzonej w okresie od 24 grudnia 2024 roku do 3 lutego 2025 roku. Respondenci pochodzą z Australii, Belgii, Brazylii, Kanady, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Irlandii, Izraela, Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Singapuru, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Dodatkowe dane zostały zebrane wśród niemal 250 deweloperów na pierwszej linii, we współpracy z YouGov, w Stanach Zjednoczonych w dniach od 14 do 21 lutego 2025 roku
Agenci-AI-pomogą-w-rozwoju-ich-kariery

Salesforce CRM
Cała Polska
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....
rozwiń