Robotyzacja-–-Przegląd-procesów_-w-których-wyręczą-Cię-roboty-enova365

Robotyzacja – Przegląd procesów, w których wyręczą Cię roboty enova365

Tempo robotyzacji przyspiesza i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał w najbliższym czasie zwolnić. Czym dokładnie jest robotyzacja i w jakich działaniach może nas wyręczyć? Dowiedz się, jakie możliwości mają roboty enova365 i w jakiej pracy mogą Ci pomóc. 

Najważniejsze informacje:

  • Robotyzacja jest formą automatyzacji, w której oprogramowanie wykonuje powtarzalne, standardowe zadania, które wymagały wcześniej interwencji człowieka.
  • Robotyzacja w biznesie przynosi korzyści w postaci redukcji kosztów, poprawy jakości produktów i usług oraz zwiększenia efektywności pracy.
  • Roboty enova365 automatyzują procesy biznesowe, usprawniając codzienną pracę oraz maksymalnie utrudniając popełnianie błędów. 
  • Wykorzystanie robotyzacji oznacza zastosowanie najnowszych technologii informatycznych do wsparcia pracowników w ich codziennych obowiązkach.

Co to jest robotyzacja?

Robotyzacja jest pojęciem, z którym coraz częściej spotykamy się nie tylko w kontekście produkcyjnym, ale też biznesowym. Choć robotyzacja procesów biznesowych może być porównana do procesu produkcyjnego, to jej wdrożenie ma na celu wsparcie pracy człowieka, a nie zastąpienie go. Jak więc można rozumieć robotyzację w przypadku procesów biznesowych? 

Definicja robotyzacji

Robotyzacją, w standardowym, ogólnym rozumieniu, jest zastępowanie pracy ludzkiej pracą robotów. 

Definicja ta odnosi się więc zarówno do procesów produkcyjnych, jak też biznesowych. W przypadku tych drugich narzędziem jest specjalne oprogramowanie.

Robotyzacja, w przypadku procesów biznesowych, jest formą automatyzacji biznesowej. Polega ona na tym, że specjalnie stworzone oprogramowanie wykonuje powtarzalne, standardowe zadania, które wymagały wcześniej interwencji człowieka.

Robotyzacja a automatyzacja

Choć z pozoru może się wydawać, że robotyzację można porównać do automatyzacji, to należy podkreślić, że robotyzacja jest tylko częścią składową procesu automatyzacji. Co oznacza, że automatyzacja istnieje bez robotyzacji, ale robotyzacja bez automatyzacji już nie. Robotyzacja jest więc pojęciem węższym.

Historia i rozwój robotyzacji

Robotyzacja procesów biznesowych jest nierozerwalnie związana z historią postępu technologicznego. Za początek procesu należy uznać lata 90. XX wieku, kiedy organizacje zaczęły implementować pierwsze systemy zarządzania procesami biznesowymi (BPA, ang. Business Process Automation) oraz oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami (CRM, ang. Customer Relationship Management).

Możliwości systemów stale ewoluowały od tego czasu. O ile na początku były to raczej proste zautomatyzowane arkusze kalkulacyjne, to obecnie są to zaawansowane systemy wykorzystujące nierzadko sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, zdolne do wykonywania skomplikowanych analiz oraz podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym.

Na rozwój robotyzacji duży wpływ miały różne technologie, dzięki którym możliwe było zwiększenie efektywności działań. Stały się one fundamentami rozwoju technologii robotycznych. O czym mowa?

Oprogramowanie do zarządzania procesami biznesowymi (BPM)

Pozwala na projektowanie procesów w wizualny sposób. W efekcie możliwe jest lepsze ich zrozumienie, monitorowanie oraz doskonalenie. BPM jest zbiorem technik i narzędzi służących do analizy, modelowania, automatyzacji i optymalizacji procesów biznesowych. Wykorzystanie oprogramowania BPM umożliwia lepsze zarządzanie procesami, zwiększa efektywność, a także prowadzi do obniżenia kosztów i poprawy jakości usług.

