Zdjęcie

Szybka i elastyczna droga do korzyści biznesowych

Tempo rozwoju technologicznego, przy jednoczesnej presji na budowę przewag konkurencyjnych sprawia, że firmy chcą odnosić korzyści biznesowe z inwestycji w nowe technologie tu i teraz. Rolą producentów sprzętu i oprogramowania jest im to umożliwić. 

Choć zabrzmi to kontrowersyjnie to faktem jest, że proces wdrożenia systemu ERP potrafi dać się firmom we znaki. Może trwać latami, pochłonąć dziesiątki godzin pracy specjalistów IT i kosztować setki tysięcy złotych. Dobra wiadomość jest taka, że implementacja oprogramowania korporacyjnego nie zawsze musi przypominać „drogi przez mękę”. Wskazówki poniżej.

Od IaaS’a… 

Rozwiązania chmurowe są dostępne na rynku już od dobrych kilku lat. Mimo to ich wykorzystanie w naszym kraju wciąż pozostaje na stosunkowo niskim poziomie. Według danych Eurostatu, w 2020 roku w sektorze przedsiębiorstw z cloudu korzystało w Polsce zaledwie około 24% firm. Dla porównania, w Szwecji czy Finlandii było to ponad 70%. Brak wykorzystania chmury może prowadzić do opóźnień w cyfryzacji firm, a to z kolei przełożyć się na niższą efektywność biznesową na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Rozwiązania cloud, ze względu na dużą dostępność i niemal nieograniczoną skalowalność oraz fakt, że spełniają najwyższe wymogi bezpieczeństwa pomagają wypełnić cyfrową lukę i unowocześnić infrastrukturę IT, która w wielu firmach nie jest dostosowana do ich rosnących potrzeb. Dzięki modelowi IaaS (Infrastructure as a Service – infrastruktura jako usługa) firmy zyskują dziś łatwy dostęp do infrastruktur IT klasy enterprise, na które w przypadku systemów on-premises wiele z nich nie mogłoby sobie pozwolić. Tymczasem dziś są one na wyciągnięcie ręki zarówno największych korporacji, jak i firm z sektora SMB czy start-upów. W oparciu o chmurowe zasoby swoje rozwiązania tworzy również Infor. Naszym partnerem jest Amazon Web Services. Bazując na corocznych, wielomiliardowych inwestycjach Amazon w badania i rozwój technologii, jeszcze lepiej możemy realizować naszą misję, którą jest budowanie rozwiązań o znaczeniu krytycznym dla poszczególnych branż w ramach naszych aplikacji.

…do SaaS’a

Nowoczesna, chmurowa infrastruktura pozwala firmom „dopalić” ich systemy on-premises, jak również przesiąść się na oprogramowanie chmurowe, co w przypadku rozwiązań ERP i pokrewnych będzie już prawdziwym „turobodoładowaniem”. Przedsiębiorstwa, które chcą skutecznie konkurować na rynku muszą bowiem rozwijać posiadane technologie. Infrastruktura chmurowa i oprogramowanie dostępne jako usługa stanowią najszybszą drogę do osiągnięcia tego celu. W modelu SaaS (ang. Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) dostępne są np. poszczególne wersje platformy Infor CloudSuite™. To nowoczesne narzędzia, w pełni dostosowane do specyficznych wymogów poszczególnych gałęzi przemysłu, a nawet branżowych mikroverticali. Są one w pełni skalowalne, a dzięki temu, że oferujemy je w modelu SaaS, to po naszej stronie jako dostawcy leży ich utrzymanie, zabezpieczenie, rozwój czy dostosowywanie do przepisów prawnych i rynkowych. Nasi klienci mogą więc skoncentrować się wyłącznie na rozwoju prowadzonej działalności, w tym ekspansji zagranicznej, którą planuje, bądź już prowadzi wiele polskich firm. Specjalizowane branżowo systemy Infor są opracowywane na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń i branżowego know-how. Przedsiębiorstwa otrzymują więc oprogramowania już na starcie wyposażone w funkcjonalności opracowane na podstawie doświadczeń danego sektora i dostosowane do jego unikatowych potrzeb. Pozwala to im w krótszym czasie osiągać lepsze rezultaty i realizować założone cele biznesowe.

Metodyka 60:30:10, czyli szybciej do korzyści biznesowych

W silnie konkurencyjnym otoczeniu biznesowym istnieje potrzeba możliwie najszybszego czerpania korzyści z inwestycji w oprogramowanie ERP. W Infor opracowaliśmy więc unikatową metodykę 60:30:10. Korzystające z naszych rozwiązań firmy określają wagę poszczególnych procesów. Następnie, zgodnie z zasadą 60:30:10, wyodrębnia się 60% procesów, które można zaadaptować korzystając z wiodących wzorców branżowych, a tym samym przy małym wysiłku. Choć pełnią one istotne funkcje, to zazwyczaj mogą być realizowane analogicznie do reszty branży. Dzięki wdrożeniu ponad połowy procesów w ten sposób, można korzystać z zapewniających najlepsze praktyki funkcjonalności ERP tak szybko, jak to jest możliwe.

Następne 30% to procesy wyróżniające przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Ich wdrożenie wymaga nieco większego wysiłku związanego z właściwą konfiguracją i dostosowaniem do potrzeb przedsiębiorstwa. Ponieważ jednak firma wybiera spośród dostępnych rozwiązań, cały proces również jest szybki i pozwala w prosty sposób dopasować standardowe rozwiązania do unikatowych potrzeb danej organizacji. Powyższe dwa kroki pozwalają firmom zaoszczędzić i uwolnić zasoby czasowe i personalne konieczne do implementacji 10% pozostałych procesów. Te, jako absolutnie kluczowe, powinny być mocno zróżnicowane od innych firm w branży. Pozwalają bowiem na budowę trwałych przewag konkurencyjnych poprzez pomoc, m.in., w podejmowaniu wyraźnie lepszych decyzji, poprawie doświadczeń klientów czy uzyskaniu lepszej wydajności w ramach konkretnego łańcucha dostaw. 

To właśnie w grupie tych 10% procesów dzieje się prawdziwa „magia” systemów ERP. Dlatego liderzy rynku, nastawieni na rozwój i przyszłość własnej firmy spędzają większość czasu na ich definiowaniu, dopracowywaniu, a następnie redefiniowaniu w miarę zaistnienia nowych potrzeb. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ korzyści dla firm, które są w stanie szybko i elastycznie wdrażać nowe technologie oraz zmieniać i udoskonalać obecne procesy są ogromne. Stawką, w przypadku najbardziej zwinnych organizacji jest nawet pozycja lidera danego rynku czy branży. Potrójna korzyść – szybka adaptacja, maksymalnie standardowy system, ciągła innowacja.

Menedżer posiadający ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży oprogramowania biznesowego. Do Infor dołączył w 2006 roku. Obecnie jest odpowiedzialny za strategię wprowadzania rozwiązań Infor na rynki Europy Wschodniej. Do jego głównych zadań należą aktywne poszukiwanie nowych partnerów oraz realizacja planów rozwoju firmy w regionie. Mariusz Siwek jest absolwentem studiów MBA na TSM Business School oraz posiada tytuł magistra technologii informatycznych i zarządzania produkcją.

Mariusz Siwek

Sales Director Poland & Baltics, Infor

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Inwestujesz w reklamy i dbasz o SEO, ale Twoja sprzedaż online stoi w miejscu? Masz wrażenie, że obsługa zamówień zajmuje pół dnia, magazyn żyje własnym życiem, a Ty powoli tracisz kontrolę nad produktami, cennikami, fakturami i zwrotami? Odpowiedzią na te i inne wyzwania może okazać się system ERP, który pomoże Ci uporządkować i zautomatyzować procesy, a co za tym idzie zwiększyć wolumen obsługiwanych zamówień. Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości takiego rozwiązania, przeczytaj ten poradnik. Dowiesz się z niego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki odpowiednio dobranemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami i magazynem. Najważniejsze informacje w skrócie: Brak automatyzacji procesów wewnętrznych utrudnia skalowanie sprzedaży online i zwiększa ryzyko błędów. System ERP dzięki możliwości integracji i automatyzacji procesów może pomóc w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Centralizacja danych w systemie ERP zapewnia spójność informacji o produktach, cenach i klientach we wszystkich kanałach sprzedaży. Dlaczego sprzedaż w sklepie internetowym nie rośnie? Sprzedaż online to nie tylko kwestia dobrej oferty. Żeby sklep internetowy zarabiał, trzeba zatroszczyć się o całą masę elementów: widoczność w Google, kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych, newslettery, mailing czy porzucone koszyki. Co gorsza – nawet jeśli robisz to wszystko, sprzedaż wcale nie musi rosnąć. Dlaczego? Bo czasem problem wcale nie leży w marketingu, tylko głębiej – w nieefektywnych procesach wewnętrznych. To, co w największym stopniu utrudnia skalowanie sprzedaży w sklepie internetowym to m.in.: brak automatyzacji, a co za tym idzie konieczność obsługi wszystkich procesów związanych z obsługą zamówień ręcznie, problemy z magazynem – a w tym np. brak kontroli nad towarami, nieaktualne informacje o stanach magazynowych, opóźnienia w wysyłkach, chaos w danych, wynikający z przechowywania ważnych informacji w wielu miejscach, trudności w śledzeniu zwrotów i obsłudze reklamacji, nieuporządkowane kartoteki produktów czy cenniki rozsiane po arkuszach kalkulacyjnych, brak integracji pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży, co uniemożliwia szybkie wprowadzanie zmian. W rozwiązaniu tych oraz wielu innych problemów pomocny może okazać się ERP, czyli oprogramowanie, które integruje i automatyzuje wiele obszarów działalności. Taki system zapewnia nie tylko lepszą kontrolę nad procesami, ale również otwiera drogę do skalowania sprzedaży w e-commerce. Przeczytaj również: ERP dla e-commerce – jaki system ERP do obsługi sklepu internetowego wybrać? – Symfonia Czym jest ERP i dlaczego w przypadku sprzedaży online to często brakujący element układanki? ERP, czyli Enterprise Resource Planning to oprogramowanie, które „spina” ze sobą wszystkie procesy zachodzące w firmie handlowej czy w sklepie internetowym, związane z obsługą magazynu, sprzedaży, finansami czy logistyką oraz pozwala nimi zarządzać z jednego miejsca. Dzięki wspólnej bazie danych, każdy moduł ERP „wie”, co się dzieje w pozostałych. Dzięki temu dane zgromadzone w systemie są zawsze aktualne – nie trzeba ich też ręcznie przepisywać czy przenosić. W przypadku e-commerce ERP działa jak centrum dowodzenia zapleczem operacyjnym. Gdy klient składa zamówienie, system: automatycznie aktualizuje stany magazynowe, uruchamia proces realizacji zamówienia, przekazuje dane do księgowości, aktualizuje historię klienta, przygotowuje dokumenty do wysyłki towaru, gromadzi dane do raportowania sprzedaży. To wszystko ma swoje przełożenie na proces obsługi klienta oraz jego doświadczenia zakupowe. Pozwala także podnieść wyniki sprzedaży, bo procesów, które do tej pory pochłaniały mnóstwo czasu, nie trzeba już realizować ręcznie. Przeczytaj również: Dlaczego ERP to must-have dla sklepu internetowego? – Symfonia Jak ERP może realnie pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż online, to pewnie w pierwszej kolejności myślisz o zmianach w marketingu, wykorzystaniu nowych kanałów dotarcia do klientów czy aktualizacji oferty. Tymczasem często największe bariery w skalowaniu sprzedaży internetowej tkwią w nieefektywnych procesach. Problemy z realizacją zamówień, błędy w magazynie czy opóźnienia w wysyłce potrafią skutecznie zniechęcić klientów oraz blokować rozwój sklepu. Właśnie tutaj z pomocą przychodzi ERP. Zobacz, w jakich obszarach może on pomóc Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować stabilny, skalowalny e-commerce! Lepsze zarządzanie dostępnością produktów Brak aktualnych informacji o stanach magazynowych może prowadzić do wielu błędów – nie tylko utrudnia zarządzanie zapasami, ale również rodzi ryzyko, że klient kupi towar, którego nie ma na stanie. Z systemem ERP tego typu problemom możesz łatwo zapobiegać, bo oprogramowanie pozwala monitorować przepływ towarów w czasie rzeczywistym. Na podstawie zamówień złożonych za pośrednictwem różnych kanałów automatycznie aktualizuje również stany magazynowe. Po wprowadzeniu odpowiednich konfiguracji system może także przypominać użytkownikowi o konieczności uzupełnienia zapasów, jeśli ich poziom spadnie poniżej określonego minimum. Dzięki temu łatwiej uniknąć nadwyżek i niedoborów magazynowych. Automatyzacja procesów i mniejsza liczba błędów Ręczne przenoszenie danych z systemu do systemu nie tylko zajmuje czas, ale również stwarza ryzyko pomyłki. Właśnie dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o automatyzacji. Dzięki integracji ERP z platformą e-commerce i systemem magazynowym, proces obsługi zamówienia może przebiegać bardziej płynnie. W przypadku nowych klientów, system ERP: utworzy kartotekę kontrahenta na podstawie danych wpisanych w zamówieniu, zarejestruje zamówienie i prześle je do magazynu, zaktualizuje stany magazynowe, wygeneruje dokumenty związane z zakupem, np. faktury, paragony, listy przewozowe, prześle powiadomienie do klienta o statusie zamówienia, wysyłce lub zmianach w terminie dostawy itp., Ponieważ wszystkie te procesy odbywają się automatycznie, skalowanie sprzedaży w e-commerce jest o wiele łatwiejsze. Możesz bowiem w tym samym czasie obsługiwać większy wolumen zamówień bez konieczności zwiększania nakładu pracy. Spójne i aktualne dane na wszystkich poziomach ERP to system, który centralizuje dane ze wszystkich działów – sprzedaży, magazynu, księgowości czy logistyki. Dzięki temu zyskujesz jedno źródło prawdy: spójne dane, na których możesz polegać. Zalety tego rozwiązania widać szczególnie dobrze, jeśli sprzedajesz produkty za pośrednictwem różnych kanałów – a zatem nie tylko w sklepie internetowym, ale również za pośrednictwem marketplace’ów czy w placówkach stacjonarnych. Dzięki dwukierunkowej komunikacji ERP pozwala zarządzać wszystkimi tymi kanałami z poziomu jeden platformy. Block Quote Szybsza obsługa klienta Możliwość zgromadzenia w jednym miejscu danych o klientach, zamówieniach i zwrotach ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala na lepszą i szybszą obsługę. Klient nie musi już czekać na odpowiedź, bo wszystkie informacje na temat jego zakupów czy stanu rozliczeń masz zawsze pod ręką. Możesz też łatwo personalizować ofertę tak, aby sugerować produkty komplementarne i podnieść w ten sposób wyniki sprzedaży. Wgląd w ważne informacje Sprzedaż w Internecie wymaga szybkiego reagowania na trendy oraz monitorowania wielu wskaźników, takich jak poziom konwersji, wysokość marży czy średnia wartość koszyka zakupowego. Bez tego typu danych trudno wykryć ewentualne problemy, które mogą zagrażać wynikom sprzedaży. Tu także system ERP może okazać się dużym wsparciem, bo zapewnia on szybki wgląd w ważne informacje. Za jego pomocą prześledzisz dane sprzedażowe, sprawdzisz, które produkty generują największy zysk, a także porównasz rentowność poszczególnych kanałów. Jak podnieść wyniki sprzedaży w sklepie internetowym? Case study Uptrend Polska Wiele firm, które oferują swoje produkty online, chciałoby zwiększyć sprzedaż, jednak największą barierą okazuje się ręczna obsługa procesów. Przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami, wystawianie dokumentów — wszystko to wymaga czasu, a im więcej kanałów sprzedaży, tym większe ryzyko błędów. Z taką sytuacją przez długo czas borykała się firma Uptrend Polska, która sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego, popularnych marketplace’ów oraz stacjonarnych salonów łazienkowych. Block Quote Ze względu na dużą liczbę kanałów sprzedaży zarządzanie zamówieniami było wyjątkowo wymagające. Pracownicy odpowiadający za obsługę klienta musieli stale monitorować różne platformy, porównywać dane i aktualizować informacje w systemie. Aby zautomatyzować procesy i zyskać większą kontrolę nad obsługą zamówień, firma Uptrend Polska zdecydowała się na wdrożenie integratora e-commerce od Symfonii. Moduł, po zintegrowaniu z systemem ERP Symfonia Handel, zapewnia dwukierunkową komunikację między sklepem internetowym a systemem handlowym. Co to oznacza w praktyce? To, że dane na temat stanów magazynowych, zamówień, towarów czy cenników są synchronizowane w czasie rzeczywistym. Moduł pozwala również na automatyczne pobieranie zamówień z platform sprzedażowych do systemu Symfonia oraz tworzenie i obsługę dokumentów handlowych bez potrzeby ręcznego kopiowania danych. Block Quote Zalety takiego rozwiązania dostrzegają także pracownicy firmy Uptrend Polska. Block Quote Teraz już wiesz, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym! Sprzedaż w Internecie to nie tylko kwestia przyciągnięcia większego ruchu na stronę czy uruchomienia kolejnej kampanii reklamowej. Choć marketing potrafi zbudować zainteresowanie ofertą, to jednak zaplecze operacyjne decyduje o tym, czy ruch na stronie uda Ci się skutecznie przekuć w finalizację transakcji i zdobyć zadowolonego klienta, który zdecyduje się na ponowny zakup. Wiele sklepów internetowych nie odnotowuje wzrostów, mimo dużych inwestycji w reklamę. Dlaczego? Bo problemy pojawiają się w obszarach o newralgicznym znaczeniu dla klienta, których nie da się rozwiązać samym zwiększeniem budżetu marketingowego. Dlatego jeśli myślisz o rozwoju swojego sklepu internetowego, zadbaj nie tylko o to, co i jak sprzedajesz, ale też jak działa Twój biznes od środka. Zautomatyzowane, dobrze zintegrowane procesy handlowe to fundament wzrostu, który pozwoli Ci lepiej wykorzystać potencjał sprzedażowy. Jeśli szukasz rozwiązania, które Ci w tym pomoże, zrób pierwszy krok — przetestuj interaktywne demo systemu ERP Symfonia Handel i sprawdź, jak możesz dzięki niemu odmienić sposób, w jaki zarządzasz e-commerce. Zobacz, jak wygląda skalowanie sprzedaży, gdy procesy nie są przeszkodą, tylko wsparciem.
Jak-zwiększyć-sprzedaż-w-sklepie-internetowym
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń