KSeF dla firm

Czy KSeF to szansa dla firm?

KSeF wymusi na przedsiębiorcach korzystanie z elektronicznej formy faktur, czyli w gruncie rzeczy krok w stronę transformacji cyfrowej. Warto więc traktować wdrożenie KSeF w firmie jako działanie rozwojowe.

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który ma przyspieszyć komunikację podatników i administracji, uszczelnić system podatkowy i przeciwdziałać oszustwom. Jako nowa forma dokumentowania transakcji, KSeF docelowo będzie gromadzić wszystkie e-faktury wystawiane przez wszystkich przedsiębiorców.

Jak to działa?

Platforma KSeF służy do wystawiania dokumentów sprzedaży i pobierania faktur zakupowych. Nie informuje jednak przedsiębiorcy o wystawionej dla niego fakturze, a zgodnie z przepisami, datą otrzymania faktury jest data jej wystawienia w KSeF. Co więcej, wystawiona w KSeF e-faktura jest jedyną poprawną wersją, bez możliwości korekty innej niż wystawienie faktury korygującej.

Sankcje za niepoprawne rozliczenia VAT są poważne, dlatego bieżący dostęp do dokumentów i pełna kontrola sytuacji są kluczowe dla obsługi KSeF w firmie. Przy małej skali działania można ściągać pliki z KSeF pojedynczo, ale przy setkach faktur w miesiącu „ręczna” obsługa KSeF jest uciążliwa i ryzykowna.

Automatyzacja: najlepszy sposób na KSeF

Idealna obsługa KSeF na przykładzie produktów Asseco Business Solutions, wygląda tak: firma „wystawia” fakturę w systemie ERP (z załącznikami, mimo że KSeF ich nie przyjmuje). Następnie faktura i załączniki trafiają do platformy wymiany dokumentów Businesslink. Ten automatycznie łączy się z KSeF i przesyła do niego fakturę, a załączniki przechowuje. Kiedy KSeF potwierdza otrzymanie faktury i nadaje jej numer, Businesslink automatycznie go pobiera. Na koniec przekazuje numer faktury do części finansowo-księgowej systemu ERP i wysyła wiadomość do kontrahenta z opcją pobrania faktury i załączników.

KSeF-asseco

W tym samym czasie przebiega obsługa faktur zakupowych: Businesslink cyklicznie sprawdza, czy w KSeF pojawiły się nowe pliki dla firmy. Jeśli tak, pobiera je i automatycznie ewidencjonuje w systemie ERP. Następnie, w elektronicznym obiegu dokumentów SEOD, pracownicy mogą szybko zweryfikować i zaakceptować dokumenty. Na koniec następuje automatyczna dekretacja faktury na konta.

Opisana automatyzacja oszczędza czas i pracę użytkowników również dzięki inteligentnym podpowiedziom asystenta Genius (AI), który analizując poprzednie dokumenty podpowiadania działania i przygotowuje dekretację. Mechanizmy Anywhere z kolei skutecznie komunikują o zdarzeniach biznesowych i umożliwiają wykonywanie operacji z dowolnego miejsca i urządzenia.

Co można zyskać?

Stosując odpowiednie narzędzia automatyzacji obsługi KSeF można wiele zyskać, nie tylko pod kątem podatkowym. Cyfrowa postać faktur zmniejsza koszty ich ewidencji oraz pomaga zapobiegać opóźnieniom w płatnościach i wyeliminować pomyłki. Jak widać, konieczność wprowadzenia zmian wynikających z KSeF warto potraktować jako okazję do cyfrowego rozwoju, wykorzystując najbliższy czas na przygotowania firmy tak, by nie tylko spełniała nowy obowiązek, ale także czerpała z cyfryzacji realne korzyści.

Dowiedz się więcej

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń