Zdjęcie

Subiekt GT i Subiekt nexo online, czyli rozwiązania InsERT w chmurze dla MŚP

Firma InsERT jest producentem jednych z najpopularniejszych rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem. Nazwy takie jak Subiekt GT, nexo czy Rachmistrz są dziś powszechnie znane – z tych i innych systemów InsERT korzysta wiele małych i średnich biznesów, by móc w wygodny sposób układać procesy sprzedaży, organizować pracę magazynu czy zarządzać kadrami i fakturowaniem. A jest to tylko niewielka część funkcjonalności, które zapewniają te aplikacje (zwane również systemami ERP). Ich pełny potencjał uwalnia się dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym – np. chmurowym.

Subiekt GT, Subiekt nexo i inne programy InsERT

Zanim omówimy wspomniane kwestie technologii, przyjrzyjmy się jeszcze pokrótce ofercie InsERT. Wspominając o programach producenta, nie można pominąć jego flagowego produktu, jakim jest Subiekt. Dostępny jest on w kilku wersjach – najpopularniejsze to Subiekt GT i Subiekt nexo, Subiekt nexo PRO. Przeznaczony jest dla wszelkiego rodzaju działalności – sklepów, hurtowni, punktów usługowych, a jego zadaniem jest usprawnienie sprzedaży i funkcjonowania magazynu.

Wśród innych rozwiązań InsERT warto wymienić także:

  • Navireo – stosowany głównie do obsługi handlowej, sklepu, magazynu czy też usprawnienia operacji finansowo-księgowych, kadr i płac. Często na ten program decydują się firmy, które wcześniej korzystały z Subiekta, ale wraz z rozwojem i rosnącymi potrzebami, muszą zmienić system na “większy”.
  • Rachmistrz – do prowadzenia uproszczonej księgowości. Z powodzeniem mogą z niego korzystać firmy prowadzące księgę przychodów i rozchodów czy opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.
  • Rewizor – dla firm małych i średnich z pełną księgowością. To także sprawdzony system dla biur rachunkowych.
  • Gratyfikant GT – system kadrowo-płacowy dla firm, które samodzielnie zajmują się sprawami pracowniczymi, jak i dla biur rachunkowych.
  • Gestor nexo – przeznaczony do automatyzacji różnych procesów związanych z obsługą klienta – komunikacji, ofertowania, negocjacji, prowadzenia projektów.

InsERT w chmurze – wyzwanie czy ulepszenie dla firm?

Z aplikacji firmy InsERT z powodzeniem można korzystać w chmurze. W jaki sposób? Kto może skorzystać na takim rozwiązaniu?

InsERT w chmurze to spełnienie potrzeb związanych z optymalizacją wydatków firmowych, optymalizacją czasu pracy oraz swobodą zarządzania. To rozwiązania idealne dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy mierzą się z wyzwaniem cyfryzacji i wysokimi kosztami IT, a którzy chcieliby prowadzić swój biznes w nowoczesny sposób.

Dla wielu z nich migracja systemu ERP do środowiska wirtualnego może kojarzyć się ze skomplikowanym i żmudnym procesem. Nic bardziej mylnego. W Itmation jesteśmy w stanie przenieść rozwiązania InsERT do chmury nawet w kilka godzin. Pracownicy biura rachunkowego, magazynu, warsztatu, piekarni – dla nich wszystkich ten proces będzie niezauważalny. Zmieni się jedynie sposób dostępu do Subiekta czy Rachmistrza – od momentu migracji będzie można zalogować się do niego o dowolnej godzinie, z każdej lokalizacji i na dowolnym urządzeniu z internetem. Licencje na aplikacje i dane w nich zawarte pozostaną takie same.

Zalety InsERT w chmurze dla MŚP

Wspomnieliśmy już wcześniej, że system ERP w chmurze idealnie sprawdzi się w małych i średnich firmach. Biorąc pod uwagę choćby kwestie ekonomiczne, jest to o wiele lepsze rozwiązanie. Jak te zalety przejawiają się w szczegółach?

  1. Niższe wydatki na IT. Posiadanie fizycznego serwera być może na początku działalności jest niewielkim kosztem. Ale wraz z rozwojem przedsiębiorstwa czy aktualizacjami aplikacji, firma potrzebuje większych zasobów. I tu pojawia się konieczność dokupienia kolejnego serwera. Wydatek ten nie wydaje się być duży, ale należy wziąć pod uwagę takie elementy jak:
  • zapewnienie odpowiednich warunków do pracy serwera (temperatura, wentylacja),
  • zapewnienie zapasowego zasilania,
  • zabezpieczenie sprzętu ochroną fizyczną (antywłamaniową, przeciwpożarową),
  • zakup odpowiednich systemów antywirusowych,
  • monitorowanie działania i serwisowanie infrastruktury (zatrudnienie specjalistów z odpowiednimi kompetencjami),
  • konfiguracja aplikacji na nowym sprzęcie,
  • zapewnienie zapasowej infrastruktury do tworzenia kopii zapasowych i systemu do monitorowania poprawności backupu,
  • zwiększone zużycie prądu.

Czy w takiej sytuacji własny serwer fizyczny jest ekonomicznym rozwiązaniem? Decydując się na hosting Subiekta w chmurze czy innej aplikacji, przedsiębiorca otrzymuje nieograniczony w czasie i lokalizacji, a przede wszystkim bezpieczny dostęp do swojej aplikacji ERP. Nie musi martwić się o wymienione wyżej składowe infrastruktury – o to w swoich centrach danych dba już Itmation.

  1. Bezpieczeństwo danych firmowych i danych klientów. Chmura jest o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem od serwera fizycznego. Źle zabezpieczony sprzęt jest narażony na kradzież, awarię, eksploatację w krótkim czasie. Rozwiązania InsERT w chmurze Itmation mają zapewnioną ochronę, m.in. poprzez:
  • regularnie przeprowadzane kopie zapasowe na osobne macierze dyskowe,
  • umiejscowienie serwerów w bezpiecznym centrum danych z odpowiednią ochroną fizyczną,
  • wdrożoną politykę haseł i metody szyfrowania dostępu do aplikacji.
  1. Swoboda działalności. Mniejsze biznesy, zwłaszcza w okresie rozwoju, potrzebują więcej elastyczności, również pod kątem logistyki. Praca w terenie (np. handlowców), praca zdalna czy łączenie danych z kilku oddziałów bądź POSów nie stanowi już wyzwania. Z każdej lokalizacji pracownik może zalogować się do aplikacji w chmurze. To również duża zaleta dla biur rachunkowych, które pracują z danymi klientów cały czas. Księgowi czy doradcy finansowi nie muszą już organizować swojej pracy wyłącznie w siedzibie firmy, ale mogą pracować z wybranej lokalizacji, np. w siedzibie klienta, wykorzystując ten czas na budowanie biznesowych relacji.
  2. Możliwości integracji. W zależności od potrzeb firmowych, aplikację ERP można rozbudowywać o nowe moduły czy łączyć z zewnętrznymi dodatkami. W przypadku posiadania serwera fizycznego, wiązałoby się to z jego rozbudową i wspomnianymi wcześniej kosztami. W chmurze takie skalowanie zasobów jest i szybsze, i tańsze. Przedsiębiorca może zarządzać swoimi zasobami, niemal natychmiast je zwiększać, a co najważniejsze – płaci tylko za faktycznie wykorzystywaną moc obliczeniową.

Dla kogo rozwiązania InsERT w chmurze?

Z systemów InsERT w chmurze może korzystać każde przedsiębiorstwo, niezależnie od branży. To sprawdzona usługa dla wymienionych już wcześniej biur rachunkowych, dla zakładów rzemieślniczych, punktów usługowych. Jej wartość na pewno docenią firmy, które szukają niezawodnego systemu do zarządzania sprzedażą i magazynem – jeżeli posiadają kilka POSów, dzięki migracji ERPa do chmury, zyskują możliwość centralnej kontroli stanów magazynowych i usprawniają obieg dokumentów między lokalizacjami.

Równie wiele zyskują małe i średnie sklepy internetowe, które integrują swój program ERP w chmurze z platformą ecommerce. Ten proces zdecydowanie usprawnia zarządzanie zamówieniami, pracę magazynu i procesy logistyczne. Dobrym przykładem takiego sukcesu jest firma Gandalf, u której wdrożenie posiadanych licencji InsERT do chmury pozwoliło na wydajną pracę mimo rozproszonej struktury biznesu.

Subiekt GT online dla Twojego biznesu

Korzystasz z rozwiązań InsERT na serwerze lokalnym? A może właśnie kupujesz lub kupiłeś licencję na aplikację InsERT i zastanawiasz się, gdzie ją zainstalować? Mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości co do chmury. To bezpieczne i wydajne rozwiązanie dla danych firmowych, a także ogromna szansa dla biznesu. Skontaktuj się z Itmation, by dowiedzieć się więcej o tym, jak nasza usługa może wesprzeć Twoją działalność.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak działa enova365 w chmurze?

Jak działa enova365 w chmurze? enova365 to oprogramowanie klasy ERP oferowane przez polską firmę Soneta. System ten wykorzystywany jest szczególnie w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, np. biurach rachunkowych, firmach świadczących usługi B2B, biurach nieruchomości, branży budowlanej, logistycznej, e-commerce, organizacjach non profit. Rozwiązania enova365 pozwalają na zarządzanie niemal wszystkimi procesami firmowymi. Soneta dostarcza m.in. moduły kadrowo-placowe, księgowe, elektroniczny obieg dokumentów, moduł do obsługi zamówień magazynu czy automatyzacji produkcji. Hosting programu enova365 Przedsiębiorca, decydując się na zakup licencji aplikacji ERP, nie zawsze jest świadomy z czym będzie wiązać się jej utrzymanie. Zainstalowanie programu na własnym komputerze może nie być wystarczające. Jeżeli z programu ma korzystać więcej osób niż jedna, niemożliwe jest utrzymanie aplikacji na jednym laptopie. Potrzebny jest zakup serwera, zwłaszcza jeżeli zależy nam na wydajnej pracy w programie. Zwykły komputer może nie mieć wystarczającej mocy obliczeniowej, aby w pełni wykorzystać funkcjonalności enova365. Posiadanie serwera fizycznego nie zamyka jednak listy zadań przedsiębiorcy, a wręcz ją dopiero otwiera. Znajdą się na niej m.in.: konieczność konfiguracji serwera i dostępów dla użytkowników, zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych do wydajnej pracy serwera, bieżące monitorowanie działania serwera, naprawy usterek, wymiany wyeksploatowanych części, zabezpieczenie serwera przed cyberatakami i zagrożeniami fizycznymi, rozbudowy serwera w przypadku rozwoju firmy (potrzeba większych zasobów). Niektóre z tych obszarów firma może zrealizować wewnętrznie, jeśli posiada specjalistów IT z odpowiednimi kwalifikacjami. Jeżeli nie, konieczne będzie zatrudnienie ekspertów z rynku, których koszty wynagrodzenia mogą być wysokie. Niezależnie jednak od scenariusza, utrzymywanie infrastruktury fizycznej dla małej i średniej firmy jest dużym obciążeniem finansowym. Warto zatem przyjrzeć się alternatywie, jaką jest hosting enova365 w chmurze. Utrzymanie enova365 w chmurze W 2011 roku Soneta zaprezentowała dla rynku ofertę wdrożenia enova365 do chmury i była to pierwsza taka usługa w branży ERP. Dziś producent udostępnia swoim klientom trzy opcje skorzystania z licencji swojego flagowego programu w chmurze: wynajem licencji enova365 – jest to model wynajmu licencji na określony czas (tzw. licencje czasowe ASP) w postaci abonamentu na rok lub płatnego co miesiąc. Aplikacja może być uruchomiona na dowolnym środowisku fizycznym lub w dowolnej chmurze publicznej; wynajem licencji enova365 wraz z chmurą Microsoft Azure – tak zwany model SaaS, w którym Klient ma możliwość wyłącznie do logowania się do aplikacji w chmurze, bez dostępu do serwera; wynajem licencji enova365 wraz z infrastrukturą w dowolnej chmurze – aplikacja utrzymywana jest w środowisku chmurowym, które udostępnia Autoryzowany Partner Soneta. Warto dodać, że użytkownicy enova365 Multi mogą także korzystać z programu w wersji przeglądarkowej, która zapewnia wszystkie funkcjonalności wersji Standard, ale pozwala również łączyć się z systemem firmowym na dowolnym urządzeniu (komputer, laptop, tablet, smartphone). A jak wygląda ta usługa w Itmation? Udostępniamy swoim Klientom bazę partnerów wdrożeniowych (w tym Autoryzowanych Partnerów Soneta), którzy zapewniają należyte kompetencje do obsługi i serwisu systemu enova365. Środowisko wirtualne, które oferuje Itmation, gwarantuje stabilne i wydajne działanie aplikacjom ERP. Z tego rozwiązania mogą skorzystać firmy, które: zakupiły licencję, np. na enova365 i chcą od razu ją zainstalować w chmurze, korzystały z enova365 na serwerze fizycznym, ale z różnych powodów (np. organizacyjnych, logistycznych, ekonomicznych) chcą przenieść licencję do chmury. Nie ma również znaczenia skala działalności – w chmurze Itmation utrzymywane mogą być zarówno instalacje dla kilku użytkowników na pojedynczym serwerze wirtualnym, jak i dla wielu użytkowników na wydzielonym klastrze serwerów. Jak wygląda instalacja / przeniesienie enova365 do chmury? Itmation konfiguruje środowisko wirtualne dla aplikacji, instaluje i konfiguruje system. Itmation tworzy i przydziela konta dostępowe dla użytkowników (w porozumieniu z Klientem tworzona jest lista autoryzowanych adresów użytkowników). Itmation konfiguruje warstwy bezpieczeństwa. Itmation oddaje gotowe do pracy rozwiązanie. Jak widać, zaangażowanie Klienta (użytkownika enova365) w cały proces jest minimalne. Korzyści za to jest znacznie więcej. Zalety enova365 w chmurze Itmation Utrzymywanie enova365 w chmurze Itmation jest o wiele bardziej opłacalne od posiadania serwera fizycznego. Przedsiębiorca nie jest obciążony zadaniami, które nakłada na niego posiadanie infrastruktury serwerowej i wydatkami z tym związanymi. Chmura to także zdalny dostęp do aplikacji – na każdym komputerze czy urządzeniu mobilnym. Nie jest już istotne, w jakim miejscu znajduje się użytkownik – z każdej lokalizacji i na każdym sprzęcie połączonym z internetem może zalogować się na swoje konto w enova365. A dodatkowo: dostęp do aplikacji dla użytkowników macOS, iOS bez potrzeby instalowania “parallelsów”, możliwość korzystania z podpisu elektronicznego oraz obsługi wielu firm poprzez jedną platformę, dostęp do środowiska dla Partnera wdrożeniowego, jeśli wymagane są prace na aplikacji, np. wdrożenie integracji e-commerce, ciągłość działania dzięki wysokiej niezawodności architektury serwerowej Itmation, bezpieczeństwo danych – poprzez wdrożone procedury bezpieczeństwa na środowisku wirtualnym, w tym regularne tworzenie kopii zapasowych, jak i odpowiednie zabezpieczenie fizyczne infrastruktury. Migracja enova365 do chmury W gronie Klientów Itmation znajduje się już ponad 600 firm, które zdecydowały się na przeniesienie aplikacji ERP do chmury. Migracja enova365 do chmury nie jest skomplikowana. Oferuje za to szereg korzyści związanych z wygodą pracy i bezpiecznym dostępem do danych zgromadzonych w jednym miejscu. Potrzebna jest tylko Twoja decyzja. Skontaktuj się z Itmation, by uzyskać wsparcie i więcej szczegółów na temat enova365 w chmurze.  
Jak-działa-enova365-w-chmurze
Logo firmy Itmation
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Itmation

Partner we wdrożeniu środowiska chmurowego dla ERP


Dolnośląskie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Biura rachunkowe, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, eCommerce, Elektronika, Hotelarstwo, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki, Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw
Opis
Wspieramy partnerów wdrożeniowych i producentów oprogramowania ERP i CRM, oferując bezpieczny i elastyczny hosting chmurowy dla aplikacji biznesowych....
rozwiń