Robotyczna automatyzacja procesów (RPA)

Technologia pozwalająca na automatyzację powtarzalnych, rutynowych działań za pomocą symulacji interakcji człowieka z interfejsami aplikacji komputerowych. Roboty stosowane w ramach technologii RPA są w stanie logować się do aplikacji oraz wprowadzać konkretne dane, dokonywać obliczeń, jak też wykonywać inne działania. Dzięki temu możliwe jest zautomatyzowanie procesów i zadań, zwiększenie precyzji i prędkości wykonywanej pracy oraz zredukowanie potrzeby udziału człowieka w danym procesie.

Sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe (ML)

Sztuczna inteligencja oraz uczenie maszynowe to bez wątpienia technologie przełomowe dla automatyzacji. Ich zastosowanie umożliwiło nie tylko efektywniejsze wykonywanie zaprogramowanych działań, ale też uczenie się z doświadczeń oraz dostosowywanie się do stale zmieniających się warunków. AI oraz ML pozwalają na automatyzację bardziej skomplikowanych zadań, które wymagają analizy danych. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego możliwy jest stały rozwój robotyzacji oraz oferowanie coraz lepszych rozwiązań

Znaczenie robotyzacji w biznesie

Robotyzacja w biznesie oznacza wykorzystanie technologii w wielu obszarach działalności organizacji. Przynosi korzyści w postaci redukcji kosztów, poprawy jakości produktów i usług oraz zwiększenia efektywności pracy. Robotyzacja i automatyzacja pozwalają na lepsze wykorzystanie czasu i potencjału pracowników, dzięki oddelegowaniu rutynowych czynności robotom. Robotyzację można wprowadzić w praktycznie każdej branży. Jeśli w danej organizacji istnieją procesy biznesowe, które są powtarzalne i oparte o konkretne reguły, to robotyzacja może być korzystnym rozwiązaniem. 

Roboty enova365 – jak działają?

enova365 jest systemem ERP, który wykorzystuje nowoczesne technologie robotyczne i jest w stanie obsłużyć wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, automatyzując procesy w działach:

  • finanse i księgowość, 
  • kadry, płace i HR, 
  • projekty i usługi, 
  • sprzedaż i CRM, 
  • Business Intelligence, 
  • handel i magazyn, 
  • procesy, 
  • nieruchomości, 
  • produkcja.

Roboty enova365 automatyzują procesy biznesowe, usprawniając codzienną pracę oraz maksymalnie utrudniają popełnianie błędów. Umożliwia to, między innymi, Harmonogram zadań, czyli część systemu enova365, która pozwala na inicjowanie określonych działań czy prac o określonej porze, lub wtedy, gdy w enova365 wystąpi konkretne zdarzenie. 

Więcej o tym, jak działa Harmonogram zadań w enova365 dowiesz się z artykułu Harmonogram zadań w ERP – jak może usprawnić procesy w firmie?

Procesy, w których wyręczą Cię roboty enova365

Funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa opiera się na wielu procesach, a ich usprawnienie jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Zwiększenie efektywności i wydajności procesów jest możliwe dzięki enova365. 

Roboty enova365 są w stanie wykonywać określone zadania, które są wywoływane o konkretnych porach przez wspomniany wyżej Harmonogram zadań. Konfiguracja oraz zarządzanie zadaniami jest możliwe w module Workflow. W jakich działaniach mogą nas wyręczyć roboty enova365? Jest ich wiele. Na przykład:

  • automatyczne księgowanie dokumentów,
  • automatyczna weryfikacja czasu pracy z tworzeniem wniosków o korektę RCP,
  • tworzenie raportu fiskalnego dla paragonów,
  • przypomnienie o nadchodzących płatnościach za fakturę VAT,
  • przypomnienie o przeterminowanej płatności,
  • import czasów pracy,
  • import wyciągów bankowych dla wskazanej ewidencji,
  • import pliku XML ze wskazanej ścieżki,
  • informacje na temat statusu VAT kontrahentów w bazie Ministerstwa Finansów,
  • informacje na temat statusu VIES kontrahentów w bazie Komisji Europejskiej,
  • wysyłka wiadomości SMS do pracownika z życzeniami urodzinowymi,
  • powiadomienie do pracowników o oczekujących zadaniach do wykonania,
  • oczyszczanie systemu z przeterminowanych przypomnień,
  • pobieranie kursów walut.

