60 proc. kadry kierowniczej z branży motoryzacyjnej twierdzi, że jest bardzo lub bardzo dobrze przygotowana na technologie Przemysłu 4.0 – wynika z badania KPMG. Jaką rolę w przekształceniu sektora automotive odegrają sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy analityka danych? Dla Porsche to napęd do wzrostu efektywności i inteligentnej optymalizacji. Legendarny producent samochodów sportowych, wykorzystując narzędzia SAP Analytics Cloud oraz SAP Data Warehouse Cloud, zmodernizował swoje środowisko danych i skrócił czas przygotowań do spotkań sprzedażowych z kilku dni do zaledwie paru godzin.
Biznes bazujący na cloud computing i rozwiązaniach z obszaru data analytics to coraz powszechniejszy widok w globalnym krajobrazie. Według prognoz Gartnera w 2025 roku wydatki firm na chmurę publiczną, w ramach adresowalnych segmentów rynku, przewyższą nakłady na tradycyjne IT.
Postępująca cyfryzacja nie omija sektora motoryzacyjnego. Giganci branży mierzą się nie tylko z wyzwaniem zeroemisyjnej mobilności, ale i zmianami technologicznymi obejmującymi restrukturyzację architektury IT i automatyzację procesów.
Porsche, które w 2021 roku osiągnęło rekordowe w historii firmy wyniki sprzedaży, dostarczając klientom na całym świecie 301 915 pojazdów i tym samym notując wzrost o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020, przeprojektowało swoje środowisko danych.
Pierwotnym celem był pełniejszy wgląd w zasoby przedsiębiorstwa i wsparcie globalnej sieci dealerów poprzez implementację SAP Analytics Cloud. Następnie proces transformacji objął całą organizację. Rdzeniem zmian było wdrożenie dostępnej w chmurze hurtowni danych.