Zdjęcie

Nie ma e-commerce bez automatyzacji

Nie ma handlu internetowego bez automatyzacji. A jeżeli jeszcze jest, to chwilowo. Kto procesów biznesowych nie zautomatyzuje ten szybko wypadnie z rynku. Mocna teza? Buńczuczna zapowiedź? Specyfika branży, DNA e-commerce, rozwój technologii (szczególnie w obszarze RPA, czyli robotyzacji procesów biznesowych) w pełni nasze podejście uzasadniają. I ludzie z branży to wiedzą, bo przecież toczą nieustanną walkę z czasem. A Zegarmistrz światła purpurowy im nie pomoże. Trzeba postawić na nowoczesny mechanizm, zwany często werkiem.

Jak szybko sprzedawca może obsługiwać klientów? Jak szybko realizowane są zamówienia? Czy zarządzanie zapasami i produktami jest wystarczająco szybkie? Czy pytania i zapytania klientów pozostają bez odpowiedzi przez wiele godzin?

Podczas wzrostu popytu na rynku oraz z uwagi na wyjątkowo dużą konkurencyjność, wszystkie te czynniki mają wpływ na sukces oraz wyniki w branży e-commerce.

Klienci są teraz bardziej świadomi dogodności warunków, zwłaszcza w trakcie trwania pandemii, kiedy zakupy stacjonarne są ograniczone. Dążąc do mądrych wyborów podczas zakupów online, wybierają takich sprzedawców, którzy przodują w pozytywnych opiniach na temat szybkiej realizacji zamówień i usług. A wiadomo – obecnie dostępnych jest wiele alternatyw.

Chociaż jakość produktu, dostępność, ceny i polityka zwrotów są ważne, to szybkość ma teraz ogromne znaczenie dla wszystkich kupujących.

Aby wyprzedzić konkurencję na coraz trudniejszym, agresywnym i nasyconym rynku, sprzedawcy muszą optymalizować działalność poprzez wyeliminowanie pośredników. W tym niezawodnie pomaga wprowadzenie automatyzacji procesów biznesowych.

 

Co to znaczy być zautomatyzowanym?

Zarządzanie w branży e-commerce jest czasochłonne, kiedy nie mamy do tego odpowiednich narzędzi oraz dobrze przygotowanej strategii biznesowej. Wraz ze wzrostem wymagań, zapytań i zamówień od klientów zadania związane z wprowadzaniem i przetwarzaniem danych stają się powtarzalne, trudniejsze w zarządzaniu oraz uciążliwe.

Te wszystkie powtarzalne i monotonne zadania można przecież zautomatyzować. I trzeba to zrobić. Będzie to skutkować szybszym czasem odpowiedzi i wyższą produktywnością pracowników, których automatyzacja procesów biznesowych odciąży od najbardziej monotonnych i czasochłonnych zadań.

Korzystając z narzędzi zrobotyzowanej automatyzacji procesów (RPA), sprzedawcy mogą budować zintegrowane systemy, które pobierają odpowiednie dane z rynku, ostrzegają kierownictwo o pojawiających się problemach, natychmiast aktualizują zapasy i wysyłają aktualizacje zamówień do klientów w czasie rzeczywistym.

 

Oto przykładowe rzeczywiste przypadki użycia RPA w e-commerce:

# 1 | Automatyzacja aktualizacji portfolio

Wyświetlanie i utrzymywanie aktualności stanów magazynowych na stronie internetowej jest procesem manualnym – przesłanie setek zdjęć i innych atrybutów zajmuje komuś wiele godzin pracy. Jest to nie tylko czasochłonne, ale i nudne zadanie, które może łatwo doprowadzić do błędów.

Dzięki robotyzacji procesów biznesowych sprzedawcy mogą zautomatyzować cały proces odczytywania obrazów, na przykład – wprowadzając wszelkie niezbędne modyfikacje –
i przesyłając je do odpowiednich folderów, z których informacje zaczytywane są na stronę internetową.

# 2 | Tworzenie treści e-commerce

Pisanie treści dla poszczególnych produktów jest powtarzalnym zadaniem, dla którego niekiedy trzeba zatrudnić dodatkowych specjalistów, którzy będą uzupełniać i aktualizować informacje potrzebne kupującemu. Wszystko to lepiej, taniej, wygodniej, szybciej, precyzyjniej i jeszcze wiele „-ej”, przeprowadzić za pomocą systemu zarządzania treścią (CMS), opartego na danych pochodzących z wielu lokalizacji.

Robotyzacja procesów biznesowych zmniejsza złożoność i przyspiesza wykonanie zadania. Może pobierać informacje z różnych wcześniej ustalonych źródeł danych i wprowadzać je do odpowiednich pól. Zmniejsza to zapotrzebowanie na dodatkowych specjalistów lub przynajmniej minimalizuje ich obciążenie pracą, pozwalając im na przykład skupić się na blogach lub działaniach SEO.

# 3 | Kategoryzacja produktów

Kategoryzacja produktów to jedna z najważniejszych, ale i najbardziej pomijanych funkcji branży detalicznej. Produkt może być dostępny, ale konsument może mieć problem z jego wyszukaniem z powodu złej kategoryzacji, a to oznacza, że ​​można tego potencjalnego Klienta stracić. No przecież tego nie chcemy

Robot może przypisywać atrybuty i kategoryzować produkty na podstawie dostosowanych reguł mapowania produktów. Na przykład na stronie modowej robot wykorzystujący uczenie maszynowe (ML) lub sztuczną inteligencję (AI) może sortować i oznaczać obrazy, w których rozpoznaje określony kolor lub wzór. Może to zapewnić takie funkcje, jak umożliwienie użytkownikom przeglądania produktów tylko w kropki lub czarnych sukienek.

# 4 | RPA w łańcuchu dostaw

Radzenie sobie z dostarczaniem produktów do konsumenta, zarządzanie łańcuchem dostaw jest jedną z najważniejszych kwestii dla firm handlu elektronicznego. RPA zwiększa bezpieczeństwo i przyspiesza cały proces logistyczny, od zarządzania zapasami po wysyłkę i monitorowanie zamówień.

Robot może wysyłać powiadomienia o statusie zamówienia i ostrzegać sprzedawców o zapasach i innych zadaniach związanych z wysyłką. Można go również przekształcić w aplikacje predykcyjne, biorąc pod uwagę dane historyczne i ostrzegając, gdy podobne wzorce popytu zaczną się pojawiać, lub automatycznie zmieniając kolejność szybko sprzedających się zapasów.

# 5 | Przetwarzanie zwrotów 

Konsumenci żądają sprawnego procesu zwrotów, ale nie ukrywajmy, że jest to kosztowne dla firmy. Nie uzyskuje się z niego żadnej korzyści, więc nie ma sensu pozostawać w manualnym procesie.

Robot może obsługiwać zwroty, wysyłać wiadomości potwierdzające odbiór, aktualizować system inwentaryzacji, dokonywać korekty płatności do klienta oraz zapewniać aktualizację wewnętrznych systemów finansowych.

# 6 | RPA w obsłudze klienta

Klienci nadal lubią łączyć się z człowiekiem poprzez contact center, pomimo rozwoju narzędzi, takich jak chatboty, voiceboty, które coraz częściej przejmują kontrolę. Najwięcej czasu podczas takich bezpośrednich rozmów zajmuje pracownikowi wyszukiwanie i pobieranie danych z różnych systemów, zarówno o kliencie czy zamówieniu.

Robot skraca ten czas, bo dostarcza informacji potrzebnych natychmiast podczas połączenia z klientem. Ostatecznie prowadzi to do szybszej i w klienckim odbiorze bardziej spersonalizowanej obsługi. Korzyść dla każdej ze stron procesu zakupu.

Kierując się wieloma argumentami, wszyscy zarządzający powinni wnikliwie przeanalizować niezliczone zalety, które zarówno RPA, jak i sztuczna inteligencja mogą przynieść firmomnz branży e-commerce. Od czego zacząć wdrożenie Robotic Process Automation w swojej firmie? Od szczegółowego planowania i analizy. Nie wszystko dla wszystkich i nie wszystko od razu. Właściwy partner wdrożeniowy RPA na etapie rozpoznania i doradztwa będzie kierował się skalowalnością rozwiązań dla Twojej firmy i jednocześnie pomagał przetestować wykonalność i wartość wdrożenia dla Twojej organizacji. A potem razem z Tobą będzie się cieszył osiągniętymi efektami.

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

AERO Vodochody AEROSPACE wybiera IFS Cloud

Nowoczesne rozwiązanie ERP pomoże czeskiemu producentowi przyspieszyć procesy produkcji samolotów i lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. IFS, wiodący dostawca oprogramowania chmurowego i przemysłowej sztucznej inteligencji, ogłosił, że AERO Vodochody AEROSPACE (Aero) – największy producent samolotów w Czechach i jeden z najstarszych producentów lotniczych na świecie – wdroży rozwiązanie IFS Cloud, aby zoptymalizować procesy, zwiększyć efektywność i umocnić swoją pozycję w wymagającej branży lotniczej. Dzięki połączeniu IFS Cloud z systemem zarządzania cyklem życia produktu (PLM) Siemens Teamcenter, firma planuje przejście na produkcję bezpapierową, wykorzystując technologie cyfrowych bliźniaków i zaawansowane narzędzia wizualizacyjne. Rozwiązania te umożliwią pracownikom produkcyjnym dostęp do cyfrowych instrukcji pracy oraz usprawnią procesy zatwierdzania w kluczowych obszarach działalności. Wdrożenie IFS Cloud i Teamcenter pozwoli również na standaryzację procesów zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi, co przełoży się na optymalizację produkcji, redukcję błędów i utrzymanie spójnej jakości we wszystkich operacjach. Realizujemy jedną z największych inwestycji IT w historii Aero. Wprowadzamy najlepsze rozwiązania na świecie w zakresie oprogramowania korporacyjnego oraz system do zarządzania cyklem życia produktu. To kluczowy krok w kierunku cyfryzacji, przyszłego wzrostu i wzmocnienia naszej konkurencyjności. Wdrożenie tych systemów przyniesie znaczące ulepszenia w kluczowych obszarach – od rozwoju produktu, przez planowanie i produkcję, aż po łańcuch dostaw. Wdrażamy technologie umożliwiające zarządzanie w duchu Przemysłu 4.0. Viktor Sotona Przewodniczący Zarządu i Prezes, Aero Nowe rozwiązanie zintegrowane z ERP i PLM stworzy elastyczny cyfrowy fundament dla działalności Aero, obejmując rozwój, projektowanie i produkcję samolotów, wytwarzanie komponentów dla innych producentów oraz obsługę, naprawy i remonty maszyn. Jesteśmy podekscytowani możliwością wspierania Aero w tej transformacji. Firma ma ugruntowaną pozycję w wymagającym sektorze, a my jesteśmy dumni, że możemy pomóc w jej dalszym rozwoju, upraszczając i modernizując starsze systemy za pomocą najnowocześniejszych rozwiązań ERP i PLM od IFS i Siemens  Marek Głazowski Dyrektor Zarządzający, IFS Nasze zaawansowane rozwiązania PLM w połączeniu z możliwościami ERP IFS Cloud przyspieszą cykle innowacji i usprawnią procesy produkcyjne, pomagając Aero utrzymać przewagę konkurencyjną na globalnym rynku lotniczym. Pavel Rozsypal Account Orchestrator, Siemens Za wdrożenie odpowiada czeski oddział platynowego partnera IFS, firma InfoConsulting. Projekt obejmie niemal 900 użytkowników systemu IFS Cloud oraz ponad 920 pracowników obsługujących systemy na halach produkcyjnych. Współpraca z InfoConsulting gwarantuje nam najwyższą jakość wdrożenia oraz wsparcie ekspertów mówiących po czesku, co zapewni płynne przejście na nowy system.  Martin Soukup CIO , Aero Rozwiązanie Siemens Teamcenter będzie obsługiwane przez ponad 725 użytkowników w działach badań i rozwoju, produkcji oraz wytwarzania. Zintegrowana platforma usprawni procesy inżynierskie, produkcyjne i logistyczne Aero, zapewniając najwyższe standardy precyzji i koordynacji wymagane w przemyśle lotniczym.   Jesteśmy dumni, że możemy odegrać kluczową rolę w tym projekcie. Jako platynowy partner IFS wniesiemy nasze doświadczenie, które znacząco poprawi efektywność operacyjną Aero i przygotuje firmę na przyszłe wyzwania. Jozef Kováčik Dyrektor Zarządzający, InfoConsulting Czech AERO Vodochody AEROSPACE a.s. (Aero) specjalizuje się w rozwoju, produkcji, obsłudze technicznej i modernizacji samolotów cywilnych oraz wojskowych. Jest największym producentem samolotów w Czechach i jednym z najstarszych producentów lotniczych na świecie. W zakresie własnych konstrukcji Aero jest stałym partnerem wielu wojskowych sił powietrznych i ma silną pozycję na rynku samolotów szkoleniowych oraz lekkich samolotów bojowych. W ciągu swojej ponad 100-letniej działalności firma wyprodukowała 11 000 samolotów, z których setki L-39 Albatros są nadal w eksploatacji. Dzięki nowemu modelowi L-39 Skyfox Aero umocniło swoją pozycję lidera na globalnym rynku odrzutowych samolotów szkoleniowych. L-39 Skyfox to nowoczesny poddźwiękowy odrzutowiec zaprojektowany zarówno do podstawowego, jak i zaawansowanego szkolenia oraz lekkich misji bojowych. Jego elastyczność i możliwość integracji różnorodnych czujników oraz ładunków sprawiają, że jest to jedna z najbardziej wszechstronnych i ekonomicznych platform na rynku. Aero oferuje szeroki zakres usług – od obsługi technicznej i napraw po kompleksowe wsparcie logistyczne, zapewniając maksymalną wartość dla swoich klientów. Firma dostarcza również wsparcie inżynieryjne i techniczne, pakiety modernizacji oraz remonty dla starszych modeli. Aero współpracuje z wiodącymi producentami lotniczymi, takimi jak Airbus i Embraer, realizując projekty w zakresie struktur lotniczych. Ekspertyza Aero obejmuje projektowanie, rozwój, produkcję, prototypowanie, produkcję przemysłową, testowanie i certyfikację komponentów lotniczych, co pozwala skutecznie odpowiadać na złożone wymagania klientów. Więcej informacji: https://www.aero.cz/en/
AERO-Vodochody-AEROSPACE-wybiera-IFS-Cloud
InfoConsulting_Logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

InfoConsulting

Ekspert Transformacji Cyfrowej


IFS
Mazowieckie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Transportowa
Opis
Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm konsultingowych przynoszących wartość naszym klientom. Działamy w 10 biurach, zatrudniając ponad 200 wysokiej klasy ekspertów w Europie i Australii....
rozwiń