15-lat-z-Symfonią-–-jak-systemy-ERP-i-WMS-usprawniły-pracę-magazynu-w-Highway-Automotive

15 lat z Symfonią – jak systemy ERP i WMS usprawniły pracę magazynu w Highway Automotive?

W branży motoryzacyjnej liczą się czas i dokładność. Opóźnienia w dostawach mogą skutkować utratą klienta, a błędy w realizacji zamówień nadszarpnąć wizerunek firmy. W takich warunkach nowoczesne systemy informatyczne, takie jak ERP czy WMS, stają się nieodzownym narzędziem pracy. Spółka Highway Automotive, zaliczana do grona największych w Polsce dystrybutorów części zamiennych, doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego już od 15 lat korzysta z rozwiązań oferowanych przez Symfonię.  Dzięki wdrożeniu systemów ERPWMS udało jej się zyskać lepszą kontrolę nad procesami logistycznymi – od zarządzania magazynem aż po obsługę klienta. 

Najważniejsze informacje w skrócie: 

  • W tym case study przedstawiamy przebieg wdrożenia systemu WMS Symfonia Mobilny Magazyn w spółce Highway Automotive, specjalizującej się w produkcji i dystrybucji części do chłodzenia silników i klimatyzacji, działającej na rynku od 2010 roku. 
  • Dotychczasowy sposób zarządzania logistyką magazynową generował wiele problemów, takich jak np. opóźnienia w realizacji dostaw, błędy podczas kompletacji towarów czy trudności w śledzeniu lokalizacji produktów w magazynie. 
  • Odpowiedzią na te wyzwania było wdrożenie systemu WMS Symfonia Mobilny Magazyn, zintegrowanego z wykorzystywanym już w spółce systemem ERP Symfonia Handel. 
  • Najważniejsze efekty, jakie udało się uzyskać dzięki temu wdrożeniu, to m.in.: skrócenie czasu związanego z przyjęciem dostaw i realizacją zamówień, dokładniejsze śledzenie lokalizacji towarów, minimalizacja różnic inwentaryzacyjnych oraz automatyczne generowanie raportów i zestawień dla klientów.  

 

Początek 15-letniej współpracy 

Highway Automotive jest dystrybutorem części do chłodzenia silników i klimatyzacji, działającym w kilku europejskich krajach. Historia firmy sięga 2010 roku. Od początku działalności firma korzystała z rozwiązań Symfonii.  

Symfonia to nasz pierwszy i jedyny system ERP. Przez te 15 lat rozwijała się razem z nami, wspierając nas w kolejnych etapach działalności: od dystrybucji, przez regenerację, aż po produkcję części. – precyzuje Bogdan Szymanowski, CEO Highway Automotive.  

System ERP, wdrożony początkowo z myślą o zarządzaniu podstawowymi procesami biznesowymi, z czasem okazał się być nieocenionym wsparciem w usprawnianiu także bardziej złożonych procesów magazynowych i logistycznych. Dzięki niemu spółce udało się zoptymalizować operacje w obszarze logistyki magazynowej i dystrybucji oraz wprowadzić nowoczesne rozwiązania sprzedażowe, takie jak sklep internetowy i katalog online. Ponadto, znacznie ułatwił komunikację między różnymi działami firmy. 

Wyzwanie: usprawnić pracę magazynu za pomocą systemu WMS 

W 2017 roku, w wyniku dynamicznego rozwoju spółki Highway Automotive, zaczęły ujawniać się poważne ograniczenia w dotychczasowej organizacji pracy. Ręczne zarządzanie procesami magazynowymi, szczególnie tymi związanymi z przyjęciem dostaw czy przygotowaniem wysyłek, okazało się zbyt czasochłonne, hamując dalszą ekspansję przedsiębiorstwa. System ERP, z którego korzystała firma, w swojej podstawowej funkcjonalności nie oferował bowiem modułu magazynowego. W efekcie kody towarów i lokalizacji musiały być wprowadzane ręcznie. Taka sytuacja skutkowała powstawaniem opóźnień w przyjmowaniu dostaw i realizacji zamówień. 

