W jaki sposób pomagają konfiguratory produktów

W jaki sposób pomagają konfiguratory produktów

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby mieć całościowy obraz klienta i jego wymagań. Stała dostępność wszystkich istotnych danych wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej strategii cyfrowej. Według badania „the factlights 2020”, 76% ankietowanych firm już doświadcza poprawy komunikacji z klientem dzięki cyfryzacji swoich procesów.

Największy potencjał firmy widzą w cyfrowych modelach biznesowych (23%), wydajności procesów (21%) i dostosowywaniu produktów do potrzeb klienta (13%). Cyfrowe konfiguratory produktów są jednym ze sposobów wykorzystania tego potencjału. Co warto o nich wiedzieć? Czy wspierają one optymalizację kosztów produkcji i kontrolę jakości produktów? Podpowiadamy!

KONFIGURATORY PRODUKTÓW – ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY KLIENTÓW

Niemal każda firma produkcyjna dąży do przyspieszenia procesów sprzedaży, zwiększenia liczby udanych transakcji biznesowych, optymalizacji kosztów produkcji czy zapewnienia lepszej kontroli jakości produktów. Jak jednak zrealizować te zadania w sposób ekonomiczny, nie ryzykując utraty jakości? Odpowiedzią na to pytanie mogą być konfiguratory produktów. Dzięki ścisłej integracji z systemem ERPwspierają one pracowników w każdym procesie – od wyboru produktu wspólnie z klientem po stworzenie oferty.

 

DLACZEGO WARTO KORZYSTAĆ Z KONFIGURATORÓW PRODUKTÓW?

1.   Spełnianie indywidualnych wymagań klientów

Klienci w B2B preferują unikalne produkty dostosowane dokładnie do ich wymagań. Niezależnie od szczegółów technicznych, wyposażenia, koloru, formy czy rozmiaru ‒ standardowe produkty nie robią już na nikim wrażenia. Konfiguratory produktów pomagają spełniać nowe wymagania w sposób jak najbardziej efektywny kosztowo poprzez tworzenie cyfrowych procesów.

2.   Wizualizacja produktów

Tworząc cyfrowy odpowiednik w konfiguratorze, można pokazać klientowi już podczas spotkania sprzedażowego, za co płaci. Mogą to być na przykład szkice, rysunki części lub wizualizacje 3D. Szczególnie ważne jest, aby klient mógł zobaczyć swój wymarzony produkt, zanim zostanie on wyprodukowany. Ułatwia to podjęcie decyzji i przyczynia się do szybszego zamknięcia sprzedaży.

3.   Połączenie konfiguratora z systemem ERP

Rosnąca różnorodność wariantów sprawia, że procesy decyzyjne i produkcyjne stają się coraz bardziej złożone. Aby nadążyć za tym rozwojem, należy wcześnie zdefiniować istotne dane, takie jak cechy produktu i koszty. Jeśli konfigurator produktu jest ściśle zintegrowany z systemem ERP, natychmiast dostarcza te dane do następnego etapu procesu. W rezultacie nawet partia o wielkości 1 może być produkowana z najwyższą wydajnością, co pozwala na znaczną optymalizację kosztów produkcji oraz lepszą kontrolę jakości oferowanych produktów.

4.   Minimalizacja błędów

Z pomocą konfiguratora dział sprzedaży może podczas spotkania poinformować klienta, czy dany wariant produktu jest technicznie wykonalny i ile będzie kosztował, pod warunkiem że kontrole kompletności i wiarygodności są dostępne w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można uniknąć wielu błędów czy konieczności kierowania zapytań do specjalistów.

5.   Realistyczne szacowanie terminów dostaw

Wiarygodne obliczenia terminów dostaw zwiększają szanse na zamknięcie sprzedaży. Konfigurator produktów oblicza bowiem planowaną dostawę żądanego wariantu na podstawie rzeczywistego wykorzystania mocy produkcyjnych. Ponadto dział handlowy ma bezpośredni dostęp do dalszych informacji, takich jak dostępność materiałów i ceny.

6.   Łatwiejsze tworzenie ofert

Kompletną konfigurację można wykorzystać jako podstawę do wygenerowania oferty już podczas spotkania z klientem. Obejmuje ona list przewodni, koszty, a także odpowiednie rysunki i instrukcje obsługi. Dzięki temu klient ma pod ręką wszystkie informacje i może od razu zdecydować się na wybrany wariant, a sprzedawcy oszczędzają przy tym czas i koszty.

7.   Przyspieszenie procesów sprzedaży

Dzięki cyfryzacji procesów sprzedaży można zyskać więcej czasu na spotkanie handlowe, które są ważnym warunkiem wstępnym dla uzyskania precyzyjnych ofert i zwiększenia sukcesu. Korzystając z konfiguratorów produktów, dział sprzedaży może obsłużyć większą liczbę klientów w tym samym czasie, a tym samym zwiększyć liczbę zamkniętych transakcji.

8.   Samodzielna konfiguracja online

Jeśli produkty nie są bardzo złożone, konfiguracja wariantów rzadko wymaga wsparcia ze strony działu sprzedaży lub obsługi klienta. W takim przypadku warto zintegrować konfigurator z serwisem internetowym. Dzięki temu klient może samodzielnie zaprojektować swój produkt z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

9.   Tworzenie cyfrowych procesów

Przemysł 4.0 cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a koncepcja inteligentnej fabryki jest szczególnie popularna w branży produkcyjnej. Za pomocą konfiguratora produktu można dokładnie wdrożyć wymagania klienta, robiąc pierwszy krok w kierunku spójnej cyfryzacji procesów w firmie.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wyniki Finansowe IFS za III Kwartał 2024

IFS odnotowuje najsilniejszy kwartał w swojej historii w III kwartale 2024 roku, umacniając swoją pozycję najszybciej rozwijającej się firmy oferującej oprogramowanie przemysłowe i globalnego lidera w zakresie Przemysłowej Sztucznej Inteligencji (AI). Globalny wzrost organiczny, wspierany przez silną sieć partnerów, podkreśla strategię IFS oraz jego solidne wyniki finansowe. Kluczowe wyniki IFS za III kwartał: Roczne Przychody Powtarzalne (ARR) wzrosły o 30% rok do roku, co jeszcze bardziej umacnia pozycję IFS jako lidera w zakresie rozwiązań oprogramowania przemysłowego. Przychody z oprogramowania wzrosły o 20% w ujęciu rocznym. Liczba klientów, którzy przyjęli IFS Cloud w III kwartale 2024 r., wzrosła o 71% rok do roku, co przełożyło się na 46% wzrost przychodów z chmury. Strategiczne przejęcia W III kwartale zakończono dwa istotne przejęcia: zakup Copperleaf Technologies Inc. o wartości 1 mld CAD, globalnego lidera w zarządzaniu aktywami strategicznymi oraz planowaniu inwestycji w aktywa (AIP), a także przejęcie EmpowerMX, dostawcy oprogramowania do konserwacji lotniczej wspieranego przez AI, specjalizującego się w rozwiązaniach dotyczących napraw i przeglądów kadłubów samolotów (MRO). Oba przejęcia miały minimalny wpływ na wyniki III kwartału, biorąc pod uwagę daty ich finalizacji. Wzrost we wszystkich regionach i branżach IFS odnotowało rosnące zapotrzebowanie ze wszystkich regionów na swoje rozwiązania zasilane AI, które wspierają zrównoważony rozwój. Obejmuje to nie tylko IFS Cloud, ale również inne produkty IFS, takie jak Ultimo, Poka oraz najnowsze przejęcia – EmpowerMX i Copperleaf. Ponad 90 nowych organizacji dołączyło do grona klientów IFS w III kwartale, w tym: Ahrend, Avia Prime, Comcast, DCC Plc, Drayton Aerospace, General Dynamics Ordnance and Tactical Systems-Canada, HomeServe, ista SE, Quanta Services Australia, Rolls Royce Power Systems, Sureserve, Stertil Group, TDC NET, SNCF Gares & Connexions. Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają zaangażowanie IFS w rozwiązywanie kluczowych wyzwań przemysłowych za pomocą Przemysłowej Sztucznej Inteligencji. IFS.ai napędza kolejną rewolucję przemysłową, a nasz ciągły wzrost jest dowodem na wartość, jaką dostarczamy klientom i partnerom. IFS ma jasną wizję, by stać się niekwestionowanym liderem w kategorii oprogramowania przemysłowego. Najnowsze wyniki finansowe pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tej wizji. Mark Moffat CEO, IFS 30% wzrost ARR pokazuje, że z powodzeniem napędzamy przewidywalny i rentowny wzrost. Nadal prowadzimy z rozwiązaniami skoncentrowanymi na klientach, wspieranymi przez naszą innowacyjną, globalną sieć partnerów. Matthias Heiden Dyrektor Finansowy, IFS Najnowsze wydarzenia: IFS Cloud 24R2 został zaprezentowany na IFS Unleashed, wprowadzając funkcje oparte na IFS.ai i ponad 60 przypadków użycia AI, aby pomóc klientom wdrażać Przemysłową AI na dużą skalę. IFS i PwC nawiązały współpracę, tworząc nowy moduł zarządzania zrównoważonym rozwojem IFS Cloud, rozwiązujący wyzwania związane z raportowaniem ESG, w tym CSRD. IFS zostało uznane za wybór klientów w 2024 Gartner® Peer Insights™ Voice of the Customer dla Cloud ERP dla przedsiębiorstw zorientowanych na produkt. IFS Ultimo uznano za lidera w rankingu Verdantix Green Quadrant®: Enterprise Asset Management Software 2024. IFS assyst został wyróżniony jako lider i najszybciej rozwijające się rozwiązanie w raporcie GigaOm Radar dotyczącym zarządzania usługami IT. Sprawdz również : Rolls-Royce Power Systems wybrał IFS Cloud, aby zautomatyzować i zoptymalizować procesy produkcyjne za pomocą narzędzi AI, wspierając jednocześnie strategię zrównoważonego rozwoju. W najnowszym raporcie IFS przeanalizowano, jak polskie firmy radzą sobie z wyzwaniami ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie), co jest kluczowym zagadnieniem w kontekście odpowiedzialnego biznesu. IFS poszerzył swoje kompetencje w zakresie MRO (Maintenance, Repair and Overhaul), przejmując EmpowerMX, co umożliwia lepsze zarządzanie obsługą techniczną i naprawami w sektorze lotniczym. Kolejne strategiczne przejęcie to Copperleaf, które wzmacnia ofertę IFS w zakresie zarządzania zasobami dla firm energetycznych i infrastrukturalnych, umożliwiając podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych.
Wyniki-Finansowe-IFS-za-III-Kwartał-2024

IFS
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki
Opis
Zredukuj złożoność, koszty i ryzyko. Planuj i optymalizuj dostępność kluczowych zasobów, świadczenie usług i wydajność pracowników oraz zarządzaj nimi dzięki IFS Cloud....
rozwiń