Ponadto istnieje także możliwość tworzenia własnych zadań.

Korzyści z wdrożenia robotyzacji z enova365

Zwiększenie efektywności i redukcja kosztów operacyjnych

Wykorzystanie robotyzacji oznacza zastosowanie najnowszych technologii informatycznych do wsparcia pracowników w ich codziennych obowiązkach. Oddanie żmudnych, powtarzalnych działań zaawansowanym systemom podnosi efektywność pracy oraz pozwala na redukcję kosztów. 

Automatyzacja rutynowych działań odciąża pracowników, którzy dzięki temu zyskują więcej czasu na bardziej złożone działania. Organizacje mogą w ten sposób osiągać lepsze wyniki przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów pracy. 

oszczędności wygenerowane dzięki wdrożeniu enova365

Robotyzacja oznacza także szybsze podejmowanie decyzji w oparciu o konkretne dane w czasie rzeczywistym. 

Większa efektywność przedsiębiorstwa przekłada się również na lepszą jakość usług i większą satysfakcję klientów

Zwiększenie efektywności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, finansowymi oraz materialnymi oznacza lepsze zarządzanie, a co za tym idzie większe zyski, większą elastyczność finansową, a także możliwość inwestowania w badania i rozwój. 

Poprawa jakości i dokładności

Robotyzacja nie tylko zmniejsza pracochłonność procesów, ale też do minimum ogranicza liczbę błędów popełnianych przez użytkowników. Ma to ogromne znaczenie w praktycznie każdym obszarze działalności firmy, szczególnie w przypadku finansów, zakupów, zarządzania zasobami ludzkimi, czy relacjach z klientami. 

Zwiększenie satysfakcji klientów

Wdrożenie robotyzacji ma wpływ na zarządzanie relacjami z klientami. Współczesne narzędzia umożliwiają lepsze dostosowanie usług poprzez zrozumienie indywidualnych potrzeb i preferencji. W ten sposób oferty mogą być bardziej satysfakcjonujące i angażujące. 

Robotyzacja oznacza również usprawnienie procesów związanych z obsługą klienta. Przetwarzanie zamówień, fakturowanie i obsługa posprzedażowa to tylko niektóre z procesów, które dzięki wykorzystaniu robotyzacji i automatyzacji działają lepiej i szybciej.

Podniesienie jakości obsługi klientów sprawia, że przedsiębiorstwo ma szansę stać się bardziej konkurencyjne na rynku, pozyskując nowych klientów bez dużych wydatków poniesionych na reklamę. 

Przykłady wdrożeń robotyzacji z enova365

System ERP enova365 został z powodzeniem wdrożony w ponad 18 000 przedsiębiorstw z różnych branż. 

Jednym z nich jest firma produkcyjna WUWER sp. z o.o., która poszukiwała rozwiązań, które pozwoliłyby na usprawnienie operacji, zwiększenie efektywności oraz poprawę raportowania i analizy danych. System enova365 usprawnił procesy w wielu obszarach przedsiębiorstwa – od logistyki po produkcję. Przeczytaj case study

System enova365 sprawdził się również w firmie OneMoreBeer sp. z o.o., która dzięki oprogramowaniu ERP pracuje efektywniej. Przedsiębiorstwo zyskało kontrolę nad stanami magazynowymi, wyeliminowało pomyłki podczas wydawania towaru oraz zautomatyzowało proces sprzedaży i inwentaryzacji. Ponadto zyskało możliwość obsługi wielu procesów oraz skuteczne zarządzanie zasobami firmy. Przeczytaj case study

To tylko niektóre z wielu przykładów pomyślnego wdrożenia systemu ERP enova365 i wykorzystania robotyzacji i automatyzacji w przedsiębiorstwach. Więcej case study znajdziesz na naszym blogu.

Podsumowanie

Robotyzacja i automatyzacja mają coraz większe znaczenie dla zachowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Tempo wykorzystania tych rozwiązań stale przyspiesza. Technologie te mają zastosowanie w bardzo wielu branżach, usprawniając codzienną pracę i uwalniając potencjał pracowników. 

Nie czekaj, aż konkurencja wyprzedzi Cię w technologicznym wyścigu. Już dziś zadbaj o swoją przyszłość i sprawdź, jak może Ci pomóc enova365! Jeszcze dziś bezpłatnie przetestuj system pobierając demo lub umów się na prezentację.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak usprawnić przepływ informacji w firmie? Poznaj 2 użyteczne funkcje

Czy dzień w biurze zaczynasz od skanowania poczty i czatu Microsoft Teams? Nic dziwnego, bo wymiana informacji to podstawa w niemal każdej pracy, a jej jakość determinuje możliwość osiągnięcia przez biznes sukcesu. W dobrej sytuacji są użytkownicy enova365, bo mogą korzystać z funkcji, które usprawniają przepływ informacji w firmie z poziomu tego programu. Dzięki temu, że mają wszystkie informacje w jednym miejscu oszczędzają czas i mają wszystko pod kontrolą. Wszystkie informacje w „mózgu” firmy HR-owcy, handlowcy, księgowi w firmie czy biurze rachunkowym często praktycznie „mieszkają” w systemie ERP. W związku z tym, właśnie w tym systemie powinna się też znajdować cała ich komunikacja z innymi pracownikami czy kontrahentami. Taką możliwość oferuje enova365. Dzięki wybranym funkcjom cała wymiana informacji między pracownikami lub kontrahentami może przebiegać w systemie ERP, czyli w „mózgu” organizacji i tam można zawsze znaleźć komplet potrzebnej wiedzy. Dwie pomocne funkcje to: dyskusje, czyli szybka wymiana informacji w formie komentarzy pod dokumentami czy formularzami w systemie, ogólnosystemowy czat – zwany w enova365 konwersacjami. Poniżej przedstawiamy krótko ich możliwości. Dyskusje czyli szybka wymiana informacji pod dokumentami czy formularzami W enova365 pod wybranym formularzem – np. kartoteką pracownika czy dokumentem – np. fakturą kosztową – można wymieniać się komentarzami z innymi pracownikami lub klientami. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące wybranego dokumentu czy wybranej pozycji w systemie znajdują się w enova365. Przykładowa dyskusja może przebiegać następująco. Krok 1 – rozpoczynasz dyskusję Krok 2 – dodajesz do dyskusji uczestników lub podpinasz dodatkowe dokumenty Możesz zdecydować, które osoby mają zobaczyć Twój komentarz. Dodając wątek lub komentarz przy pomocy @ możesz wywołać konkretną osobę, która ma uprawnienia do korzystania z systemu. Do dyskusji możesz też załączyć dowolne dokumenty – np. umowy czy faktury. Krok 3 – osoba „wywołana” do dyskusji otrzymuje powiadomienie Co istotne, dyskusje enova365 zostały wyposażone w system powiadomień systemowych oraz e-mailowych, dlatego osoba wywołana do dyskusji otrzyma powiadomienie w systemie lub wiadomość e-mail. Krok 4 – komentujesz i odpowiadasz na komentarze. Dyskusje i konwersacje czyli czat to funkcje dostępne dla wszystkich użytkowników enova365 Konwersacje systemowe czyli ogólnosystemowy czat Każdy użytkownik systemu enova365 może korzystać z funkcji konwersacji. Czatować mogą ze sobą pracownicy 1:1 lub w większych grupach oraz pracownicy i kontrahenci, którzy mają konto w Pulpicie Kontrahenta lub Pulpicie Klienta Biura Rachunkowego. Po lewej stronie użytkownik widzi wszystkie konwersacje, które stworzył lub do których został dodany. Po prawej stronie widoczna jest treść poszczególnych konwersacji. Ikona pojedynczego „ludzika” oznacza, że dana konwersacja jest wymianą informacji pomiędzy dwoma użytkownikami (w przypadku gdy dany użytkownik ma dodane zdjęcie, wyświetla się ono zamiast ikony „ludzika”), natomiast podwójny „ludzik” oznacza konwersację grupową. Komunikacja w firmie – przepływ informacji na przykładach Jak wspomniane wyżej funkcje przydają się w codziennej pracy w firmie? Pora na kilka przykładów. Przepływ informacji: księgowość – inne działy w firmie Każdy pracownik działu księgowości część dnia spędza na sprawdzaniu czy otrzymane faktury zostały prawidłowo wystawione lub opisane oraz wielu innych sprawach, z których część może stanowić wewnętrzny proces kontroli. W takim przypadku mogą pojawić się pytania do poszczególnych dokumentów kosztowych. Skorzystanie z funkcji dyskusji w enova365 pozwala na zadawanie ważnych pytań i szybkie uzyskiwanie na nie odpowiedzi. Przede wszystkim, łatwo zaangażować w wymianę informacji odpowiednie osoby. O tym, że czeka na nich pytanie zostaną oni powiadomieni e-mailem lub komunikatem w systemie. Dodatkowo, omawiane dokumenty będą dla wszystkich widoczne.W razie jakichkolwiek wątpliwości i konieczności powrotu do wymiany informacji – są one dostępne w systemie. Korzyści: Zapobieganie utracie ważnych informacji – wszystkie są w systemie Szybkie uzyskanie potrzebnej wiedzy – oszczędność czasu i wyższa produktywność Wymiana informacji w czasie rzeczywistym: pracownik – klient Klienci oczekują efektywności podczas interakcji z dostawcami produktów czy usług. Wiele firm jest tego świadomych i dlatego korzysta z takich narzędzi, jak Pulpit Kontrahenta czy Pulpit Klienta Biura Rachunkowego enova365, które umożliwiają szybki przepływ dokumentów i częściową samoobsługę klientom. Z tych platform mogą korzystać 24/7, zawsze mając dostęp do istotnych dla nich danych czy dokumentów. Kiedy klienci chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie – te narzędzia przyspieszą jej uzyskanie, jednocześnie nie wymuszając konieczności korzystania z innych kanałów. Od niedawna, dzięki dyskusjom i czatowi umożliwiają odpowiadanie na pytania klientów nawet w czasie rzeczywistym. Korzyści: Szybka i bezpieczna komunikacja z klientami Podniesienie poziomu obsługi klienta Sytuacja kryzysowa: konieczność sprawdzenia, na którym etapie wkradł się błąd Wyobraź sobie, że pojawiła się sytuacja kryzysowa, która wymaga prześledzenia wstecz całej komunikacji z danego okresu czasu. I pomyśl, jak trudne by to było, gdyby zespół korzystał z wielu kanałów komunikacji. Dzięki zgromadzeniu wszystkich form komunikacji w jednym miejscu dokładnie wiesz, dokąd się udać, gdy w firmie pojawią się błędy. Możesz łatwo prześledzić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekty, co pozwoli na systematyczne odkrywanie, na jakim etapie wkradł się błąd. Korzyści: Możliwość łatwego prześledzenia historycznej komunikacji w celu sprawdzenia czy i gdzie wkradł się błąd Lepsze zarządzanie kryzysowe System komentowania i czat w systemie ERP – cała komunikacja w firmie w jednym narzędziu Oczywiście o „dyskusjach” i czacie w enova365 można napisać dużo więcej, ale po powyższych wyjaśnieniach pewnie masz już wstępne wyobrażenie, jak to działa. Wiesz, że wykorzystanie dyskusji i czatu w systemie ERP pozwala na: wyeliminowanie silosów komunikacyjnych – zamiast zamieszczać komentarze do ważnych dokumentów czy projektów w różnych narzędziach – np. Microsoft Teams czy Slack – cała firmowa wymiana informacji może przebiegać w systemie ERP, łatwe odtworzenie komunikacji w odniesieniu do poszczególnych dokumentów, formularzy, zadań czy projektów, dzięki przetwarzaniu jej w enova365, większe bezpieczeństwo – dzięki dobremu zabezpieczeniu całego systemu ERP, powiadomienia – dzięki którym „wywołani” do dyskusji pracownicy mogą szybko zareagować.
Jak-usprawnić-przepływ-informacji-w-firmie-Poznaj-2-użyteczne-funkcje
enova_logo_stopka
zweryfikowano

0/5

Soneta

więcej niż ERP


enova365
+1
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Dystrybucja, Produkcyjna, Usługi
Opis
Soneta to polski producent specjalistycznego oprogramowania ERP dla biznesu. Spółka powstała w 2002 roku i od dwóch dekad rozwija swoje produkty - systemy enova365 oraz TRIVA....
rozwiń