Integracja-BaseLinker-z-enova365

Integracja BaseLinker z enova365

Sprzedaż na licznych marketplace’ach pozwala e-biznesom łatwiej docierać do klientów i generować wyższe przychody. Jednak, bez automatyzacji każdy dodatkowy marketplace to praca związana z zamieszczaniem ofert czy obsługą zamówień. System ERP i jego integracja z BaseLinker sprawiają, że raz dodane oferty synchronizują się we wszystkich kanałach, a obsługa zamówień odbywa się przy pomocy kilku kliknięć. 

System BaseLinker – co to jest?

System BaseLinker to platforma integracyjna. Integruje platformy typu marketplace, sklepy internetowe, kurierów, hurtownie oraz programy księgowe i systemy ERP, w tym także enova365. Dzięki temu, jest rozwiązaniem, które pozwala kompleksowo obsłużyć zamówienia internetowe, masowo wystawiać aukcje i oferty, a także w sposób automatyczny synchronizować stany magazynowe i ceny produktów.

Główną zaletą BaseLinkera jest integracja:

  • z platformami marketplace np.: Allegro, Amazon, eBay, eMAG, Joom, OLX, Walmart,
  • ze sklepami internetowymi: PrestaShop, Shoper, WooCommerce, Magento, ShopGold, SkyShop, ClickShop, Shoplo,
  • z firmami kurierskimi: InPost, UPS, DHL, Poczta Polska, FedEx, DB Schenker, GLS,
  • z systemem ERP enova365, który umożliwia m.in. fakturowanie, rozliczenie magazynu, ewidencję VAT i księgową.

enova365_baselinker_integracja

System ERP enova365 wykorzystuje platformę BaseLinker do maksymalnego usprawnienia obsługi e-commerce

Wdrożenie BaseLinkera w firmie – korzyści

Na pewnym etapie rozwoju sklepu internetowego trudno wyobrazić sobie jego funkcjonowanie bez platformy integracyjnej BaseLinkera. Choć pewne czynności, związane z obsługą sklepu, sklepów, albo platform zakupowych można wykonywać samodzielnie, to jednak skorzystanie z integracji, jakie udostępnia program BaseLinker niesie za sobą szereg korzyści.

Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu pracowników i eliminacja błędów, dzięki automatyzacji. Możesz kompleksowo obsługiwać wszystkie zamówienia pochodzące ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu, przy czym w większości działań wyręczy Cię automat. Dla przykładu, system BaseLinker może automatycznie, czyli bez udziału człowieka:

  • pobierać zamówienia i nadawać im odpowiednie statusy,
  • zmniejszać stany magazynowe po zakupie,
  • rozpoznawać wpłaty, rodzaje wysyłek oraz płatności,
  • wysyłać powiadomienia e-mail i SMS do klientów.

Inne procesy, takie jak nadawanie paczek, pobieranie etykiet i protokołów przekazania paczek możesz znacząco usprawnić, bo wykonasz je przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Szybkie jest także drukowanie paragonów za pomocą podłączonej drukarki fiskalnej czy wystawianie faktur. Gdy te ostatnie są gotowe, system automatycznie wysyła je klientom oraz przekazuje do systemów księgowości online. Warto dodać, że paragony i faktury można przesyłać bezpośrednio z enova365 do BaseLinkera.

Poza wymienionymi wyżej funkcjami dużym ułatwieniem dla pracowników e-commerce jest możliwość skorzystania z rozbudowanego edytora wydruków i eksportów, co pozwala stworzyć samodzielnie niemal dowolny wydruk lub eksport. E-biznesy mogą także wysyłać klientom linki do indywidualnych stron o zamówieniach oraz dowolnie tworzyć ich wygląd, a także analizować statystyki sprzedaży, klientów, produktów i pracowników.

W systemie możesz także nadawać pracownikom uprawnienia, zgodne z ich rolami.

Integracja systemu BaseLinker i systemu enova365 – jak to działa?

Wiesz już co potrafi program BaseLinker? Teraz wyjaśnimy, dlaczego wzbogacenie modułu systemu ERP enova365 e-Sklepy o integrację z BaseLinkerem jest ciekawym rozwiązaniem z punktu widzenia każdego biznesu, który działa w branży e-commerce.

Zacznijmy od przypomnienia, że największą zaletą systemu ERP jest to, że łączy on dane z wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa. Integracja z BaseLinker sprawia, że Twój biznes może nie tylko zautomatyzować szereg procesów potrzebnych do efektywnego zarządzania e-commerce, takich jak zamieszczanie ofert czy pobieranie zamówień, ale także zintegrować je z back-office – księgowością czy magazynem.

Mówiąc prościej, integracja e-commerce z systemem ERP umożliwia płynny przepływ danych i synchronizację wszystkich procesów. Po prostu, wprowadzasz dane raz, w jednym systemie i są one dostępne dla każdego, kto korzysta z oprogramowania, dzięki synchronizacji. Jak to działa?

Integracja BaseLinker i systemu enova365 polega na przetwarzaniu zamówienia złożonego w serwisie sprzedażowym, powiązanym z platformą integracyjną. Obsługiwany jest również proces pomocniczy, który polega na wysłaniu towaru do platformy, w której dalej wystawiane są oferty na ten towar. Poniżej możesz sprawdzić, jak przebiega podstawowy proces obsługiwany przez platformę.

baselinker_integracje_proces

Integracja BaseLinker i systemu enova365 pozwala na przetwarzanie zamówień, złożonych w serwisie sprzedażowym i obsługę procesów pomocniczych

Właściciele biznesów, którzy sprzedają w kanale internetowym i korzystają z modułu e-Sklepy enova365 mogą współpracować z wieloma platformami – wystarczy je zdefiniować w enova365. Mogą także między innymi:

  • wysyłać do platformy towary ze zdjęciami oraz przypisywać je do określonych grup (wysyłanie towarów odbywa się łącznie z synchronizacją grup towarów);
  • pobierać listę towarów z platformy i parować je z towarami w enova356 lub dodawać je do bazy enova365;
  • wysyłać stany towarów w magazynach, określonych w konfiguracji platformy,
  • pobierać zamówień z platformy i aktualizować ich statusy – co więcej, podczas pobierania zamówień następuje automatyczne zakładanie kart kontrahentów, jeśli są nimi firmy;
  • pobierać z platformy informacje o przesyłkach powiązanych z zamówieniami.

Co ważne, wszystkie te procesy przebiegają automatycznie, bez udziału pracownika. Pozwala to więc nie tylko zredukować do minimum czas potrzebny do zarządzania dowolną liczbą e-sklepów i marketplace’ów, ale także wyeliminować błędy.

BaseLinker – koszt integracji z programem ERP

Zastanawiasz się, ile kosztuje integracja systemu ERP z BaseLinker? Koszt integratora oraz sposób rozliczeń zależny jest od dostawcy oprogramowania ERP.

W enova365 korzystanie z integracji z platformami integracyjnymi – w tym z BaseLinkerem – wymaga licencji na dodatek e-Sklep Konektor. Instalacja musi też mieć co najmniej jedną licencję modułu Handel Złoty. Ceny tych licencji kształtują się następująco – enova365 e-Sklep Konektor– 3 550 PLN, a enova365 Kurierzy – 2 250 PLN.

BaseLinker – integracja, która usprawni każdy e-commerce!

Czy BaseLinker, który współpracuje z systemem ERP to rozwiązanie, które usprawniłoby działanie Twojego e-commerce? Naszym zdaniem tak, a najważniejsze korzyści z jego zastosowania przypominamy poniżej:

  • w biznesie typu e-commerce, integracja systemu ERP z BaseLinkerem pozwala zautomatyzować obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowej,
  • zamiast wprowadzać oferty na każdej platformie sprzedaży internetowej czy w każdym sklepie internetowym, robisz to raz, a wszystkie oferty zostają uaktualnione,
  • wiele czynności takich, jak aktualizacja stanów magazynowych, rozpoznawanie wpłat, importowanie przelewów z banku czy wysyłanie e-maili lub SMS-ów do klientów może odbywać się całkowicie bez udziału człowieka; inne – takie jak zlecanie wysyłek wymagają tylko kilku kliknięć;
  • rozwiązanie pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowych.

Jeśli chcesz przetestować, jak enova365 sprawdzi się w Twoim e-commerceumów się na bezpłatną prezentację, w czasie której pokażemy Ci wszystkie funkcje usprawniające pracę i przyspieszające rozwój sklepu internetowego.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie? Poznaj 2 użyteczne funkcje

Czy dzień w biurze zaczynasz od skanowania poczty i czatu Microsoft Teams? Nic dziwnego, bo wymiana informacji to podstawa w niemal każdej pracy, a jej jakość determinuje możliwość osiągnięcia przez biznes sukcesu. W dobrej sytuacji są użytkownicy enova365, bo mogą korzystać z funkcji, które usprawniają przepływ informacji w firmie z poziomu tego programu. Dzięki temu, że mają wszystkie informacje w jednym miejscu oszczędzają czas i mają wszystko pod kontrolą. Wszystkie informacje w „mózgu” firmy HR-owcy, handlowcy, księgowi w firmie czy biurze rachunkowym często praktycznie „mieszkają” w systemie ERP. W związku z tym, właśnie w tym systemie powinna się też znajdować cała ich komunikacja z innymi pracownikami czy kontrahentami. Taką możliwość oferuje enova365. Dzięki wybranym funkcjom cała wymiana informacji między pracownikami lub kontrahentami może przebiegać w systemie ERP, czyli w „mózgu” organizacji i tam można zawsze znaleźć komplet potrzebnej wiedzy. Dwie pomocne funkcje to: dyskusje, czyli szybka wymiana informacji w formie komentarzy pod dokumentami czy formularzami w systemie, ogólnosystemowy czat – zwany w enova365 konwersacjami. Poniżej przedstawiamy krótko ich możliwości. Dyskusje czyli szybka wymiana informacji pod dokumentami czy formularzami W enova365 pod wybranym formularzem – np. kartoteką pracownika czy dokumentem – np. fakturą kosztową – można wymieniać się komentarzami z innymi pracownikami lub klientami. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące wybranego dokumentu czy wybranej pozycji w systemie znajdują się w enova365. Przykładowa dyskusja może przebiegać następująco. Krok 1 – rozpoczynasz dyskusję Krok 2 – dodajesz do dyskusji uczestników lub podpinasz dodatkowe dokumenty Możesz zdecydować, które osoby mają zobaczyć Twój komentarz. Dodając wątek lub komentarz przy pomocy @ możesz wywołać konkretną osobę, która ma uprawnienia do korzystania z systemu. Do dyskusji możesz też załączyć dowolne dokumenty – np. umowy czy faktury. Krok 3 – osoba „wywołana” do dyskusji otrzymuje powiadomienie Co istotne, dyskusje enova365 zostały wyposażone w system powiadomień systemowych oraz e-mailowych, dlatego osoba wywołana do dyskusji otrzyma powiadomienie w systemie lub wiadomość e-mail. Krok 4 – komentujesz i odpowiadasz na komentarze. Dyskusje i konwersacje czyli czat to funkcje dostępne dla wszystkich użytkowników enova365 Konwersacje systemowe czyli ogólnosystemowy czat Każdy użytkownik systemu enova365 może korzystać z funkcji konwersacji. Czatować mogą ze sobą pracownicy 1:1 lub w większych grupach oraz pracownicy i kontrahenci, którzy mają konto w Pulpicie Kontrahenta lub Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego. Po lewej stronie użytkownik widzi wszystkie konwersacje, które stworzył lub do których został dodany. Po prawej stronie widoczna jest treść poszczególnych konwersacji. Ikona pojedynczego „ludzika” oznacza, że dana konwersacja jest wymianą informacji pomiędzy dwoma użytkownikami (w przypadku gdy dany użytkownik ma dodane zdjęcie, wyświetla się ono zamiast ikony „ludzika”), natomiast podwójny „ludzik” oznacza konwersację grupową. Komunikacja w firmie – przepływ informacji na przykładach Jak wspomniane wyżej funkcje przydają się w codziennej pracy w firmie? Pora na kilka przykładów. Przepływ informacji: księgowość – inne działy w firmie Każdy pracownik działu księgowości część dnia spędza na sprawdzaniu czy otrzymane faktury zostały prawidłowo wystawione lub opisane oraz wielu innych sprawach, z których część może stanowić wewnętrzny proces kontroli. W takim przypadku mogą pojawić się pytania do poszczególnych dokumentów kosztowych. Skorzystanie z funkcji dyskusji w enova365 pozwala na zadawanie ważnych pytań i szybkie uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Przede wszystkim, łatwo zaangażować w wymianę informacji odpowiednie osoby. O tym, że czeka na nich pytanie zostaną oni powiadomieni e-mailem lub komunikatem w systemie. Dodatkowo, omawiane dokumenty będą dla wszystkich widoczne.W razie jakichkolwiek wątpliwości i konieczności powrotu do wymiany informacji – są one dostępne w systemie. Korzyści: Zapobieganie utracie ważnych informacji – wszystkie są w systemie Szybkie uzyskanie potrzebnej wiedzy – oszczędność czasu i wyższa produktywność Wymiana informacji w czasie rzeczywistym: pracownik – klient Klienci oczekują efektywności podczas interakcji z dostawcami produktów czy usług. Wiele firm jest tego świadomych i dlatego korzysta z takich narzędzi, jak Pulpit Kontrahenta czy Pulpit Klienta Biura Rachunkowego enova365, które umożliwiają szybki przepływ dokumentów i częściową samoobsługę klientom. Z tych platform mogą korzystać 24/7, zawsze mając dostęp do istotnych dla nich danych czy dokumentów. Kiedy klienci chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie – te narzędzia przyspieszą jej uzyskanie, jednocześnie nie wymuszając konieczności korzystania z innych kanałów. Od niedawna, dzięki dyskusjom i czatowi umożliwiają odpowiadanie na pytania klientów nawet w czasie rzeczywistym. Korzyści: Szybka i bezpieczna komunikacja z klientami Podniesienie poziomu obsługi klienta Sytuacja kryzysowa: konieczność sprawdzenia, na którym etapie wkradł się błąd Wyobraź sobie, że pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga prześledzenia wstecz całej komunikacji z danego okresu czasu. I pomyśl, jak trudne by to było, gdyby zespół korzystał z wielu kanałów komunikacji. Dzięki zgromadzeniu wszystkich form komunikacji w jednym miejscu dokładnie wiesz, dokąd się udać, gdy w firmie pojawią się błędy. Możesz łatwo prześledzić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekty, co pozwoli na systematyczne odkrywanie, na jakim etapie wkradł się błąd. Korzyści: Możliwość łatwego prześledzenia historycznej komunikacji w celu sprawdzenia czy i gdzie wkradł się błąd Lepsze zarządzanie kryzysowe System komentowania i czat w systemie ERP – cała komunikacja w firmie w jednym narzędziu Oczywiście o „dyskusjach” i czacie w enova365 można napisać dużo więcej, ale po powyższych wyjaśnieniach pewnie masz już wstępne wyobrażenie, jak to działa. Wiesz, że wykorzystanie dyskusji i czatu w systemie ERP pozwala na: wyeliminowanie silosów komunikacyjnych – zamiast zamieszczać komentarze do ważnych dokumentów czy projektów w różnych narzędziach – np. Microsoft Teams czy Slack – cała firmowa wymiana informacji może przebiegać w systemie ERP, łatwe odtworzenie komunikacji w odniesieniu do poszczególnych dokumentów, formularzy, zadań czy projektów, dzięki przetwarzaniu jej w enova365, większe bezpieczeństwo – dzięki dobremu zabezpieczeniu całego systemu ERP, powiadomienia – dzięki którym „wywołani” do dyskusji pracownicy mogą szybko zareagować.
Jak-usprawnić-przepływ-informacji-w-firmie-Poznaj-2-użyteczne-funkcje
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń