Integracja bez wątpienia stała się nieodzowną częścią naszego codziennego życia, płynnie łącząc najbardziej przyziemne zadania z mocą technologii. Cyfrowy świat wciąż ewoluuje i pojawiają się nowe wyzwania. Połączone systemy zyskują na popularności i stają się jedną z najpilniejszych kwestii w technologii informacyjnej. Firmy przechodzące transformację cyfrową inwestują znaczne zasoby i wysiłki w wypełnianie luk między aplikacjami, danymi i urządzeniami.
Szybkie rozprzestrzenianie się inicjatyw cyfrowych w połączeniu z ciągle zmieniającym się środowiskiem biznesowym sprawia, że tradycyjna łączność point-to-point staje się niepraktyczna i nieefektywna kosztowo. Ciągłe zmiany wymagają bardziej elastycznego rozwiązania, które wytrzyma próbę czasu i dostosuje się do zmian i okoliczności.
W nowej erze cyfrowej podejmowanie wyzwań technologicznych jest niezbędne do przetrwania. Dyrektorzy ds. informatycznych (CIO) muszą szukać sposobów na adaptację i innowacje. Inaczej ryzykują pozostanie w tyle.
Połączenie cyfrowego świata z rzeczywistością jest możliwe dzięki interfejsom API. Mówimy o interfejsie programowania aplikacji, który pozwala jednemu systemowi komunikować się z drugim, umożliwiając gromadzenie informacji w czasie rzeczywistym. Następuje to niezależnie od tego, czy chodzi o dokładne określenie lokalizacji taksówki, śledzenie statusu dostawy jedzenia, czy też czasu przyjazdu autobusu.
Jakie korzyści płyną z łączenia danych i automatyzacji?
Magia integracji wykracza daleko poza zwykłą wygodę i rozszerza swój zasięg na sferę korporacyjną, gdzie odgrywa kluczową rolę w zmianie sposobu działania firm. Sercem transformacji jest płynna komunikacja i przetwarzanie danych, możliwe dzięki integracji.
Integracja pozwala firmom zagłębić się w zawiłości ich działalności. Łącząc różne działy, procesy i systemy, zapewnia całościowy obraz funkcjonowania organizacji. Uzbrojone w taką wiedzę firmy mogą podejmować decyzje oparte na danych, usprawniać przepływy pracy i optymalizować wydajność. Integracja umożliwia organizacjom wyznaczanie i osiąganie ambitnych, wcześniej zdefiniowanych celów. Począwszy od zbudowania holistycznego spojrzenia na klientów, aż po zwiększenie satysfakcji klientów, usprawnienie działań IT i ostatecznie obniżenie kosztów utrzymania systemów, korzyści jest wiele.
Czym jest Mulesoft?
Integracja jest kluczem do konkurencyjności i efektywności w dzisiejszych czasach, w których dane generowane są na ogromną skalę. Widzimy wiele zalet z integracji systemów, ale firmy często zastanawiają się w jaki sposób rzeczywiście połączyć wszystkie systemy i zautomatyzować procesy w skalowalny sposób. Odpowiedź Salesforca to Mulesoft.
Platforma MuleSoft to rewolucyjne narzędzie, które pozwala firmom różnej wielkości i z przeróżnych branż tworzyć płynne integracje systemów i kompleksową automatyzację. Modernizuje ona sposób, w jaki organizacje łączą aplikacje, dane i urządzenia, budując wydajną sieć za pośrednictwem nowoczesnych interfejsów API. Tym samym Mulesoft umożliwia płynne zarządzanie i zabezpieczanie przepływu danych.
Centralnym elementem innowacyjnego podejścia do tematów integracji i automatyzacji jest wykorzystanie bloków wielokrotnego użytku, które umożliwiają dyrektorom ds. informatyki szybkie i wydajne wdrażanie pomysłów. Na platformie MuleSoft informacje, które kiedyś leżały zapomniane w różnych systemach, ożywają dzięki nowoczesnym interfejsom.
Ta ulepszona łączność wykracza poza granice organizacji i obejmuje zewnętrzne aplikacje i urządzenia, tworząc zintegrowany ekosystem.W ramach sieci aplikacji zespoły mają możliwość odkrywania i samoobsługi istniejących interfejsów. To znacznie przyspiesza opracowywanie nowych procesów, zapewniając jednocześnie przyjazne dla użytkownika doświadczenie. Innowacyjność platformy MuleSoft i jej możliwości w sferze integracji ogromnych ilości danych zyskały szerokie uznanie i przyciągnęły renomowane marki, takie jak Mastercard, AXA i BMW. W regionie Europy Centralnej i Środkowej jednym z głównych użytkowników MuleSofta jest MOL, wiodąca międzynarodowa grupa firma naftowa i gazowa.
Mulesoft Anypoint
Warto też wspomnieć o platformie Mulesoft Anypoint. Dzięki zasobom i szablonom wielokrotnego użytku firmy mogą znacznie skrócić czas wprowadzania produktów na rynek. Wewnętrzne projekty nabierają tempa i zmniejszają obciążenie związane z kosztami utrzymania IT. Z kolei szeroki wybór konektorów na rynku MuleSoft Exchange umożliwia płynną integrację i maksymalizację potencjału wielu systemów oraz różnych danych.
___
Aby uzyskać więcej informacji, również w formie wideo lub podcastu, odwiedź stronę „Salesforce na wyciągnięcie ręki”: https://salesforce-na-wyciagniecie-reki.splashthat.com/
Komentarze (0)
Napisz komentarz
Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!
Napisz komentarz
Dodaj komentarz
Przeczytaj również:
Firmy zwraca się ku Agentom AI w obliczu problemów z zatrudnieniem
Najnowszy raport MuleSoft Connectivity Benchmark pokazuje, że w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na zasoby działów IT aż 96% liderów IT w europejskich przedsiębiorstwach już wdrożyło lub planuje wdrożenie agentów AI w ciągu najbliższych dwóch lat.
Jednak wyzwania związane z integracją systemów sprawiają, że firmy nie mogą w pełni wykorzystać potencjału tej technologii. Tymczasem agenci AI mogą znacząco odciążyć zespoły IT, automatyzując wiele czasochłonnych procesów.
Badania wskazują, że 94% respondentów w Europie ma trudności z integracją danych w różnych systemach. Dodatkowo, średnio tylko 32% aplikacji w europejskich organizacjach jest ze sobą kompatybilnych, co negatywnie wpływa na precyzję i skuteczność agentów AI.
Kluczowe wnioski z 10. edycji raportu Connectivity Benchmark firmy MuleSoft
Dzięki agentom AI otwiera się droga do większej efektywności
Zespoły IT, które już teraz odpowiadają za utrzymanie istniejących systemów, mają trudności z nadążaniem za rosnącym zapotrzebowaniem na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Odsetek projektów, które nie zostały zrealizowane na czas, wzrósł do 29% w 2024 roku – w porównaniu do 28% w 2023 roku.
81% europejskich liderów IT spodziewa się dalszego wzrostu obciążenia pracą. Średnio ankietowani przewidują, że liczba projektów wzrośnie o 18% między 2024 a 2025 rokiem.
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, przedsiębiorstwa w Europie przeznaczyły w 2024 roku średnio 19,3 mln dolarów na zatrudnienie specjalistów IT – to wzrost o 69% w porównaniu do 2023 roku, gdy wydatki te wynosiły około 11,4 mln dolarów.
Agenci AI i rozwiązania integracyjne – szansa na zwiększenie produktywności, efektywności i redukcję kosztów
Agenci AI i narzędzia do integracji systemów mogą znacząco odciążyć zespoły IT, automatyzując powtarzalne zadania i umożliwiając firmom bardziej efektywne zarządzanie zasobami.
Większość europejskich liderów IT (92%) uważa, że sztuczna inteligencja zwiększy produktywność ich zespołów deweloperskich w ciągu najbliższych trzech lat. Wśród firm, które już korzystają z agentów AI, odsetek ten jest jeszcze wyższy – 98% wyraża taką pewność.
Średnio 39% czasu zespołów IT jest obecnie poświęcane na projektowanie, budowanie i testowanie niestandardowych integracji między systemami i danymi, aby umożliwić firmom wdrażanie nowych rozwiązań cyfrowych. Proces ten może zostać zautomatyzowany dzięki odpowiednim narzędziom integracyjnym.
Coraz bardziej złożona infrastruktura ogranicza skuteczność agentów AI
Rosnąca liczba aplikacji i modeli AI wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa prowadzi do powstawania silosów danych, które mogą utrudniać efektywne działanie agentów.
Średnio 85% europejskich liderów IT uważa, że silosy danych stanowią wyzwanie dla ich organizacji. Problem ten jest jeszcze bardziej widoczny w firmach korzystających z agentów AI (91%) w porównaniu do tych, które ich nie używają (81%).
Obecnie europejskie organizacje korzystają średnio z 789 aplikacji.
Firmy wykorzystujące agentów AI mają ich jeszcze więcej – średnio 1 075, czyli o 68% więcej niż organizacje, które nie wdrożyły agentów (639).
Liczba modeli AI wykorzystywanych przez europejskie przedsiębiorstwa wzrosła – z 10 w 2024 roku do 15 w 2025 roku.
Organizacje korzystające z agentów AI używają średnio 17 modeli, podczas gdy te bez agentów – 15.
API i skuteczne łączenie danych mogą zwiększyć wydajność IT oraz agentów AI
Integracja strategii AI i połączeń pomiędzy danymi pozwala firmom uprościć i ujednolicić ich infrastrukturę, maksymalnie wykorzystując ich potencjał do efektywnego zasilania agentów AI. Dzięki temu agenci mogą uzyskiwać dostęp do kluczowych, specyficznych dla biznesu danych, działając w sposób optymalny i wchodząc w interakcje z istniejącymi systemami oraz automatyzacjami.
Wśród europejskich firm korzystających z agentów AI, te wykorzystujące API czerpią z nich korzyści w zakresie:
Usprawnienia infrastruktury IT (66%)
Integracji różnych systemów (49%)
Umożliwienia zespołom swobodnego udostępniania danych (48%)
Średnio 51% wewnętrznych zasobów oprogramowania i komponentów w europejskich firmach może być ponownie użyta. To szansa dla organizacji, aby zamiast budować rozwiązania od podstaw, wykorzystać sprawdzone dane i istniejące inwestycje w API do tworzenia wiarygodnych agentów AI.
API generują wartość biznesową
Oprócz umożliwienia agentom AI dostępu do usług, baz danych i funkcjonalności aplikacji, liderzy IT podkreślają również szeroką wartość biznesową API – od zwiększenia efektywności po bezpośredni wpływ na przychody.
Europejskie firmy korzystające z API wskazują na kluczowe korzyści:
Wyższą produktywność (52%)
Większą innowacyjność (47%)
Szybsze reagowanie na potrzeby biznesowe (46%), większe zaangażowanie i lepszą współpracę pracowników (46%), a także możliwość samodzielnego zarządzania potrzebami IT przez zespoły (46%)
Prawie 2 na 5 (39%) zespołów IT wykorzystuje API do zwiększenia efektywności procesu tworzenia aplikacji.
Liderzy IT w Europie szacują, że średnio 39% przychodów ich firm pochodzi z API i powiązanych wdrożeń. W organizacjach korzystających z agentów AI odsetek ten jest jeszcze wyższy – 43%.
Dlaczego jest to istotne?
Efektywność agentów AI zależy od dostępu do połączonych danych, które pozwalają im lepiej rozumieć kontekst i niuanse zapytań użytkowników. Agenci AI gromadzą zarówno ustrukturyzowane, jak i nieustrukturyzowane dane z różnych źródeł, takich jak systemy CRM, ERP i HCM, a także e-maile, pliki PDF, Slack i inne narzędzia. Wykorzystują te informacje do podejmowania decyzji i realizacji zadań przy niemal dowolnych procesach biznesowych. Integracja danych, systemów i aplikacji umożliwia organizacjom korzystanie z cyfrowej siły roboczej wspieranej przez AI, która może autonomicznie wykonywać zarówno proste, jak i złożone zadania w całej firmie.
Block Quote
Więcej informacji
Pobierz Connectivity Benchmark Report
Zyskaj lepszy wgląd w raport, odwiedzając MuleSoft Blog
Skorzystaj ze wskazówek i prowadź efektywnie przedsiębiorstwo oparte na agentach
Metodologia
10. edycja raportu Connectivity Benchmark Report firmy MuleSoft, opracowana we współpracy z Vanson Bourne i Deloitte Digital, opiera się na danych z ankiety przeprowadzonej wśród 1 050 liderów IT na całym świecie. Podwójnie anonimowe badanie online zostało zrealizowane między październikiem a listopadem 2024 roku w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Niderlandach, Australii, Singapurze, Hongkongu i Japonii. Aby zapewnić wiarygodność wyników, zastosowano wieloetapowy proces weryfikacji uczestników. Wszyscy respondenci zajmują stanowiska kierownicze lub wyższe w działach IT i pracują w przedsiębiorstwach zatrudniających co najmniej 1 000 osób, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym.
Szczegółowe informacje o strukturze prawnej Deloitte można znaleźć na stronie www.deloitte.com/us/about.
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn
Opis
Salesforce to firma, która tworzy oprogramowanie oparte na chmurze, zaprojektowane, aby pomóc firmom znaleźć więcej potencjalnych klientów, zamknąć więcej transakcji i zachwycić klientów niesamowitą obsługą....