Zaawansowane-możliwości-konfigurowania-produktów-Invado-dzięki-SAP-S_4HANA

Zaawansowane możliwości konfigurowania produktów Invado dzięki SAP S/4HANA

Innowacje technologiczne, realizowane z myślą o doświadczeniu klienta, odgrywają coraz ważniejszą rolę w przekształcaniu tradycyjnych procesów produkcyjnych. Invado, jedna z czołowych firm w branży produkcji drzwi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, w ciągu ostatnich lat zainwestowała ponad 100 mln zł w nowoczesne linie technologiczne. W obliczu wyzwań, związanych m.in. z różnorodnością produktów, zarządzaniem danymi oraz efektywnością procesów, zdecydowała się też w pewnym momencie na interesujące wdrożenie systemu SAP S/4HANA wraz z nowoczesnym konfiguratorem wariantów. To opowieść o budowie rozwiązania w zaawansowany sposób wychodzącego naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Aż 69 proc. konsumentów twierdzi, że chętniej zakupią towary marki, która oferuje spersonalizowaną obsługę, wynika z raportu Deloitte Digital „Przemyślana personalizacja jako sposób maksymalizacji wzrostu”. Jednocześnie, eksperci zajmujący się CX (customer experience, a więc analizą doświadczeń klienta) podkreślają, że oczekiwania konsumentów rosną i potrzeba personalizacji wykroczyła już dawno poza sfery takie jak marketing czy obsługa klienta. W 2024 roku kupujący coraz częściej wymagają spersonalizowanych, konfigurowanych produktów. Dlatego kształtowanie doświadczenia klienta bywa już elementem strategii biznesowej, również w branży produkcyjnej. Przyspieszenie i usprawnienie procesu sprzedaży, zwiększenie liczby transakcji biznesowych, a także optymalizacja kosztów produkcji stanowią niektóre z zalet takiego podejścia.

Wyzwanie – konfigurowanie

Firma Invado, będąca wiodącym innowacyjnym producentem drzwi, ościeżnic i listew na rynkach Polski, Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, Bułgarii, Francji, Włoch, Grecji, Cypru, Litwy i Łotwy, zdecydowała się na transformację swojej produkcji poprzez wdrożenie nowoczesnej platformy SAP S/4HANA. Wspólnie z partnerem NTT DATA Business Solutions podjęła się ambitnego projektu, który obejmował m.in. konfigurator wariantów, zarządzanie dużą ilością danych oraz efektywne wdrożenie systemu.
Głównym wyzwaniem produkcji drzwi Invado było zarządzanie różnorodnymi cechami produktów. Liczba możliwych wariantów w ramach konfigurowania drzwi płaskich, będących w ofercie Invado to potencjalnie aż 3 miliardy. Jak ukształtować proces zamawiania i produkcji w obliczu tak wielu możliwości i jak zarządzać taką dużą ilością danych? Firma mierzyła się także na bieżąco z rosnącymi oczekiwaniami klientów, kształtowanymi przez zmienne trendy w branży. Sprawę komplikowały dodatkowo czynniki zewnętrzne m.in. różne normy techniczne na poszczególnych rynkach, a także przyjęta ścieżka biznesowa: balans pomiędzy klientami masowymi i katalogowymi czy mieszany model sprzedaży. Na to wszystko nakładała się złożoność procesów realizowanych w magazynach, sortowni oraz w ramach transportu.

Złożony zakres projektu

Projekt wdrożenia nowego systemu ERP obejmował szereg kluczowych modułów SAP S/4HANA związanych m.in. z zamówieniami, logistyką, transportem, konfigurowaniem, zarządzaniem jakością czy migracją danych. Wdrożenie obejmowało także integracje zewnętrzne, a całość oparto na wersji SAP S/4HANA 2020. Konfigurator wariantów wdrożony przez NTT DATA Business Solutions umożliwił klientom konfigurację produktów poprzez interaktywny Webshop. Klient, wybierając cechy produktu, tworzy wariant materiałowy, co automatycznie generuje zlecenie sprzedaży w systemie SAP. Konfigurator ten jest nie tylko narzędziem sprzedażowym, ale również kluczowym elementem skrócenia czasu od zamówienia do produkcji.
Produkcja konfigurowalna wymagała skomplikowanego zarządzania danymi. Invado zdecydowało się dodatkowo na autorskie rozszerzenie dla MDM (Master Data Management) od NTT DATA Business Solutions zintegrowane z narzędziami SAP, którego celem było utrzymanie wysokiej jakości danych. To rozszerzenie umożliwiało m.in. automatyczne zakładanie wariantów na podstawie informacji z Webshopu i automatyczne wypełnianie danych podstawowych. Uprościło to wewnętrzne procesy zarządzania danymi, zwiększyło kontrolę nad ich przetwarzaniem i znacząco zredukowało błędy ludzkie przy wprowadzaniu danych.

Kwestia zaangażowania

Wdrożenie trwało 24 miesiące i przebiegało zgodnie z harmonogramem, obejmując m.in. analizę, budowę przebiegu procesów, rozbudowę i ustalenia dotyczące globalnego template’u, konfigurację, programowanie i testy oraz finalny start systemu. W projekt zaangażowany był międzynarodowy, liczny zespół, składający się z ponad 50 osób. Na uwagę zasługiwało też duże zaangażowanie lokalnego zespołu projektowego u Klienta, który był elastyczny i wzmacniany przez dodatkowe osoby, gdy pojawiała się taka potrzeba, a także zaangażowanie zarządu Invado, przejawiające się poprzez bardzo duże wsparcie dla wyzwań projektowych i szybką decyzyjność.

Czynnikiem kluczowym sukcesu projektu wdrożenia SAP S/4HANA w firmie Invado było harmonijne współdziałanie, zarówno zespołu projektowego, jak i poszczególnych działów firmy, zaangażowanych w proces produkcyjny. W połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, a także doświadczeniem branżowym partnera wdrożeniowego, te czynniki umożliwiły osiągnięcie spójności danych, zwiększenie efektywności produkcji i dostarczenie rozwiązania odpowiadającego dynamicznym wyzwaniom rynku. Projekt wdrożenia SAP S/4HANA w firmie Invado to doskonały przykład skutecznej transformacji produkcji poprzez nowoczesne rozwiązania IT. Przyniósł wymierne korzyści, umożliwiając firmie efektywne zarządzanie procesami, danymi oraz dostosowanie się do dynamicznych wyzwań rynku produkcji drzwi

Krzysztof Jaworski

Expert Project Manager, Team Leader, Program Manager, NTT DATA Business Solutions

Dzięki wdrożeniu SAP S/4HANA firma Invado osiągnęła szereg korzyści. Zwiększona efektywność produkcji, skrócony czas od zamówienia do dostawy, eliminacja błędów w danych, ich większa jakość oraz spójność i transparentność procesów biznesowych przyczyniły się do sukcesu przedsięwzięcia.

Ten projekt to także przykład doskonałego funkcjonowania modelu biznesowego SAP, opartego o mocną strukturę partnerską. Takie realizacje są możliwe tylko gdy partner cieszy się pełnym zaufaniem klienta, zna specyfikę konkretnej organizacji i aktualne wyzwania całej branży. Umiejętność drobiazgowego przeanalizowania łańcucha dostaw, zrozumienia realnych potrzeb organizacji, bieżących kontekstów i zaproponowania rozwiązań, które wpisują się we wszystkie te elementy, to dowód „doskonałości operacyjnej” partnera wdrożeniowego, przynoszącej realne korzyści klientowi

Bartłomiej Wołoszyn

Dyrektor kanału partnerskiego, SAP Polska

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpędza się w drodze ku większej efektywności

