Jakąprzyspieszyć-obsługę-klienta-w-sklepie-stacjonarnym_1

Jak przyspieszyć obsługę klienta w sklepie stacjonarnym?

Obsługa klienta w sklepie stacjonarnym to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na doświadczenia zakupowe, a tym samym sprzedaż i opinie o firmie. Nowoczesne rozwiązania ERP wychodzą naprzeciw współczesnym oczekiwaniom i sprawiają, że automatyzacja w sklepie stacjonarnym jest szybka i wygodna. Przeczytaj, jak Asseco Anywhere przyspiesza stacjonarną obsługę klienta, a tym samym przyczynia się do wzrostu sprzedaży i rozwoju wielu firm.

Czy automatyzacja w sklepie stacjonarnym jest możliwa?

Choć e-commerce stale zyskuje na popularności, wciąż trudno nie doceniać tradycyjnych sklepów stacjonarnych. Dają one szansę na to, by zobaczyć i dotknąć interesujące nas produkty, a także porównać je między sobą. Kiedyś w dużych salonach sprzedażowych pracowali przede wszystkim sprzedawcy-kasjerzy. Z czasem pojawili się doradcy klienta. Oni nie stoją za ladą, lecz są rozproszeni po placówce handlowej. W różnych częściach sklepu odpowiadają na pytania zainteresowanych osób – o cenę, promocje czy dostępność poszczególnych artykułów.

Jednak taki pracownik nie jest w stanie zapamiętać wszystkich informacji, których mogą oczekiwać klienci. Często potrzebuje dodatkowego wsparcia. W tym celu najczęściej musi podejść do stanowiska z komputerem. Następnie loguje się do systemu ERP, stanowiącego źródło wszystkich informacji o sklepie, stanach magazynowych, promocjach czy możliwościach dostawy. Sprawdza wszystko to, co jest mu potrzebne, aby odpowiedzieć na zadane pytania – ale nie zawsze proces ten proces przebiega sprawnie.

Zagrożenia, jakie niesie standardowy proces obsługi

Zdarza się, że z tego sprzętu korzysta akurat handlowiec obsługujący kogoś innego. Tworzy się więc zator, a konsekwencje tego bywają poważne. Część klientów potrzebuje odpowiedzi natychmiast lub nie chce na nią zbyt długo czekać. Zniecierpliwiona osoba rezygnuje z zakupu.Do tego wyrabia sobie negatywną opinię o sklepie oraz jakości obsługi. Zdarza się, że później zamieszcza ją w Internecie. A to niestety może zniechęcić do wizyty w salonie kolejnych konsumentów. I to wszystko w następstwie pytania do doradcy, które mogło doprowadzić do transakcji. Jak uniknąć podobnych sytuacji?

Kluczem do sukcesu staje się automatyzacja w sklepie stacjonarnym. Choć często kojarzy się przede wszystkim z e-sklepami, to każdy nowoczesny sklep stacjonarny może zastosować podobne rozwiązania. Wpłynie to na jakość obsługi klienta, wzrost sprzedaży i pozytywne opinie o placówce. Wdrażając w sklepie rozwiązanie Asseco Anywhere, możesz podnieść obsługę klienta na wyższy poziom.

Jak z pomocą mobilnego ERP możesz dokonać optymalizacji procesu zakupowego w Twoim sklepie?

Szybciej do kasy, czyli optymalizacja procesu zakupowego

Obsługa klienta w sklepie stacjonarnym w sposób mobilny i od ręki – to scenariusz pożądany przez wiele firm. I jednocześnie możliwy, dzięki Anywhere by Asseco. Jakie korzyści przyniesie jego wdrożenie?

  • Pełna mobilność doradców klienta – nie muszą oni już podchodzić do stanowiska z komputerem, kiedy nie znają odpowiedzi na zadane im pytanie lub jakąś informację muszą sprawdzić w systemie. Wystarczy, że skorzystają ze smartfona lub tabletu, a logując się do systemu, zyskują w sekundę dostęp do wszystkich potrzebnych danych. Sprawdzają nie tylko cenę, dostępność czy wymiary danego towaru. Mogą też porównać wybrany produkt z innymi.
  • Personalizację obsługi – doradca uzyskuje dostęp do historii zakupów danego klienta. To z kolei pozwala na sprofilowanie oferty, dzięki czemu droga do finalizacji transakcji staje się zdecydowanie prostsza.
  • Rozładowanie kolejek przy kasie – gdy klient decyduje się na zakup towaru, dalszy proces transakcji przebiega sprawnie. Handlowiec może na swoim urządzeniu z przeglądarką internetową wystawić dokument sprzedaży. A kiedy już go wydrukuje na najbliższej drukarce, zaprosi nabywcę do kasy, aby dokonał płatności.

Na tym jednak się nie kończy lista korzyści wynikających z wyposażenia handlowców w system ERP w wersji hybrydowej (desktop + HTML). Niewątpliwym plusem jest redukcja skarg czy zaniechanych zakupów przez zniecierpliwionych klientów. Dobra obsługa klienta w sklepie stacjonarnym ułatwia zdobywanie dobrych opinii o placówce. Zawsze to było istotne, ale w dobie internetowych szybkich ocen zyskało na znaczeniu. Negatywne komentarze mogą szybko rozprzestrzeniać się wśród obecnych i potencjalnych klientów – na szczęście pozytywne opinie także szybko trafiają do sieci i szerokiego grona odbiorców.

Do tego handlowcy nie są zależni od komputerów stacjonarnych. Opisywane systemy ERP umożliwiają bowiem pracę w sposób wygodny dla zainteresowanej osoby. Doradca może wybrać tablet, smartfon (także z systemem iOS), jednocześnie mając dostęp do tych samych danych, co na komputerze stacjonarnym. Handlowiec rozpoczynając proces biznesowy na jednym urządzeniu (np. komputerze stacjonarnym), może bez obaw dokończyć go już na innym – także mobilnym.

Mobilność doradców klienta wraz z możliwością korzystania z systemu ERP na różnych urządzeniach skutecznie niweluje kolejki. To przekłada się na zadowolenie klienta, a ten – poleci sklep innym, a w razie kolejnej potrzeby wróci do Twojej placówki.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Pierwszy w Polsce magazyn z robotami Skypod® już działa

Nowoczesna automatyzacja, inteligentne zarządzanie i najwyższa efektywność – tak wygląda przyszłość magazynów, a ILS Logistics właśnie ją urzeczywistniło. W Zakroczymiu powstał pierwszy w Polsce magazyn z systemem Skypod® od firmy Exotec, który radykalnie zmienia sposób kompletacji i składowania towarów. Za sukces wdrożenia odpowiadają trzy kluczowe firmy: ILS Logistics – lider logistyki w Grupie Inter Cars, który jako pierwszy wdrożył Skypod®, Asseco Business Solutions – dostawca systemu WMS i ERP, pełniącego rolę „mózgu” operacji magazynowych, A1 Sorter – polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. Nowoczesne rozwiązanie objęło 61,5 tys. pojemników i flotę 205 autonomicznych robotów, a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło zgodnie z planem w III kwartale 2024 roku. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie wdrożeń w Polsce, które otwiera nowy rozdział w logistyce. Block Quote Nowoczesna technologia dla magazynu przyszłości    System Skypod® od firmy Exotec to zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które radykalnie zwiększa efektywność magazynów. Jego kluczowym elementem są roboty, które poruszają się w trzech wymiarach, transportując towar. Dzięki temu możliwa jest znaczna oszczędność przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu realizacji zamówień oraz eliminacja błędów kompletacyjnych. System Skypod® umożliwia składowanie towarów na regałach o wysokości nawet 12 metrów, co pozwala maksymalnie wykorzystać przestrzeń magazynową. Ponadto system osiąga techniczną wydajność 450 pików na godzinę na pojedynczej stacji, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Rozwiązanie zapewnia: kilkukrotnie większą przepustowość magazynu w porównaniu do pracy manualnej, którą zastępuje, dostarczanie towaru do stanowiska kompletacyjnego w maksymalnie 2 minuty (niezależnie od jego położenia w magazynie), łatwą rozbudowę systemu poprzez dodawanie robotów, regałów lub stanowisk kompletacyjnych bez przerywania pracy, większe bezpieczeństwo pracowników dzięki eliminacji ręcznego przenoszenia towarów i ograniczeniu ryzyka urazów Na świecie z systemu Skypod® korzystają giganci, tacy jak Decathlon, Uniqlo i Carrefour. Integracja systemów Skypod®, WMS i ERP Jednym z ważniejszych aspektów projektu była integracja systemu Skypod® z systemami WMS i ERP dostarczanymi przez Asseco Business Solutions. W systemie WMS (Warehouse Management System) od Asseco firma ILS zarządza kluczowymi danymi magazynowymi, takimi jak lokalizacja produktów, poziomy zapasów czy harmonogramy kompletacji falowej. To właśnie WMS pełni rolę centralnego koordynatora, zapewniając płynną współpracę Skypod® z innymi systemami automatyki magazynowej, takimi jak taśmociągi i sortery, dzięki czemu cały proces magazynowy działa jak jeden spójny, zintegrowany mechanizm. System WMS komunikuje się z rozwiązaniem firmy Exotec, wywołując odpowiednie towary, które roboty Skypod® dowożą wprost do pracownika magazynu kompletującego zamówienie. Z kolei system ERP (Enterprise Resource Planning) integruje dane z całej firmy, w tym zamówienia i dostawy, zapewniając pełną synchronizację procesów magazynowych i logistycznych. Płynna współpraca między tymi systemami zapewnia: Synchronizację danych w czasie rzeczywistym: Informacje o lokalizacji produktów czy zmianach w stanach magazynowych są natychmiast aktualizowane we wszystkich systemach, co eliminuje ryzyko błędów. Optymalizację procesów kompletacji zamówień: Roboty Skypod® otrzymują precyzyjne instrukcje, co pozwala na szybkie i dokładne pobieranie produktów. Zwiększenie efektywności operacyjnej: Dzięki integracji rozwiązania firmy Exotec z ERP procesy logistyczne są zsynchronizowane z innymi działaniami firmy, takimi jak sprzedaż, zaopatrzenie. Lepszą obsługę klienta: Automatyzacja i precyzja działań magazynowych skracają czas realizacji zamówień, co przekłada się na znaczne zwiększenie wydajności oraz szybkości realizacji zamówień od klientów Block Quote Block Quote Wzorzec dla przyszłych wdrożeń Sukces pierwszego w Polsce wdrożenia systemu Skypod® stanowi doskonały przykład dla innych firm, które rozważają modernizację swoich procesów logistycznych. Zarówno A1 Sorter, jak i Asseco Business Solutions udowodniły, że są liderami w swoich dziedzinach, zdolnymi do realizacji kompleksowych projektów integracyjnych. Wdrożenie robotów autonomicznych  Skypod® od Exotec nie tylko usprawnia działanie magazynu ILS, ale również wyznacza nowe standardy dla branży logistycznej w Polsce. *** Asseco Business Solutions S.A. znajduje się obecnie w czołówce polskich dostawców oprogramowania ERP i WMS. Od ponad 30 lat dostarcza przedsiębiorcom w Polsce i na świecie oprogramowanie, które wspiera prowadzenie biznesu w obszarach ERP i SFA. Firma obecna jest w 40 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 1 tys. pracowników. Należy do międzynarodowej Grupy Asseco. A1 Sorter to polski producent automatyki magazynowej, przedstawiciel na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią technologii Skypod® od Exotec. ILS Logistics to stabilny i niezawodny operator logistyczny, specjalizujący się w kompleksowych usługach logistycznych m.in. w Grupie Inter Cars. Jest liderem w branży, który świadczy wyspecjalizowane usługi dla segmentu automotive oraz systematycznie wprowadza innowacyjne rozwiązania dla Klientów z innych branż.
Pierwszy-w-Polsce-magazyn-z-robotami-Skypod®-już-działa
Logo firmy Asseco Business Solutions
zweryfikowano

4/5(1 głosy)

Asseco Business Solutions

Rozwój bez ograniczeń #genius #anywhere #paperless


Softlab ERP
+3
Lubelskie
1000 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, eCommerce, Meblarska, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Asseco Business Solutions to jeden z czołowych dostawców systemów ERP w Polsce. Firma powstała z połączenia spółek zajmujących się rozwiązaniami IT dla przedsiębiorstw i może poszczycić się 30 latami doświadczenia....
rozwiń