Efektywne-zarządzanie-procesami

Efektywne zarządzanie procesami

Systemy ERP to potężne narzędzia biznesowe, które wpływają na skuteczność i efektywność pracy wielu działów nowoczesnego przedsiębiorstwa. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom wspomagają też pracę kadry menadżerskiej, która by pracować efektywnie, potrzebuje dostępu do danych wewnętrznych firmy. Przeczytaj, jak Anywhere by Asseco usprawnia procesy w firmach działających w strukturze rozproszonej.

Mobilne rozwiązania biznesowe odpowiedzią na potrzeby pracy zdalnej

W ciągu ostatnich lat klasyczny model pracy uległ przemianom. Jednym z powodów było spopularyzowanie pracy zdalnej, która nie tylko otworzyła przed pracownikami nowe możliwości, ale również wygenerowała kolejne wyzwania. Praca wciąż musi być efektywna, mimo rozproszenia zespołu i obecności pracowników w różnych lokalizacjach (a często także strefach czasowych). Konieczne okazały się aplikacje do komunikacji i szybkiej wymiany informacji, a także zdalnego zarządzania wszystkimi procesami, które dzieją się codziennie w firmach.

O ile pracownicy niższego szczebla na co dzień korzystają głównie z komunikatorów i określonych narzędzi stworzonych specjalnie dla ich branży, o tyle kadra zarządzająca potrzebuje także wglądu do wielu dokumentów wewnętrznych firmy, harmonogramów pracy, raportów czy analiz finansowych. Od szybkości dostępu do tych danych zależy ich decyzyjność – a co za tym idzie – płynność procesów w firmie.

Odpowiedzią na ich potrzeby jest mobilny system ERP, który zapewnia stały wgląd do wszelkich istotnych dla firmy informacji oraz wpływa na optymalizację czasu pracy menadżerów.

ERP dla kadry menadżerskiej – jakie zadania powinien spełniać?

W codzienność menadżera od dawna wpisane są delegacje, konferencje czy szkolenia, które wymagają zdalnej kontroli nad tym, co dzieje się w firmie. Obecnie dodatkowe wyzwanie stanowi zarządzanie rozproszonym zespołem. Właśnie dlatego mobilna aplikacja dla menadżera, która pozwala nie tylko na stały kontakt z pracownikami, ale przede wszystkim na wgląd w dokumenty wewnętrzne przedsiębiorstwa, jest na wagę złota.

asseco anywhere

Jakie funkcjonalności musi posiadać ERP dla menadżera, by wspierać go w codziennej pracy?

Prześledźmy je na przykładzie Asseco Anywhere, który umożliwia zdalne działanie w we wszystkich najważniejszych obszarach:

  • pełna mobilność – dashboardy menadżerskie dostępne są w dowolnym momencie na każdym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon);
  • te same procesy na wielu urządzeniachERP od Asseco ma wersję klasycznej aplikacji, jak i aplikacji HTML, dzięki czemu system operacyjny nie jest ograniczeniem, a pracę rozpoczętą w aplikacji desktop można kontynuować na innym urządzeniu, w przeglądarce internetowej;
  • szybka wymiana plików – dołączanie dokumentów do wiadomości nawet z poziomu telefonu;
  • efektywna wymiana informacji – możliwość natychmiastowego generowania linków do wewnętrznych danych zawartych w systemie ERP;
  • system powiadomień – dzięki e-mailom lub powiadomieniom push o bieżących zadaniach i nadchodzących zdarzeniach, menedżer może z jednej strony reagować na potrzeby zespołu, a z drugiej skupiać się na pracy.
  • generowanie cyklicznych raportów – które dopasowane są do określonych potrzeb i umożliwiają stały monitoring sytuacji działu czy firmy;
  • możliwość natychmiastowej reakcji – na działania pracowników, ewentualne problemy występujące w procesach, braki w magazynach etc. – składają się na nią zarówno alerty o zdarzeniach, jak i wgląd do całego systemu niezależnie od miejsca, czasu i lokalizacji.

Asseco Anywhere = efektywne zarządzanie procesami

Systemy ERP by Asseco wyposażone są we wszystkie powyższe funkcjonalności. Dzięki temu, że są oparte o technologię HTML, działają tak samo na każdym urządzeniu. Menadżer każdą sprawę załatwi tak samo, niezależnie od tego, czy jest w biurze, swoim domu, w delegacji w Polsce czy za granicą. Każdy proces wygląda tak samo, nawet jeśli w biurze pracownicy korzystają z komputerów z systemem Windows, a zdalnie pracują na smartfonach z iOS.

Asseco Anywhere sprawia, że optymalizacja czasu pracy menadżerów zachodzi na wielu poziomach. Możliwe są m.in.:

  • prowadzenie wirtualnego zespołu specjalistów, w którym każdy członek pracuje w swoim domu lub wybranym przez siebie miejscu, mając stały kontakt z pozostałymi osobami oraz dostęp do wszystkich kluczowych danych;
  • zdalna obsługa wszystkich spraw pracowniczych, z którymi codziennie zmaga się menadżer, jak np. akceptacja wniosków urlopowych czy faktur – to wszystko odbywa się paperless, dzięki czemu nie trzeba tworzyć papierowej dokumentacji, a decyzje zapadają szybciej;
  • stała kontrola nad przebiegiem procesów w firmie – personalizowane dashboardy i alerty pozwalają weryfikować np. stany magazynowe, należności czy rozliczenia z klientami;
  • optymalizacja kosztów narzędzi IT – nowoczesny system ERP zawiera w sobie szereg funkcji, dzięki którym można zrezygnować z wielu licencjonowanych narzędzi czy komunikatorów.

System ERP to znaczne ułatwienie nie tylko dla menadżerów, ale też wszystkich pracowników danej organizacji. Szczególnie tych, które pracują w modelu rozproszonym i chcą zapewnić swoim pracownikom na każdym szczeblu dostęp do wszystkich kluczowych informacji, możliwość sprawnej komunikacji z pozostałymi członkami zespołu oraz wgląd w aktualne wskaźniki i raporty podsumowujące pracę oraz osiągane cele.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń