Zdjęcie

Zarządzanie polityką sprzedaży w Mercedes-Benz

Kiedy próbujesz kupić samochód, najprawdopodobniej jesteś przygotowany na to, że będziesz się targować. Być może otrzymałeś też dobrą poradę dotyczącą produktu w salonie, ale czujesz, że musisz sprawdzić w Internecie lub u innych dealerów, żeby upewnić się, że uzyskałeś najlepszą cenę, niezależnie od tego, gdzie i u kogo chcesz kupić. Stało się to swego rodzaju kulturą tego biznesu.

Podczas gdy większość naszych transakcji konsumenckich opiera się na stałych, jednoznacznych cenach, to zakup samochodu pozostaje wyjątkiem. W dążeniu do zapewnienia lepszych doświadczeń pracownikom i klientom. Mercedes-Benz zdecydował, że nadszedł czas, żeby wykorzystać innowacyjne rozwiązania cyfrowe do wyeliminowania wątpliwości związanych z zakupem samochodu. 

Sytuacja biznesowa 

Mnogość systemów komplikuje i różnicuje sprzedaż i zakup pojazdów. Mercedes-Benz jest częścią koncernu Daimler – jednego z największych producentów samochodów klasy premium i największego na świecie producent pojazdów użytkowych. Ale jeśli chodzi o procesy sprzedaży, nie posiadał scentralizowanego systemu do zarządzania cenami i polityką rabatową. Transakcje były często zawierane lokalnie i ręcznie, co oznaczało, że  pracownicy musieli korzystać z wielu systemów CRM. 

Co więcej, centrala Mercedes-Benz miała ograniczony wgląd w ofertę w poszczególnych regionach, co prowadziło do skomplikowanych, czasochłonnych procedur zatwierdzania i i zarządzania umowami oraz cenami. 

Firma chciała uzyskać większą spójność i wydajność w swoich działaniach w celu dalszego rozwoju i zadowolenia klientów. „Musieliśmy oddzielić systemy i uczynić je interaktywnymi w w bardziej nowoczesny i zrównoważony sposób” – powiedział Zimeng Yang, kierownik projektu w Mercedes-Benz. 

Cel ten wkrótce stał się częścią szerszego celu strategicznego Mercedes-Benz, znanego jako „Detal przyszłości”. Innowacyjne strony technologii cyfrowych są wykorzystywane do identyfikacji zachowań rynkowych i i oczekiwań klientów, żeby pomóc Mercedes-Benz w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych, dopasowanych do oczekiwań swoich klientów.

Kiedy był gotowy do rozpoczęcia swojej kampanii strategicznej, Mercedes-Benz zwrócił się do naszego lokalnego zespołu Avanade – naszego wieloletniego zaufanego partnera, żeby pomógł mu w dostarczeniu elastycznych, zwinnych i sprawnych rozwiązań, które spełniłyby postawiony cel.

Standaryzacja operacji 

Wykorzystując technologię Microsoft Dynamics 365, Avanade pomogło Mercedes-Benz wdrożyć nowoczesne rozwiązanie dla swoich systemów sprzedaży.

W pierwszej kolejności został wdrożony Pricing Engine (P.EN), aplikacja do zarządzania cenami, która oblicza, konfiguruje i zarządza rabatami i regułami cenowymi. Aplikacja ta automatycznie generuje cenę końcową dowolnego pojazdu na podstawie żądanych specyfikacji i dostępnych rabatów. Co więcej, standaryzuje ona cenę sprzedaży dla wszystkich dealerów, dzięki czemu wiedzą oni jaką dokładnie podać cenę klientowi. 

Taka spójność – niezależnie od miejsca zakupu – oznacza, że klienci nie muszą się martwić o to, czy otrzymują najlepszą ofertę. „Dla każdego samochodu jest tylko jedna cena dla całego rynku, dla całego kraju. „ – dodał Yang, który opisał, jak dealerzy początkowo radzili sobie sceptycyzmem klientów, zabierając ich do wielu dilerów, aby pokazać tę samą cenę. „Teraz klient ma zaufanie do uczciwych i i co najważniejsze jednolitych cen”

Kolejną zaletą aplikacji P.EN jest monitorowanie różnych konfiguracji pojazdów Dzięki temu Mercedes-Benz w ten sposób identyfikuje zachowania rynkowe, czyli wie, jakie funkcje klienci wybierają, a z jakich rezygnują. Dzięki temu Mercedes-Benz może dostosować swoje działania marketingowe i decyzje produkcyjne tak, żeby spełnić oczekiwania klientów. 

Klienci flotowi

Od wielu lat podobne rozwiązanie obsługuje klientów flot komercyjnych. Baza danych floty (Fleet Database, FDB) jest rozwiązaniem Dynamics 365, które wspiera kompleksowy proces sprzedaży pojazdów służbowych.

Wyobraźmy sobie, że firma  zgłasza się do Mercedes-Benz, aby kupić tysiąc pojazdów do celów służbowych. Naturalnie chce wiedzieć, jakie rabaty może uzyskać. Kierownik sprzedaży jest odpowiedzialny za uwzględnienie wszystkich czynników – lojalności klientów, markę i model i tzw. potrzeby specjalne.

FDB sprawia, że proces ten jest szybszy i bezproblemowy dzięki możliwościom mobilnym. Menedżerowie sprzedaży muszą jedynie zalogować się do jednego systemu z  dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu, żeby natychmiast zdobyć potrzebną informację. Korzystając z FDB, pracownicy Mercedes-Benz we wszystkich regionach mogą korzystać z tych samych rabatów, mieć wgląd na bieżąco do nowych zasad firmy, wysyłać dokumentację do zatwierdzania oraz otrzymywać powiadomienia i przypomnienia na każdym etapie procesu sprzedażowego. Ten ustandaryzowany system pozwala centrali Mercedes-Benz na monitorowanie i i zarządzanie planami sprzedaży w sposób spójny we wszystkich regionach w całym kraju. 

Podsumowanie

Gotowy na przyszłość system usprawnia decyzje oraz doświadczenia pracowników i doświadczenia klientów.  „Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy nową aplikację, w której nie idziemy na żadne kompromisy biznesowe i  techniczne. Jest to po prostu doskonały produkt.” – powiedział Yang. 

 

To rozwiązanie pokazuje, jak pojedyncza, ale potężna platforma może przynieść korzyści całej firmie. To przede wszystkim: 

  • Przejrzystość – wcześniej skomplikowane funkcje cenowe i i sprzedaży są teraz bardziej dostępne i przyjazne dla użytkownika. Łatwiej jest śledzić błędy i testować dane przed udostępnieniem informacji. 
  • Mobilność – kontrolerzy mogą odpowiadać na doraźne zapytania w wygodniejszy sposób – od razu, z dowolnego miejsca. Mobilne narzędzie sprzedaży Resco zapewnia im dostęp do kalendarzy, zadań, tworzenia zamówień bezpośrednich, podpisów elektronicznych i innych. 
  • Pewność – dzięki intuicyjnym systemom sprzedaży pracownicy zyskują łatwość i pewność w zarządzaniu kontami i sprzedażą w sposób wydajny i szybki. W tym samym czasie klienci mogą cieszyć się produktami, wiedząc, że otrzymali najlepszą ofertę i obsługę. Power BI umożliwia również pracownikom analizować dane dotyczące sprzedaży, zachowań rynkowych i trendów, dzięki czemu mogą podejmować kolejne, dużo lepsze decyzje.
  • Szybkość – dostępność, mobilność i spójność tych narzędzi pozwalają Mercedes-Benz przyspieszyć transakcje i szybciej podpisywać odpowiednie kontrakty. Czas przeprowadzania audytu uległ znacznemu skróceniu, ponieważ klienci nie muszą już porównywać cen. Wcześniej czas pomiędzy pierwszą ofertą a faktycznym zamówieniem zakupu wynosił cztery do pięciu dni. Teraz trwa to średnio tylko dwa dni. „Poprawiliśmy doświadczenia klientów, ponieważ nie muszą oni nie muszą się zastanawiać nad ceną. To jest cena. Na rynku sprzedaży bezpośredniej o wiele łatwiej jest klientowi podjąć decyzję” – mówi Yang. 

 

Jako firma działająca w konkurencyjnej branży, Mercedes-Benz może również podejmować lepsze decyzje biznesowe, tak żeby zapewnić sobie przewagę rynkową teraz i w przyszłości. 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

AERO Vodochody AEROSPACE wybiera IFS Cloud

Nowoczesne rozwiązanie ERP pomoże czeskiemu producentowi przyspieszyć procesy produkcji samolotów i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. IFS, wiodący dostawca oprogramowania chmurowego i przemysłowej sztucznej inteligencji, ogłosił, że AERO Vodochody AEROSPACE (Aero) – największy producent samolotów w Czechach i jeden z najstarszych producentów lotniczych na świecie – wdroży rozwiązanie IFS Cloud, aby zoptymalizować procesy, zwiększyć efektywność i umocnić swoją pozycję w wymagającej branży lotniczej. Dzięki połączeniu IFS Cloud z systemem zarządzania cyklem życia produktu (PLM) Siemens Teamcenter, firma planuje przejście na produkcję bezpapierową, wykorzystując technologie cyfrowych bliźniaków i zaawansowane narzędzia wizualizacyjne. Rozwiązania te umożliwią pracownikom produkcyjnym dostęp do cyfrowych instrukcji pracy oraz usprawnią procesy zatwierdzania w kluczowych obszarach działalności. Wdrożenie IFS Cloud i Teamcenter pozwoli również na standaryzację procesów zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi, co przełoży się na optymalizację produkcji, redukcję błędów i utrzymanie spójnej jakości we wszystkich operacjach. Realizujemy jedną z największych inwestycji IT w historii Aero. Wprowadzamy najlepsze rozwiązania na świecie w zakresie oprogramowania korporacyjnego oraz system do zarządzania cyklem życia produktu. To kluczowy krok w kierunku cyfryzacji, przyszłego wzrostu i wzmocnienia naszej konkurencyjności. Wdrożenie tych systemów przyniesie znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach – od rozwoju produktu, przez planowanie i produkcję, aż po łańcuch dostaw. Wdrażamy technologie umożliwiające zarządzanie w duchu Przemysłu 4.0. Viktor Sotona Przewodniczący Zarządu i Prezes, Aero Nowe rozwiązanie zintegrowane z ERP i PLM stworzy elastyczny cyfrowy fundament dla działalności Aero, obejmując rozwój, projektowanie i produkcję samolotów, wytwarzanie komponentów dla innych producentów oraz obsługę, naprawy i remonty maszyn. Jesteśmy podekscytowani możliwością wspierania Aero w tej transformacji. Firma ma ugruntowaną pozycję w wymagającym sektorze, a my jesteśmy dumni, że możemy pomóc w jej dalszym rozwoju, upraszczając i modernizując starsze systemy za pomocą najnowocześniejszych rozwiązań ERP i PLM od IFS i Siemens  Marek Głazowski Dyrektor Zarządzający, IFS Nasze zaawansowane rozwiązania PLM w połączeniu z możliwościami ERP IFS Cloud przyspieszą cykle innowacji i usprawnią procesy produkcyjne, pomagając Aero utrzymać przewagę konkurencyjną na globalnym rynku lotniczym. Pavel Rozsypal Account Orchestrator, Siemens Za wdrożenie odpowiada czeski oddział platynowego partnera IFS, firma InfoConsulting. Projekt obejmie niemal 900 użytkowników systemu IFS Cloud oraz ponad 920 pracowników obsługujących systemy na halach produkcyjnych. Współpraca z InfoConsulting gwarantuje nam najwyższą jakość wdrożenia oraz wsparcie ekspertów mówiących po czesku, co zapewni płynne przejście na nowy system.  Martin Soukup CIO , Aero Rozwiązanie Siemens Teamcenter będzie obsługiwane przez ponad 725 użytkowników w działach badań i rozwoju, produkcji oraz wytwarzania. Zintegrowana platforma usprawni procesy inżynierskie, produkcyjne i logistyczne Aero, zapewniając najwyższe standardy precyzji i koordynacji wymagane w przemyśle lotniczym.   Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w tym projekcie. Jako platynowy partner IFS wniesiemy nasze doświadczenie, które znacząco poprawi efektywność operacyjną Aero i przygotuje firmę na przyszłe wyzwania. Jozef Kováčik Dyrektor Zarządzający, InfoConsulting Czech AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) specjalizuje się w rozwoju, produkcji, obsłudze technicznej i modernizacji samolotów cywilnych oraz wojskowych. Jest największym producentem samolotów w Czechach i jednym z najstarszych producentów lotniczych na świecie. W zakresie własnych konstrukcji Aero jest stałym partnerem wielu wojskowych sił powietrznych i ma silną pozycję na rynku samolotów szkoleniowych oraz lekkich samolotów bojowych. W ciągu swojej ponad 100-letniej działalności firma wyprodukowała 11 000 samolotów, z których setki L-39 Albatros są nadal w eksploatacji. Dzięki nowemu modelowi L-39 Skyfox Aero umocniło swoją pozycję lidera na globalnym rynku odrzutowych samolotów szkoleniowych. L-39 Skyfox to nowoczesny poddźwiękowy odrzutowiec zaprojektowany zarówno do podstawowego, jak i zaawansowanego szkolenia oraz lekkich misji bojowych. Jego elastyczność i możliwość integracji różnorodnych czujników oraz ładunków sprawiają, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych i ekonomicznych platform na rynku. Aero oferuje szeroki zakres usług – od obsługi technicznej i napraw po kompleksowe wsparcie logistyczne, zapewniając maksymalną wartość dla swoich klientów. Firma dostarcza również wsparcie inżynieryjne i techniczne, pakiety modernizacji oraz remonty dla starszych modeli. Aero współpracuje z wiodącymi producentami lotniczymi, takimi jak Airbus i Embraer, realizując projekty w zakresie struktur lotniczych. Ekspertyza Aero obejmuje projektowanie, rozwój, produkcję, prototypowanie, produkcję przemysłową, testowanie i certyfikację komponentów lotniczych, co pozwala skutecznie odpowiadać na złożone wymagania klientów. Więcej informacji: https://www.aero.cz/en/
AERO-Vodochody-AEROSPACE-wybiera-IFS-Cloud
InfoConsulting_Logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

InfoConsulting

Ekspert Transformacji Cyfrowej


IFS
Mazowieckie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm konsultingowych przynoszących wartość naszym klientom. Działamy w 10 biurach, zatrudniając ponad 200 wysokiej klasy ekspertów w Europie i Australii....
rozwiń