Sprzedaż na licznych marketplace’ach pozwala e-biznesom łatwiej docierać do klientów i generować wyższe przychody. Jednak, bez automatyzacji każdy dodatkowy marketplace to praca związana z zamieszczaniem ofert czy obsługą zamówień. System ERP i jego integracja z BaseLinker sprawiają, że raz dodane oferty synchronizują się we wszystkich kanałach, a obsługa zamówień odbywa się przy pomocy kilku kliknięć.
System BaseLinker – co to jest?
System BaseLinker to platforma integracyjna. Integruje platformy typu marketplace, sklepy internetowe, kurierów, hurtownie oraz programy księgowe i systemy ERP, w tym także enova365. Dzięki temu, jest rozwiązaniem, które pozwala kompleksowo obsłużyć zamówienia internetowe, masowo wystawiać aukcje i oferty, a także w sposób automatyczny synchronizować stany magazynowe i ceny produktów.
z firmami kurierskimi: InPost, UPS, DHL, Poczta Polska, FedEx, DB Schenker, GLS,
z systemem ERP enova365, który umożliwia m.in. fakturowanie, rozliczenie magazynu, ewidencję VAT i księgową.
System ERP enova365 wykorzystuje platformę BaseLinker do maksymalnego usprawnienia obsługi e-commerce
Wdrożenie BaseLinkera w firmie – korzyści
Na pewnym etapie rozwoju sklepu internetowego trudno wyobrazić sobie jego funkcjonowanie bez platformy integracyjnej BaseLinkera. Choć pewne czynności, związane z obsługą sklepu, sklepów, albo platform zakupowych można wykonywać samodzielnie, to jednak skorzystanie z integracji, jakie udostępnia program BaseLinker niesie za sobą szereg korzyści.
Najważniejszą z nich jest oszczędność czasu pracowników i eliminacja błędów, dzięki automatyzacji. Możesz kompleksowo obsługiwać wszystkie zamówienia pochodzące ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu, przy czym w większości działań wyręczy Cię automat. Dla przykładu, system BaseLinker może automatycznie, czyli bez udziału człowieka:
pobierać zamówienia i nadawać im odpowiednie statusy,
zmniejszać stany magazynowe po zakupie,
rozpoznawać wpłaty, rodzaje wysyłek oraz płatności,
wysyłać powiadomienia e-mail i SMS do klientów.
Inne procesy, takie jak nadawanie paczek, pobieranie etykiet i protokołów przekazania paczek możesz znacząco usprawnić, bo wykonasz je przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Szybkie jest także drukowanie paragonów za pomocą podłączonej drukarki fiskalnej czy wystawianie faktur. Gdy te ostatnie są gotowe, system automatycznie wysyła je klientom oraz przekazuje do systemów księgowości online. Warto dodać, że paragony i faktury można przesyłać bezpośrednio z enova365 do BaseLinkera.
Poza wymienionymi wyżej funkcjami dużym ułatwieniem dla pracowników e-commerce jest możliwość skorzystania z rozbudowanego edytora wydruków i eksportów, co pozwala stworzyć samodzielnie niemal dowolny wydruk lub eksport. E-biznesy mogą także wysyłać klientom linki do indywidualnych stron o zamówieniach oraz dowolnie tworzyć ich wygląd, a także analizować statystyki sprzedaży, klientów, produktów i pracowników.
W systemie możesz także nadawać pracownikom uprawnienia, zgodne z ich rolami.
Integracja systemu BaseLinker i systemu enova365 – jak to działa?
Wiesz już co potrafi program BaseLinker? Teraz wyjaśnimy, dlaczego wzbogacenie modułu systemu ERP enova365 e-Sklepy o integrację z BaseLinkerem jest ciekawym rozwiązaniem z punktu widzenia każdego biznesu, który działa w branży e-commerce.
Zacznijmy od przypomnienia, że największą zaletą systemu ERP jest to, że łączy on dane z wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa. Integracja z BaseLinker sprawia, że Twój biznes może nie tylko zautomatyzować szereg procesów potrzebnych do efektywnego zarządzania e-commerce, takich jak zamieszczanie ofert czy pobieranie zamówień, ale także zintegrować je z back-office – księgowością czy magazynem.
Mówiąc prościej, integracja e-commerce z systemem ERP umożliwia płynny przepływ danych i synchronizację wszystkich procesów. Po prostu, wprowadzasz dane raz, w jednym systemie i są one dostępne dla każdego, kto korzysta z oprogramowania, dzięki synchronizacji. Jak to działa?
