triumph

Triumph na drodze do modernizacji systemu ERP

Przez ponad 100 lat pasja i innowacje Triumph wpływały na ewolucję motocykli. Spółka wyrosła na największego brytyjskiego producenta motocykli i uwielbianą, globalną markę. Otwierając się na zmiany i nowy sposób myślenia, Triumph unowocześnił działania i ożywił swoją legendarną markę, wykorzystując zaawansowane funkcje Infor® LNi PTC Windchill. Triumph nie stoi w miejscu – wciąż rozwija się i ewoluuje, budując kultowe motocykle, które pełnymi garściami czerpiąc ze swojej przeszłości, dzięki śmiałemu projektowaniu, oryginalnej stylistyce, praktycznej konstrukcji i prawdziwej pasji do jazdy wybiegają w przyszłość.

Triumph nawiązał współpracę z Infor aby wdrożyć światowej klasy rozwiązania biznesowe. Dzięki całkowitej modernizacji systemu ERP, ta działająca na rynkach rozciągających się od Wielkiej Brytanii po Brazylię, Tajlandię i Indie firma dostosowała swoje możliwości w zakresie produkcji, komponentów i montażu do najnowocześniejszych standardów.

Triumph wyrusza w drogę

Motocykle Triumph zaczęły zdobywać uznanie prawie 100 lat temu, gdy w filmach jeździli na nich legendarni aktorzy światowego kina – Marlon Brando i Steve McQueen. Dzisiejszy, niezwykle zmienny krajobraz biznesowy jest jednak daleki od dużo prostszej epoki lat 50. i 60. Obecnie efektywność biznesowa i wybitne osiągnięcia sprawiają, że oprócz produktów lokowanych na srebrnym ekranie w centrum uwagi znajdują się również same marki.

Triumph wiedział, że optymalizacja wszystkich procesów produkcyjnych – od planowania przestrzeni sprzedażowej po strategie zarządu – jest ważna dla jego rozwoju. Z pomocą rozwiązań Infor, stworzonych specjalnie na potrzeby produkcji dyskretnej, firma postanowiła przeprowadzić kompletną cyfrową modernizację. Rozpoczęła się ona od przeglądu strategicznego, który poprowadził firmę w kierunku nowej gamy nowoczesnych, klasycznych motocykli. W tym samym czasie Triumph rozpoznał również potrzebę przebudowy procesów biznesowych związanych z inżynierią, produkcją i łańcuchem dostaw.

„Przez lata posiadaliśmy około 160–170 systemów, które służyły różnym celom w firmie. Naszym celem było więc uproszczenie tego środowiska, aby w efekcie uzyskać podstawowy, kompleksowy system, który wspiera większość działań operacyjnych w firmie” – mówi dyrektor operacyjny Triumpha, Jamie Looker.

Kultura firmy opiera się na innowacyjności, pasji i determinacji. Triumph składa klientom obietnicę: „zbudujemy dla ciebie motocykl zgodnie z twoimi upodobaniami” i oferuje stronę internetową Configurator, na której klienci mogą skonfigurować swój idealny motocykl, wybierając model, kolor, osiągi, stylistykę, opcje komfortu, pakiety i akcesoria. Szczegóły te wprowadza się do systemu produkcyjnego w celu stworzenia indywidualnego zamówienia u dealera.

Jamie Looker twierdzi, że kluczem do sprostania obecnym i przyszłym wyzwaniom jest zadbanie, by firma była w stanie udoskonalać system lub rozwijać go w taki sposób, aby wspierał jej obecne potrzeby biznesowe, a jednocześnie był w stanie czynić to również w przyszłości, w stale ewoluującym środowisku.

Statystyki:

  • 35% podzespołów wytwarzanych wewnętrznie
  • 85% motocykli sprzedawanych poza Wielką Brytanią
  • 686 dostawców na całym świecie
  • Sprzedaż w 63 krajach
  • Obsługa 700 dealerów franczyzowych

Dlaczego warto współpracować z Infor?

Triumph uważa, że należy podstępować ostrożnie. Firma przywykła do rozwijania swoich systemów wewnętrznie. W efekcie proces ubiegania się o oferty i przeglądania propozycji dostawców stanowił pewne wyzwanie. Ostatecznie, ze względu na elastyczność i gotowość do pracy w celu zaspokojenia potrzeb producenta w zakresie zwinności – przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia w dziedzinie wspólnego rozwoju w dłuższej perspektywie czasowej – jako dostawcę systemu ERP wybrano Infor.

Jedną z mocnych stron firmy jest elastyczność w zakresie zmian planów inżynieryjnych, której nie chciano narażać na szwank. Producent chciał również zyskać jednego dostawcę, który będzie w pełni odpowiedzialny za powodzenie projektu w całym spektrum potrzeb. W pełni zintegrowane rozwiązania Infor obsługują pełen zakres poszczególnych etapów. Wykorzystując funkcje zarządzania cyklem życia produktu (ang. Product Lifecycle Management, PLM) do zarządzania projektem poprzez zestawienie podzespołów, zapewniają przejrzystą historię wszystkich części każdego wyprodukowanego motocykla. Ze względu na skalę i wielkość produkcji integracja jest realizowana etapami. Infor i PTC Windchill współpracują ze sobą, aby zapewnić płynność modernizacji.

Wyzwania biznesowe:

  • Firma korzystała z około 170 różnych systemów
  • Systemy opierały się o rozwiązania IBM (AS/400), a firma Triumph miała trudności z pozyskaniem programistów do obsługi narzędzi i nowych projektów.
  • Wcześniejsze wysiłki Triumph zmierzające do uniezależnienia się od starszych systemów były postrzegane jako prowadzone przez dział IT, co powodowało pewien opór.
  • Starsze aplikacje uniemożliwiały firmie uzyskanie dostępu do kluczowych danych.
  • Istotną częścią wyzwania było przyjęcie i zarządzanie praktykami w zakresie zmian, a nie tylko procesami związanymi z oprogramowaniem.

Dotychczasowe wyniki

Infor i Triumph z powodzeniem wdrożyły pierwszą fazę w ciągu półtora roku. Nowy system zapewnił zwinność umożliwiającą poprawę zamawiania produktów i komunikacji z klientami. Oparte na danych procesy Infor LN zachęciły także Triumpha do oceny standardowej obsługi BOM i eBOM (inżynieryjnych zestawień podzespołów), co również usprawniło procesy.

W rozmowie z portalem The Manufacturer, która odbyła się w maju 2021 roku, Jamie Looker przedstawił pierwsze sukcesy. „Chcieliśmy uzyskać zwinność i zapewnić możliwość konfigurowania motocykli oraz ich elastycznego dostosowywania w ramach systemu” – podkreślił. „Udało nam się to wszystko osiągnąć. Docelowo chcemy mieć pewność, że będziemy mogli lepiej komunikować się z naszymi klientami. Wiele przeznaczonych dla nich elementów systemu zostanie uruchomionych w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy”.

Sukces zapewniło podzielenie projektu na mniejsze części (obecnie działa jedna trzecia całego systemu). Wywołało to entuzjazm dla planowanych elementów, które po uruchomieniu przyniosą dalsze korzyści.

Dostęp w czasie rzeczywistym do danych i wskaźników ze wszystkich fabryk i linii produkcyjnych jest ważną zaletą, którą udało się już osiągnąć. Dzięki udanej migracji do Infor LN, Triumph zwiększył widoczność i wzmocnił kontrolę nad linią montażową, jakością wspomaganych komputerowo schematów projektowych i zestawień podzespołów.

Kolejną zaletą jest ułatwienie analizy i przeglądu danych generowanych przez podstawowy system ERP. Wszystkie dane Triumph są dostępne w jednym miejscu; ulepszono też zarządzanie nimi w celu zapewnienia ich jakości. Przekłada się to na bardziej praktyczne systemy wprowadzania danych, takie jak kody kreskowe lub skanery kodów QR, zastępujące ręczne metody wprowadzania danych technologią RFID w celu zwiększenia dokładności.

Inne korzyści obejmują zwrócenie uwagi firmy na dużą ilość „zanieczyszczonych” danych generowanych w starych systemach oraz znaczne ułatwienie ich analizy dzięki nowej platformie cyfrowej Infor. Przekłada się to na poprawę sprawności i jakości podejmowania decyzji.

Patrząc w przyszłość

Druga faza projektu przewidziana jest na 24 miesiące prac. Etapy ulegają przesunięciu w miarę ewolucji horyzontu biznesowego i zmian zachodzących w firmie oraz tego, jakie dane będą istotne dla firmy w nadchodzących latach. W celu poprawy jakości informacji planowane jest wdrożenie Infor LN jako szkieletowego systemu biznesowego, integrującego Microsoft Power BI, zarządzanie danymi oraz narzędzia SI, w miarę ich dostępności.

Wyniki biznesowe:

  • Zastąpienie rozproszonych systemów firmowych podstawowym systemem typu end-to-end.
  • Uzyskanie poparcia na wysokim szczeblu i skupienie się na tej koncepcji poprzez opracowanie kluczowego uzasadnienia biznesowego. Projekt, nazwany Business Connected, nie był prowadzony przez dział informatyczny. Uwzględniał spojrzenie na firmę z perspektywy 360 stopni, stając się projektem transformacji biznesowej.
  • Zapewnienie dealerom większego wglądu w łańcuch dostaw poprzez system market-to-order. Dzięki temu zapoznają się oni z przygotowywaną ofertą i będą mogli składać klientom wiążące obietnice, co wpłynie na poprawę relacji.
  • Stworzenie cyfrowego rynku umożliwiającego wymianę zapasów pomiędzy dealerami. Zmniejsza to nakłady na obsługę dealerów i umożliwia skupienie się na górnych i dolnych 20% sprzedaży.
  • Zapewnienie lepszego zarządzania leadami poprzez możliwość szybszego niż dotychczas przekształcania ich w konkretne transakcje sprzedaży. Celem jest zwiększenie konwersji leadów na wszystkich kluczowych rynkach.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zwiększyć rentowność firmy produkcyjnej?

Rosnące koszty surowców, presja cenowa ze strony konkurencji oraz dynamiczne zmiany rynkowe sprawiają, że wiele firm produkcyjnych staje przed wyzwaniem utrzymania rentowności. Badania Gartnera pokazują, że samo zwiększenie przychodów, nie gwarantuje natychmiastowej poprawy wyników, a innowacje – choć pożądane – wiążą się z dużym ryzykiem inwestycyjnym. Jak zatem skutecznie podnieść rentowność produkcji? Przeczytaj ten poradnik i poznaj 7 sprawdzonych sposobów, które pomogą Twojej firmie poprawić wyniki finansowe w krótkim czasie. Czym jest rentowność firmy i dlaczego jest tak ważna? Rentowność to zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysku, czyli nadwyżki przychodów nad kosztami. Jest to główny cel działalności gospodarczej, który można osiągnąć poprzez efektywne połączenie kapitału i pracy. Mówiąc o rentowności, często mamy na myśli szereg wskaźników, takich jak rentowność sprzedaży, rentowność kapitału czy wskaźnik rentowności netto. Ich analiza pozwala ocenić, czy firma efektywnie wykorzystuje swoje zasoby i generuje zyski adekwatne do poniesionych kosztów. Niska rentowność to sygnał ostrzegawczy, wskazujący na potrzebę natychmiastowej rewizji strategii i procesów biznesowych. Jak przeprowadzić analizę rentowności krok po kroku? Analiza rentowności to niezbędny element zarządzania firmą produkcyjną. Wymaga ona jednak starannego przygotowania i głębokiej wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Aby przeprowadzić ją skutecznie, trzeba uwzględnić wiele czynników i zastosować odpowiednie narzędzia analityczne. Zazwyczaj jednak jej poziom mierzy się za pomocą trzech podstawowych wskaźników: ROS (rentowność sprzedaży), który pokazuje, jaki procent przychodów ze sprzedaży to zysk netto. Im wyższy ROS, tym większa marża na produkcie; ROE (rentowność kapitału własnego) – wskaźnik, który informuje, jak efektywnie firma wykorzystuje kapitał własny do generowania zysku; ROA (rentowność aktywów), który pozwala ocenić, w jakim stopniu przedsiębiorstwo wykorzystuje swoje aktywa do generowania zysku. Wysokie wartości tych wskaźników świadczą o dobrej kondycji finansowej firmy. Niska rentowność może z kolei sygnalizować problemy związane z: nieefektywnym zarządzaniem kosztami, niedostateczną efektywnością produkcji, stosowaniem niewłaściwej polityki cenowej, nieoptymalnym zarządzaniem kapitałem obrotowym, niską konkurencyjnością. Nietrudno zauważyć, że wyniki analizy rentowności dostarczają cennych informacji, które powinny być podstawą podejmowania decyzji strategicznych i operacyjnych. 7 sposobów na poprawę rentowności firmy produkcyjnej Rentowność przedsiębiorstwa produkcyjnego jest wypadkową wielu czynników, które wzajemnie na siebie oddziałują. Aby skutecznie podnieść jej poziom, konieczne jest podejmowanie świadomych działań. Którym obszarom warto przyjrzeć się bliżej i jakie zmiany wprowadzić w przedsiębiorstwie? Poniżej znajdziesz 7 sposobów na optymalizację rentowności w firmie produkcyjnej. 1.     Ogranicz wąskie gardła i straty Wiele firm, chcąc poprawić swoją rentowność, skupia się na zwiększaniu wolumenu produkcji, jednak zapomina o optymalizacji procesów. To błąd, ponieważ efektywność operacyjna ma bezpośredni wpływ na koszty i marżę. Brak automatyzacji zadań, błędy w komunikacji między działami oraz niepotrzebne przestoje maszyn – to wszystko generuje straty, które obniżają rentowność. Aby wyeliminować wąskie gardła i zminimalizować straty, warto skupić się na optymalizacji procesów produkcyjnych. Od czego zacząć? Przede wszystkim zidentyfikuj obszary, w których można poprawić wydajność, np. poprzez skrócenie czasu cyklu produkcyjnego, usprawnienie przepływu informacji czy minimalizację niepotrzebnych przestojów. Rozważ także zmapowanie i zwizualizowanie procesów oraz śledzenie wskaźników KPI, dotyczących np. wydajności maszyn, zużycia materiałów, kosztów produkcji, odsetka reklamacji czy czasu realizacji zamówień. Dzięki temu będziesz w stanie szybko wykrywać pojawiające się problemy. 2.     Inwestuj w nowoczesne technologie i automatyzację Ręczne procesy pochłaniają czas i generują błędy. Często dają one także ograniczone możliwości monitorowania i analizy danych produkcyjnych. Właśnie dlatego myśląc o poprawie rentowności w firmie produkcyjnej, warto poważnie zastanowić się nad wdrożeniem nowoczesnych technologii. Te, dzięki elastycznym modelom licencjonowania, stają się dziś dostępne także dla małych i średnich przedsiębiorstw. Od czego zacząć tego typu inwestycje? W wielu firmach pierwszym krokiem jest wdrożenie systemu ERP (Enterprise Resource Planning), czyli oprogramowania, które integruje dane z różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa – od stanu magazynów, poprzez planowanie produkcji, aż po realizację zamówień. Przykładem takiego rozwiązania jest ERP Zarządzanie Produkcją od Symfonii. Oprogramowanie zostało zaprojektowane w taki sposób, by dać możliwość nadzorowania procesów zachodzących w obrębie całego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, lepiej planować produkcję czy dostawy surowców i materiałów. Nie zabrakło w nim również rozwiązań do automatyzacji rutynowych zadań, związanych np. z obsługą zamówień, fakturowaniem, kalkulacją kosztów produkcji czy raportowaniem. To z kolei pozwala nie tylko przyspieszyć procesy, ale również wyeliminować z nich błędy ludzkie. W wielu firmach produkcyjnych problemy z zarządzaniem procesami wynikają z nieefektywnej komunikacji między produkcją i magazynem. Aby im zapobiegać, system ERP od Symfonii został wyposażony także w funkcje, które pozwalają weryfikować dostępność niezbędnych materiałów i w razie potrzeby wygenerować zapotrzebowanie na brakujące surowce czy normalia. Użytkownik może też śledzić przebieg całego procesu produkcji – od etapu przygotowania technicznego, poprzez realizację zleceń produkcyjnych, aż po rejestrację gotowych wyrobów. 3.     Zoptymalizuj zarządzanie łańcuchem dostaw Sposób, w jaki działa łańcuch dostaw, ma ogromny wpływ na koszty produkcji i dostępność surowców. Jeśli zatem zastanawiasz się, jak poprawić rentowność firmy produkcyjnej, poświęć czas na weryfikację zasad współpracy z dostawcami. Jeśli negocjacja cen lub terminów płatności nie jest możliwa, rozważ dywersyfikację źródeł zaopatrzenia. Duże znaczenie mają także stosowane w przedsiębiorstwie praktyki zarządzania zapasami. Ich utrzymanie jest niezbędne, by uniknąć przestojów, ale z drugiej strony generuje wysokie koszty operacyjne. Aby uniknąć niepotrzebnych wydatków, niezbędne będzie systematyczne monitorowania stanów magazynowych oraz planowanie odpowiednich terminów i wielkości dostaw. Więcej na ten temat przeczytasz w poradniku: EOQ (Economic Order Quantity). Okno wyników zapotrzebowania w Systemie ERP od Symfonii 4.     Ustal optymalną cenę produktów Wiele firm wycenia swoje produkty wyłącznie na podstawie kosztów, pomijając przy tym potencjał do zwiększenia marży. To z kolei może prowadzić do sytuacji, w której przedsiębiorstwo sprzedaje towary poniżej ich rynkowej wartości. Aby uniknąć tego typu problemów, warto zastanowić się nad zróżnicowaniem oferty i pobieraniem wyższych cen za produkty o lepszej jakości, innowacyjnych cechach lub unikalnym designie. Pomocnym rozwiązaniem może okazać się tu system do zarządzania produkcją, który pozwala na wycenę zleceń produkcyjnych w różnych wariantach, np. z uwzględnieniem: ceny ewidencyjnej, czyli takiej, która została ręcznie wpisana do karty produktu i nie zależy od kosztów produkcji, ceny wyliczanej na podstawie pozycji z karty, a zatem uwzględniając wszystkie składniki karty produkcyjnej (materiały, operacje, koszty). ceny zakupu, która bazuje na cenach wynikających z dokumentów przyjęcia magazynowego i ilości zużytych surowców, ceny zakupu + koszty, która uwzględnia ceny materiałów z magazynu oraz koszty operacji. 5.     Unikaj nadprodukcji i braków Efektywne planowanie produkcji to klucz do minimalizacji kosztów i maksymalizacji zysków. Zła organizacja pracy oraz brak prognozowania wydatków prowadzą bowiem do nadprodukcji, przestojów czy marnowania zasobów. Tu pomocnym rozwiązaniem może okazać się system ERP dla branży produkcyjnej Symfonia Handel, który pozwala m.in. tworzyć plany produkcyjne w kilku wariantach, sprawdzać poziom stanów magazynowych oraz przygotować bilans brakujących składników przed wygenerowaniem zleceń produkcyjnych. Wiele ciekawych funkcji oferują również moduły analityczne, które umożliwiają m.in. weryfikację zapotrzebowania na materiały i surowce w rozbiciu na różne okresy (dni, tygodnie, miesiące). W systemie ERP Symfonia Handel analiza może być prowadzona na podstawie różnych źródeł, takich jak zlecenia produkcyjne (gdzie przypisanie do okresu odbywa się według terminu zlecenia) i plany produkcyjne (gdzie przypisanie do okresu odbywa się według terminu przypisanego do pozycji planu). Użytkownik ma także możliwość połączenie obu źródeł, co daje pełny obraz przyszłego zapotrzebowania. 6.     Zadbaj o efektywność energetyczną Koszty energii stanowią istotną część wydatków firm produkcyjnych. Aby poprawić rentowność przedsiębiorstwa, warto rozważyć przeprowadzenie audytu energetycznego. Takie badanie pozwala dość dobrze zidentyfikować obszary, w których można zmniejszyć zużycie energii. Firmy, które chcą poprawić efektywność energetyczną, często decydują się także na modernizację parku maszynowego oraz wdrożenie systemów zarządzania energią, umożliwiających automatyzację procesów. Coraz większe znaczenie ma także dywersyfikacja źródeł energii, a w tym inwestycje w odnawialne źródła, takie jak instalacje fotowoltaiczne czy systemy kogeneracyjne. 7.     Zminimalizuj wydatki administracyjne Koszty ogólne, obejmujące wydatki administracyjne, biurowe, marketingowe czy te, związane z podróżami służbowymi, stanowią istotny element struktury kosztów przedsiębiorstwa produkcyjnego, a co za tym idzie, mają wpływ na jego rentowność. Ich wysoki poziom może wynikać z niekontrolowanych wydatków na usługi zewnętrzne, nieefektywnej organizacji pracy biurowej oraz braku narzędzi monitorujących przepływy finansowe w tym obszarze. Aby uniknąć tego typu problemów warto: sprawdzić możliwość renegocjowania umów z dostawcami usług telekomunikacyjnych czy kurierskich, wprowadzić systemy kontroli budżetowej oraz analizy kosztów, wdrożyć outsourcing funkcji administracyjnych. Jak poprawić rentowność w firmie produkcyjnej – podsumowanie Poprawa rentowności w firmie produkcyjnej to złożony i wieloaspektowy proces, wymagający strategicznych działań na wielu frontach – od usprawnienia procesów produkcyjnych, poprzez kontrolę kosztów i innowacje produktowe, po efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw. System ERP (Enterprise Resource Planning), który integruje dane z różnych obszarów działalności przedsiębiorstwa oraz zapewnia lepszy przepływ informacji, może okazać się tu dużym wsparciem. Dzięki swojej funkcjonalności pozwala bowiem na identyfikowanie wąskich gardeł, optymalizację zapasów, skuteczne prognozowanie wydatków i podejmowanie decyzji w oparciu o rzetelne informacje. Jeśli szukasz takiego rozwiązania dla swojej firmy, skorzystaj z możliwości bezpłatnego przetestowania demo oprogramowania Symfonia Handel. Wypełnij formularz i pobierz wersję demonstracyjną.
Jak-zwiększyć-rentowność-firmy-produkcyjnej
Logo firmy Symfonia
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Symfonia

Kompleksowy System Zarządzania


Symfonia
Mazowieckie
400 osób
Zobacz profil
Branża
Biura rachunkowe, Budownicza, eCommerce, Produkcyjna, Sektor publiczny, Transportowa, Usługi
Opis
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi i automatyzacji finansów....
rozwiń