Zdjęcie

Wdrożenie systemu ERP w branży obróbki metalu

HISTORIA SUKCESU PROSTA JAK DRUT

Już od późnego średniowiecza Dolina Leininger na skraju Lasu Palatynackiego w południowo-zachodnich Niemczech słynie z działalności metalurgicznej. To właśnie w tym znaczącym miejscu znajduje się dzisiaj zakład Dradura, lidera w produkcji artykułów metalowych na świecie, przeznaczonych dla znanych marek sprzętu AGD oraz na potrzeby przemysłu rolniczego, medycznego, motoryzacyjnego i meblowego.

Pozycję w światowej czołówce ta zasługująca na miano ukrytego czempiona firma wypracowała sobie nieustannym doskonaleniem produkcji i sukcesywnym podnoszeniem standardów jakościowych. Motto firmy „Innovation in process” odnosi się nie tylko do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, ale także sprawnie działającej organizacji wszystkich procesów produkcyjnych, logistycznych i administracyjnych. Krokiem o decydującym znaczeniu dla funkcjonowania przedsiębiorstwa było wdrożenie w 1995 roku zintegrowanego systemu ERP proALPHA.

Do najważniejszych czynników leżących u podstaw sukcesu firmy Dradura należą jakość i bezpośredni kontakt z klientami: produkty, których gama sięga od zwykłych kubłów metalowych po gotowe do użycia kosze do zmywarek, muszą spełniać wysokie standardy i w krótkim czasie trafiać do odbiorców. Dzięki zakładom produkcyjnym w Polsce, Francji, Włoszech i Stanach Zjednoczonych ta średniej wielkości firma może pozwolić sobie na elastyczne rozplanowanie produkcji tak, by transport do klienta był jak najkrótszy.

Niektóre produkty, jak choćby kosze do zmywarek, wymagałyby ze względu na spore gabaryty dużych powierzchni magazynowych, jednak magazyny przyzakładowe są niewielkie. „Prosto z linii produkty są przewożone transportem drogowym do składów konsygnacyjnych klientów, dlatego to tak istotne, by wszystkie procesy współgrały ze sobą pod każdym względem”, mówi dyrektor zarządzający Wolfgang Stein. Na przygotowanie dostawy przeznaczone są zwykle dwie godziny, punktualność jest zatem wręcz niezbędna.

 

OPTYMALNE PLANOWANIE KAŻDEGO DETALU TO W EFEKCIE KRÓTKIE CZASY DOSTAW

 

Moduł systemu proALPHA do zaawansowanego planowania produkcji APS (Advanced Planning and Scheduling) to duże wsparcie – pomaga bowiem w nadawaniu priorytetów zleceniom produkcyjnym, informuje o kończących się lub ograniczonych zasobach, a w razie potrzeby zgłasza propozycje alternatywnych rozwiązań. Ze względu na ekstremalnie krótkie terminy dostaw i nawet 100 000 artykułów metalowych powlekanych tworzywami sztucznymi i produkowanych każdego dnia przez 350 pracowników w samym tylko zakładzie macierzystym w Altleiningen, wiele zależy od systemu APS.

W proALPHA są przykładowo zapisane różne warianty stalowych koszy do zmywarek, a informacje te są później dostępne dla pracowników na dalszych etapach produkcji, jak linii powlekania, na której konstrukcje druciane są nagrzewane, malowane proszkowo i pokrywane warstwą zabezpieczającą. „Pracownicy obsługujący piec mogą dzięki temu optymalnie rozplanować pracę, a cały proces przebiega sprawnie, bez opóźnień”, mówi Frank Grimm, kierownik działu ds. przetwarzania danych. Produkujemy dziennie ok. 45000 elementów, co stanowi dla nas nieustanne wyzwanie.

 

ELASTYCZNOŚĆ PRODUKCJI POJEDYNCZYCH ELEMENTÓW I CAŁYCH SERII

 

Wytwarzanie pojedynczych narzędzi lub wzorów produkcyjnych odbywa się w firmie Dradura również przy wsparciu systemu ERP. Łącznie w bazie danych zapisanych jest aktualnie ponad 80 000 różnych artykułów i więcej niż 40 000 zestawień materiałowych. „Możliwość wprowadzenia różnych metod produkcji i warunków dostawy to jedna z zalet systemu proALPHA”, podkreśla Frank Grimm. Zlecenia dostawy towarów są realizowane dla niektórych klientów elastycznie w zakresie objętym umowami ramowymi, a dla innych w standardowy sposób na zamówienie.