Integracja BaseLinker i systemu enova365 polega na przetwarzaniu zamówienia złożonego w serwisie sprzedażowym, powiązanym z platformą integracyjną. Obsługiwany jest również proces pomocniczy, który polega na wysłaniu towaru do platformy, w której dalej wystawiane są oferty na ten towar. Poniżej możesz sprawdzić, jak przebiega podstawowy proces obsługiwany przez platformę.
Integracja BaseLinker i systemu enova365 pozwala na przetwarzanie zamówień, złożonych w serwisie sprzedażowym i obsługę procesów pomocniczych
Właściciele biznesów, którzy sprzedają w kanale internetowym i korzystają z modułu e-Sklepy enova365 mogą współpracować z wieloma platformami – wystarczy je zdefiniować w enova365. Mogą także między innymi:
wysyłać do platformy towary ze zdjęciami oraz przypisywać je do określonych grup (wysyłanie towarów odbywa się łącznie z synchronizacją grup towarów);
pobierać listę towarów z platformy i parować je z towarami w enova356 lub dodawać je do bazy enova365;
wysyłać stany towarów w magazynach, określonych w konfiguracji platformy,
pobierać zamówień z platformy i aktualizować ich statusy – co więcej, podczas pobierania zamówień następuje automatyczne zakładanie kart kontrahentów, jeśli są nimi firmy;
pobierać z platformy informacje o przesyłkach powiązanych z zamówieniami.
Co ważne, wszystkie te procesy przebiegają automatycznie, bez udziału pracownika. Pozwala to więc nie tylko zredukować do minimum czas potrzebny do zarządzania dowolną liczbą e-sklepów i marketplace’ów, ale także wyeliminować błędy.
BaseLinker – koszt integracji z programem ERP
Zastanawiasz się, ile kosztuje integracja systemu ERP z BaseLinker? Koszt integratora oraz sposób rozliczeń zależny jest od dostawcy oprogramowania ERP.
W enova365 korzystanie z integracji z platformami integracyjnymi – w tym z BaseLinkerem – wymaga licencji na dodatek e-Sklep Konektor. Instalacja musi też mieć co najmniej jedną licencję modułu Handel Złoty. Ceny tych licencji kształtują się następująco – enova365 e-Sklep Konektor– 3 550 PLN, a enova365 Kurierzy – 2 250 PLN.
BaseLinker – integracja, która usprawni każdy e-commerce!
Czy BaseLinker, który współpracuje z systemem ERP to rozwiązanie, które usprawniłoby działanie Twojego e-commerce? Naszym zdaniem tak, a najważniejsze korzyści z jego zastosowania przypominamy poniżej:
w biznesie typu e-commerce, integracja systemu ERP z BaseLinkerem pozwala zautomatyzować obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowej,
zamiast wprowadzać oferty na każdej platformie sprzedaży internetowej czy w każdym sklepie internetowym, robisz to raz, a wszystkie oferty zostają uaktualnione,
wiele czynności takich, jak aktualizacja stanów magazynowych, rozpoznawanie wpłat, importowanie przelewów z banku czy wysyłanie e-maili lub SMS-ów do klientów może odbywać się całkowicie bez udziału człowieka; inne – takie jak zlecanie wysyłek wymagają tylko kilku kliknięć;
rozwiązanie pozwala znacząco zredukować czas potrzebny na obsługę wielu kanałów sprzedaży internetowych.
Jeśli chcesz przetestować, jak enova365 sprawdzi się w Twoim e-commerce, umów się na bezpłatną prezentację, w czasie której pokażemy Ci wszystkie funkcje usprawniające pracę i przyspieszające rozwój sklepu internetowego.
Komentarze (0)
Napisz komentarz
Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!
Napisz komentarz
Dodaj komentarz
Przeczytaj również:
Neptun Ship Service automatyzuje zarządzanie sprzedażą dzięki enova365
Efektywna obsługa dostaw dla prawie 3 000 statków wymaga kontroli nad magazynem, zamówieniami, ofertowaniem i rozrachunkami. Możliwość takiej kontroli zapewniło firmie Neptun Ship Service wdrożenie enova365, bo zintegrowało wszystkie te procesy w jednym systemie oraz zautomatyzowało pracę.
Czym zajmuje się Neptun Ship Service?
Neptun Ship Service to jedna z największych firm shipchandlerskich w Polsce z siedzibą i sklepem żeglarskim w Gdyni oraz oddziałami w Gdańsku i Szczecinie. Jako część Kloska Group – holdingu, zrzeszającego firmy z branży przemysłu morskiego – obsługuje rocznie prawie 3 000 statków we wszystkich polskich portach morskich i pobliskich portach niemieckich. Dostarcza do nich szeroki asortymentów produktów potrzebnych na morzu – od żywności i napojów, przez artykuły techniczne, aż po kantynowe, takie jak alkohol czy papierosy.
Obecnie, Neptun Ship Service jest jedną z trzech firm w Polsce, posiadających bezcłowy skład celny na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Gdańsku i Szczecinie. Od 2009 r. prowadzi także kantynę na terenie NATO-JFTC (Joint Force Training Centre) w Bydgoszczy.
Firma oferuje szybką obsługę, między innymi dzięki temu, że posiada szeroką sieć dostawców i firm współpracujących, jak również nowoczesną flotę pojazdów, wyposażonych w chłodnie i spełniających najsurowsze normy sanitarne.
Zasięg działania firmy Neptun Ship Service
Wyzwanie: przejście na nowoczesne zarządzanie sprzedażą, magazynem i zamówieniami
Przed wdrożeniem enova365 zarządzanie zamówieniami i ich rozliczanie nie było w żaden sposób zautomatyzowane. Każdy z oddziałów firmy miał oddzielną bazę danych, niedostępną dla innych jednostek, a informacje przechowywane były w arkuszach Excela.
Neptun Ship Service korzystał również z programu WinSad Huzar, przeznaczonego do wypełniania m.in. zgłoszeń celnych SAD, CMR, EUR, świadectw pochodzenia, deklaracji skróconych, a także do wystawiania faktur VAT (w tym eksportowych oraz unijnych). Nie był on zintegrowany z pozostałym oprogramowaniem.
Firma potrzebowała nowego rozwiązania informatycznego, żeby:
zautomatyzować pracochłonne, oparte na manualnych działaniach procesy – na przykład otrzymywanie, ewidencjonowanie i dekretację faktur od dostawców,
zbudować jedno wspólne repozytorium dla wszystkich danych finansowo-księgowych i magazynowych, tak by móc księgować na bieżąco dokumenty z wszystkich oddziałów,
usprawnić zarządzanie zamówieniami od klientów i dostawców oraz ich rozliczanie,
wspierać sprzedaż, m.in. dzięki możliwości szybkiej aktualizacji cen sprzedaży po zmianie cen dostawców,
umożliwić łatwe raportowanie.
Cele, jakie miało zrealizować wdrożenie nowego rozwiązania informatycznego krótko podsumowuje Eugeniusz Kwiatkowski, prezes zarządu Neptun Ship Service.
Block Quote
Rozwiązanie: wdrożenie wybranych modułów enova365 i autorskich rozwiązań XLE
Po analizie potrzeb i zapoznaniu się z możliwościami, jakie oferuje system ERP enova365 podjęto decyzję o wdrożeniu tego właśnie oprogramowania przez firmę XLE Sp. z o.o. – Autoryzowanego Partnera enova365.
Wdrożenie objęło swym zasięgiem 4 jednostki: siedzibę spółki w Gdyni, oddziały w Gdańsku i Szczecinie oraz gdyński sklep żeglarski i magazyny.
W Neptun Ship Service wdrożono m.in. następujące moduły enova365:
Handel, który umożliwia m.in. automatyzację wystawiania dokumentów sprzedaży, zakupu, ofertowania, ewidencji zamówień i obsługi magazynu oraz kontrolę stanu należności i zobowiązań,
Kadry Płace – moduł, wspierający ewidencję danych kadrowych oraz naliczanie wynagrodzeń, zasiłków, podatkowych i składek ZUS, który jest zawsze zgodny z polskimi przepisami i automatyzuje związane z tym procesy,
finansowo-księgowe – Księga Handlowa – narzędzie przeznaczone do księgowania w oparciu o plan kont – oraz Księga Inwentarzowa, która pozwala na ewidencję majątku firmy według krajowych (KSR) i międzynarodowych standardów rachunkowości (MSR).
Elektroniczne wyciągi bankowe – moduł, który umożliwia import wyciągów bankowych do enova365 oraz automatyczne rozliczanie zobowiązań z należnościami.
Automatyzację wspiera także Harmonogram Zadań – narzędzie, które samodzielnie wykonuje w systemie zaplanowane operacje. Natomiast wymianę dokumentów komputer-komputer bez udziału operatora zapewnia narzędzie EDI. Taka automatyczna wymiana plików w formacie XLE jest możliwa także gdy firmy posługują się różnymi systemami informatycznymi.
Żeby wdrożone oprogramowanie było dobrze dopasowane do potrzeb Neptun Ship Service, firma wdrożeniowa XLE zaimplementowała także dodatkowe rozwiązania, w tym m.in.:
Eksport dokumentów sprzedażowych do programu WinSAD firmy Huzar, w celu wygenerowania dokumentów SAD. Gdy do wyeksportowania jest kilka faktur jednego nabywcy mogą one być połączone w jeden dokument SAD.
Importy faktur do systemu – z wykorzystaniem EDI, czyli automatycznie, bez udziału operatora, z opcją naniesienia zmian dotyczących kodów towarów do wielu wybranych dostawców.
Alerty i powiadomienia – np. automatyczna wysyłka wezwań do zapłaty.
Wydruki dokumentów – zgodnie z potrzebami klienta.
Block Quote
Jakie obszary i procesy objęło nowe rozwiązanie informatyczne? Jak przebiegają po wdrożeniu?
Zarządzanie zamówieniami od klientów
Dokument zamówienia od klienta powstaje poprzez skopiowanie oferty, jaka została dla niego przygotowana. Samo wprowadzenie tego dokumentu do systemu rezerwuje towar w magazynie od wskazanej daty.
Z poziomu zamówienia jest też opcja weryfikacji, jakie towary są na stanie oraz informacja czy płatnik nie ma zaległości w płatnościach.
Zarządzanie zamówieniami dla dostawców
Zamówienie dla dostawcy powstaje w relacji do zamówienia klienta lub jest generowane ręcznie, w celu uzupełnienia zapasów. Takie dokumenty powstają w podziale na domyślnych dostawców z danego oddziału.
Zarządzanie magazynem
Nowe rozwiązanie automatyzuje wystawianie dokumentów magazynowych. Dla przykładu, wystawiając dokument przyjęcia zewnętrznego (PZ) można wpisać procentowy rabat na całość dokumentu. Kopiuje się on na poszczególne pozycje dokumentu i oblicza ceny po rabacie.
Księgowanie dokumentów
Praca księgowych w Neptun Ship Service przebiega sprawniej m.in. dzięki temu, że mogą zdefiniować dokumenty – np. w zależności od rodzaju zakupów (innych niż zakupy towarów) lub sprzedaży (inne niż sprzedaży towarów) – oraz dokumenty rejestrowane cyklicznie. Te ostatnie są księgowane automatycznie, zgodnie z określonym schematem księgowania. Można je też przyporządkować do wybranego centrum kosztów (np. danego oddziału).
Istnieje możliwość automatycznego wygenerowania m.in.:
dokumentów, związane z transakcjami unijnymi dla celów VAT,
JPK,
zestawień księgowych z uwzględnieniem zarejestrowanych pojazdów oraz ilości zużytego paliwa, z wyliczeniem opłaty za korzystanie ze środowiska.
Rozwiązanie zostało wyposażone także w funkcję „magazynu walut”, która automatycznie wylicza różnice kursowe i księguje naliczone korekty.
Ewidencja majątku firmy
Rozwiązanie zapewnia pełną rejestrację zdarzeń, związanych ze środkami trwałymi oraz szybką analizę informacji o danym przedmiocie czy dokumencie. Ewidencja środków pieniężnych została opracowana dla kilkunastu różnych rachunków bankowych w różnych walutach, a także dla obrotu gotówkowego w kasach trzech oddziałów.
Raportowanie
Rozwiązanie enova365 i XLE wspiera kontroling oraz raportowanie prac. Pozwala na przeglądanie z jednego miejsca wszystkich danych, znajdujących się w poszczególnych modułach systemu enova365.
Sprzedaż
Automatyczna aktualizacja cen czy nadawanie rabatów to funkcje nowego rozwiązania, które wspierają pracę sprzedawców.
Rozliczanie należności
Do systemu automatycznie zaczytywane są wyciągi bankowe, a należności są parowane z przelewami. Dane importowane są Ewidencji Środków Pieniężnych w postaci raportu, zawierającego operacje bankowe, oraz wpłaty i wypłaty.
Rezultaty wdrożenia: efektywniejsza praca w księgowości, sprzedaży i magazynie
Block Quote
Integracja rozproszonych danych w jednym systemie; Wyeliminowano ręczną pracę, dzięki temu, że arkusze kalkulacyjne zastąpiono jednym systemem ERP. Znajdują się w nim wszystkie dane, potrzebne do zarządzania zamówieniami, magazynem czy księgowania dokumentów.
Automatyzacja procesów; Zautomatyzowano fakturowanie, zarządzanie sprzedażą w firmie i zamówieniami oraz rozliczanie stanów magazynowych. Pozwoliło to na wyeliminowanie błędów i znaczną oszczędność czasu.
Redukcja kosztów; Lepsza kontrola nad rozrachunkami przyczyniła się do skuteczniejszego odzyskiwania należności.
Lepszy wizerunek firmy w oczach klientów; Lepsza zarządzanie sprzedażą pozwoliło firmie Neptun Ship Service podnieść poziom obsługi klienta, dzięki czemu jest lepiej postrzegana na rynku.
Bezpieczeństwo
Block Quote
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....