Efektywność kosztowa, optymalizacja, usprawnienia w obrębie łańcuchów dostaw – to cele ważne dla każdego przedsiębiorstwa i organizacji, niezależnie od branży. Możliwości wykorzystania w tym celu nowych technologii, m.in. rozwiązań chmurowych czy systemów ERP są praktycznie nieograniczone. Świadczy o tym choćby jedno z najświeższych partnerstw SAP: z zespołem Formuły 1 Mercedes-AMG PETRONAS. Partnerstwo pomiędzy SAP SE i Mercedes-AMG PETRONAS F1 rozpoczyna się w 2024 roku, a umowa zakłada wieloletnią współpracę. Jako oficjalny partner zespołu, SAP będzie zajmować się zwiększeniem efektywności operacyjnej i umożliwiać pozyskiwanie nowych wniosków z danych, które przełożą się na zwiększenie wydajności. SAP S/4HANA Cloud, private edition pełni funkcję technologicznego fundamentu dla zespołu. Dzięki temu możliwa będzie praca nad tym, by sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe od SAP pomagały w informowaniu i przewidywaniu decyzji, optymalizacji zasobów oraz zabezpieczaniu przyszłości infrastruktury IT. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team to zespół fabryczny marki Mercedes-AMG, rywalizujący na szczycie motorsportu – w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. Formuła 1 to sport jak żaden inny. Łącząc elitarną współpracę, przełomowe technologie i innowacje, doskonałe zarządzanie i wyjątkowe umiejętności kierowców, zespoły tworzą samochody wyścigowe zdolne do emocjonującej rywalizacji w ramach ponad 20 wyścigów na pięciu kontynentach w trakcie każdego sezonu. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1, z siedzibą w Centrach Technologicznych w Brackley i Brixworth w Wielkiej Brytanii, to ponad 1000 zaangażowanych i zdeterminowanych ludzi, którzy projektują, rozwijają, produkują i ścigają się samochodami. Od 2010 roku, do końca sezonu 2022, zespół fabryczny Mercedes-AMG zdobył m.in. 116 zwycięstw, 264 miejsca na podium oraz 54 podwójne zwycięstwa w ramach 259 startów wyścigowych. Przyspieszając jutro Efektywność jest fundamentem sukcesu w Formule 1. Dlatego ograniczenie kosztów oraz optymalizacja złożonego łańcucha dostaw to dwa główne wyzwania, które postawiono przed partnerstwem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS i SAP. Reguły w Formule 1 wyznaczają, jakie środki zespoły mogą wydawać w każdym sezonie, a przekroczenie tego limitu wiąże się z surowymi karami. Zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 planuje wywiązywać się z tych zadań, wykorzystując rozwiązanie SAP S/4HANA Finance do efektywniejszego alokowania, oszczędzania i wykorzystywania zasobów. Dzięki wbudowanej technologii SAP Business AI, zespół może prognozować koszty, przewidywać ostateczne potrzeby budżetowe oraz optymalizować zarówno łańcuch dostaw, jak i dostępne zasoby. Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team zamierza wykorzystać także SAP S/4HANA Cloud, private edition do stworzenia bezpiecznego i nowoczesnego środowiska chmurowego. Może również korzystać z rozwiązań SAP Build i platformy SAP Business Technology, aby wdrożyć transparentną, inteligentną architekturę organizacji, łączącą w jedną całość dane i systemy z różnych źródeł. Pomoże to skrócić czasy dostawy kluczowych komponentów motoryzacyjnych, co zapewnia płynność dostaw podczas wyścigów odbywających się w weekendy. Formuła 1 to jedno z najbardziej innowacyjnych technologicznie wydarzeń na świecie, więc poprzeczka jest postawiona bardzo wysoko, pod każdym względem. W tak wymagających warunkach, w jakich operują zespoły Formuły 1, sport jest też doskonałą okazją do prezentowania umiejętności i doskonałości technologicznej. Warto pamiętać, że aby kulminacja, która ma miejsce podczas wyścigu, była udana, bardzo wiele pracy musi zostać wykonanej „za kulisami”. SAP z dumą współpracuje z zespołem, aby procesy zachodzące w jego obrębie były tak doskonałe, jak samochody Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team  Julia White Członek zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i rozwiązań., SAP SE Innowacje w branży Nowe partnerstwo ma szansę także pokazać nową jakość w branży motoryzacyjnej. To właśnie dla Formuły 1 tworzone są przecież i prezentowane najciekawsze, branżowe innowacje. SAP i zespół Mercedes-AMG PETRONAS F1 dostarczą kolejne nowe rozwiązania, zasilone przez wnioski wynikające z działania w ramach cyklu Formuły 1. Posłużą one jako inspiracja do działania także dla innych klientów SAP. Z radością ogłaszamy, że SAP został oficjalnym partnerem zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. Łączy nas wspólne dziedzictwo i zaangażowanie w innowacje i zmiany, co istotnie przyczyni się do naszej wydajności na torze. SAP to światowy lider w swojej dziedzinie i nie moglibyśmy wymarzyć sobie lepszego partnera, aby poprawić naszą efektywność w 2024 roku i w przyszłości  Toto Wolff, CEO i kierownik zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1. CEO i kierownik zespołu, Mercedes-AMG PETRONAS F1
Mercedes-AMG-PETRONAS-F1-rozpędza-się-w-drodze-ku-większej-efektywności

SAP Business One
+1
Nieznana
95000 osób
Zobacz profil
Opis
Brakuje nam szczegółowych informacji o tej firmie. Jesteś dostawcą? Skontaktuj się z nami i zaprezentuj swoje rozwiązanie!...
rozwiń