To rodzinne przedsiębiorstwo z Niemiec zaopatruje także bezpośrednio magazyny licznych klientów, dlatego szybkość i elastyczność działania są na wagę złota. W zasadzie nigdy nie wiadomo z wyprzedzeniem, które produkty będą potrzebne w danym momencie, dlatego firma Dradura musi być w ciągłej gotowości, by wytworzyć i dostarczyć je w jak najkrótszym czasie. Często się zdarza, że zamówienia nie są składane elektronicznie w systemie proALPHA, lecz w formie papierowej – są przy okazji przekazywane kierowcom, którzy codziennie kursują między oddziałami i magazynami klientów. Informacje z takich zamówień również muszą trafić do ERP.

 

ZARZĄDZANIE DOKUMENTACJĄ POZYTYWNIE WPŁYWA NA WYDAJNOŚĆ

 

Dzięki wdrożeniu systemu proALPHA firma Dradura zdołała podnieść wydajność w wielu obszarach. Zarządzanie dokumentacją zostało na ten przykład usprawnione poprzez indeksowanie słów kluczowych. Korzystając z zapisanych kryteriów wyszukiwania moduł proALPHA DMS proponuje standardowe teksty, które można potem dowolnie wybierać. W systemie zapisane są też hasła wyszukiwania dla dokumentów, które mają być poddane archiwizacji. Takie rozwiązanie pozwala uniknąć błędów i jest szybkie.

Pracownicy mogą ponadto samodzielnie dodawać inne słowa kluczowe. W trakcie archiwizowania listu przewozowego ustawione są wstępnie m.in. takie informacje jak numer dostawcy, data i użytkownik. Pracownik może jednak dodać do dokumentu także wewnętrzny numer referencyjny. „Dzisiaj wszyscy znajdujemy w systemie potrzebne dokumenty bez marnowania czasu na żmudne wyszukiwanie”, wyjaśnia Frank Grimm.

Tym samym skróceniu uległ czas reakcji, ponieważ klienci i dostawcy otrzymują większość dokumentów pocztą elektroniczną bezpośrednio z systemu. Dzięki modułowi DMS już w trakcie rozmowy telefonicznej można z reguły wyjaśnić większość spraw, bez oczekiwania i dodatkowych telefonów.

 

SPRAWNA KOMUNIKACJA MIĘDZYNARODOWA

 

Działalność firmy Dradura jako przedsiębiorstwa międzynarodowego jest zależna od sprawnej komunikacji między wszystkimi oddziałami, które bez wyjątku są już podłączone do systemu proALPHA, dostępnego w językach krajów, w których się znajdują. Wymiana danych następuje poprzez moduł Intercompany w specjalnym formacie pAI, a ustawione domyślnie procesy również w tym zakresie przyspieszają pracę. W sumie system ERP jest aktualnie wykorzystywany na 350 stanowiskach pracy w pięciu krajach.

„Jeśli wdrażamy jakieś oprogramowanie, to powinno ono usprawniać naszą pracę. I właśnie tak jest z proALPHA”, mówi Frank Grimm. Przykładowo procedury zamawiania oraz zatwierdzania zakupów mają teraz bardziej przejrzystą strukturę niż kiedykolwiek wcześniej, a do tego są jednolite.

Dzisiaj nikt już nie zastanawia się nad tym, które zlecenie ma większy priorytet – bez względu na to, czy chodzi o zamówienie na dużą kwotę czy raczej dużą partię tanich artykułów. Odpowiedni pracownicy codziennie analizują zapytania ofertowe korzystając z monitora zadań proALPHA. I tak podjęcie decyzji, czy dane zlecenie przekazać do realizacji, zajmuje dzisiaj w firmie Dradura maksymalnie pół dnia licząc od chwili otrzymania zamówienia – i to we wszystkich oddziałach na całym świecie.

 

SATYSFAKCJA KLIENTÓW Z PONADPRZECIĘTNEJ OBSŁUGI

 

Istotnym elementem inteligentnego planowania procesów produkcyjnych w Dradura jest też przygotowywanie etykiet pod kątem konkretnych klientów. Wielu z nich, jak choćby duża sieć sklepów meblowych, zamawia towary opatrzone gotowymi już etykietami z ich własnym logo, przeznaczonymi dla końcowego odbiorcy, dlatego proALPHA już na etapie planowania produkcji oblicza na podstawie zlecenia liczbę potrzebnych etykiet, a następnie je drukuje.

Wszystko to sprawia, że ta wiodąca firma z Niemiec może zwiększać lojalność i zadowolenie klientów i odbiorców, a równocześnie usprawniać własne procesy logistyczne. „Za pomocą dobrego systemu ERP można o wiele łatwiej zarządzać takim przedsiębiorstwem jak nasze”, przekonuje szef firmy Wolfgang Stein, „zwłaszcza, jeśli w perspektywie ma się dalsze poszerzanie oferty o nowe produkty i ekspansję na rynki międzynarodowe.”

 

„Jako średniej wielkości przedsiębiorstwo z perspektywą rozwoju w przyszłości uważamy, że proALPHA to bez wątpienia najlepszy system ERP, ponieważ dzięki niemu możemy zarządzać wszystkimi procesami w jednym miejscu.”

Wolfgang Stein

Dyrektor zarządzający, DRADURA Holding GmbH & Co. KG

KLUCZOWE ZAGADNIENIA
  • Uproszczone i zoptymalizowane procesy w całym przedsiębiorstwie
  • Odzwierciedlenie różnych metod produkcji i warunków dostaw we wszystkich oddziałach
  • Wersje krajowe produktów dla oddziałów międzynarodowych
  • Ustawianie priorytetów zleceń produkcyjnych, wyświetlanie wskaźników niskiego stanu lub nadwyrężenia zasobów oraz automatyczne propozycje rozwiązań alternatywnych
  • Przygotowywanie dostaw towaru dla klientów w zaledwie dwie godziny
  • Wyraźna oszczędność czasu pracy dzięki skutecznemu zarządzaniu dokumentami wraz z indeksowaniem haseł
  • Wyjątkowe podejście do klienta dzięki drukowaniu spersonalizowanych etykiet produktów

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wyniki Finansowe IFS za III Kwartał 2024

IFS odnotowuje najsilniejszy kwartał w swojej historii w III kwartale 2024 roku, umacniając swoją pozycję najszybciej rozwijającej się firmy oferującej oprogramowanie przemysłowe i globalnego lidera w zakresie Przemysłowej Sztucznej Inteligencji (AI). Globalny wzrost organiczny, wspierany przez silną sieć partnerów, podkreśla strategię IFS oraz jego solidne wyniki finansowe. Kluczowe wyniki IFS za III kwartał: Roczne Przychody Powtarzalne (ARR) wzrosły o 30% rok do roku, co jeszcze bardziej umacnia pozycję IFS jako lidera w zakresie rozwiązań oprogramowania przemysłowego. Przychody z oprogramowania wzrosły o 20% w ujęciu rocznym. Liczba klientów, którzy przyjęli IFS Cloud w III kwartale 2024 r., wzrosła o 71% rok do roku, co przełożyło się na 46% wzrost przychodów z chmury. Strategiczne przejęcia W III kwartale zakończono dwa istotne przejęcia: zakup Copperleaf Technologies Inc. o wartości 1 mld CAD, globalnego lidera w zarządzaniu aktywami strategicznymi oraz planowaniu inwestycji w aktywa (AIP), a także przejęcie EmpowerMX, dostawcy oprogramowania do konserwacji lotniczej wspieranego przez AI, specjalizującego się w rozwiązaniach dotyczących napraw i przeglądów kadłubów samolotów (MRO). Oba przejęcia miały minimalny wpływ na wyniki III kwartału, biorąc pod uwagę daty ich finalizacji. Wzrost we wszystkich regionach i branżach IFS odnotowało rosnące zapotrzebowanie ze wszystkich regionów na swoje rozwiązania zasilane AI, które wspierają zrównoważony rozwój. Obejmuje to nie tylko IFS Cloud, ale również inne produkty IFS, takie jak Ultimo, Poka oraz najnowsze przejęcia – EmpowerMX i Copperleaf. Ponad 90 nowych organizacji dołączyło do grona klientów IFS w III kwartale, w tym: Ahrend, Avia Prime, Comcast, DCC Plc, Drayton Aerospace, General Dynamics Ordnance and Tactical Systems-Canada, HomeServe, ista SE, Quanta Services Australia, Rolls Royce Power Systems, Sureserve, Stertil Group, TDC NET, SNCF Gares & Connexions. Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają zaangażowanie IFS w rozwiązywanie kluczowych wyzwań przemysłowych za pomocą Przemysłowej Sztucznej Inteligencji. IFS.ai napędza kolejną rewolucję przemysłową, a nasz ciągły wzrost jest dowodem na wartość, jaką dostarczamy klientom i partnerom. IFS ma jasną wizję, by stać się niekwestionowanym liderem w kategorii oprogramowania przemysłowego. Najnowsze wyniki finansowe pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tej wizji. Mark Moffat CEO, IFS 30% wzrost ARR pokazuje, że z powodzeniem napędzamy przewidywalny i rentowny wzrost. Nadal prowadzimy z rozwiązaniami skoncentrowanymi na klientach, wspieranymi przez naszą innowacyjną, globalną sieć partnerów. Matthias Heiden Dyrektor Finansowy, IFS Najnowsze wydarzenia: IFS Cloud 24R2 został zaprezentowany na IFS Unleashed, wprowadzając funkcje oparte na IFS.ai i ponad 60 przypadków użycia AI, aby pomóc klientom wdrażać Przemysłową AI na dużą skalę. IFS i PwC nawiązały współpracę, tworząc nowy moduł zarządzania zrównoważonym rozwojem IFS Cloud, rozwiązujący wyzwania związane z raportowaniem ESG, w tym CSRD. IFS zostało uznane za wybór klientów w 2024 Gartner® Peer Insights™ Voice of the Customer dla Cloud ERP dla przedsiębiorstw zorientowanych na produkt. IFS Ultimo uznano za lidera w rankingu Verdantix Green Quadrant®: Enterprise Asset Management Software 2024. IFS assyst został wyróżniony jako lider i najszybciej rozwijające się rozwiązanie w raporcie GigaOm Radar dotyczącym zarządzania usługami IT. Sprawdz również : Rolls-Royce Power Systems wybrał IFS Cloud, aby zautomatyzować i zoptymalizować procesy produkcyjne za pomocą narzędzi AI, wspierając jednocześnie strategię zrównoważonego rozwoju. W najnowszym raporcie IFS przeanalizowano, jak polskie firmy radzą sobie z wyzwaniami ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie), co jest kluczowym zagadnieniem w kontekście odpowiedzialnego biznesu. IFS poszerzył swoje kompetencje w zakresie MRO (Maintenance, Repair and Overhaul), przejmując EmpowerMX, co umożliwia lepsze zarządzanie obsługą techniczną i naprawami w sektorze lotniczym. Kolejne strategiczne przejęcie to Copperleaf, które wzmacnia ofertę IFS w zakresie zarządzania zasobami dla firm energetycznych i infrastrukturalnych, umożliwiając podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych.
Wyniki-Finansowe-IFS-za-III-Kwartał-2024

IFS
Cała Polska
150 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, Dystrybucja, Elektronika, Meblarska, Medyczna, Metalurgiczna, Produkcyjna, Sektor publiczny, Spożywcza FMCG, Transportowa, Tworzywa sztuczne, Usługi, Przemysł obronny i lotniczy, Produkcja maszyn, Produkcja zaawansowanych technologii i elektroniki
Opis
Zredukuj złożoność, koszty i ryzyko. Planuj i optymalizuj dostępność kluczowych zasobów, świadczenie usług i wydajność pracowników oraz zarządzaj nimi dzięki IFS Cloud....
rozwiń