Przeczytaj również: Cyfryzacja magazynu w małych i średnich firmach [WEBINARIUM]

Brak automatyzacji w obszarze logistyki magazynowej stwarzał również ryzyko błędów w procesie kompletacji i pakowania wysyłek do klientów. Manualne zarządzanie magazynem mogło bowiem prowadzić do wydawania towarów w niewłaściwej ilości lub takich, które nie zostały zamówione przez klienta. Problem stanowiło także przestrzeganie zasady FIFO, zgodnie z którą zapasy najdłużej składowane w magazynie powinny być wydawane w pierwszej kolejności. Ryzyko pomyłek było szczególnie duże w obliczu stale rosnącej liczby zamówień i ograniczonej możliwości śledzenia lokalizacji produktów. Kierownictwo spółki obawiało się, że z biegiem czasu tego typu problemy mogą stać się przyczyną strat finansowych i utraty zaufania klientów.  

 

Na tym jednak wyzwania w obszarze logistyki magazynowej się nie kończyły. Wiele wyzwań stwarzał również proces związany z przygotowaniem dokumentacji wysyłkowej (tzw. packing list), której wymagali klienci spółki Highway Automotive. Tego typu zestawienia były tworzone do tej pory poprzez ręczne spisywanie zawartości każdej palety i przenoszenie danych do Excela.
Taka sytuacja, nie dość, że generowała ryzyko pomyłek, to jeszcze była szczególnie uciążliwa w przypadku obsługi dużych i złożonych zamówień.

Wdrożenie systemu WMS w spółce Highway Automotive

Aby rozwiązać opisane wyżej problemy w obszarze logistyki magazynowej, spółka Highway Automotive zdecydowała się na wdrożenie systemu do zarządzania magazynem (WMS). Firmie zależało jednak, by nowe rozwiązanie było zintegrowane z wykorzystywanym już systemem ERP. Kilka lat temu Symfonia nie miała jednak takiego produktu w swojej ofercie. W związku z tym, razem z partnerem technologicznym – firmą Eastsoft – Symfonia zdecydowała się na stworzenie systemu WMS praktycznie od podstaw.

 Jako dostawca systemu WMS musieliśmy dogłębnie poznać problemy występujące w obszarze procesów magazynowych w firmie Highway. Pracując na magazynie oraz obserwując każdy ruch i każdą pojedynczą operację, udało nam się lepiej zrozumieć, jak funkcjonują poszczególne procesy i w których obszarach występuje najwięcej wąskich gardeł. 

Piotr Struczko

CEO, Eastsoft

Rezultatem tej współpracy było stworzenie innowacyjnego rozwiązania – aplikacji na urządzenia z system Android – Symfonia Mobilny Magazyn. Dzięki niej pracownicy spółki Highway Automotive mogą teraz korzystać z cyfrowej dokumentacji zamiast papierowej. Skanując kody naklejone na opakowaniach, w kilka chwil wprowadzają do systemu ERP dane o przyjęciach i wydaniach towarów. Mogą również z większą dokładnością śledzić ich ruch i lokalizację w magazynie. System WMS Symfonia Mobilny Magazyn znacznie usprawnił także takie procesy, jak przyjęcia, przesunięcia i wydania towarów, zapewniając pełną kontrolę nad stanami magazynowymi.

Dawniej wszystko robiliśmy ręcznie – notowaliśmy na kartkach, gdzie leży konkretny towar. Potem ktoś inny musiał te informacje przepisać do systemu. Kiedy każdego dnia takie operacje trzeba wykonać wiele razy, nietrudno o pomyłkę. Teraz wszystko jest inaczej. Dzięki systemowi WMS od Symfonii możemy zeskanować kod towaru i od razu przesłać te dane do systemu. Pozwoliło nam to skrócić czas adresacji dostaw o połowę

Dariusz Wiechniak

Kierownik zmiany w magazynie, Highway Automotive

Jak wdrożenie systemu WMS Symfonia Mobilny Magazyn zrewolucjonizowało procesy w magazynie? 

System WMS Symfonia Mobilny Magazyn umożliwia pracownikom magazynu szybsze wykonywanie codziennych zadań, takich jak drukowanie etykiet, przyjmowanie dostaw czy wydawanie towarów. Dzięki wbudowanym mechanizmom kontrolnym zapobiega błędnym operacjom – nie można przyjąć ani wydać towaru, którego nie ma w systemie. Dodatkowo, każda wysyłka jest dwukrotnie sprawdzana – podczas pobierania towaru i układania go na palecie. To z kolei pozwala zagwarantować, że do klienta trafi dokładnie to, co zamówił. 

Dzięki systemowi WMS od Symfonii generujemy również nowe dokumenty, których wcześniej nie mogliśmy tworzyć, a których wymagają Klienci. Możemy także, bezpośrednio z poziomu Kierownika Logistyki czy Magazynu, a także każdego opiekuna Klienta, śledzić na bieżąco realizację każdego procesu: przyjęcia dostawy, wydania zamówienia, pakowania palet

Paweł Łysień

Dyrektor operacyjny, Highway Automotive

Wdrożenie systemu WMS usprawniło również proces inwentaryzacji. Dziś opiera się ona wyłącznie na elektronicznych dokumentach. System Symfonia Mobilny Magazyn automatycznie tworzy raporty, koryguje stany magazynowe i błędne lokalizacje. Dzięki temu proces jest bardziej efektywny, a wyniki niezwykle dokładne. Minimalne, często zerowe rozbieżności ilościowe, najlepiej potwierdzają skuteczność tego rozwiązania.

System Mobilny Magazyn jest dostępny dla każdego pracownika – dokładnie w takim zakresie, jaki jest mu potrzebny. Ponieważ jest on elementem Symfonii ERP Handel, ma identyczny układ graficzny. Dzięki temu każdy użytkownik systemu ERP może z łatwością z niego korzystać.  

Elastyczne oprogramowanie kluczem do sukcesu  

Inwestycja w nowe technologie przyniosła spółce Highway Automotive i jej klientom wiele korzyści. Dzięki optymalizacji procesów udało się skrócić czas realizacji zamówień i zwiększyć ich dokładność. Klienci doceniają również możliwość śledzenia statusu swoich zamówień oraz pewność, że otrzymają towar na czas i w odpowiedniej ilości. Z kolei pracownicy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, co przełożyło się na wzrost ich satysfakcji z pracy. 

Jak zaznacza Paweł Łysień, dyrektor operacyjny Highway Automotive: Nasza organizacja jest stosunkowo mała, ale bardzo dynamicznie się rozwijamy. Staramy się zawsze być jak najbardziej elastyczni wobec naszych klientów i na bieżąco reagować na zmiany i wyzwania. Aby tego dokonać, od systemu ERP oczekujemy, że to on dostosuje się do nas, a nie my do niego. Symfonia daje nam taką szansę – zarówno ERP, jak i system WMS Symfonia Mobilny Magazyn mogą być dostosowywane do danej organizacji, a przy okazji zagwarantować nam pełną zgodność z wymaganiami prawnymi czy podatkowymi. Właśnie dlatego nasza wspólna droga trwa już wiele lat i nie skorzystaliśmy z możliwości wdrożenia innych systemów funkcjonujących w naszej Grupie. Z drugiej strony – możliwości generowania automatycznych raportów i wymiany danych daje naszym Właścicielom ciągły podgląd i pełną transparentność w zakresie działalności naszej spółki. 

System WMS skrojony na miarę Twoich potrzeb

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego wdrożenia? Obejrzyj nasze wideo case study na YouTube! Jeśli natomiast Twoja firma mierzy się z podobnymi problemami, skontaktuj się z konsultantami Symfonii i umów się na bezpłatną i niezobowiązującą prezentację systemów Symfonia ERP Handel i Symfonia WMS Mobilny Magazyn. Dzięki temu zyskasz wiedzę na temat ich funkcjonalności oraz możliwości dostosowania do specyfiki procesów w Twojej firmie. 

 
 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń