system do obsługi sprzedaży

Zintegrowany system do obsługi sprzedaży online

Wartość polskiego rynku e-Commerce systematycznie rośnie: w 2021 r. była szacowana na ponad 90 mld zł, a do 2027 r. ma osiągnąć blisko 200 mld zł1. Jeżeli prowadzisz sprzedaż online i nie chcesz dać się wyprzedzić konkurencji, potrzebujesz sprawdzonych rozwiązań informatycznych. Dowiedz się, dlaczego optymalnym wyborem jest system Softlab ERP dla e-Commerce od Asseco Business Solutions.

Softlab ERP to zintegrowany, wielomodułowy system dla dużych i średnich firm. Obejmuje kompleksowe rozwiązania z zakresu logistyki i sprzedaży, finansów i księgowości, produkcji, prowadzenia magazynu (WMS) i spraw pracowniczych (HR), dostępne w wersji lokalnej (on-premise) i chmurowej (cloud computing).

Konfiguracja Softlab ERP dla e-Commerce – dla kogo?

Prowadzisz sprzedaż online? Obroty systematycznie rosną? Masz poczucie, że Twoje aktualne oprogramowanie osiągnęło kres możliwości i zaczyna ograniczać rozwój Twojego biznesu? Sprawdź system Softlab ERP w konfiguracji dla e-Commerce. To optymalny wybór, jeżeli chcesz zrealizować przynajmniej jeden z opisanych celów:

  • obsługa dużej liczby zamówień – przy pułapie około 600 i więcej zamówień dziennie, konfiguracja Softlab ERP dla branży e-Commerce pozwala na automatyzację, przyspieszenie i poprawę jakości procesów sprzedażowych i magazynowych;
  • integracja procesów biznesowych – obsługa w jednym systemie ERP sklepu, marketplace’ów i innych kanałów sprzedaży (multichannel), a także różnych typów płatności, sprawna praca biura obsługi klienta (zwroty i reklamacje), zarządzanie magazynem;

ERP dla e-Commerce

 

  • pełna kontrola nad sprzedażą i logistyką – Softlab ERP aktualizuje na bieżąco dane        z różnych obszarów działalności i pozwala kontrolować każdy etap procesu: masz pełny wgląd w jego przebieg i możesz błyskawicznie reagować na ewentualne problemy;
  • większa wydajność magazynu – optymalizacja procesów magazynowych bez konieczności zwiększania liczby personelu, a przy zatrudnianiu nowych pracowników ich błyskawiczne wdrożenie (nawet gdy nie posługują się językiem polskim – proces kompletacji zamówienia z użyciem terminali mobilnych można prowadzić w języku polskim, angielskim lub ukraińskim);

Jakie problemy ze sprzedażą online rozwiązuje Softlab ERP?

Olbrzymia liczba zamówień to niewątpliwie sukces dla e-Commerce. Jeśli jednak nie masz odpowiedniego systemu do ich obsługi, sukces może zamienić się w poważny problem. Opóźnienia w wysyłkach, kłopoty z dostępnością produktów, trudności w sprawnej obsłudze zwrotów i reklamacji – przyczynią się do negatywnych opinii o sklepie. Klienci zmieniają decyzje, korzystają z różnych form płatności (szybkie i tradycyjne przelewy, gotówka, Blik), co utrudnia kontrolę rozliczeń. Do tego dochodzi nacisk kładziony na szybkość dostawy. Aby sprostać tym wymaganiom, potrzebujesz zintegrowanego systemu ERP.

Softlab ERP – klamra danych i procesów

Softlab ERP spina wszystkie dane i procesy, które składają się na działalność firmy w branży e-Commerce.

To klamra, która łączy najważniejsze obszary handlu internetowego: logistykę i sprzedaż (moduły Biuro Obsługi Klienta, Zwroty i reklamacje), finanse i księgowość oraz magazyn (moduł WMS). Automatyzuje zadania, które pozostają niewidoczne dla klienta, lecz decydują o jego doświadczeniu zakupowym.

ERP dla e-Commerce

 

Logistyka i sprzedaż

Za obsługę procesów logistycznych i sprzedażowych w systemie Softlab ERP odpowiadają moduły BOK oraz Zwroty i reklamacje. Jeżeli zamówienie zostało złożone poprawnie, system automatycznie przekazuje je do magazynu. Moduł BOK sprawdza różne aspekty jego realizacji:

  • weryfikuje płatności,
  • kontroluje stany magazynowe,
  • monitoruje statusy zamówień,
  • monitoruje komentarze klientów,
  • zapobiega dublowaniu kontrahentów (np. z marketplace, sklepu internetowego lub call center).

Weryfikowanych automatycznie elementów zamówienia jest więcej. Moduł BOK może kontrolować je pod kątem miejsca dostawy (krajowe i zagraniczne), wartości i formy płatności (np. sprawdza, czy kwota zamówienia na platformie B2B nie przekracza 15 tys. zł, co wymaga dokonana płatności przelewem z konta firmowego), warunków odbioru przesyłki i wielu innych.

Z kolei moduł Zwroty i Reklamacje automatyzuje i monitoruje procesy związane                    z przyjmowaniem zwracanych towarów, kontrolą jakości, wystawianiem korekt dokumentów sprzedaży (automatyczna faktura). Łączy się też z WMS-em, aby odpowiednio alokować odesłane towary. Odpowiada również np. za zwrot pieniędzy poprzez ten sam kanał, który został użyty do opłacenia zamówienia.

Finanse i księgowość

Moduł finansowy odpowiada min. za parowanie płatności z zamówieniami. Informacja        o dokonaniu płatności dociera najpierw do modułu BOK i proces realizacji zamówienia rozpoczyna się bez czekania na zaksięgowanie przelewu.

Dzięki temu można skrócić czas dostawy zamówienia do klienta końcowego. W kolejnym etapie niezbędne jest jednak powiązanie kwot z przelewów bankowych (od firm kurierskich za przesyłki pobraniowe,       z marketplace’ów, od operatorów szybkich płatności, etc.) z konkretnymi rozrachunkami. Tu również automatyzacja pracy w systemie przekłada się na zdecydowaną oszczędność czasu.

Magazyn WMS

Wyzwaniem dla magazynu sprzedaży e-Commerce jest konieczność obsługi wielu stosunkowo małych zamówień. Tu istotną rolę odgrywają mechanizmy optymalizacji ścieżek kompletacji (z uwzględnieniem godzin odcięcia), sprawne sortowanie i pakowanie zamówień czy integracje z firmami kurierskimi.

Aby proces przebiegał bez zakłóceń, musi bazować na aktualnych stanach magazynowych oraz wielu innych danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Obsługa braków, automatyczne zasilenia miejsc kompletacyjnych, proces inwentaryzacji, nie wspominając o całym procesie przyjęcia, to elementy większej układanki, której końcowym efektem jest skrócenie czasu dostawy zamówienia do klienta końcowego. Technologie mobilne i automatyka mogą dodatkowo wprowadzić ten proces na wyższy poziom.

Jakie korzyści biznesowe daje wdrożenie systemu Softlab ERP dla e-Commerce?

Zintegrowany system Softlab ERP dla e-Commerce rozwiązuje najważniejsze problemy handlu elektronicznego. Jego wdrożenie daje natychmiastowe korzyści biznesowe:

  • integracja wielu kanałów sprzedaży – efektywne wykorzystanie modelu multichannel to konieczność dla wszystkich firm w branży e-Commerce, które chcą odnosić sukcesy i rozwijać się;
  • usprawnienie obsługi dużej liczby zamówień – przyspieszenie procesów, zwiększenie wydajności, obniżenie ryzyka błędu na wszystkich etapach realizacji zamówienia;
  • wzrost jakości obsługi i ocen sklepu – pozytywne doświadczenia klientów sprawiają, że chętnie dzielą się oni swoimi opiniami, co buduje zaufanie do Twojego e-sklepu.

Softlab ERP dla e-Commerce pozwala obsłużyć rosnące wolumeny zamówień, przyspieszyć ich realizację i jednocześnie podnieść jakość obsługi. Wszystkie korzyści możesz osiągnąć bez zwiększania liczby etatów. Dostajesz do ręki narzędzie, które oszczędza czas, optymalizuje koszty i zwiększa konkurencyjność Twojego biznesu – nawet w oczach najbardziej wymagających klientów na rynku e-Commerce.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń