Ostatnie lata to czas znaczącej transformacji w branży retail. Konsumenci nie oczekują już jedynie nowych produktów i usług, ale przede wszystkim stają się coraz bardziej wymagający. Jak sprostać ich oczekiwaniom? Jest to duże wyzwanie, o czym wiedzą dobrze właściciele firmy Moodo, którzy w celu zwiększenia efektywności i wydajności w swoim przedsiębiorstwie (a także odpowiedzenia na rosnące wymagania klientów), postanowili – współpracując z Sente – wdrożyć rozwiązania WMS i OMS.
Moodo jest istniejącą na polskim rynku od 14 lat firmą odzieżową. W skład przedsiębiorstwa wchodzi sieć 150 sklepów franczyzowych i własnych oraz sklep internetowy, a także ponad 200-tu odbiorców hurtowych w Polsce, na Słowacji i w Czechach. Moodo eksportuje także swoje kolekcje do Białorusi, Iranu, Rosji i Ukrainy.
Marka dedykuje swoje ubrania kobietom ceniącym komfort, nowoczesność i wygodę w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby.
Istotnym elementem, który wyróżnia Moodo na rynku retail jest strategia biznesowa opierająca się na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Firma ma w planach dalszy wzrost i otwieranie salonów w kolejnych lokalizacjach.
Firma w związku z nowymi wyzwaniami i potrzebą zapewnienia klientom spójnych doświadczeń zakupowych, zwróciła się do Sente, w celu zaprojektowania i wdrożenia rozwiązań omnichannel. Pierwszy etap współpracy polegał na przeanalizowaniu zarówno obecnej sytuacji, jak i oczekiwań firmy. Po przeprowadzonych pracach analitycznych podjęto jednak decyzję o rozpoczęciu działań od zaprojektowania i zaimplementowania kompletnego systemu WMS (zarządzającego pracą magazynu), a także elementów rozwiązania OMS (obsługującego zamówienia w różnych kanałach dystrybucji).
Implementacja rozwiązań pozwalających na realizację strategii omnichannel, która była pierwotnym celem projektu, po etapie analitycznym została zastąpiona usprawnieniem i uporządkowaniem procesów magazynowych. To właśnie poprawa efektywności i wydajności pracy w magazynie gwarantuje sprawną obsługę i dostęp do produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-sklepie.
W czasie realizacji projektu został zaimplementowany szereg automatyzacji i rozwiązań które znacznie usprawniły nie tylko działanie magazynu, ale także obsługę zamówień w Moodo. Najważniejsze z nich to:
„Po analizie dostępnych na rynku systemów wybraliśmy Sente jako firmę, która wdrażała już podobne rozwiązania w innych firmach oraz robiła integracje z systemami IAI w e-commerce i COMARCH-ERP, których Moodo nie chciała wymieniać.
Z perspektywy Moodo do najważniejszych efektów wdrożenia należą: ułatwienie pracy w magazynie, przez co zwiększyła się wydajność pracy o 50 do 100% w zależności od procesu, dużo łatwiejsze planowanie pracy i kontrola jakości pracy pracowników magazynu, poprawa wiedzy o stanach magazynowych, a także niższe koszty pracy magazynu.” – mówi Arkadiusz Szyszko, współwłaściciel firmy Moodo.
Duże wyzwanie w projekcie stanowiło dostosowanie rozwiązań WMS oraz OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży. Dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace po stronie Moodo projekt został pomyślnie sfinalizowany, a dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente, firma Moodo osiągnęła:
Współpraca Moodo z Sente trwa, a wdrożone rozwiązania będą dalej rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz rozwijają jego potrzeby.