W branży FMCG posiadanie lojalnych klientów jest niezwykle istotne dla sukcesu przedsiębiorstwa. Według raportu Adyen Retail Report 2023 aż 52 % firm uważa, że trudno jest określić potrzeby konsumentów. Z naszych doświadczeń, obserwujemy, że coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że konieczne jest posługiwanie się zaawansowanymi narzędziami analitycznymi, które pomagają mierzyć lojalność i trendy zakupowe klientów.
Zwłaszcza, że w obecnych czasach konsumenci liczą na spersonalizowane nagrody oraz oferty dostosowane do ich potrzeb. W tym kontekście rozwiązania oparte na Business Intelligence oraz konkretne analizy, takie jak analiza koszykowa, paragonowa, L4L (like-for-like) czy analiza what-if, stają się nieodzownym wsparciem.
Badania przeprowadzone przez GfK potwierdzają, że wśród sieci działających na polskim rynku, największą lojalnością konsumentów może pochwalić się Biedronka, która cieszy się zaufaniem aż 30,4 % klientów. Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują Lidl (12,8 %) oraz Dino (11,2 %). Warto zauważyć, że sklepy tych sieci często znajdują się blisko miejsc zamieszkania klientów, co wpływa na liczbę i częstotliwość odwiedzin. Dodatkowo, wspomniane sieci sklepów skupiają się na oferowaniu kompleksowego asortymentu w przystępnej cenie, co z pewnością przyczynia się do zwiększenia lojalności konsumentów.
